Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulin viime yönä et täälläkin alkaa oksentaminen nyt, mutta ei sit tarvinnukaan. Mahassa velloi koko yön ja odottelin lähtövalmiudessa monta tuntia et joko pitää kiitää vessaan. Mutta ei vielä ainakaan. Aamupalakin upposi, ja nyt velloo mahassa taas. Pakko kai siellä joku tosiaan on majailla masussa...

Noista silmänympäryksiin tulevista pisteistä en ite oo kärsinyt, mutta mun kaverilla on ollu kautta aikain niin, että kun oksentaa voimakkaasti niin tulee niitä pikku näppyjä! Muistan jo lapsesta saakka sillä niitä esim. vatsataudin jälkeen. En muista mikä se juttu oli miks niitä tulee, mut sillä on jatkunu ihan aikuisikään saakka se. Laskeutuu sit parissa päivässä pois... Mun kaverista tietää aina pahat krapulapäivätkin niiden näppyjen perusteella :P

Tänne on nyt näköjään säännöllinen pahoinvointi kotiutunut. Aamupala vaivoin alas ja kamala olo, tekis mieli syödä jotain mutta mitään ei tunnu saavan alas. Inhottava vellotus

Veit sanat suustani Hemsku! Täysin samanlainen olo. Tekis mieli itkeä pillittää kun ois vihdoin vapaapäivä ja vaikka mitä tekemistä mutta ei huvita edes nousta sohvalta ylös. Ihan kuin olis karmea krapula tai oksennustauti :/

Hope todella paljon voimia <3

Ruska pilkuista en tiedä, mutta Sillon kun kunnolla yrjöö niin silmät on kyllä punaset ku känniläisellä :o

Mä niin nautin näistä vapaapäivistä kun ei tarvii yrjötä! Ainakaan siis aamulla, kun saa nukkua. Saa vähä vatttakin lepoo kaikesta yökkimisestä :)

Masentaa, kun esikosta oon kirjoittanut et näillä viikoilla alkoi jo elämä voittaa ja energinen olo ajoittain. Joo ei oo näkyvissä :D no muutenkin kaikki tuntuu menevän täysin erilailla tällä,kertaa, et ehkä parempi,olla lukematta :D

Ois varmaan hyvä pitää jonkinlaista päiväkirjaa, mutta ei oo voimia alkaa raapustaa paperille mitään

Minäkin miettinyt, että olisihan se kivaa jotain raapustella muistiin, mutta siihen todella tarvittaisiin ensin niitä voimavaroja jostain..

Mä mietin kans, et olisko kiva kirjotella muistiin näitä mietteitä viikko viikolta, mut mitä hittoo mä sinne kirjotan, kun ei oikeesti oo kun tissikipua, menkkajomoja ja satunnaista etomista. Niin ja väsymystä ja ummetusta :p Eli ei siitä kovin mielenkiintonen päiväkirja tulis kun viikot menee samalla kaavalla jo monettakohan viikkoa. Ehkä sit alan kirjotella, kun pääsee vähän pidemmälle ja alkaa muutoksia kropassa näkyä enemmän... Toivottavasti..

Mää oon tosiaan kirjoittanut jokaisesta odotusviikosta tosi perusteellisesti, on mahakuvat ja kaikki liitettynä mukaan. Ja sit tulostettuna muistoksi kaikki mun tekstit täältä vausta rv16 eteenpäin kun tänne liityin. Muutaman sentin pino :D Niitä on ihana lukea ja on kuin päiväkirjaa lukisi, kun joka päivä tänne kirjoitteli useasti. Mistähän nyt Sais inspiraation ottaa kynä käteen :D

No siellä sängynpohjalla rustailet niitä sillon kun saat pötkötellä sängyssä pitkään :wink
Varmasti ihanaa luettavaa kyllä sit aikanaan, ja tosiaan hauska vertailla sit miten erilaisia raskauksia...

Mulla ei oo tällä kertaa ollu pahoinvointia (oliskohan sit poika tulossa ku viimeks oli tyttö.. vai muuten vaan erilainen raskaus..) mutta edellisellä kerralla mun raskaus tais olla jo alkutekijöissään töissä julkinen salaisuus just yrjöilyn vuoks ja kun silmät oli koko ajan noilla pilkuilla ja punasina. Kai ne jossain kohtaa tajus ettei meikällä voi olla joka päivä krapulaa.. Synnytyksessä tuli kumpikin silmä ponnistamisesta täyteen isoja verenpurkaumia, ne oli monta viikkoa ku tomaatit. Taitaa olla silmät jotenki herkät saamaan tommosta, ei läheskään kaikilla tuu.

Tuo päiväkirja kuulostaa ihanalta! Harmittaa ku ei tullu viimeks pidettyä ku tosi harvakseltaan, nyt olis kiva lukea!

Mä oon nyt ollu koulutuksessa tämän ja eilisen ja ihan unohdin, että oon raskaana. Syöny ja liikkunut koko ajan eikä mitään oireita. Pelottavan outoa.

Varmasti meillä monilla oireet lisääntyy kun on aikaa miettiä :wink
Hyvä vaan jos on tekemistä, ei ehdi miettiä joka nippaisua ja murehtia... :)

Joo kyllä mulla ainaki oireet vähenee heti olemattomiin ku on jossain ja kiireisenä.. kotisohvalla ne saa ylivallan. Tosin riippuu se vähän oireesta ja päivästäkin, mutta just virikkeellinen ympäristö taitaa auttaa asiassa :)

Pahaa oloa, ällötystä, kipeetä vatsaa. Huoh. Kyllä tän muuten kestäisi, mutta kun en saa oikeen nukuttua tän takia. Ja esikoinen vaatii kuitenkin oman aikansa ja huomionsa. Alavatsaakin on tänään jomotellu aika ahkeraan, vaikka tuossa vierähti suunnilleen viikko ilman jomotuksia. Toivottavasti ei oo merkki mistään pahasta.

Mä en viimeksi tajunnut ja nyt ihan tietoisesti päätin etten ees halua kirjottaa raskausajasta mitään ylös. Aika oli kullannu kivasti jo muistot esikon odottamisen vaikeimmista ajoista, niin toivon käyvän samoin nytkin. En haluu lukee jälkikäteen, miten hirveetä välillä oikeesti olikaan. Muistan sitten sen minkä muistan. En nauti raskaudesta oikeastaan millään tavalla muutenkaan, mulle tää on välttämätön paha, jos lapsia haluaa. Ainoot ihanat hetket muistoissani esikonkin kohdalta on ne ihanat potkut ja muut liikehdinnät masussa <3

Huh, toivottavasti päästäis kaikki sinne asti ja siitä onnellisesti loppuun ja nää alun huonot olot ja kivut unohtuis mukavien asioiden tieltä! :)

Uh huh. Täälläkin pahat olot pahenee. Nyt alkoi 7+, ja about viikon on oksettanu selkeesti enemmän. Ja kuten muillakin, se vaihtelee ihan randomisti, että milloin ja miksi ällöttää.

Outoa, että aamupahoinvointi on monien mielessä se ehdoton merkki raskaudesta! Eipä se nyt ihan taida aamuun rajoittua monilla!

Sain tehtyä kasvissosekeiton ja paistettua pekonit, syöminen tuotti hankaluuksia. Nyt lepään peiton alla kun mies siivoo huushollia, on se vaan ihana :)

• Tykkään
Reaktiot: aBu
Mulla ei oo yhtenäkään päivänä alkanu pahoinvointi heti aamulla. Se on alkanu yleensä aamupäivällä/päivällä ja kestänyt muutaman tunnin. Ja yleensä se tulee jossain vaiheessa iltaa tai yötä taas takaisin...

Mulla on tullut tehtyä tässä neljän päivän sisään noin 9h ylitöitä, niin nyt vissiin alkoi pikkukaveri vaatia äitiä lepoon, sillä masua särkee ja kiristää ja olo jotenkin huono. Jätin sit yhdet lapsen synttärit väliin ja päästin miehen ja esikoisen sinne kahdestaan. Nyt voin maata sängyssä vähä parempaa vointia tavoittelemassa.

Ai niin ja iskias vaivaa, oikeaa pakaraa särkee. :(

Täällä vatsasekoilua myös.. Närästää, ummettaa, vatsa on kuin jossain stop tilassa.. Siihen päällisiksi kramppaa välillä! :hungover:
Täällä alkaa pahoinvointi yöllä ja jatkuu aamuun.. Yrjönnyt en onneksi oo, lähellä kyllä ollut!

Takaisin