Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuuma, hiki. Koko ajan. Ihan sama mitä päällä. Not nice. Nim. Innolla kesää odottaen

Hemma, apteekissa katsoivat koneelta, että Omeprazol on närästyslääkkeistä eniten tutkittu raskaana olevilla ja siksi suositeltavin. Farmaseutti sanoi, että Omeprazol neutralisoi hapon määrää mahassa ja sen pitäisi rauhoittaa tilannetta, kun sitä syö kuurina parin päivän ajan. Voin kommentoida muutaman päivän päästä, auttoiko tosiaan myös näin raskaana ollessa.
Kokeilin kerran myös Rennietä, mutta se ei auttanut kuin tunnin verran, eikä silloinkaan poistanut närästystä kokonaan. Rennien syönti tuntuu siis turhalta, kun mulla närästys jatkuu koko päivän, eikä liity pelkästään ruokailuun. Omeprazol on auttanut mua ainakin nyt näinä kahtena päivänä, kun olen sitä syönyt.

Mulla taipumusta mahan ärtymiseen muutenkin. Neuvolalääkärin kirjoittamana olen omeprazolia syönyt vaikeisiin ylämahakipuihin. Hyvä tuttu lääke jo vuosikymmenen matkalta ja hyvin toimii myös raskaana ollessa. Ongelmahan tosiaan on, että kun pitkään on nätästystä niin limakalvot ärtyvät ja voivat tulehtuakin. Nämä ns. mahansuojalääkkeet on silloin avuksi. Rennie on laastaria näiden rinnalla.

Toivon mukaan ohi menevää, mutta alkuraskauden järkyttävä väsymys tuntuu palanneen :( Olen aivan poikki! Tosin, öisin pitäisi kyllä nousta 2 kertaa vessaan ja heräily on muutenkin erilaista kuin ennen ja asennonvaihdot ja uuden hyvän asennon saaminen sängyssä häiritsevät unia mutta, mielestäni nukun kuitenkin ihan hyvin. Silti vaan tämä väsymys :(

Mä sain Omeprazolia reseptillä ja sitä saa syödä kauemmin kuin sen 2 viikkoa. Käsikauppalääkkeissä lukee määräaika siksi että lääkäri selvittäisi syyn jos kauemmin jatkuu.. Mua toi lääke auttaa vaikka joka päivä en muista ottaakaan. Oon koko raskauden mennyt tosi vähällä lääkityksellä, mutta nyt on alkanut närästys ja ummetus olemaan sellaista tasoa että piti saada apuja ulkopuoleta kun "ruokavaliolla" hoitaiminen ei riittänyt.

nanna_h minä taisinkin googlata väärän lääkkeen kun näyttää tuolla samalla nimellä olevan useampi tuote :rolleyes: toivotaan että se auttaisi nyt kunnolla vaivaan! :happy:

Kyselisin kivuttomista supistuksista ja istumisesta. Olen tässä nyt parina päivänä huomannut supistuksissa yleisen trendin. Istuessani (ja erityisesti huonossa asennossa röhnöttäessäni sohvalla) supistuksia tulee noin 5-10 kappaletta tunnissa. Tilanne helpottaa, kun käännyn sohvalla esimerkiksi makaamaan vasemmalle kyljelle. Onko teillä ollut samaa ongelmaa? Supistukset eivät ole kivuliaita, mutta ihmetyttää tuo supistusten tasainen tempo ja niiden määrä... Voiko olla, että istuminen provosoi supistuksia?

Mulla myös istuessa välillä supistaa jopa tiheemminkin kuin esim. Liikkeellä ollessa. Kuitenkin supistukset kivuttomia masun kovettumisia eli ilmeisesti vaan harjottelua. Voihan se istuminenkin provosoida niitä..?

Lupasin kommentoida, auttaako Omeprazol-kuuri. Söin Omeprazolia 4 päivää ja nyt olen ollut 4 päivää syömättä sitä. Ainakaan vielä närästys ei ole palannut, eli Omeprazol näyttää mulla ainakin toimivan. :) voi tietenkin olla, että jossain vaiheessa pitää syödä uusintakuuri.

Verkkuli joo! :grin Johonkin toiseen ketjuun kirjoitinkin siita, ilmeisesti vaven nivelet siella napsuu, niinkuin isallaan. Taalla 31+5. :)

Joo niin mä kans mietin et siitä johtuu :) on ollu sitä naksumista kohta toista viikkoa :D aluks ihmettelin että mikäs ääni toi nyt oli :D kuvailinkin miehelle että sellainen limainen naksahdus :D

No taalla kuulunu kans just jonkun reilun viikon. Eilen kuuli mieskin sen. :) Ja mies kun on jotain kumikamelien sukua niin silla kans venyy ja paukkuu kaikki nivelet, ei siis ainakaan tarvi epailla etta olis postimies ollu asialla. :grin

No totuus mun kasittaakseni on se, ettei kukaan oikeasti tieda ihan varmasti, mista se johtuu. Mulla se on niin selkeasti yhteydessa vaven liikkumiseen, etta oon ihan varma, etta joku nivel siella tosiaan naksuu. :)

Ouh, vanha vaiva palasi. Sain viime syksynä selän kuntoon pitkän fysioterapiajakson jälkeen, mutta nyt huonon istuma-asennon jälkeen vanha fasettilukko-ongelma pilkistää. Tai pilkistämisestä ei voi puhua, sillä kaikki tekeminen sattuu. Riittää, että hengittää, niin sattuu. Onneksi sain työterveydestä ajan aamulle, josta sain lähetteen fyssarille. Toivottavasti fyssari saisi lukon huomenna aukeamaan... Huolestuttaa vain, kun aiemmin lukko on avattu aina mahallaan makuulla, mutta nyt siihen ei luonnollisesti ole mahdollisuutta. Onko kellään muulla ollut tuota fasettilukkoa raskausaikana?

Kyllä voi avata muissakin asennoissa. Halauksella, "pähkinäpallon" avulla selän alle, ainakin noilla. Kyllä hyvä fyssari osaa asian :)

Kärsiikö kukaan muu tukkoisesta nenästä. Täällä ilmenny nyt viimeisen vk aikana ja aaargh niin sitkeetä! Rv 29 jotain. Huulet kuivuu kun joutuu suun kautta hengittää koko ajan. Toivotaan että ohimenevää (nopsasti)

Mulla on ollut oikeastaan koko raskauden sellainen yö-nuha eli nenä menee tukkoon ja aamuisin olen sitten räkäinen. Mainitsin tästä jossain vaiheessa työpaikkalääkärille ja hän vain totesi että raskaus aiheuttaa eikä asialle oikein mitään voi koska avaavia nenäsumutteita ei saisi raskaana käyttää... Viimeisen kuukauden aikana (nyt rv 30+6) vaiva on varmaan sinällään pahentunut koska mies valittaa, että pidän nukkuessani kauheaa meteliä :D

Takaisin