Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Karsee paha olo lähes 24/7 aikaisemmassa raskaudessa 07 pahaa oloa ja oksentelua oli vaan aamuisin ja vähän. Nyt tosiaan lähes kokoajan.
Ensviikolla eka neuvola ja jännittää tosi paljon.

Eipä siitä abu ainakaan mitään haittaa ole, jos käyt näytillä. Saa ainakin mielenrauhan, eikä mieti asiaa koko ajan. :)

Onnenpotkuja ultraan menijöille! Ja tervetuloo uusille!

Käy aBu ihmeessä näytillä niin saat mielenrauhan ja tarvittaessa saikkua. Mulla maha tänään turpos kauheeks palloks. Koko illan on ollu ihan hirveen turvonnu olo. Tissikipuki palas takasi. Siivosin ja tuntu, että melkeen läähätän, ei kai tää ny vielä voi mennä näin vaikeeks.

Nyt soitin töihin, että olen tänään pois. Ja klo 8 soitan tk:hon saadakseni ajan lääkärille. Kun kipulääke vastainen joutuu ottamaan kipulääkkeen (joka mitään edes auttanut!), niin on ehkä käytävä lääkärillä..

Kivut kuitenkin alkoi perjantaina. Eilisestä ne on jo kestänyt ihan putkeen ja lisäksi tulee niitä kipupiikkejä. Mies oli sitä mieltä, että nyt käyt näytillä.. Jalan kanssa ainakin kestin kipua sen verta paljon, että ortopedi oli aivan ihmeissään leikattuaan, kun sänkypotilaana olisi sen kanssa pitänyt olla.. Niin siksi olen vähän huono määrittelemään kovaa kipua - kovin lienee sitä, mikä sitten jo tappaa.. Siihen asti selviytyy.

Voi tsemppiä kovasti abu! Parempi se on tosiaan käydä näytillä lääkärissä ja sitten ihan hyvällä omallatunnolla ottaa aikaa ja levätä!

Itse olin vielä viime viikkoon melko oireeton mutta nyt alkanut tämä koko päivän kestävä huono olo. Varsinkin iltaisin ei pysty mitään syömään. Aamulla pitää kyl heti sitten herättyä vetäistä lasillinen mehua tms että kykenee ees meikkaamaan.

Sitten mies jaksaa kehua miten näyttää hyvältä ja hehkuvalta ja itsellä tosi just sellainen olo :DD

Tsemppiä aBu! Kannattaa kyllä oman mielenrauhankin vuoksi mennä varmistamaan että kaikki on kunnossa. Luin joskus jostain että tietyillä viikoilla maha-asukki rupeaa aistimaan äidin tuntemukset ja itellä ainakin on paha tapa stressata jatkuvasti jostain.

Täällä herätty väsyneenä uuteen viikkoon. Hieman etoo, mutta kahvia silti pakko juoda :P Mä en kans oikein kunnolla pysty nukkumaan vatsallani, joka on mun ehdoton suosikkiasento nukkuessani. Pitäis jotkut mahdollisimman mukavat housut nyt keksiä päälle ettei turvotus mahassa rupea ahdistamaan. Onneksi jos kaikki menee hyvin mahan pitäisi alkaa kasvaa isommaksi lähempänä kevättä ja voin silloin käyttää legginsejä..

Täältäkin tsempit aBu.lle! Toivottavasti ei ole mitään vakavaa vaan ihan normaalia oiretta!
Itsellä paha olo jatkuu ja rinnat hieman arat. Muita oireita ei nyt taas tunnu olevan. Mahakaan ei juuri ole turvoksissa tms.

Soitin terveyskeskukseen, johon käyn antamassa virtsanäytteen ennen klo 11, niin huomenna saa tulokset. Sitten pitäisi soitella omalle neuvolatädille - josko sieltä saisi sairasloma paperin.. Mutta kun vuotoa ei ole, niin ei tuokaan terveyskeskuksen hoitaja oikein osannut mitään sanoa ja lääkärille ei saanut aikaa.. Ihankö kipu ei olisi riittävä ongelma. Riittääkö jos herää väh. kerran yössä painajaiseen, jossa vuoto on alkanut?

Arvauskeskukset on välillä vähän hyödyttömiä paikkoja. Onneks sait sentään ton näyteajan, toivotaan että pieni siellä vaan kovasti kasvaa :)
Mä pystyn onneks viä nukkumaan mahallani, en osaa mitenkään muuten :D tänään herätty taas huonon olon kourissa, toivottavasti menis ohi koska iltavuoroon pitäis mennä. Tuppaa tää aamupahoinvointi vaan venymään aika usein tuonne alkuiltaan asti

Pohdiskelin tässä jo tosissaan, että jos en saa nyt apua julkiselta, niin pakko se on varmaan varata aika yksityiselle tjtn.. Saa kohdunulkoiset ja muut pois suljettua? :>

Abu mulle annettiin neuvolasta myös ohjeeksi, että yksityinen on ainoa paikka, jossa ultraan pääsee "ennenaikaisesti", kun soittelin voinnin muututtua. Minä onneksi pääsin ultraan naistentautien polille, jossa olin juuri kkm:n vuoksi hoidettavana. Mutta tuntuu se oudolta, ettei edes tollasten kipujen kanssa pääse kunnon hoitoon ja varmistamaan tilannetta! Ilman raskautta tuollaiset kivut otettaisiin vakavasti ja tutkittaisiin, mutta kun on raskaana niin "katsellaan vaan tilannetta". Ei käy järkeen...

Ja itse kun en edes helpolla ole lääkäriin menossa, mutta nyt kohdunulkoisesta yms. lukeneena, niin toivois saavansa vastauksia.. Koska ymmärrän, että kipua voi olla, mutta siinä vaihteessa kun itku ei oo kipupiikin kohdalla enää kaukana, niin välttämättä se ei ole normaalia.. Onneksi sinä pääsit varmistamaan tilanteen! :)

Olin varannut ajan jo yksityisellekin siltä varalta, etten pääsekään tuonne polille. Kannattaa varmasti sitä vaihtoehtoa oikeasti miettiä, jos muuta ei ole tarjolla. Kuulostaa noi kivut sen verran pahoilta, että olisi varmasti hyvä saada selvyyttä tilanteeseen. Toivottavasti kaikki on hyvin, tsemppiä!

No mä soitan omalle neuvolatädille vielä klo 12 ja katsoo mitä se sanoo.. Jos siltäkään ei mitään hyödyllistä tuu, niin sit täytynee soitella jolleki yksityiselle..

Takaisin