Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai kauhee mikä päivä...amusta asti on oksettanut ja väsyttää ihan sikana. Kauhulla odotan kun tuo tyttö kohta herää päikkäreiltään. :singing: Ja illalla pitäis jaksaa raahautua treeneihin ja vielä treenatakin pari tuntia! :woot:

Mulla jumahti noinen nivunen eilen kipeeks, ei pystyny käveleen ku Martti Ahtisaari tyylillä.. Tänään onneks ei vaivannu enää mut kyllä huvitti ku iltapäivällä 1v2kk pikkuvekkuli keksi ruveta matkimaan mun vaapuntaa ja taapersi huvittavasti toisella jalalla varvaskävellen ja toisella normaalisti :hilarious:

Onks teillä koskaan ollu sellasia ärsyttäviä kipuja jalkapohjassa/yleensä mulla ainakin kantapäässä, että tuntuu et siellä sisällä ois joku naula tms terävä, joka tuntuu siellä sisällä joka askeleella? Sit ne menee itestään ohi jossain vaiheessa...
Mulla on niitä sillon tällön ollut, ja tänään se ilmestyi taas. Eli vaappumista täälläkin kun ei kärsi toista kantapäätä juuri lattiaan laittaa... V.mäinen vaiva! o_O

Onko Sannis selkäongelmia? Siellä saattaa olla hermo tai lihas jumissa. Mulla oli silloin, kun toiseen kantapäähän pisti.

Niin onkse nyt sama iskias-hermo mikä vaikuttaa sinne kantapäähän? Muistan kans joskus kuulleeni, mulla on alaselkä usein jumissa ja joskus on pistänyt kantapäähän myös. Tarvis varmaan mennä hierojalle näyttään koipia, kun aina on hierottu vaan selkä.... mut miten tässä hierojalle pystyy menemään, emmä tiiä pystyiskö olla tuntia makuuasennossa mahallaan?!:confused:

Väsymys on tehny paluun. Leivoin litran pullataikinan, ja menin ihan voimattomaks ja huonovointiseks siinä vaiheessa ku noi ois vielä pitäny heittää uuniin. Hiki puski päälle ja pääkipu iski, tienny oikeen miten päin ois ollu. Onneks äiti tuli aiemmin töistä kotiin ja paistoi pullat loppuun, muuten ois kyllä jääneet uuniin... Otin tunnin päikkärit eikä vieläkään oo ihan paras mahdollinen olo:< Mä olin niin suunnitellut hiihtolenkkiä, mutta paskat, taidan jättää väliin.

Mulla on pari viikkoa ollu aina iltapäivästä alkaen kurkussa joku ihme limaällötys, joka ei lähde sitte mihinkään! Tosi ärsyttävää. Se tekee vähän yököttävän olon eikä sitten huvittaisi syödä ja toisaalta tuntuu että pitäs syödä koko ajan ettei sitä huomais. Salmiakki ja kylmät marjat auttaa vähäks aikaa, mut salmiakistakin tulee sit hetken päästä huono olo, kun ei tosiaan sokeri oo tällä hetkellä ihan lempparilistalla... Oisko kenelläkään ideaa mikä auttas? :wideyed:

Mullakin on ikenet punaisena ja verta vuotaa, mut ei kai se oo ihme, kun koko ajan joutuu mussuttaa jotain ruokaa ja oksentelee. Sit hampaan pesu ja purkka oksettaa... Onhan se aika kova juttu suukalustolle. Mulla on aika suuhygienistille puhdistukseen maaliskuussa ja hammaslääkärille huhtikuussa.

Mulla on nyt maha jotenkin aivan turvoksissa. Sattuu joka puolelle ja kaikki tuntui vilkuilevan "salaa" vatsaa töissä. Sattuu ihan selkään asti. Varsinkin ylävatsa on välillä tosi kipee. Ei auta närästyslääke. Mietin jo sappikiviäkin...

Lilja, minä odotin koko alkutalven, että pääsis hiihtämään kun ladut tulis tohon lähelle. Sit kun ne vihdoin tuli (etelä-suomessa asun), ni eipä oo ollu musta hiihtäjäksi, kun olo on ollu niin kehno. Harmittaa. Kohtahan tuo Lumikin häviää. Onneks on vielä läpi reissu tiedossa toisella kolmanneksella. Jospa sitten!

Ja tuohon syömisjuttuun en tosiaan ole keksinyt mitään smoothien, kun olen tehnyt jäisiin marjoihin tai hedelmiin, ni se on jonkun verran auttanu. Mullakin aina välillä tekee salmiakkia mieli, mut loppujen lopuksi se ällöttää sokerin vuoksi.

Cinderella, joo muakin harmittaa ihan älyttömästi, kun viime talvena ei ees ollu lunta niin ei päässy hiihtämään ja nyt kun olis, niin ei vaan ihan tosi jaksa!:< ja kohtahan se lumi tosiaan sulaa, tänäänkin ollu niin keväinen ilma jo. Maanantaina kävin hiihtämässä 6km ja olin ihan saada sydärin, tuli niin hirveä olo. Pitää yrittää houkuttaa mies lähtemään Lappiin vielä tässä keväällä, jos vaikka saisin pitää pari kesälomapäivää jo aiemmin.

Lilja mul on flunssan jälkimaininkina koko ajan semmonen kumma limainen pala kurkussa ja varsinki yöllä se pistää lisäks yskimään ja kurkku tulee kipeeks.. joten oon ollu 24/7 kurkkupastillit huulessa, auttaa.. jotain niitä xylidentin xylitolpastilleja yms sokerittomia. Ei oo vielä laksatiivisia vaikutuksiakaan kuulunu, vaikka niitä suorastaan toivon..

Lilja, en tiiä onko samaa, mutta mulla oli ekasta ja nytkin koko aika pala kurkussa. Ei auttanu oikeen mikään. Pastillin tai rennien imeskely jeesas sen aikaa ku oli jotain suussa. Aika sen sitte sai katoomaan toisen kolmanneksen alussa. On kyllä tosi ärsyttävä tunne :/

Minis, en oo kyllä huomannut et olis selkä jumissa. Mut voi tietysti olla, että oireilee noin o_O Aamuisin se pistos kantapäässä on pahimmillaan, sit päivän mittaan alkaa helpottaa hiljalleen. Omituinen vaiva tuo!

Mä oon käyny nyt ihan ahkerasti viikottain hiihtämässä, nyt kun lunta ja latuja riittää täällä itä-suomessa ainakin. Nyt on kyllä ällöt vesikelit täälläkin...

Ällöttävä pahoinvointi ja yrjötys olo.. Ja syömisen jälkeen aina palelee, onko muilla palelua? o_O

Just vedin sohvalla peittoo päälle, kun palelee Jotta juu palelee ja nukkumaan mennessäkin. Toisinaan päivällä taas tulee kuuma helposti.

Palelee. Ei kyllä yhdisty syömiseen, mutta palelee ympäri vuorokauden. Toki hetkellisesti on aina lämminkin :)

Muaki on nyt viikon parin sisällä alkanu palella syönnin perään ja nukkumaan mennessä.. luulin et täällä on vaan kylmä :D Ja virkeitä päiviä ollu niin monta putkeen et tän illan totaaliuuvahdus pääs yllättään.. mä vaan ootan et pääsis nukkumaan!

Mua palelee myös ihan päivittäin.
Ja tällä viikolla taas väsymyskin painaa enemmän, tosin yöunet on ollu nyt huonoja myös... Mut alkuiltaunet pelastaa :)

Sannis, se voi olla, että iskiashermo vähän puristuksessa. Esim, alaselkä on hiihdossa kovilla, ni siel voi olla lihaskalvo jumissa. Itellä oli lantio vinossa kireiden kalvojen takia. Ne hierottiin auki, ni kantapääpistos katosi ja lantio suoristu. Myös pakara- ja takareisivenyttely autto. Mullakaan ei ollut kipua selässä.

Takaisin