Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut noita kovottelu supistuksia jo 19 viikkoa, eli alkoi heti ekan kolmanneksen jälkeen. Minulla "ongelmana" on vaan se, että niitä tulee pääasiassa levossa tai istuessa O.o joskus kestävät pitkäänkin. Mutta edellisellä kerralla kolme viikkoa sitten viimeksi katsottu kohdunkaulan ja -suun tilanne ja edelleen on kiinni ja mittaa yli 3cm, niin en ole jaksanut stressata. Tosin tässä lähiaikoina tullut useinkin, tuntuu kun pikkuhiljaa koko maha kovettuisi ja tuntuu epämukavalle, mutta ei onneksi koske..

Voi se nähtävästi pidentyä! eilen oli kontrolli, kaula 1cm ja pessaari tullut reippaasti alaspäin. Katsotaan kuin käy ! supistuksia on mutta ei nyt pahemmin estellä enää painoarvio 1600g. Kahtotaan mihin asti päästään. Pari päivää nyt maha ollut kyllä hurjan kipeä ja alavatsaa kiristää.

Tsemppiä LottaEmilia! Tuolla salaisten syyskuisten puolella löytyy paljon vertaistukea ja muitakin, jotka rupeaa jo synnytteleen tai ovat sen jo tehneet. Jos kriteerit täyttyy ja kiinnostaa niin laita ihmeessä sinne pyyntöä.

Onpa tosiaan eroja tuntemuksissa nyt kun vaavi on kääntynyt oikeaan asentoon...eipä tarvitse pitkiä matkoja kävellä sit enää kun tuntuu, et alakerta tipahtaa. Tosin olin yltiöpositiivisesti kuvitellut, et tämä närästys helpottaisi edes hieman kun kääntyy...no ei tosiaankaan! Ilmeisesti on vielä sit niin ylhäällä.

Tsemppiä LottaEmilia!

Täällä on oireena närästys, liitoskivut ja kaupanpäälle vielä jaloissa turvotusta.

Tänään 35+0! Jee! Vaikka olo ei kyllä ole kummoinen. Maha kovettuu joka ikisestä liikkeestä, alavatsaa jomottaa, unet on hävinny, alaselkä tulessa ja häntluuhun sattuu kävellessä.
Plus tietty närästys makuulla ja turvotus.

Esikoinen synty 41+6 eli en odota viikkoakaan että tää tulis aikasemmin. Enkä pakkaa kassia ennen LA. Oli niin turhauttavat viikot odottaa ja ihmetellä. No helteet tulossa ei kun lämpöön! 7 weeks leeeeft!

Mulla on just 33+0. Työmotivaatio kateissa, yöt yhtä pyörimistä ja helteiden tulo mietityttää.. Miten sitä vielä jaksais 7 viikkoa ennen LA:ta...?

Mitäs ihania oireita teillä kuuluu vikalle kolmannekselle? ;) täällä on turvotus suorastaan räjähtänyt, erityisesti oikealla puolella (vauva ehkä painaa jonnekin??). Tosi inhottavaa heräillä yölläkin kun käsi puutuu ja päivällä ei pysty suunnilleen juustohöylää ees puristamaan tarpeeksi lujaa että sais höylättyä leivän päälle. Ja tänään ilokseni huomasin että oikeaan jalkaan tullut muutama "paukama", jotka on ilmeisesti suonikohjuja? :(

Mäkin herään usein yöllä tuohon että käsi on aivan puutunut ja välillä on hirveitä suonenvetoja/kramppeja jaloissa.. Samalla on mennyt ne ihanat yöunet.. Yhtä pyörimistä koko yö..

Juu-u! Turvotus saapunut tännekin. Kahtena päivänä ollut vasen jalka ihan turvonnut, että nahkaa on kiristänyt, kenkä ei meinaa mahtua ja varpaat ei ole meinannut liikkua. Myös sormet olleet turvoksissa. Heti kun nämä lämpimät kelit alkoi niin turvotukset ilmestyivät. Täällä myöskin nukkuminen mennyt ihan pyörimiseksi ja vessareissuja on yön aikana vähintään kaksi. Iltaa kohden vatsa alkaa olla niin pinkeä ja ulospäinpullottava ettei pystyasennossa pysty enää olemaan kivuitta. Siihen ei auta muu kun mennä pitkälleen sänkyyn. Myös lonkat on kovin kipeät ja liitoskivut lisääntyneet entisestään...välillä on vaikea saada housut jalkaan tai riisuttua. Närästyskin vaan lisääntyy...öisinkin saattaa herätä rennietä tai gaviscon pillereitä popsimaan. Niin ja vauva on alkanut kai painelemaan jotain hermoa, joka johtaa oikeaan sisäreiteen: välillä meinaa kävellessä lähteä jalka alta kun liikuskellessaan tulee yhtäkkiä sellainen tuntopuutos sisäreiteen. En osaa sitä tunnetta oikein kuvata. Mitäs vielä ... no joo... noi tunteet tuntuu heittelevän entistä enemmän. Koko ajan pitäisi pitää itsensä liikenteessä, ettei tule ajatelleeksi tulevaa synnytystä tai sitä et meillä on kämppä myynnissä. Kaikki kauhistuttaa vähän väliä . Kait kaikella tällä on tarkoituksensa, jotta sit kohta oikein toivoo sitä synnytystä kun olot menee tarpeeksi tukalaksi.

Muokattu viimeksi:
Olen huomannut että jos nukkuu oikealla kyljellä niin puutuu kädet helposti, itse heräsin aikaisemmin kauheisiin suoneenvetoihin/kramppeihin mutta aloin syömään 2 magnesiumtablettia päivässä niin ovat vähentyneet paljonkin.

Täällä kans sairaat suonenvedot öisin jaloissa. Päivisin saan jopa sormiinkin Oon yrittäny juoda paljon tota turvotusta pois. Minkään näkösiä oireita ei oo. Eikä varmaan tuu. Että tää käynnistetään sitten anyway kuitenkin.

36+0 tänään, jes!

Eilen tuli kaksi kertaa ja tänään tullut kahdesti vihlontaa ympäri vatsaa. Kestää pienen hetken ja sitten lopahtaa. Mitäköhän tuo mahtaa olla? Toiveikkaana alkaa ilmeisesti etsimään jo niitä ensioireita, kun vaavihan saa jo tulla milloin vain syliin

Täällä ei olla synnytetty vielä, uskomatonta mutta nyt viikkoja kasassa huimat 36! Kovin iloinen ja onnellinen olen että tänne asti olen päässyt. Huomenna menen naistenklinikalle pessaarin poistoon, katsotaan sitten kuinka nopeasti alkaa tapahtua. Uusia vaivoja tullut kovasti. Nivusia särkee julmetusti ja sukkapuikkovihlasuita alapäässä paljon. Myöskin noita pohkeiden suonenvetoja, nilkkojen ja sormien turvotusta löytyy. Olen kuitenkin niin innoissani näistä raskausviikoista ettei paljoa vaivat jaksa haitata :D vauvallekin alkaa olemaan kaikki valmiina. Uskomattoman nopeasti viikot on menneet!!

Ihanaa LottaEmilia kuulla sinusta ja vieläpä nuin hyviä uutisia! Olen miettinytkin että mitenhän siellä menee. Eikö ole huojentavaa, että enää ei tarvi olla huolesta sekaisin ja vielä ehti elää ns. Normaalia raskausaikaa, vaikka se jossain vaiheessa tuntui niin epätodennäköiseltä? Vaikuttaa uskomattoman paljon omaan psyykkiseen hyvinvointiin, kun huoli on pois. Tsemppiä loppuaikaan!

Siis todellakin ihanaa! Se että tietää etyei joudu olemaan sairaalassa päivä tai viikko tai kuukausitolkulla minikeskosen kanssa vaan pääsee todennäköisesti nopsaakin kotiin. Eilen se tulppa otettiin pois ja vauva mitattiin, 2465g kokoinen pikku tyttö siellä oli :) kohdunsuu 2cm auki ja kanavaa pessaarin ansiosta vielä 2,5cm jäljellä mutta varmaan lyhenee nopiaan.

Jep...uusia oireita :rolleyes:. Viimeisten kahden viikon aikana on alkanut sormien niveliä särkemään ja ovat myös turvoksissa ja jäykät (eniten aamuisin). Tämän viimeisen viikon aikana on alkanut tulemaan jonkin aikaa kestäviä alaselkä- ja vatsasärkyjä. Joinain päivinä niitä tulee useita kertoja.

Tännekin rantautunut sormisärky :/ ja ei vaan mitenkään päin saa nukuttua!

Takaisin