Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli Eka raskaudessa välilevynpullistuma ristiselkään ja jäin pois töistä 2kk ennen laskettua aikaa.nyt viimeksi alkuvuodesta selkä ollu tosi huonossa jamassa ku pullistuma paheni tyräksi.nyt ei oo kipuja tai ongelmia sen suhteen.etova olo päällä,kaikki syöminen yököttää ja ku syö jotain ni paha olo tulee syömisestä... Eka raskaudessa ei ollut mitään oloja mut nyt. Voi ei jos Tää ei lopu...

Siis ei hyvää päivää... Onko tämä normaalia että kun illalla tuli juotua nestettä limuu ja vettä ja kaikenmoista aika reilusti ja sit oli aivan järkyttävä turvotus mahassa.. mä valehtelematta juoksin koko alku yön tunnin välein pissillä ja loppuyön jtn parin tunnin välein.. Ja siis tosissaan untahan ei tullut pahemmin viime yönä kun tämän takia, kävin valehtelematta vessassa sen 10 kertaa yön aikana.. ei hyvää päivää.

Selkä on mullakin tooooosi huonona ja juurikin menossa huomenna taas.työterveyslääkärille ja fyssarille sen kanssa.

Just ton takia mä välttelen juomista viimeiset pari tuntia illalla, kun ei huvita käyttää yötä vessassa juoksemiseen. Ei kun päikkäreille vaan, BB! :grin

Xoxo, mulla on muutenki ihan yliaktiivinen rakko mut tämä on jo ihan omaa luokkaansa että saa käydä suunnilleen kymmenen kertaa pissillä yön aikana.. huomenna ois pissi näyte menossa labraan ja verikokeet.. saas nähä onko jotain tulehdusta vai onko nää viikot vaan nyt niin kohdallaan että pikkunen litistää mun rakon minimaaliseksi. :D nousis jo ylös tuolta ni helpottais.. mä varmaan loppuraskaudessa istun vaan vessassa jos tää on tämmöstä :D

Mulla ainakin parina yönä helpottamu tuo vessassa ravaaminen. 1-2 kertaa on riittäny, onneks :) Nukkumisesta muuten vaan ei tahdo edelleenkään tulla mitään..

Pöh.. Mulla on noussu paino jo 2 kiloo... 6+6 menossa... Vähänkö musta tulee norsu!

Mulla oli välillä jo +3 mut nyt "enää" +1.6.. parasta on et ostin "vähän" vaatteita toukokuussa jenkeistä ja alaosat varsinkaan ei mahdu enää päälle :(

Mullaki tullu painoa jo +3kg, oon kunnon valas loppuvaiheessa jos jatkuu näin. Pahoinvointiin on auttanu näin alussa syöminen ni toivon että vointi helpottuu eikä tuu sit loppuvaiheilla niin ahdettua ruokaa, vaikka oonki pyrkiny syömää terveellisesti ni silti vaan nousee vaakalukemat, oon myös kyllä muutenki ihan turvonnu kaikkialta...
masuKK1 rv 8+4 :)

Mulla ei oo painoa vielä onneksi tullut. Vaa'an mukaan jopa pari kiloa lähtenyt. Ruokahalu on niin olematon, mutta silloin kun syön niin ei se kyllä mitään superfoodia ole vaan ihan perus ruokia. Turvonnut olen kuin ilmapallo. Alakerran nainen eilen jo onnittelikin raskaudesta. Kiva viikolla kymmenen näyttää jo tältä..

Aika oireetonta menoa muuten. Tai siis vaikka viikon takaiseen verrattuna kun kaikki tuli ulos ja nukuin koko ajan niin mähän olen elämäni kunnossa :D

Onkos muilla vatsan kanssa ongelmia? Mulla on nyt pari viikkoa ollut vatsa ihan löysällä. Varsinkin, kun on syönyt, alkaa mahassa kuplia. Vielä ei ole tullut mitään ylös, mutta kyllä siltäkin jatkuvasti tuntuu. On myös jatkuvasti nälkä, tyhjä maha tekee yhtä lailla huonon olon.

Mitä tässä tapauksessa kuuluisi syödä? Mä mietin vaan luumuja, mutta ne taitaa olla päinvastaiseen tilanteeseen.

Rinnassa tuntuu ihme kyhmy. Tissi on myös kipeä joten siksi sen löysinkin. Voisikohan olla maitorauhanen tai jotain?

M3l täällä myös ollut vatsa löysällä.. :confused: Syötkö kuitupitoista ruokaa? Ruisleipää, täysjyvätuotteita, kasviksia tms? Voisivat myös tasapainottaa ja pehmentää vatsaa?

Kyllä mä yritän, kaurapuuroa ja nimenomaan ruisleipää. Nyt vaan vähän tökkii kaikki syöminen, niin tulee laitettua suuhun mitä sattuu. Viikonloppuna kun pelästyin pahoinvoinnin vähenemistä, se varmaan vaan helpottui, kun olin valmiin ruuan äärellä ja tuli syötyä useammin. Silloin vatsakin toimi normaalimmin. Myös runsas vedenjuonti tuntuu auttavan.

Mulla on myös koko ajan näläntunne. Vaik ois just syöny niin silti on nälkä, ja se on tosi ärsyttävä tunne. Toki ennemmin tämä tunne ko jatkuva pahoinvointi.. joka tapaukses on häirittevä ko ei tarkalleen tiijä millon on oikeesti nälkä ja millon vaan tuntuu siltä.

Lälly imetitkö vielä tai ootko hetki sit lopettanu? Mulle tuli ihme kyhmy imettäessä loppuvaiheessa ja gynekin sen tunsi ja sain lähetteen ultraan. Loppupeleissä se oli vaan joku rauhaskudosmuutos ja nyt on jo hävinnyt :) mut varmaan just maitorauhasista johtuva juttu + hormonit (again)?

Takaisin