Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on alkanut nyt olla sellanen tosi etova olo. En oo oksentanu, mutta eipä oo ollu kyllä kaukana. Pystyy vaan hetkittäin syömään, eilenkin töissä ruokatauolla ei valitettavasti ollut sellanen hetki, kun ois voinu syödä...Ja sit en tiiä mitä sitä söis, mikään ei oikein innosta, paitsi se maidon juonti :D :D

Mulla ihan samanlainen etova olo! Eilen piti ihan hakea suolakeksejä, että olis edes jotain mikä menis alas... Ruispalat ei maistu y h tä ä n ja pelkkä niiden hajukin ällöttää. Ja eikö meillä ole vaan niitä kaapissa...

Nyt on sellainen angstaus-aamu, että pahoittelen jo etukäteen tilitystä. Menin sitten selailemaan täällä keskenmenon kokeneiden palstaa ja nyt etovasta olosta huolimatta olen varma ettei täällä tälläkään kertaa tärppää. Ja stressaanpas sitten jo etukäteen että mitä ihmettä mä sitten teen. Jossain keskustelussa kerroinkin, että alkaa motivaatio loppua kesken töissä, mutta paikkaa en viittis nyt vaihtaa kun on kuitenkin halua ja yritystä lapseen. Mutta jos tälläkin kertaa menee pieleen niin en tiedä mistä löydän motivaation jatkaa töissä. Eikä pelkästään työt, mulle ihmisenä ei vaan sovi ollenkaan sellainen että odottaa ja odottaa vaan koko ajan jotakin. Olen niin kärsimätön! Ajattelen jo nyt että jos tää menee pieleen tekisi mieli hetkeksi jättää vauvahaaveet, pakata kimpsut ja kampsut ja painella määrittelemättömäksi ajaksi jonnekin etelän lämpöön ja pistää elämä ihan risaiseksi. Tiedän ettei mies tuollaiseen radikaaliin elämänmuutokseen ikinä suostuisi, joten ajattelen jo että erotako tässä pitää nyt.

Pahoittelut tästä tunteenpurkauksesta, mutta tuntui että pitää sanoa nämä ajatukset ääneen jollekin...

Täälläkin on joka ruuan jälkeen paha maku suussa.. Ihan mitä tahansa syö hetken päästä tulee paha maku suuhun.. Väsymys on ihan kamalaa illalla nukahtaa samaa aikaa kun esikon laittaa nukkumaan eli siinä 8 aikoihin ja paha olo lähes koko päivän...

Hope, nyt yrität jaksaa vielä sen viikon, että pääset näkemään onko vatsassa elämää (eikö sulla ens vkolla ollu ar-ultra?). Ennen sitä on turha heittää hanskoja tiskiin. Itse olin 100% varma, ettei mulla tuolla ketään kasva - ainakaan oikeassa paikkaa. Toisin todistettiin eilen. Toki mikään ei vieläkään ole varmempaa - todeksihan tämä muuttuu vasta syyskuussa..

Mutta nyt todella toivotaan, että sieltä löytyy elämää ja kaikki menisi hyvin loppuun asti! <3

Kiitos aBu! :) mua närästää ihan perkeleesti tänä aamuna ja siks varmaan oon kans vähän pahalla tuulella. Ainakin toivon että tää on vaan närästystä. Viikko ar-ultraan, jännä miten aika matelee. Tuntuu että siitä kun tein plussan on jo monta kuukautta ja todellisuudessa alle 2vko..

Miten jakselet kipujen kanssa aBu? <3

Hope, ei mitään anteekspyydettävää. Täälä saa tilittää, niin paljo ku sielu sietää. Luulen, että kaikille se vi...us tai epävarmuus iskee jossain vaiheessa. Tsemppiä vaan odotteluun!

Kyllä ne viikot siitä käy kulumaan. Täytyy yrittää löytää vaan jotain muuta ajateltavaa tms, niin aika lähtee kiitämään :) itse tajusin, että mulla on plussasta kulunut kuukausi..

Kivut jatkuu.. Yöllä jokainen kääntyminen sattui, mikään asento ei oikein olis hyvä. Aivastamista, taittamista, kaikkea välttelen kun ne tuntuu pahalle. Mutta eiköhän tää tästä..! Jossain vaiheessa :)

Voi ei! Toivottavasti kivut helpottaisi pian ja saisit nukuttua yösi rauhassa :)

Pitäisi itekin olla tyytyväinen että ylipäätänsä tuli raskaaksi näin nopeasti ja ettei ole mitään kipuja. Oksettaa muuten tällä hetkellä ihan pirusti ja töihin oon justiinsa matkalla. Toivottavasti menis ohi niin ei tarttis töissä yökkäillä.

Vitsi mä oon aina miettinyt miltä närästys tuntuu. Luulen, että itsellä ei ole sitä ikinä ollut.. Mutta ilmeisen ikävän tuntuista sekin.

Toivottavasti on vain aamun pahoinvointia, niin helpottaisi pian kenties :)

Hrr närästys! Mulla kaksi aiempaa raskautta ollut lopussa aivan järkyt närästykset... Toivottavasti ei tästä... :/

Mä taas en millään jaksaisi venata 2 vkon päässä olevaan ar-ultraan. Oireita ei vieläkään ole. Ei oksetusta, mielitekoja, ei mitään :(

Mulla oli eilen kans ihan hirveä närästys, joka sit lisäs huonon olon tunnetta.. Tissit on ihan järkyttävän kipeet ja väsyttää vaan koko ajan. Ja aika matelee.. Kahdeksan päivää vielä ultraan.

Hei huonon hemoglobiinin omaavat! Unohtakaa rautatabletit, ei muuta kun ärsyttää mahaa eikä juurikaan monillakaan nosta hemppaa silti. Käyttäkää Floradixia! Tyhjään mahaan vaikka tuoremehun seassa aamulla ja aikasintaan puolen tunnin päästä ruokaa, eikä sillon mitään maitotuotteita niin imeytyy hirmu hyvin. Itellä autto viime raskaudessa viikossa (!!), ja tämä vasta loppupuolella kun olin ensin kokeillu melkolailla kaikki mahdolliset muut rautavalmisteet. Sukulaisella kanssa autto synnytyksen jälkeen, kun oli menettäny kovasti verta.
Neuvolasta ei vissin virallisesti saa tuota suositella, kun se luokitellaan rohdosvalmisteeksi, niinpä mä suosittelen :D

Oireista voisin semmosta kysellä, että onko muilla nivuset kipuillu? Mulla oli eilen semmosta tosi ärsyttävää jomotusta molemmin puolin. Seisominen tuntu kaikkein ikävimmältä ja makuullaan helpotti. Harmi vaan ettei ton esikon ja muuttolaatikoiden keskellä oikeen jouda makoilee :/ Epäilen siis, että kyseessä on liitoskipuilu. Esikoisesta tuntu liitoskipuja vasta loppupuolella raskautta ja sekin oli vähän erilaista. Voisko syynä nyt ollakin se, kun on synnyttäny jo aiemmin, että noi lantion liitokset ois "löysemmät" ja herkemmin kipuilee tokalla kierroksella? Mites muut uudelleensynnyttäjät?

Tää väsymys on jotain ihan hirveetä. Nukuin yli 11 tuntia ja heräsinkin vaan pari kertaa, tällä kertaa nukahdin sentään uudestaan tunnissa.. ja vieläkin väsyttää.

Kyllä munkin nivusia juilii aika-ajoin, vaikka esikkoa tässä odotellaankin... :) Kai se kohtu siellä vaan raivaa itelleen tilaa, johtunee siitä... Istuminen mulla pahentaa juilimista, helpottaa kun lähtee liikkeelle tai käy pitkälleen...

Voi Hope! Samoja fiiliksiä täälläkin välillä.. Nyt skarpataan tää viikko, ens viikolla kutsuu ar-ultrat! :)
Meillä kärsitään myös ihan mielettömistä tissikivuista. Mies sai toissa aamuna slaagit kun kömmin kainaloon ja sen käsi osui tissiin ja minä ulisin!:joyful:
Täällä myös tota alavatsa ja nivusjuilintaa.. Asiaa parantaa vielä tuo vatsa joka on päättänyt nyt alkaa toimimaan ihan miten sattuu! :wideyed:

Alavatsaa ja nivusia juilii mullakin vaikka esikoista odotellaan.
Pari päivää meni hyvin ilman suurempia pahoinvointeja, niin eiköhän se tänään iskenyt taas ihan kunnolla. Vielä pari tuntia pitäis töissä jaksaa et pääsis kotiin lepäämään.
Täytyy yrittää ajatella positiivisesti että ehkä siellä masussa jotain tapahtuu kun on oireita kunnolla :)

Takaisin