Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin ollut alusta saakka nenäntukkoisuus, siihen on jo oikeastaan tottunut. :) Myös pahoinvointi ja oksentelut jatkuu vieläkin. Olen tullut tulokseen, ettei tämä pahoinvointi varmaankaan poistu koko raskausaikana, mutta siihenkin on jo oikeastaan tottunut. Ikävimmältä tuntuu nyt pistos, joka tuntuu vasemmalla puolella selässä lapaluun alapuolella. Teen vielä istumatyötä, niin tuntuu koko ajan se pistos tuolla selässä. Auttaa vähän, jos sormella painaa sinne pistos kohtaan, mutta sitten työnteko on vähän hankalaa yhdellä kädellä. :) Onko muilla tälläistä pistosta? Luulisin, että se pistos on jossain lihaksessa tms. Töissä olo on aika tuskallista, kun ajattelee vain, että hitto kun pistää, eikä ajatukset pysy kasassa. Ei silti kehtaisi tämän vaivan takia hakea sairauslomaa. Lepoon, kun pääsee rentouttamaan selän niin pistos loppuu ja voi olla hetken aikaa poissa myös pystyssä ollessa. Tätä on nyt ollut useamman viikon, mutta tuntuu, että pistos menee vain pahemmaksi...

Kuulostaapa inhottavalta, ei oo kylla tuollaista pistosta ollut. :eek: Pari kertaa pistanyt kylkeen/rintaan niin kovaa ettei meinaa saada henkea, mut se on onneksi mennyt aika pian ohi. Ja nena on tosiaan ollut tukossa varmaan koko raskausajan! o_O

Sirpale, tuo pistos kuulostaa täysin samalta kuin oma vaivani. Kyseessä on siis itsellä fasettilukko, joka pitää ns. avata manipuloimalla. Viime yö meni helvetinliekeissä tuon piston takia ja itkin kivuista koko yön. Kipu tulee esille hengittäessä, juodessa/syödessä, kääntyessä, kylkimakuulla, maatekäydessä jne. Lista on siis loputon... :sad001 Aamulla kävin sitten lääkärillä, joka antoi loppuviikon sairaslomaa + lisää kipulääkkeitä. Lisäksi kävin vielä lounasaikoihin fyssarilla, joka yritti avata lukkoa. Evemoin hyvistä huomioista huolimatta minun lukot eivät aukea niin helposti ja nytkään emme edes päässeet käsittelemään kipukohtaa. :sorry: Fyssari parka yritti kovasti, mutta raskausaikana lukkojen avaus on haastavampaa, ettei vauvelille käy mitään.

Joo mulla on kans ollut pistoja, nyt vain vas.lavan alapuolella, pidän välistä tennispalloa tms. maatessa tai istuessa siinä kohdassa

Imme, mä luin kyllä täältä ketjusta ne aiemmat viestit tuosta fasettilukosta, mutta en ymmärtänyt, että siitä voisi olla kyse. Nyt sitten, kun googletin asiaa, niin sehän se taitaa olla. Mulla se ei kyllä ole noin pahana kuin sulla. Syömisen jälkeen kipu/pisto kyllä yltyy kovemmaksi, mutta makuulla tosiaan on ihan hyvä olla. Alkasin tässä muistelemaan, että minulla tainnut tuo fasettilukko olla muutamia vuosia sitten pahana, kun hengittämään pystyi vain pintapuolisesti ja liikkuessa pisti tuonne samaan kohtaan niin kovasti, ettei pystynyt hengittämään ollenkaan. Aina liikkuessa pidätin hengitystä, silloin en vaan siihen mitään diagnoosia saanut ja meni muistaakseni sitten muutaman viikon jälkeen ohi. En vain osannut näitäkään yhdistää toisiinsa. Välillä pistos sätii myös tuohon rinnanpuolelle, yleensä sitten iltapäivästä. Hui, näitä kaikki yllättäviä vaivoja, mitä onkaan raskauden aikana kokenut.. :eek:

Minun kroonisesti vaivaavaa selkää on hoitanut ennen raskautta ja raskauden aikana ja hoitaa vaan asennoissa jotka turvallisia (ts maha ei tiellä..)

Oireet on tainneet kaikilta hävitä, kun on niin hiljaista tällä rintamalla ;) Täällä sunnuntaista asti vaihtelevasti pieniä liitoskipuja, johtuu varmaan sunnuntain pitkästä käveleskelystä js ojahyppelystä. Tänään taisin ehkä tunnistaa ensimmäiset harjotussupistukset. Jännä kakka housussa odotellaan, että millon alkaa se tuskailu, jota on lupailtu loppumetreille. :) Tähän asti on kyllä selvitty niin vähällä, että saa olla kiitollinen! :) tsemppiä kaikille "viimeisellä kympillä" oleville.

Mä oon vaan valitellut vaivojani tonne salaiselle puolelle :grin
Liitoskivut vaivanneet jo 6 viikkoa ja ei ole yhtään menossa ohi. Alan olla jo tottunut siihen et jokainen askel sattuu nivusiin ja häpyluu särkee.
Kivuttomia harjotussupistuksia ollut myös levossa ainakin ton 6 vkoa mutta nyt just viikon sisällä alkanut lenkit koiran kaa provosoida kipeitä/tuskasia supistuksia. Aamulenkki viel sujuu mut iltapäivällä ja illalla on meno supistelun vuoksi tosi tuskasta ja hidasta ja ei auta vaik kävelis vaan pari korttelia. Olo hellittää vasta kun pääsee lepäämään lenkin jälkeen.
Eikai tässä muu puutu kun menkkajomotukset ja turvotukset vielä... :depressed:

Täällä turvottelee jos on vähänkään enemmän jaloillaan, nukkuminen alkaa olla haastavaa kun kääntyminen on kivuliasta ja selällään ei saa happea ja se hemmetin iskias. :P Onneks ei vielä ole jomotuksia tai kovempia supistuksia ollut, vain mahan kovettumista jos reippailee liikaa. Ai niin, ja kumartelu tekee kipeää ja ahdistaa, joten on tosi kivaa kun tavarat putoilee nakkisormista tai sijaitsee muuten vaan lattialla :sour: Että oliskos tässä oireita:wink

Pirun sääsket! Maha on niin iso, ettei sitä näe ajoissa kun itikka syö navan alta. Nyt kutiaa koko ajan ja ihan pebasta on kun muutoinkin hienoisesti äärirajoille venytetty vatsanahka aristaa ja sitä pitää vain raapia. Prkl!

Mä koen päässeeni suht helpolla raskauden suhteen ainakin tähän mennessä. Selkä tosin on kipuillut jo pitkän aikaa, varsinkin istuessa. Onneksi kesäloma alkoi jo, niin ei tarvitse istua enää töissä.

Muita oireita, mitä mulla on ollut, on häpyluun särky ja tosi runsas valkovuoto. :yuck:

Mulla on vatsalaukku ärtynyt tosi pahasti lääkkeestä huolimatta. Ei siis ole eka kerta, aiempaa hankalampi ehkä siinä mielessä, kun tuntuu ettei vatsalaukulle/pallealle/keuhkoille ole normaalisti tilaa ja sitten vauva vielä punkeaa itseään ylös (ja joka suuntaan :D ) -> tuntuu että vatsalaukku repeää, nahka repeää, keuhkot salpautuu ja taju lähtee. Kaikki syöminen ja juominen on tuskaa, istuessa hankala hengittää ja makuulla asennon vaihtaminen sattuu nyt sinne mahalaukkuunkin. Nooo kyllä tätä jokusen viikon kestää. Nautin raskaudesta! ;) ❤ Ajatuksissa ja unissa jo tuhisija rinnalla ❤

Kaiken maailman hämyt viiltelyt alapäässä, persuuksissa, kyljissä, rintojen alla ja pakaroissa tuttuja täälläkin. Vauvan liikkeet sattuu. Vuotoja lähes joka lähtöön, ei kuitenkaan mitään punaista tai vihreää (juhuu!). Jotenkin alan pikku hiljaa turtua siihen, että johonkin sattuu aika kovaa koko ajan. Varmaan tää menee niin, että kun raskaana olemiseen kaikkine vaivoineen sopeutuu, synnytys käynnistyy...

Mun ärsyttävin oire on helmikuusta asti jatkunut ylihidas suolen toiminta. Käyn isolla hädällä 1-2 krt viikossa. En oo mitään lääkettä ottanu,en tiiä pitäiskö. Luumunektaria, kuivaluumuja, leseitä ja vettä vettä vettä oon yrittäny vetää ja liikkua päivittäin, mut ei auta, ei.

Hmm... ärsyttävimmät oireet: Oksentelu ( edelleen päivittäin ), liitoskivut ja lantion raksahtelu sekä viiltävä/kramppaava alavatsakipu jota ilmenee erityisesti öisin.

Synnytyksen jälkeistä "kivutonta" aikaa odotellen... :rolleyes:

olen varmaan tosi onnekas, koska mulla ei missään raskaudessa (nyt siis neljäs tulossa) ole ollut mitään vaivoja tai kipuja. :) olen aina ajatellut, että se eka raskaus on kaikista "helpoin" ja vaivat pahenee mitä enempi raskauksia on takana, mutta en vieläkään tiedä mitä liitoskivut ovat... lenkkeily, pyörällä ajo ja ruohon lykääminen on kaikissa raskauksissa onnistunut ongelmitta aivan synnärille lähtöön asti.
pahoinvointiakin on ollut vain sinne noin 12 viikolle asti, oksentanut olen varmaan max 10 kertaa, siis jos lasketaan kaikki raskaudet yhteen. nännit ovat olleet tosi arkana kaikissa raskauksissa lähes koko odotusajan ja öisin vetää välillä suonta.

tottakai loppu raskaudessa on ollut pientä kipuilua vähän siellä sun täällä ja pientä kramppailua, mutta ei mitään päivittäistä. :) olenkin aina sanonut, että mun raskaudet olisivat "täydellisiä", jos mulla ei olisi kaikissa raskausdiabetestä, se kun kuitenkin aiheuttaa pientä päänvaivaa.

Takaisin