Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt tänään ollut aamusta lähtien ehkä huonoin olo tähän asti. Ihan jäätävä ällötys. :wtf:

Kiva kuulla että oireet vissiin alkaakin kohta sitte helpottamaan tästä...

Täällä on törkeä nuha päällä ja ne melko vähäiset olleet oireet peittyy siihen nyt kokonaan. Samalla siis vähän huolestuttaa. Viikkoja nyt 7+6 ja menin mokoma kokeilemaan kotidopplerilla enkä saanut mitään kuulumaan, edes istukkaa, niin pakostakin vähän miettii sitä, vaikka tiiän, että turhan aikaisinhan sitä menin yrittämään kuuntelua. Toivoisin, että se neuvolan täti laittais mut ylimääräiseen ultraan. Neuvola ois siis perjantaina. Ihan siksikin kun oon menossa pojan kanssa vanhemmilleni käymään loppukuusta ja ois kiva silloin kertoa tästä uudemmastakin mahdollisesta tulokkaasta, mutta ei vielä ole niin paljon viikkoja että ois se nt-/yleinen alkuraskauden ultraäänitutkimus ehtinyt olla. Se ylimääräinen ultra ehtis olla ennen sitä reissua.

Mä tajusin, et varmaan siks ei oo nyt flunssassa etonut, kun koko ajan kurkkupastillit suussa :D

Ihanaa lukea, kuinka monilla alkaa olo helpottaa! Antaa kummasti toivoa paremmasta huomisesta! :>

Eleanora taitaa noilla viikoilla olla vielä vaikeaa tai mahdotontakin ihmisestä riippuen saadakaan kuulumaan edes istukkaa kun sekin on vielä tosi pieni ja voi sijaita kaukana pinnasta eikä kotivehkeissä oo niin hirveästi tehoja. Toivottavasti neuvolassa suostuisi koittamaan :) Mä sain viime raskaudessa istukan kuulumaan 7+ viikolla mutta se olikin edessä ja kohtu myös eteenpäin kallellaan, tällä kertaa sain vasta 9+kuuluviin mitään ja nytkin vain pikkuhetkeks ku useamman kerran yritin.. meinas huolettaa ku "pitäishän sitä, kerran viimekskin", mutta raskaudet on erilaisia!

Joo, ja mulla on vielä sellanen tosi simppeli kotidoppler. Kiitos lohduttavista sanoista Aaria! Sitä vaan luonnostaan vähän huolehtii, varsinkaan kun ei tosiaan kamalasti oireile ja kun on lähtökohtaisesti ikävä mieli muutenkin vähän tämän flunssan takia. Mun rinnatkaan ei oo olleet arat tai mitään. Onko ne vielä uinumassa kun imetys loppui vasta lokakuulla... Voihan se olla, että se kiva neuvolantäti suostuis kokeilemaan sykkeitä perjantaina (8+1) tai sitten tosiaan jos antaisi sen ekstraultran. Sama täti laittoi mut ylimääräiseen "mielenrauhaultraan" esikoisestakin, kun oli keskenmenoja takana.

Täällä ajatustoiminta jossain hukassa, puhun mitä sattuu :D
Itse aloin joskus 7+ etsimään sykkeitä ja löytyi 8+4 :)

Täällä sumuilee päässä myös! Välillä tuntuu, että on ihan tavan tampio! :joyful:

Nivusseudun kipuilu/ lihasjumitunne on taas palannut vahvana. Kohtuko se siellä kasvaa?
Hajut on ruvennut tuntumaan tosi voimakkailta ja huonovointisuutta jonkin verran..

Minäkin olen ollut huomaavinaan, että välillä pää hakkaa ihan tyhjää :D

Sen voi kuulkaa odottaa kestävän piiitkäään!!! Eka pregnancy brain ja sitten imetysaivot. Muistan harhailleeni joskus kaupan käytävillä ostoskärryjen kanssa ilman pienintäkään käryä mitä haen/tulin ostamaan. Vauva nukkui kaukalossa.

:shy: ja minä ajoin äsken töistä tullessa ajatuksissani kotikadun risteyksen ohi! :wacky: "Pregnancy brain" todellakin.

Miul alkaa taas pää hiljalleen kai toimia ku ihan niin hidas ja tollo olo ei vaivaa. Mut ällötys palannut jälleen parin paremman päivän jälkeen. Samoin väsy. Ja huoli... Jotenki miettii paljonki et ollaankos sitä enää elossa. Dopplerilla kyl kohtuu selvästi saan istukan kuuluu, aikalailla keskeltä. Joo ja tiedän kyl et sydänäänet vielä kotioloissa vaikia löytää ja varsinki ku on tota makkaraaki tossa edessä. Mut silti... 6.3 ois vasta seuraava ultra.

Miuk, Nelroni ja Maggie, ihana kuulla, että teillä alkaneet oireet helpottaa! Perästä tullaan, 11 vko lähenee. Toivottavasti minullakin helpottaa! Ainakin tuntuu, että enää ei tarvitse niin älyttömiä määriä syödä. Tai ei syöminen ainakaan enää auta siihen etomiseen.

Mä en kestä, kun tuntuu, että te kaikki muut ootte jo noin pitkällä. Ihan kauheeta tulla täällä peräjoukoissa, kun haluis olla kärkivauhdissa :D

Minis14, tiedän tunteen, mä olin km raskaudessa se perässä hiihtäjä ku la oli 31. päivä. Aika meni välillä niin hitaasti!

Kyllä säkin minis sieltä ehdit :wink Tuntuu et nyt alkuvaiheessa odottaa niin paljon vaan sitä ultraa, että aika tuntuu menevän ihan extrahitaasti. Vaikka sit taas kun miettii, niin nopeasti aina yks viikko selätetty kuitenkin.
Tätä kai odotettavissa syyskuulle asti :P

Kiva kuulla et oireet monella jo hellittää. Niin se vaan alkaa olla eka ja pahin kolmannes loppusuoralla meillä kaikilla! Mulla nyt ei kovin hirveesti niitä oireita oo ollukaan, mutta ne vähätkin oireet tuntuu hiipuvan. Nyt on tissien kipuilu rajoittunu vaan nänneihin. Ja väsymys ei enää vaivaa kun oon saanut nukuttua paremmin. Nippailee ja nappailee satunnaisesti, mutta ei mitään merkittäviä vaivoja nyt taas ole ollut...

Sama fiilis että perässä tullaan ja aika ei kulu mihinkään. Tulee kans sellanen valitusvyöry perjantain neuvolassa et ois ihanaa jos pääsisikin ylimääräiseen ultraan. Jotenkin vaan epäilen että pk-seudulla sellaiseen harvoin pääsee. Mut vaikka tiiän et oireet voi vaihdella niin vähän häiritsee se, että viime viikolla teki kuolemaa pahoinvoinnin kanssa ja tällä viikolla olo on melkein normaali. Löydän itteni aina jostain työpaikan vessasta puristelemasta tissejä et onko ne vielä kipeät :D

Mä aion kans perjantaina neuvolassa vähän dramatisoida tätä oireiden vähyyttä, et saisin sen neuvolatädin heltymään ainakin sydänäänten suhteen. Eikä haittais vaikka ultrattaiskin :P Ainakin meidän neuvolassa on ollu aiemmin ultralaitteet, et ei kai se montaa hetkee veis jos vähän kurkattais :wink
Mies ei oo kyllä tulossa mukaan, sitä harmittaa jos ultran saisinkin...

Takaisin