Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pidän peukut pystyssä sannis että ultraa! :) hajuaisti on kyl edelleen pirun tarkka. Tänään joku poltti sikaria ja en ikinä oo muutenkaan tykännyt siitä hajusta mutta nyt se tuntu siltä että tukehtuisi. Samoin näin nyt ruokaa tehdessä jauhelihan paistaminen ja se haju vähän nostattaa oksuhaluja, mutta ei lähellekään sellaista kuin viime viikolla. Maha on ainakin vielä tollanen turbopallo :inpain:

Voi luojan kiitos, että mua ei vaivaa tää dementi, josta puhutte! On nimittäin yks dippatyö kirjotettavana vielä ennen vauvaa xD Tuli noista tissiasioista muuten mieleen sellanen, että sen ohella, rasvaa sitä mahaa, ettei arpeudu niin pahasti, niin kannattaa rasvata tissitkin! Mulle ei kukaan ainakaan sitä sanonu ja tissit arpeutu :(

Mä en haista enkä maista, kiitos jo toisen flunssan tän raskauden aikana. Nenäsumutteestakaan ei oo mitään iloa. Kiva syödä ja koittaa samalla hengittää suun kautta. Mullakin tosiaan viime viikolla järkyt etomiset ja tällä viikolla ei mitään.

Sama juttu täällä, perässä tullaan ja aika ei meinaa millään mennä eteenpäin. Toisaalta sitten taas kun miettii vaikka viikon taaksepäin, ni onhan se aika nopeasti mennyt.
Pahalta ololta olen säästynyt aika hyvin. Muutaman kerran on tullut pieniä pahan olon aaltoja, jos edellisestä ruokailusta on ehtinyt kulua turhan pitkä aika. Toivottavasti se ei tästä pahenisikaan.
Hikoilun olen minäkin huomannut. Tuntuu, että dödö pettää joka päivä. Ja välillä sitten taas paleltaa...

Minis15, mulla kans jo toka flunssa. Ekan aikana en kyllä vielä tienny että oon raskaana. Kai tää vastustuskyky on nyt vaan heikompi kun on kaks jotka tarvii vitamiineja ja vauva niissä etusijalla.

Mulla oli eka flunssa plussausviikolla, jolloin tosin jo epäilin olevani raskaana. Flunssaa edelsi vielä vatsatauti :S

Mua turvottaa ihan törkeästi, siis oikeasti ei enää sovi vaatteet päälle kun joka kohdasta puristaa! Perhana kun mä tästä väsymyksestä ja ällötysolosta pääsen, niin kyllä saa hiilarit jäädä minimiin ja lenkkarit kyytiä. Nyt riitti että kävin alle kilometrin päässä kaupasta ja meinasin aivan tukehtua.

Ai onko muillakin dementiaa? :D Johtuisko väsymyksestä.. mäkin oon tällä viikolla unohdellut asioita ihan kiitettävästi jo.

Mun imetysaivoilla kerran kävin kaupassa ja maksettuani ostokset poistuin kaupasta. Sitte siinä pihalla, että jäikö mulla jotain ja nolona hakeen ne ostokset kassalta. :D Sitä niin stressas vaunuissa nukkuvaa vauvaa, ettei se vaan herää, että oli niin kiire kaupasta ulos. :D

Mullakin varmaan pregnancy brain tai väsymys vaivaa, kun pyörin täällä kotona vähän väliä ympyrää ja mietin et jotain mun piti tehdä mut en muista mitä.. Kaupan kassalla kerran kans piti ettiä lompakkoa niin vähän ajan päästä havahduin siihen et olinki lompakon sijasta kaivanu avaimet laukusta ja meinasin niillä maksaa... :grin

Lilja, mulla samat suunnitelmat. Nyt ahdistaa extrapaljon, kun oon flunssassa, niin en pääse ees liikkumaan. Turvotuksen huomaan kans reisissä, perseessä ja vatsassa. Kaikki löysätkin vaatteet tuntuu hyvin tiukilta. Yks syy, miksi normisti en hiilareita syö. Sit ne saa jäädä vähemmälle, kun ei tartte pahaan oloon puputtaa. Tosin nyt puputan flunssaketutukseen

Mua harmittaa, kun ei pääse yhtään liikkeelle kivuiltaan ja sitten on pahaa oloa hoidettava syömällä :/

Liikunta kyllä tasottaa kummasti tuota turvotusta mikä hiilareista tulee. Normisti mullakin suht vähän hiilareita ruokavaliossa, nyt niitä tulee vedettyä näihin mielitekoihin kamalat määrät. Toivottavasti hiilarihimot menee jossain vaiheessa ohi. Ei jaksa liikkua niin paljoo kun ruokavalio vaatis tällä hetkellä :wink Oon käyny kunnon vauhdikkaita hiihtolenkkejä niin ei niin pahasti turvota, mut nyt kun nää loskakelit ei tuota harrastusta tue niin jopas alkaa heti housun vyötärö painaa...

Mulla on ens viikolla onneks loma, niin saa kulkea vaikka yöpaitasillaan koko viikon jos siltä tuntuu. Ja nukkua niin paljon ku haluaa... ja varmasti on sitten voimia käydä ulkonakin, jes:)

Mulla on tee-se-itse-pahoinvointiranneke. Oon pitänyt vasemmassa ranteessa teipattuna pientä nappia, ja just kahden sormen etäidyydellä kämmenestä (ja vasemmassa, koska se jää sit kellon ja rannekorun alle piiloon). Mulla on just siinä joku pikkusuoni niin helppo laittaa aina samaan paikkaan. Kyllä musta tuntuu että siitä on ollu apua.

Niin ja se neuvolantäti vinkkasi, että kannattaa katsoa tämä linkki http://lopujo.fi/ siellä on pahoinvointiin liittyvää juttua.

Päänsärkyilijöille: ootteko kokeilluctietosesti nostaa juodun veden määrää? Raskaus kun vilkastuttaa aineenvaihduntaa niin tartteis enempi vettä. Vaikka ikäväähän siitä seuraa se, että joutuu ravaa vessassa enempi. Itelle ainakin kuitenkin juomisen lisääminen on auttanu päänsärkyyn. Joillain voi silti olla kyse hormoneista, johon vesi ei sitten auta, mutta kannattaa kokeilla! Eikäpä se veden lisääminen pahasta ole sittenkään, vaikkei se päänsärkyä helpottaisi :)

Täällä on nyt viikko mennyt melkolailla pahoitta oloitta. Aina välillä iskee, mutta päivä päivältä vähemmän. En valita :) Vaikka en siitä nousevalle huolelle mitään mahda, onhan viikkojakin vasta 8+5. Jotenkin epävarma olo koko raskaudesta aina vaan. Raastavaa, kun en oo saanu vieläkään ees ultraan aikaa. Mutta onhan mulla silti oireena nälkää, sitä ajoittaista etomista, väsymystä, välillä paleltaa hirveesti ja nännit on kipeet. Kunpa vaan pääsisi ultraan tarkistaa tilanteen, kun eivät suostuneet neuvolassakaan kuuntelemaan.

Mielipidekysymys, mulla ihan sama tilanne, neuvolassa eivät suostuneet kuuntelemaan, koska vehkeet kuulemma niin huonot... Ultraan kyllä jo sain ajan, mutta sinnekin reilu kolme viikkoa vielä.. No, täytyy vaan yrittää pysyä positiivisena, että pienellä on kaikki kunnossa, kun itsellä on vielä oireita eikä ole ollut kipuja/vuotoa. :)

Mulla myös tarkka hajuaisti on ja pysyy. Ja ärsyyntymiskynnys on matalammalla kuin koskaan :grin Anopille meinasin yksi päivä hermostua, onneksi sain hillittyä itseni, en mitään kamalaa riitaa kuitenkaan halua :rolleyes: Ja höperöpäisyyttä täälläkin. Välillä tuntee olonsa niin tyhmäksi, kun ei vaan leikkaa.

Eikös täällä joku puhunut jo aikaisemmin navasta lähtevästä viivasta? Minulle on ilmestynyt semmonen. Haalean haalea, mutta kyllä sen erottaa.. Järkytyin, kun peiliin katsoessani sen tajusin! :D

Ai linea negra? Mulla oli viime raskaudessa selkeä ja oli vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin. Ei ehkä ihan kokonaan hailentunutkaannpois joten edelleem näkyy vähän.

Mies tuijotti suihkussa eilen mun rintoja ja totes että nännit on "levinneet" :p

Pitikin mennä valittamaan pahoinvoinnin vähentymisestä. Tänään ehin olla 2min jalkeilla ja sitten olinkin jo vessanlattialla halaamassa pönttöä. Pitäis nyt vaan malttaa luottaa siihen että siellä joku on. Oon lukenut kokemuksia siitä että oireet loppuu ja onkin keskenmeno, mutta myös siitä että oireet jatkuu ja on keskenmeno. Joten turha sitä stressaa. Huomasin vaan eilen illalla ettei uni meinannut tulla jatkuvan pissalla käymisen takia ja myös sen että pyörittelin taas mielessäni tm-kokemusta. En olisi koskaan uskonut, että siitäkin voi jäädä niin pahat traumat, että sitä pyörittää vielä kuukausia jälkeenpäin mielessään ja valvoo. Mut jotenkin se hetki kun testi on plussa ja tajuat olevasi oikeasti raskaana pysäyttää kaiken. Itekin tehny vaikka miten monta testiä elämäni aikana, tosin silloin toivonutkin että ne olisivat negatiivisia. Vaikka ehtisi olla raskaana vain viikkoja ennen keskenmenoa niin ainakin ne viikot on itelle niin erilaisia että kyllä se pettymys vaan on mieletön jos siellä ei ketään olekaan. Onneksi huomenna neuvola ja pääsee purkamaan näitä fiiliksiä :shy:

Mullakin taisi olla. Vielä en oo huomannu. Mutta jee Abu, taas selkeä raskaana olemisen merkki! :D Itse huomasin eilen semmoset jumppahousut päälle pukiessa, että reidet ja lantio paisunut kun semmoset trikoohousutkin kiristi. Hui.

Jotenkin tähän aamuun sitä tarvittiin. Yli viikko ultraan, päässä kaikuu vaan lääkärin sanat normaalia suuremmasta keskenmenonriskistä. Ja sitten tiedostaa, ettei oireet lopu jos on kkm.. Mutta uusi oire tekee hyvää mielenyerveydelle :D

Takaisin