Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on koko ajan ihan älytön nälkä! En oikein ymmärrä miten paljon pitäisi syödä ja kuinka usein. Jatkuvasti saa rampata jääkaapilla, eikä huonon olon vuoksi tee mieli mitään. Mutta pakko syödä, koska muuten tulee vielä huonompi olo. Paino ei ole noussut, niin ilmeisesti aineenvaihdunta käy aika kovalla.

Joo, minäkin olen saanut syödä jatkuvasti jotain. Oon huomannu nyt, että karkista mulle tulee paha olo, niin sitä koitan välttää vaikka muuten kyllä voisin syödä sitä ihan hyvällä omallatunnolla. Kanan syönti on mulla jäänyt, kun huomasin että se maistuu oksentaessa ällöltä, sen sijaan kalaruuat (ne sallitut) on maistuneet mulle hyvin.

Nyt on ehkä hivenen pahoinvointi hellittänyt parin päivän aikana, kun ei ole sitä oksennusta tullutkaan pariin päivään. Vaikka ällöttävä olo ja heikotus ei toki ole minua kokonaan jättäneet. Tuntuu, että mun energiantarve olisi ihan suunnaton, mutta silti en pysty syömään niin paljon vieläkään, kuin tarvitsisin. Mutta kyllä tämä tästä ohi menee, kun ekalla kerrallakin meni. D-vitamiinipillerinkin syöminen on tehnyt tiukkaa, kalsiumtablettia taas en vieläkään voi ajatella syöväni, harmi. Olen kuitenkin kiitollinen jokaisesta päivästä, jolloin on vähän parempi olo (eikä tarvitse oksentaa).

Täällä kans jatkuva nälkä ja välillä tuntuu et on oikeen maha kipee nälästävaik ois just syöny. Koitan liikkua aina ku pahin nälkä iskee, se on helpottanu. Myös aamulenkki on tehny hyvää. Toki on päiviä ettei meinaa sängystä päästä ylös, niinku eilen, koko päivän joutu makaan ko oli niin huono olo. Saa nähä kuinka onnistui työnteko, loma loppuu ja ens viikolla pitäis töihin. Viikkoja nyt 10+1.

Onko muilla +10 viikkoisilla oireet helpottanu? Mulla tällä viikolla selvästi vähemmän etova olo ja rinnatkaan ei enää niin kipeät, eikä kovasti väsytäkään. Vähillä oireilla tosin menty alusta asti, mutta nyt vielä vähemmillä. Ultrassa rv 7+0 kuitenkin kaikki oli hyvin. Jouduin varaamaan ylimääräisen ultran huomiselle, kun np-ultraan on vielä kaksi viikkoa. Sen verran huolestuttaa tää oireiden yhtäkkinen väheneminen, ja kun ryhmään on tullut niin paljon huonoja uutisia...

Mulla on nyt 13+1 ja oireet tosi paljon helpottanu viimesen parin viikon aikana. Noin viikolle 11 asti oli jatkuva etova olo, pyörrytti, rinnat tooosi kipeet ja väsytti niin paljon et nukahtelin istualteni vähän joka paikkaan. Nyt on enää vaan satunnaisesti paha olo ja huimausta, muuten jo melkein normaali olo ja jaksaa taas tehdä enemmän asioita. Jopa kahvi on taas alkanu maistumaan. :)

Mulla on pahoinvointi helpottanut, mutta vielä sitä tulee välillä. Nykyisin vaan tosin semmoisina aaltoina ja kestoltaan vaan tunnin tai kaks, kun ennen kesti asmusta iltaan.

Mut yhden mielenkiintosen oireen osasin vasta eilen yhdistää raskauteen, kiitos googlen! Oon huomannu nimittäin naamaa pestessä lämpimällä vedellä, että mun otsaa/päälakea alkaa vihlomaan o_O ja sitä kestää vaan sen hetken, kun lämmintä vettä osuu naamalle. Samoin aloin huomaamaan, että saunaan mennessä tulee sama tunne, melkein kuin päätä alkaisi särkemään mut ei sit kuitenkaan.

Eka aattelin, että kuvittelen kaiken, sitten eilen jo vähän huolestuin, että onko mulla joku häiriö kasvohermoissa ja googletin vaan tuon otsan vihlomisen. Ja sit löytyikin keskusteluketju, jossa raskaana olevat naiset kirjoitti just samoista tuntemuksista ja ihmettelivät samaa oiretta. Että kaikkee sitä sit näköjään tuleekin..en kyllä ihan heti olis uskonut tämänkin johtuvan raskaudesta!

Kaisla, mulla on ihan tota samaa otsan vihlontaa. Ei pysty pesee naamaa ku ainoastaan haalealla vedellä. Ihanaa kuulla et muillakin on tätä! Mä nimittäin ehdin pelätä jo vaikka ties mitä.. Tää on muuten ainut oire mikä ei oo helpottanu yhtään.

Siis voi apua tätä turvotusta! Masu on jäätävän kokoinen, housut ei meinaa mahtua jalkaan. Maanantaina pitäs mennä töihin ja näytän siltä kun olisin kuudennella kuulla. Apuva!

Nyt äkkiä kaikki ummetukseen, ilmavaivoihin ja turvotukseen auttavat vinkit jakoon please!

Sama vika miuksu.. ärsyttää heräillä yöllä vessaan.. tosin niin koomassa käy aina vessassa että ois kiva nähdä videolta miten naurettavalta näyttää. :D

mun ei onneks oo tarvinnu keskellä yötä ravata vessassa (iso rakko?), mut aamuisin kyl oon välillä heränny ihan järkyttävään pissahätään... Päivisin saa ravata vessassa kokoajan... (ennen saatoin käydä 3-5 kertaa päivässä pissalla :D )

Myös kakalla täytyy käydä kokoajan, mut sit kuitenkin ummettaa...

Mäkin ravaan pissalla aika usein ja yöllä on myös pakko käydä kertaalleen. Aikaisemmin en ole joutunut juuri koskaan käymään yöllä vessassa paitsi jos jostain syystä on tullut valvottua enemmän. Joskus pidin öistä pissahätää sen merkkinä, että oon kipeänä, koska yleensä silloin ei ollut kaikki kunnossa...

Täällä kans etova ja paisunu olo. Ja nukkumisesta ei saa tarpeeksee. Viikko pitäs viel jaksaa puol kuuden herätyksiä ni sit olis neljä viikkoo lomaa.

Sais kyllä jo pahoinvointi loppua.. melki 6vko ollu, alkaa vähä ärsyttään jo :/ tänään rv 12+0.

Tänään 12+5 ja pahoinvointi on pysyny jo parisen viikkoa aika hyvin tiessään. Väsy on valtava kuites, koko ajan vois torkahdella ja mitään ei huvittais tehdä.. maha on turvonnut ilmapalloksi. Ällöttävä olo sen puolesta. Ei oo auttanu vaikka kuinka liikkuu..

Mä huomasin eilen, et mulle on ilmestynyt se linea negra. Onks muilla se jo tullu?

Muuten on ollu hyvä olo, mut hirveän helposti alkaa edelleen pyörryttää. Ärsyttävää kun ei pysty sen takia edelleen mitään kovin raskasta urheilua harrastaa..

Takaisin