Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kanssa oon kärsinyt erittäin kuivasta päänahasta nyt odotuksen aikana. On muutenkin atooppinen iho, mutta muuten ihottuma ei ole nyt niin pahasti vaivannut...
Olin kokeillut kaikki öljyt ja rasvalla läträykset päänahkaan. Sitten kävin apteekissa ja arvelin kokeeksi ostaa sebamedin hilseshampoota - Se on auttanut ainakin mulla myös tähän kuivuuteen :)

Saharan kuivan ja hilseilevän päänahan omistaja täälläkin. Kokeilin kaikki perusvoiteella ja öljyllä rasvailut sun muut, auttoivat vain vähän ja vain hetken. Sebamedin shampoolla nyt pari kertaa pesty, ja tuntuu auttavan mullakin, hurraa! Eli kipinkapin sitä ostamaan :)

Oi että, kun täällä vihloo alaselkää! Oletteko te muut selkäkipuilijat saaneet apua tukivöistä? :anyone

Mulla on carriwell tukivyö ollut käytössä jo kauuuuuan. Nyt sujahtaa automaattisesti päälle muiden vaatteiden kanssa.

Ja on auttanut!

Mulla Anitan säädettävä tukivyö. Ei oo selkä pahemmin kipuillut, alotin tuon käytön ennaltaehkäisevästi. Myöskään liitoskipuja ei oo ollut. Ilman vuötä herkästi paineentunnetta alavatsalla on, vyön kanssa pysyy sekin tunne poissa :)
Suosittelen!

Minäkin olen mietiskellyt tuon tukivyön hommaamista mutta keskustelin siitä työfysioterapeuttini kanssa ja hän oli sitä mieltä että mahdollisimman pitkään pitäisi yrittää ilman "apuvälineitä" selvitä jotta selkä työskentelisi aktiivisesti itse omilla lihaksillaan. Toki sanoi että ihan loppu raskaudessa on ihan hyväkin käyttää jos tuntee sitä tarvitsevansa mutta ensisijaisesti olis hyvä olla ilman. Joten, olen toistaiseksi jättänyt vyön ostamatta mutta aion sen kyllä hankkia jos kesäkuussa alkaa töissä oleminen olla hankalaa selän takia.

No minä en meinannut kärsiä liikkua mihinkään edes alkuraskaudessa kun oli iskiaskipua, si-nivelen löystymistä jne... fysioterapeutilla kävin myös ja hän oli sitä mieltä että vyötä voi käyttää ja siitä varmasti apua :) Että riippuu niin tapauksesta ja kivuista.

Mulle kanssa neuvolassa suositeltiin kun on taustalla noita selkä ongelmia. Otin käyttöön joskus rv21 kun alkoi tuntua selvästi että maha painaa alaspäin ikävästi.

Mä olen pukenut sen liivin päälle vain kun lähden lenkille tai olen muuten pitkään liikkeessä. Musta se ei ole mukava jatkuvasti käytettynä, mutta ehkä jossain vaiheessa alkaa maha painaa niin että tulee käytettyä useammin. Nyt vielä pärjään sillä kun housuissa on tää mahatuubikaistale joka tuo tunteen siitä että mahalla on vähän tukea :p

Minulla on semmosia vihlovia kipuja ristiselän ja pakaroiden välisellä alueella. Ilmeisesti si- niveleen liittyvät hierojan mukaan. säteilee jalkoihin ja pakaroihin ja välillä toinen jalka ei tottele käskyjä kävellessä. Sitä lantiota kun ei saa hieroakaan raskaalta hierojan mukaan. En ole vielä keksinyt helpotusta tähän ja särkylääkkeet on viimeinen keino johon en vielä ole sortunut. Teippaus ei toiminut ja tukivyö sattui mahaan. Lämpötyynystä ehkä minimaalista apua mutta ei ainakaan suurta. Kylmägeeliä pitänee kokeilla kun muistais joskus ostaa :P

pinguliini, mulla on ollut samanlaisia oireita. Oon huomannut että jos joutuu paljon istumaan päivän aikana, niin silloin alkaa aina tuo selkä vihotella. Itsellä varsinaisesti kipu ei ole kovaa, mutta tuntuu että toinen jalka meinaa lähteä alta kun yrittää kävellä o_O Muuta apua en ole siihen keksinyt kun pitkällään lepääminen, yleensä seuraavana aamuna on selkä taas ihan hyvä.

Joo, kyl sitä kaikenlaisia kipuja on.. huoh..:inpain:
Istumisesta rupee selkä vihoittelemaan, erityisesti sohvalla istuminen.
Nukkuminen aika puuduttavaa, kun vaihtoehdot on jompikumpi kylki, erityisesti pakaroiden sivut rupee kipeytyy.
Sit kaikenlaisia vatsan alueen kipuja, ilmeisesti kasvusta johtuen. Ja syöminen tekee ylävatsalle tosi ahdistavan tunteen et tosi hankala hengittää.. mikähän tilanne on tos parin kuukauden kuluttua

Te, joilla on käytössä Anita-tukivyö. Kävin viikonloppuna selkäkipuisena hakemassa Anitan tukivyön ja sehän auttoi heti kuin unelma! Ainoa, mitä pohdin vyön käytössä on se, että eihän se vahingossakaan voi puristaa liian paljon (ei, en kiristä sitä niin loppuun kuin voisin), että verenkierto hidastuisi tai väärin asennetusta vyöstä voisi olla sikiölle haittaa? Lisäksi ihmettelen, että aina kun vyö on paikoillaan, niin vauveli alkaa potkia aivan uskomattoman paljon. Olen vyötä nyt käyttänyt vain, kun lähden ulkoilemaan tai teen paljon seisaaltani töitä. Toki kaupassakin jo sanottiin, että istumiseen ko. vyö ei auta, joten en sitä silloin ole pitänytkään.

En jouda paljon istumaan päivän aikana vaan jalkeilla tulee oltua aika paljo. Ja työn kuvaan kuuluu kyykkimistä, talikoimista, kantamista ja muitakin selän kannalta epäergonomisia asentoja :hungry: enää 2kk äippälomaan joten koitetaan sinnitellä:cat:

Minulla on Emma-Jane tukivyö ja mahaan koski sen käyttö ekalla kolmanneksella. Kokeilen nyt kuitenkin uudestaan kun maha on isompi, ja nythän tämä istuu paremmin eli vois jopa toimia! Ennen ei vissiin pysynyt paikoillaan... En tiijä voiko se aiheuttaa sikiölle vaaraa, tuskinpa jos sen vyön asettaa mahan alle tukemaan. Tosin en tiedä millainen se Anita vyö on.

Moi! En ole tukivöitä koskaan kokeillutkaan, mutta tuosta vauvan potkimisesta muutama ajatus. Meillä ainakin jätkä potkii kaikkea, mikä mahaa vasten vähänkin painautuu: kättä, turvavyötä, tablettia, muistiinpanovälineitä, kylkiasennossa patjaan (tää onkin kiva: yritäs nukkua kyljellään ilman että maha osuu mihinkään o.O ). Vauva reagoi pieneenkin paineeseen kohdulla enkä usko sen olevan signaali muusta kuin elämästä ja sisäänrakennetusta mielenkiinnosta ympäristöä kohtaan :)

Mulla tosiaan anitan tukivyö ja ei pitäisi olla vaaville vaaraa. Idea on nimenomaan tukea, ei puristaa mutta itse kyl huomaan jos menee liian kireelle ja sillon ei tunnu hyvältä. Vauvan potkut kans tuntuu varmaan selvemmin vyön kanssa.
Ite oidän vyötä työpäivän ajan ja koiran kanssa lenkillä, muulloin otan pois :)

Mä yritän toistaiseksi pidättyy noista tukivöistä, et pysyy keskivartalon lihaksisto hyvänä..
Yritän joogaa, pilatesta hyödyntää.

Sain pari päivää yllätysvapaata töistä. Kaikki kivut hävis saman tien vapaalla ollessani, mutta palasivat heti kun työnteko jatkui. Mmmh eipä oikein huvittais vielä jäädä pois töistä 

Takaisin