Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi abu! :/ Jos mahdollista niin olen myös yksityisen kannalla! Johan tuo käy sun mielen päälle jos jatkuu kivut tuolla lailla. Voi hemmetti että ärsyttää tämä terveydenhuolto taas... Pitäis kai olla pää kainalossa ennenkun niitä varsinaisesti kiinnostaa tutkia yhtään mitään. Tuo pissatesti ei kuitenkaan välttämättä kerro mitään uutta niihin kipuihin liittyen...

Täällä kans yksi melko oireeton, ei oo kertaakaan tarvinnut yököllä käydä. Pientä vihlomista ollut välillä ja rinnat kipeät mutta siihempä se sitten onkin jäänyt..

Täältäkin abulle tsempit ja toivotaan, että kipu ei oo mitään vakavaa :)

Mulla on alkanu nyt ihan järkky väsymys. Kävin eilen esikon kanssa nukkuu kasilta ja nukuttiin aamuun puol kasiin, tosin olin yöllä ehkä 1,5h hereillä kun maha on niin pirun löysällä ja syödäkin piti. Alkuyöstä näin kauheeta painajaistakin, mutta luulis silti, että tuo aika nukkua ois riittäny.. Oisin silti nyt jo ihan valmis taas nukkumaan, mutta eipä tuota lasta voi yksinään jättää.

Väsymys voi tietty johtua tästä muutostakin. Tosi raskas viikonloppu takana ja nyt pitäs jaksaa vielä hullun lailla purkaa tavaraa, että saa huomenna lainalaatikot palautettua. Tää touhuuminen vaan tuppaa aiheuttaa selkäkipuja ja alavatsaakin tuikkii välillä. Ei nyt ehkä parhaaseen mahdolliseen aikaan tullu tää muutto raskauden kannalta :/

Onneksi pahat olot on pysyny aika hyvin kurissa, vaan sillon tällön semmosia hetkiä on kurja olo, mutta eipä oo pahemmin ees oksettanu. Sehän tästä nyt vielä puuttuiskin.

Jaksuja kaikille olojenne kanssa! Kyllä tää pian helpottaa :)

Ainiin, se pahin oire on nyt nännien arkuus. Ei muutoin haittais elämää mitenkään, mutta imettäminen SATTUU. Täytyy nyt yrittää sitkuttaa, jos ekan kolmanneksen jälkeen sekin helpottais. On tuo neiti ruvennu taas enemmän tissiä kaipaamaan, kaipa tää muutto on häneenkin vaikuttanu.

Mielipidekysymys samaa vikaa, onneks aina ei satu yhtä paljon.

Mutta aBu mee käymään synnärin/naistenpolin päivystyksessä jos on kovat kivut! Siis sairaalan päivystyksessä, siellä on ultra ja usein siellä raskaana oleva kyllä otetaan vastaan kovien kipujen takia vaikka tk:ssa ja neuvolassa sanottais mitä!
Sano että tk:ssa ei saanu lääkärille aikaa ja et kestä kipua ku on niin kovaa.. luulis että julkisellekin pääsee tommosesta syystä!

Muokattu viimeksi:
Abu toivottavasti saat selvyyden kipuihin. Voisitko marssia ihan päivystykseen ja sanoa et on sietämättömät tuskat. Luulis et sieltä voisivat laittaa ultraan naistentaudeille/ syn.vastaanottoon? Myöskin virtsatulehdus vois selittää noita oireita.. Mut sit vaik vähä liiotellen kipujen kanssa, et pääset johkin tutkittavaksi. Voimahaleja <3

Odottelen nyt klo 12, että saan neuvolatädin kiinni. Katsoo, mitä se sanoo. Virtsanäyte tosiaan otettiin - huomenna tietää sen tuloksen. Mietin kyllä, että varmaan mietittävä päivystystäkin vaihtoehtona, jos ei nyt neuvolasta irtoa apua.. Vakavissaan otettaisiin vissiin, jos vuotoa tosiaan olisi..

Ja eiks Turussa oo edelleen se systeemi, et virka-aikana hoidetaan päivystysasiat omalla terveysasemalla ja vasta klo 16 jälkeen "pääsee" suoraan tyksin yhteispäivystykseen? Mä oon samaa mieltä, että jos kivut ei ala helpottaa ja neuvolan terkkarilta ei saa apua, niin marssit tyksiin. Kyllähän tollaset kivut pitäis ottaa tosissaan!

Juu klo 16 jälkeen voi marssia päivystykseen täällä. Että katsotaan, mitä neuvolasta sanovat ja jos ei saa apua, niin meen päivystykseen..

Samaa mieltä muiden kanssa, jos neuvolasta ei löydy apua niin päivystyksen vaan! Tiedän kokemuksesta kuinka ärsyttävää on kun raskaana olevia ei oteta tosissaan mua ei otettu julkiselle puolelle ultraan edes vaikka oli vuotoa ja kipuja, silti piti mennä yksityiselle ja sieltä lähetteellä sairaalaan vasta..

Kyllä ne sinut vastaan ottaa, ei ne sinua työnnä ovelta pois. Sanot et pelkäät kohdunulkoista ja kerrrot kivuista.

Täälläpäin ainakin on syytä vähän liioitella kipuja että pääsee tk:n kautta yhtään mihinkään :meh:
Lähipiirissäni on myös tapaus, jossa pitkät pitkät oireilut hoidettiin poskiontelontulehduksena jne. perusjuttuina monta kuukautta ja lopulta selvisi, että oireet aiheuttikin syöpä, nuorehkon ihmisen hautajaisiin sitten jouduttiin. Tämä nyt ihan off topic aiheesta, mutta kertoo terveydenhuollon tasosta minun mielestä. Vaikka yksityisellä maksut omaa luokkaansa, niin mun silmissä sen arvoista kyllä.

Ilmoittele aBu! :)

Eikö täällä ollut muitakin joilla oli oireena huimausta? Ei aiemmin ollut, mutta tänään tuntuu töissä että pää on ihan pyörällä. Jännä kun aamulla ei tuntunut mitään. Vähän tuskainen olo yrittää tehdä töitä, mutta ei oikein kehtaa lähteä kotiinkaan, kun toistaiseksi aika pientä. Ajattelin eka että johtuu nälästä, mutta eipä syömisen jälkeen tunnu helpottavan. Välillä tuntuu että kuvittelen nämä oireet kun tiedän millaisia oireita voi olla...

Takaisin