Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yääh,ku on kuuma nukkua! Eikä tarvinut lämpötilan paljo päälle 20 kivuta päivällä niin johan huone lämpesi. Kaikeksi "onneksi" tässä ei ole edes kunnollista tuuletusikkunaa jota pitää auki. Ja samasta syystä ei voi mitään ilmastointilaitettakaan tänne raahata :( oisko mitään vinkkejä viilennykseen?? Pakko se on ainakin joku tuuletin hankkia ja vaikka sumutella viileää vettä iholle niin jos se tuntuis edes joku vedon tunne iholla että vähän viilenis ;D

Mulla on tiukasti teini-ikäsestä lähtien ollu unettomuusjaksoja, ja nyt varmasti loppuraskauden tehostamana jälleen yks meneillään. Huomaan, että myös kuumuus (lämpö) tuntuu herkästi ihan kauhealta. Oon kuullu lakanoiden viilentämisestä kylmäkallella, tietty makkarin pitäminen pimeenä läpi päivän voi vähän vaikuttaa... Tsemppiä isle! Itellä just loppu viides turhautuneen pyöriskelyn yö putkeen. Vaikka ois ihan poikki,tuntuu kivemmalta nousta touhuileen kuin makoilla unta saamatta. :)

No huh,minusta tuntuu että jo yks uneton yö on tarpeeksi kamala,saati sitten useampi! Itekkin olen aina ollu huono saamaan unta,mutta nyt raskauden aikana tämä unesta heräily on tullu vasta tutuksi. Vaikuttaa kyllä aika merkittävästi omaan mielialaan päivisin. Itse kun en osaa edes päikkäreitä nukkua...

Täällä myös yksi yövalvoja!

Kyllä se vaan kummasti syö voimavaroja kun uni on tosi pätkittäistä toistuvasti...

Mä nukun välillä väärinpäin eli pää jalkopäässä. Ei se nyt kuumuuteen auta, mut huijaan omaa mieltäni jos tulee vaan valvottua. ;)

Oho, täytyypä kokeilla tuota kuumaa suihkua tänään :D Ja Stella_, mä sain sitten lopulta unen takaisin tuolla jalkopäähän menemisellä, samat huijaukset siis täälläkin ;) Joskus aiemminkin tuota koittanu jos on miehen kuorsaaminen naaman edessä häirinny...

ota astiapyyhkeeseen tai harsoon kääritty kylmäkalle halittavaksi, se auttaa kumman paljon!

Heh, hauska lukea, kuinka muutkin huijaavat nukkunmatin paikalle vaihtamalla pääpuolen jalkopäähän :grin univaikeuksien lisäksi täällä on saatu riesaksi kesäinen nielutulehdus kuumeineen päivineen... Pari päivää sain sairaslomaa lepuuttamista varten, sen jälkeen olisikin pakko olla työkuntoinen!

Tyynyliinoja pakastimeen, ihana vetäistä sieltä kylmä uusi liina ❤

Mä en todellakaan ole mikään yökukkuja. Yli kaksi kuukautta nukahtaminen mennyt kahteen ja siihen asianmukaiset heräilyt tunnin parin välein päälle. Ja seiskalta olen ihan hereillä. Jos kahdeksaan saan nukuttua, niin juhlan arvoinen suoritus. Lopputulos, että koko ajan väsyttää. Ja kamala morkkis kun mietin, onko näin vähäinen nukkuminen lapsenkaan kehitykselle hyväksi. Usein saan päivällä nukuttua vähän päiväunia onneksi, pelastaa omaa mielenterveyttäni paljon. Mutta viidestä kuuteen tuntiin unta vuorokaudessa raskausaikana, paskamutsin tunnustukset :/

Lämpö tekee kyllä huonon olon. Nukun pikkareissa pelkällä pussilakanalla. Puolisolla paksu peitto ja pitkähihainen pusero :D

Mä luulen että valvominen on osittain myös hormonaalista. Keho valmistautuu yövalvomisiin. Eipä oo sit niin vaikea tottua niihin kun vaavi syntyy. Toki kuumuus ja kivut vaikuttaa kanssa. Mä oon nukkunut jo varmaan kuukauden ilman peittoa ja mies onnihan jäässä kun pidän iltasinkin terassin ovea auki koko ajan säällä kuin säällä :rolleyes:

Joo, miula on alkanut jo nuo yöherätykset. Havahdun hereille jonkun kolme kertaa yössä. Onneksi saan kuitenkin melko nopeasti unen takaisin. Herääminen ei kyllä johdu minulla kuumuudesta, vaan uskon sen olevan juuri tuota valmistautumista yöherätyksiin. Nukun kyllä joka päivä päiväunet samaan aikaan kuin esikoinen nukkuu. Näin jaksan hänen perässä juosta päivät :)

Mä oon nukkunut yllättävän hyvin raskausaikana, mutta lämmin makkari on kyllä myrkkyä. Ostettiin keväällä pimennysverhot ja ne on ollut ihan ehdottomat, Meillä on makkarin ikkuna vielä länteen niin juuri ilta-aurinko paistaa suoraan sisään. Yöllä on parvekkeen ovi makkarissa auki ja vielä on sillä saanut lämpötilan sopivaks. Peitto lensi pois jo kauan aikaa sitten :p Helteitä odotellessa...

mä nukun edelleen kohtuullisen hyvin.. mut meen nukkumaan vasta kun oikeesti väsyttää, joka esim. eilen illalla tais olla jotain 01, wc:ssä kävin 05 ja sit nukuin n. 10 asti. Mä tosin oon jo äitiysvapailla, et ei niin väliks millon hereillä ja milloin nukkuu.. kylkeä käännän kai noin tunnin välein. selkä, hartiat/niskat, pakarat kyllä tulessa. odotan aikaa kun saa olla taas mahallaan ja selällään.

Minä nukun pääosin vielä hyvin, ainoa mikä häirittee välillä on miehen kuorsaus.Korvatulpat vaan korviin tai muutto sohvalle jos ei muu auta Nyt oon selvinny öistä melkein aina yhdellä vessareissulla, nukun jotakuinkin 24-09 jos ei ole herätystä aiemmin mihinkään. Toivon, että saisin jatkaa hyviä uniani :) Toki myöhään nukkumista auttaa varmaan sekin, kun mies on päivät töissä niin eihä mua ole kukaan täällä herättelemässä ja esikoistakin vasta odotan

Mäkin nukun ainakin vielä ihan hyvin ja pystyn nukkumaan selälläni. Yleensä kyllä nukkumaan mennessäni makaan kyljellä tyyny polvien välissä, mutta herään selälläni. o_O

Minä en kyllä nuku enää kovin hyvin, on kuuma ja selkää särkee, kyljellään sitten menee hartiat aivan jumiin jne. Heräilenkin siis todella usein ja unet jää aika lyhyiksi :grumpy:

hui, mä en uskaltais nukkuu selälläni.. mut ei kai se vaarallista ole ainakaan odottajan tietämättä, saattaa kai laskee verenpaineita ja sikiön hapensaantia

Ei ole selällään nukkumisesta vaaraa itsensä tietämättä. Tulee itselle niin huono olo, että pakko vaihtaa asentoa, ennenkuin vaikuttaa sikiöön. Minä nukun edelleen osittain mahallaan ja toisinaan olen aamulla herännyt kummallisesti kyljellään takakenossa, melkein selällään, mutta ei sitten kuitenkaan. Selällään oleilu ei enää useinkaan tunnu hyvältä pitkiä aikoja. Nyt on alkanut kuumuus vaivaamaan öisin ja kovat liitoskivut ja paineen tunne häpyluulla vaikeuttaa nukkumista. Aamut on usein tuskaa, kun ei meinaa saada itseään sängystä ylös kun sattuu niin kovasti..

Takaisin