Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihan älyttömästi alkanut himoitseen smart lax-vatsantoiminta lääkettä. Se litku tuoksuu niin ihanasti sitruunalle kun olen tässä parina päivänä laittanut sitä potilaille... joo-o aika sairasta... tänään ostin sitten sitruunakivennäisvettä jos se ajais vähän saman asian...

En tiiä onko tää oikeen oire mutta kuinka moni on nähnyt painajaisia raskauteen liittyen?

Kaikenlaisia unia mä oon nähny koko ikäni, mut raskaus-aihe on saanu olla ihmeen rauhassa. Yks yö kyllä sain tytön ja kaikki muut lapset oli dawn-lapsia.. Mitä nyt sit ikinä tarkottaakaan....

Onko kellään muulla alaselkä kipuja? Mulla ollu nyt pari päivää ihan alaselkä kipeä ja kipeytyy erityisesti kun kävelee paljon :/ varsin inhottava vaiva.

Joo on! Mulla oli toissapäivänä niin kipeä, etten päässyt suoraksi ollenkaan. En nyt sitten tiedä onko ihan varsinainen raskausoire... Ehkä ennemmin seuraus edellisen päivän pahoinvoinnin talttutamismakoilusta (3h päikkärit ja päälle 5h telkkaria). En suosittele. Liikkuminen ja kaikki urheilu on jäänyt lähes tyystin. Jos ei äklötä, niin vähintään huimaa. Ilmeisesti siitä kevyestä liikunnasta olisi apua, jos vaan pääsisi liikkeelle.

Mullakin on ollu jonkun verran alaselässä jomotusta, mutta ei kuitenkaan häiriöksi asti. Oon nyt tokaa päivää sairauslomalla pahoinvoinnin takia :sad001 alkaa jo ahdistaa kun kolmatta viikkoa mennään eikä mikään ruoka maistu. mulla on ollu päänsärkyjä myös.. nyt rv 8+3, onko muilla ollu samanlaisia oireita?

Selkäkipuja on täälläkin, mutta enpä ole niitä osannut edes raskauden piikkiin laittaa...selkä on kertaalleen leikattu ja ollut jo usean vuoden lähes päivittäinen riesa. Joka päivä on reenattava ja jumpattava selkää ja tukevia lihaksia, muuten alkaa prakailemaan. Nyt on tosin jumi ollu viime päivinä pahempi ja jotenkin vaikeampi saada liikkuvuutta aamuisin eli ehkäpä raskaus tekee sitten osansa..?

Hirvittää kyllä vähän etukäteen, miten mun selkä tulee kestämään raskausajan. Kipulääkkeitäkään, ainakaan niitä tehokkaimpia, kun ei sit voi ottaa, jos selkä alkaa vihotella. Sit voi taas toisaalta olla mahdollista kyllä, että selkä onkin raskausajan parempi kuin ikinä, näitäkin tarinoita kuulee. Eipä auta kuin odotella!

Itse jäin selän takia sairauslomalle edellisessä raskaudessa jo 3kk ennen äippäloman alkua. Nyt on selkä toistaiseks ollu ihan hyvä.

Mä jäin kans ekassa raskaudessa selän takia sairaslomalle jo rv20. Nytkin selkä välillä muistuttelee itestään..

Tiedättekö, olen kärsinyt pahoinvoinnista jo useamman viikon ja torstaina pääsin kotiin neljän päivän sairaalareissulta, jossa olin tiputuksessa rajun oksentelun takia. Paha olo on jatkuvasti paitsi... Meillä oli eilen illalla kesäteatterin kenraaliharjoitus. Kun ensimmäisen tanssin ensitahdit kajahtivat ilmoille, jouduin sellaisen adrenaliiniryöpyn valtaan, ettei koko harjoituksen aikana ollut tietoakaan mistään pahoinvoinnista. Harjoitusten jälkeen se kyllä alkoi sitten uudestaan... Minulla auttaa pahoinvointiin rusinat ja sipsit. Ja mehujää, voisin syödä sellaisia koko ajan.

Hajuaisti on herkistynyt selkeästi. En esimerkiksi toissailtana voinut pukea siskoni hupparia päälleni, koska se haisi niin pahalta, että alkoi oksettaa. Kukaan muu ei haistanut mitään, ei edes äitini, jolla yleensä on ihan yliherkkä hajuaisti ja joka haistaa senkin, mitä kukaan muu ei. : D

Onpas sulla sitten kunnon pahoinvointia Nellie! Ite kärsin vain etomisesta ja toisinaan pahimmillaan tulee kakomisrefleksi...mutta oksentamiselta varsinaisesti oon säästynyt. Tsemppiä Nellie!!

Mä en oo huomannut oikein mistään ruuasta apua huonoon oloon. Yritän vaan aina keksiä päivittäin, mitä mahtais saada helpoimmin alas. Einesjauhelihapitsaa on tullut syötyä pieniä paloja kerrallaan ja lauantaimakkarapötkökin on huvennu! Hassua, just sellasia pöperöitä, joita en oo teinivuosien jälkeen syönyt lainkaan ja jotka on enemmänkin ällöttänyt ennen.. :) Nyt kuumina päivinä mussuttelen vuoronperää omenaa tai appelsiinia, kun veden juonti tökkii välillä pahasti.

Sokeripitoisia ruokia (paitsi hedelmiä) välttelen täysin, iki-ihanan hiiva-alttiuden takia. Mehujäätelöä tein itse makeuttamattonasta appelsiinimehusta, ja toimii kyllä mainiosti näin kesälämpöisillä!

Mulla on sama juttu lihapiirakan kanssa. En ole saattanut niitä pitkään aikaa syödä niin nyt on jo mennyt useampi. Ihme juttu. o_O

Onko kellään muulla maha sekaisin? Mulla vääntää vatsaa usein syömisen aikana / jälkeen. Vessareissun ja tyhjennyksen jälkeen tilalle tulee sitten heikko olo ja on vaan lepäiltävä :depressed:
Muuten tekee mieli kaikkea suolaista ja myöskin sitä appelsiinimehua. Aiemmin join paljon kevytcolaa, mutta nyt se maistuu ällöttävän makeelta ja hyvä niin!:joyful:

Täällä kans ollu maha sekasin ja vääntäny syömisen jälkee mut vessareissun jälkee olo kyl helpottunu

Maha on kyllä oollu sekaisin viimeset 3 vko. Aina syömisen jälkeen alkaa etominen mikä laittaa mahan sekasin. Nyt tää etominen ollu muutaman päivän taas ympäri vuorokauden. Jipii. Että semmosta aamupahoinvointia. Tuntuu että illat on pahimpia juuri ennen nukkumaanmenoa. Ja automatkat. Meillä on 30 km matka kaupunkiin ruokakauppaan ja hätä iski matkan aikana niin pahasti että oli lähdettävä paikalliseen ruokapaikkaan halaamaan ja istumaan pöntöllä.. nyt välttelen osallistumista kauppareissuillekin :/
Aamuöisin herään syömään, kun oksettaa tyhjä vatsa. nyt 8+6 ja todella väsyny tähän ällötykseen ja väsymiseen ja jatkuvaan nälkään. Esikoinen tekee vielä hampaita ja kärtyää koko ajan niin aivan mahtavia nää päivät...

Jassoo, tänään sai ekaa kertaa käydä halailemassa pyttyä... Mies tehny itelleen hernekeittoo ja jättäny sen vaan tohon levylle... Voitte varmaan kuvitella mitkä tuoksut täällä leijas, lämpö ollu kuitenki 28c jo monta päivää..

Meillä on mies saanu kovat saarnat, että yhtään ei jätetä ruokaa tm haisevaa pöydille, kun kaikki hajut tekee niin hemmetin pahaa. Todennäköisesti mäkin olisin halaamassa pönttöä, jos hernekeitto haisis :D yöks...

Viikonloppu meni reissussa, nyt kerkiää taas tännekin
Närästys oireet nostaa päätään, ja hassusti ylävatsa on turvoksissa, näyttää muutenkin tää kumpu jo viidenneltä kuulta. Vähäisiä etomisia on alkanu oleen ja siihen liittyy myös väsy. Olisko syynä alhanen verensokeri...?

Takaisin