Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas puristelen mulle tulleita mahaläskejä. Ennen ei ollut makkaroita, mut nyt on.

Toivottavasti :) mä en tajuu tätä väsymyksen määrää. No viime yö meni kyllä keskimmäisen lapsen kanssa valvoessa,kun sairastaa tosiaan vesirokkoa mut silti,mä voisin vaan nukkua,nukkua ja nukkua :| kaveri sano mulle just sunnuntaina että odotan varmaan kaksosia ku mun maha on jo tätä luokkaa :D olis kyllä moinen shokki jos oikeesti oliskin niin :) kädet loppuis kesken :D

Kannattaa oikeesti kuunnella kehoa. Toiset voi juosta maratonin vielä puolessa välissä, toisille taas jo 2km kävely viikolla 10 aiheuttaa suppareita.

Ainakin itelle nyt kahtena päivänä lounaan jälkeen maha turvonnut ihan kunnon palloksi ja vähän vihlovaa kipua. Oon ottanu Rennien ja se on auttanut vaikka se ei edes tuntunut närästykseltä. Tai sitten vaan ruoka ruvennu sulamaan ja siks helpottanut. Mut vähän vaikea peitellä kun sellanen jalkapallo mahan tilalla :P

Nää oireet palas nyt rytinällä.. koko päivän on ollu etovaa oloa ja jo yönkin oli. Pyörryttää taas helposti, vaikka nyt verenpaine ok. Pulssi nousi 100 pelkästä pojan vaipan vaihdosta. Makuuasennossa on ainut ok olla, mut pitäs pojalle ruoka laittaa.. masuaki on juilinut vähän enemmän taas. Huh huh tää on rankkaa..onneks sain sentään 2 tunnin päikkärit nukuttua pojan kanssa, niin pahin väsymys helpotti.

Mä olin töissä ja kyllä toi selkä vaan jaksaa kipuilla. Tukivyön kävin hakemassa tänään ja ei sitä kyllä heti kättelyssä pysty sanomaan, että auttaako vaiko ei.

Toivottavasti siitä olis apua! :)
Mulla on kolmatta päivää ihan jäätävän kylmä ollu koko ajan, kuumetta ei kuitenkaan... haluaisin ehkä sulaa tästä jäästä jo

Mä liityn myös uudelleen pahoinvoivien ja oksentelevien joukkoon. Viime viikkoon en oksentanut, ajattelin jo että jokohan menis paremmin. Viikonloppuna aivan kauhee olo, ja sitten ma-su välisenä yönä klo 3.00 alkoi oksentelu, joka loppui illalla vasta 21.00! Tänään on veto pois. Kyllä manasin eilen kaikkea...se on ihan sama mitä tekee, syökö vai ei, ottaako lääkkeitä vai, kun se alkaa niin se alkaa. Illalla onneksi nukahdin kun veto oli jo niin poissa, tänään en ole kuin maannut. Parempaa huomista toivoen....tsemppiä muillekin oireiden tai oireettomuuden kanssa!

Voi teitä, joilla oksentaminen alkaa jo uudelleen. Varmasti rankkaa :( Paljon tsemppiä!

Mul on nyt onneks muutaman päivän ollu ettei tarvii laatottaa vessaa :D mut ihan jäätävää kuvotusta ja tää maku suussa,kun ei saa millään pois :( nyt mulle iski himo poppareihin :P vetäsin ohi mennen puoltoista pussii niit :P :D isännän varmaan tooooosi kiva nukkua mun kanssa,voi peräpää vähän paukkua:D:D hahhaaa:D

Minäkin aattelin tänään, että josko pääsis teille hehkuttaa, että pahoinvointi helpotti. Mutta ei! Niinhän se laatta taas lensi! Voi yök. En jaksa.
Mulla on kaikenlaisia liitoskipuja, kasvukipuja ja varmaan suppareitakin. Mutta hankalinta on silloin, kun ylävatsa kramppaa. Ei voi kuin ihan suorana seistä tai maata ja odottaa, että rentoutuu. En tiiä mistä se tulee. Tulee ihan oikean kylkikaaren alle. Mutta ekan kerran huomasin sen jo rviikolla 6 ja se muistutti loppuajan raskauden krampeista, kun koko vatsa supisteli.
Illalla maha turpoo ihan palloksi. Sillon näyttää kuin olis jo pitemmällä raskaana ja olo on aika tukala.

Toi paha maku suussa on kyllä todella ärsyttävä. Ja sekin ärsyttää, että kaikki maut ei vaan maistu samalta. Söin yhden Fazerin sinisen palan eikä se maistunut ollenkaan Fazerin siniselle. Jos jollain on tähän suun pahaan makuun jotakin vinkkejä, niin olen valmis kokeilemaan mitä vaan!

Pöh! Voihan pahoinvoinnit!! Kyllä ne pian luulisi helpottavan kaikilla, alkaa kolmannes olla loppusuoralla meillä kaikilla! :)

Cinderella mää oon syöny lidlistä ostettuja bentol lakritsi pastilleja. Liian montaa ei parane ottaa, mut raikastaa suun kyllä hyvin. Lähetin miehen just ostamaan fazerin sinistä kaupasta. Saa nähä joudunko kans pettyy...

Mua alkaa jo häiritsemään tämä ilta päänsärky. Näihin aikoihin se hiljalleen alkaa ja muutaman tunnin päästä särkee taas jumalattoman paljon :<

Cinderella: mulla vihloo oikean kylkikaaren alta. Nyt on tullu aina vähän syömisen jälkeen. Tosi epämukava fiilis. Tänään mies vielä nauratti mua kesken vihlovan kivun ja se vihlonta rupes tuntumaan sydämessäkin. Sillon kyl hetkeks pelästyin et mitä nyt tapahtuu. Meni onneks ohi ja täällä nyt makoilen sängyssä. Reissussa en tosiaan kaipais mitään tällaisia kipuja. Ulkomailla pelästyttäis varmaan vielä enemmän. Niin ja vähän tuli oksennettua tänään myös. Jos vaikka joka toinen viikko on vaikea ja joka toinen hyvä, niin jos tää ois vaikea ja ens viikolla vois sit rauhassa lomailla. :happy:

Kirpula, ettei ois ihan vatsatauti kyseessä kuitenkin? Mua ärsyttää kun ei aina tiedä onko nyt kipee vai ei. Kerran oon vaan oksentanu, mutta vatsa ollu niin usein ihan ripulilla, etten oo kyllä voinu koko aikaa olla varma onko oikeesti vaan raskausoire o_O

Ei kyllä tää on yhtä kamalaa kuin kahdesta edellisestä raskaudesta, tiputuksessa oleminen tullut tutuksi, mutta yritän pärjätä ilman sinne menoa, kotona niin kauan kuin pystyy...toivon niin niin kovasti että viikon 12 jälkeen tämä oksentelu olisi vain ikävä muisto :)

Mulla oireili sappikivet oikean kylkikaaren alla olevalla kivulla. Alkuun oli lievää, mutta sit alkoi tulla sellasia kipukohtauksia, että pari kertaa kävin päivystyksessä.

Takaisin