Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla muutama vähäoireinen päivä taas takana. Väsyttää kyllä, etoo välillä, tissit kipeet ja hengästyttää. Mutta esimerkiks oksentaa ei oo tarvinnu! Vaun raskausviikkojutussa sanottiinkin, että pahoinvointi voi alkaa helpottaa. Mahaa ei oo nippaillu, mutta välillä tuntuu niinku supistais kivuttomasti. Samaa muistan pähkäilleeni viime raskaudessa näillä viikoilla.

Mua niin nauratti toi viikkojutun pahoinvointi alkaa helpottaa, kun sit se päiväkohtainen juttu sano eilen et monet kertovat pahoinvoinnin olevan pahimmillaan näihin aikoihin :D pieni risririita

Kertoo siitä, et oikeesti kellään ei oo hajuakaan et millon se pahoinvointi pitäis olla pahimmillaan tai loppua, kun se tosiaan on niin yksilöllistä... :P Mä oottelen vieläkin, et millon se alkaa, kun nyt se pitäis kai jo näillä viikoilla loppuu :wink

Jep, niin taitaa olla yksilöllisiä nämä oireet ja oireettomuus, vaikka raskausoireista ihmisillä onkin varmaan aika vahvat stereotypiat. Mulla on huono olo vähän helpottanut. Tai tulee se kyllä joistain tietyistä ruoista ja hajuista jo ihan niitä ajattelemallakin (esim se salaatinkastike jota aiemmin himoitsin.. hyi olkoon!), mutta nyt on ruoka maistunut normaalisti ym. Sen sijaan mulla on edelleen se kestov*tutus päällä :grin kaikki pienetkin asiat ärsyttää ja jaksan valittaa niistä... Ja samalla sekunnilla saatankin ruveta itkemään jostain asiasta :rolleyes: yleensä olen aika tasainen ja kärsivällinen luonteeltani, nyt tunteet aaltoilee laidasta laitaan ihan hetkessä. Samoin musta tuntuu että tissit on taas kasvanut ja on yhä arat. Kyljellään nukkuminen tuntuu jo välillä pahalta, jos ne jää jotenkin puristuksiin käden alle.

Mulla taas taitaa se paha olo olla nyt pahimmillaan. Tai ainakin eilen oli koko iltapäivä huonoa oloa ja sitten kun lopulta avasin jääkaapin niin oksennusreaktio käynnistyi. Nyt aamulla on taas hyvä olo, mutta iltapäivisin tuo huono olo onkin yleensä alkanut.

Mulla huono olo vaihtelee. Välillä aamuisin, toisinaan iltasella. Mutta oksentaa ei ole enää tarvinnut. Toisaalta luulen, että lepo on auttanut myös tähän jossain määrin..

Mulla on selkeesti aamupahoinvointi + etomista iltaa kohti. Aamulla oksu tulee niin sponttaanisti, että tänäänkin piti jättää esikoisen pukeminen kesken ja syöksyä oksennus suussa vessaan. Reppana seuras sinne puolipukeissaan ihmettelemään. :-/

Oireetonta on, täytyy toivoo että kuulauden päästä nähdään, että kyllä siellä oikeasti joku majaa pitää vaikka oksu ei lennäkkään. täytyy toivoo, että tää on sukuvika, kun ei o äidillä ja siskollakaan ollu ikinä pahaa oloa. Toisaalta toivon, että oma liikkuminen on auttanu noihin kupuiluihin, kun keskivartaloo tulee treenailtua joka treenissä sen 3-4 kertaa viikkoon. sen oo huomannu, että jos meinaa tulla semmone vello-olo, nii raitisilma auttaa.

Miun päiväkirjaa aloin kirjottaa heti plussan jälkeen, mutta en kirjota sitä itelleni vaan tulevalle perheenjäsenelle. Aattelin, että se voi olla hauska lukee sitte vanhempana, että mitä ensimmäisten kuukausien ja vuosien aikana on tapahtunu, ku eihän hän niitä ite muista kuitenkaan :)

Tsemppii oloilijoille, toivottavasti lakkaa pian ja päästään kaikki nauttimaaan ihmeistämme.

Tänään on mulla ollu selvästi tähän asti etovin päivä. En oo oksentanu, mutta monta kertaa on ollu tosi lähellä. Töissä vähän haastavaa, kun törkee nälkä ja oksettava olo vaan vuorottelee koko ajan :/ :D

Mul on vatsa aina iltaa kohti kipee ja täynnä ilmaa...ahdistavaa! Hirvee nälkä, mutta tuntuu ettei sinne mahdu enää mitään. Aamulla sitten onkin ihan kun vatsataudissa, vatsa toimii ja laatta lentää. :wtf:

Mullakin pahenee vatsakipu aina iltaa kohti. Sitten täytyy yrittää käydä nukkuu ennenkö se kipu on huipussaan tai odottaa, että alkaa helpottaa.. :<

Täällä myös iltaakohden lisääntyy vatsakipu..Ja Eloveenan kanssa samoilla meiningeillä, oksentaminen on lähellä mutta pakki tyhjenee alakautta.. Yyyh! :sour:

Mulla on nyt vatsakivut lisääntynyt aina syönnin jälkeen. Ja selvästi ilmavaivat on se ongelma. Siis järkyttävää! o_O Eka alkaa kuvottaa kun tulee nälkä, ja sit kun syö niin vatsasta tulee jalkapallo ja siitä tunti, niin rupee ilmavaivat vaivaamaan :P
Ja nyt lorahtelee valkkaria ihan omituisen paljon! :/

Mulla ei edes tuu ilmaa! Se se pahin on! Tai röyhtäilen, välillä oikein toivon että piereskelisin! :p

Et tiedä mitä toivot :wink
No joo, helpottaa kyllä oloa kun pääsee ilmat ulos! Röyhtäilyä myös mulla, pienenä sanoin et ne on eksyneitä pieruja :wink

Oon Sanniksen kans samoilla linjoilla. Tää iltapiereskely ei oo ollenkaan enää hauskaa, muu väki valittaa hajuhaitoista. Eilen panin poikia nukkumaan ja sanoin, et jos just ei oo turvat tukosa, niin tuun ja pierasen. Olivat hiljaa ku hiiret!

Takaisin