Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Balacenia: mulla on ollu alaselkä- ja lonkkakipuja jo nyt vaikka vasta 6+5! Pitää lainata tällä kertaa tukiliivi fyssarilta tarpeeksi ajoissa.

Mulla on myös ollut pari päivää alaselkä kipuileva. Etenkin yöllä, kun vaihdan asentoa. Reumakivut ovat myös nostelleet päätään, vaikka ovat olleet aika rauhallisia jo pitkään. Syön vain yhtä reumalääkettä ja toivon, että sen teho riittäisi tässä raskauden aikana. Monilla reumaoireet helpottavat raskauden aikana (mutta räjähtävät käsiin sen jälkeen).

Kaikkein hankalin oire mulle on kuitenkin ollut nää mielialanvaihtelut. Olen ihan loputtoman uupunut stressaamaan kaikista asioista. Se vain pahentaa mielialanvaihteluita. Tänäänkin oon mennyt ihan edestakaisin mielialojeni kanssa. Ja ihan niihin pahimpiin ääripäihin. :( En tiedä miten, mutta jotenkin mun on löydettävä jokin rentoutumiskeino ja saatava pääni tasaantumaan.

Huoh tätä huonoa oloa... viides viikko menossa tätä "lystiä" ja nyt todella toivon, että pikkuhiljaa helpottais. Mitään ei meinaa saada tehtyä, kun paha olo iskee ja mulla ei kyllä auta syömiset eikä juomiset lainkaan! Pahoinvointirannekkeetkin hommasin, mutta taitaa olla yhtä tyhjän kanssa. Ranteissa pidän niitä kyllä silti, jos olis ees psykologinen vaikutus!

Mulla ei mielialat ole pahemmin heitelleet, mutta itkuisuutta on alkanut tulla..ja väliin alkaa ihan itseäkin naurattamaan, kun huomaan näitä " liikuttavia" tilanteita. Radiosta tulevat biisit laittavat väliin tipan linssiin ja tänään itkeä tirauttelin, kun luin "Meille tulee vauva"-oppaasta synnytyksestä. Eikä siis siksi, että pelottaisi (vielä), mutta kun kuvittelin sen oman pienen tirriäisen jo syliini, niisk! :happy:
Ihmetyttää kyllä, kun vielä ei ole tullut "raivonpuuskia" tms., ne kuuluivat kyllä pms-oireisiini aika usein. No, ehkäpä tässä vielä kerkiää niitäkin saada, miehen iloksi. :rolleyes:

Mäkin kattelin niitä pahoinvointirannekkeita, mutta oon niin skeptinen ettei ne toimisi jo sen takia etten usko niihin. Käänteinen placebo :D

Mulla pahoinvointi rannekkeet vaikutti päinvastaisella tavalla.. heti kun heitin ne pois niin alko olo helpottaa.. tosin käytin vaan päivän niitä.. jona päivänä oksensin koko kropan ihan tyhjäksi.. hyi että..

Minäkin ostin rannekkeet, mutta nistä en juurikaan apua pahoinvointiin saanut. Mulla menee jo 4:ttä viikkoa saikulla ja viel olis viikko edessä. Onneksi oli ihana lääkäri ja kirjotti mulle pitkän saiku, koska en edellisissäkään raskauksissa ole päässyt helpolla pahoinvoinnin kanssa. Väsymys on kova koko ajan ja senkin takia kun olen oksentelujeni takia laihtunut 6kg. ei oikein vielä ole ollut voimia tehdä mitään. Pitää tässä päivän aikana pitää huolta kahdesta taaperostakin.. Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja Ilmoitellaan täälä sit riemuissaan kun ne vihdoin loppuu joku viikko :)

Mä en tiiä voiko tätä pahoinvoinniksi varsinaisesti kutsua, mut jotenkin tosi huono olo päivittäin, usein alkuillasta. Mitenkään päin ei oo hyvä olla, ällöttää, mut ei okseta. Hajuaisti on tosi herkistynyt, tuntuu, että kaikki haisee tosi voimakkaasti. Onko muilla ollut verenpaineen kans ongelmaa? Mulla laskee se niin alas, että sekin osaltaan varmasti huonoa oloa aiheuttaa. Yläpaineet alle sadan...

mulla alkanut pahoinvointi puskee läpi rannekkeista huolimatta. varsinkin iltaisin tulee usein huono olo, melkein joka ilta oon myös joutunut oksentaan... :(
Heti myös jos en oo syönyt tarpeeksi usein tulee huono olo. Silti en uskalla olla ilman näitä rannekeita, kun pelottaa, että tulee entistä huonompi olo. Näiden avulla pystyn elämään melko normaalia elämää...

Tulin tunti sitten pyörällä töistä kotiin ja join melkeen 5dl vettä melko nopeesti... Istuin hetken ja sit jouduin oksentaan ne vedet. :( (ja olin siis just tuntia aiemmin syönyt töissä välipalaa)

Rv 6 tienoilta lähtien ollu pahoinvointia(nyt 10+1). Oksentanut melkeempä joka pv.. Hohhoi.. Kuvotus kestää iltaan asti. Sitte vähä helpottaa ja voi syyä vähä enempi kerrallaan. Oksentelu ajoittuu aamuun/puoleen päivään. Krooh. Tosi ihanaa!

Tänä aamuna tuli ekan kerran rusehtavaa verta pyyhittäessä.. toivottavasti jäi tähä yhteen kertaan..oon tunnettu stressaaja ni eipä voi olla huolestumatta. Onneks maanantaina pääsee neuvolaan.

Mulla on alkanut pahoinvointi jo hieman hellittämään. Viimeiset kolme päivää yökötys on tullu vaan pari kertaa päivässä ikään kuin aaltona ja menny sit ohi. Selkeesti mulla oli pahin tuo rv9-10, sillon kyllä ei mikään auttanut huonoina päivinä. Jopa veden juonti teki yökkirefleksin ja oli kyllä haaste saada päivittäin nestettä riittävästi.

Mut nyt on jo helpompi syödäkin, tosin jauhelihaa en voi kuvitellakaan syöväni! Aika moneen sapuskaan tulee usein jauhkaria ostettua, mutta nyt ehei.. Lihapullat jäi syömättä, vakkari pitsatäytekin piti vaihtaa ja kun ruokalistaa suunnitellaan, on jauheliha kyllä ehdottomasti pois listalta! o_O Ehkäpä se tästä...

Mullakin ehkä vähän nyt helpottanut taas pahoinvointi, mut oon saanu tilalle tän hemmetin närästyksen! Argh!

Tänään 11+1

Täällä pahoinvointia ei enää oo oikeestaan. Nyt rv 11+1. Jotku hajut saa olon huonoksi ja syömättömyys.

Nyt uudet oireet ovat lonkkakipu ja alaselän kipuilu. Rinnat on myös hieman arat.

Turvotus on kamalaa ja ilmavaivoja on iltaisin. :D

Täällä rv11+3 . Mielialat aivan sekaisin. Itken joka asiasta. Eilen katsoin yleisurheilua ja itkin. Hermot menee pienestä ja ärsyynnyn helposti. Normaalisti oon kärsivällinen ja rauhallinen tyyppi. Nyt itken suihkussa, kun en tunne itteeni :D
Alaselkä ollut viikon kipeä. Pahoinvoinnin saanut taltutettua, kun pitää ruokailu ajoista kiinnin.(välipaloja aina mukana)

mulla on muuten oireena myös kutiavat nännit ja nännipihat. Ihan kamalaa kun kokoajan kutiaa! Mulla ei muuten oo rinnat ollu edes arat, mut kutiaa hemmetisti... -.-'

Mulla kans kutisee nännit! Nyt ei ehkä ihan niin paljoa ku aikasemmin.

Mulla on ollu tänään niin hankala päivä! Oon ollu hirvittävän väsynyt ja pahoinvoiva, kaikki ärsyttää! Mittailin tänään verenpainetta ja se oli vieläkin alhaisempi ku viimeks mittasin. Nyt oli 109/65 ja normisti mulla on ollu 130/80. Oon Aivan naatti ja mua huimaa jatkuvasti. Pitäis varmaan ostaa joku hätävara-salmiakki kotiin ku en siitä kahvista niin välitä. Oon muutenkin ihan kyllästynyt JO NYT tähän koko raskauteen ja näihin oireisiin, mie haluun oman pirteän itseni ja oman kroppani takaisin. Välillä mietin että mitä mie oon oikein tekemässä vaikka lapsi on hyvin hyvin toivottu! :)

Erikoista miten nopiaa oireet voi muuttua. Kävin sillon 10+1 neuvolassa ja se oli eka pv kun en oksentanu(rv 6 lähtien). Eikä ole tarvinnu oksentaa sen jälkeenkään.. pari pv kun meni oksentamatta, niin hoksasin, et miten huikeeta kun pystyy syömään mahan täyteen ja juomaan vettä ilman, et heti alkaa kiertää ja pitää alkaa vessanpönttöä mennä halailemaan. :) Toki edelleen saa olla hieman varovainen joidenkin ruokien suhteen kun alkaa kuvotus nostaan päätään, mutta oksennus asteelle ei ole menny nyt muutamaan päivään.

Mullakin alkaa olo helpottamaan, oksentaa mun ei ole tosin edes tarvinnut, mutta muuten välillä ollut tosi huono olo! Tsemppiä teille joilla vielä huonoa oloa on ja toivottavasti helpottaa kaikilla pian! ❤️

Takaisin