Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päänsärky on ollut täällä riesana muutamana päivänä..en toki tiedä johtuuko siittä, että niska ja hartiat on jumissa vai mistä johtuu. Juon sen minkä pitääkin ja ulkoilen, mutta joinakin päivinä se vain iskee eikä siihen auta mikää..ei edes särkylääke! :confused:

Stellalle ja Wildsidelle vielä myöhäiset kiitokset tuosta rautalisävinkistä; olen nyt viikon verran napsinut noita rautatabuja ja päänsärky on hävinnyt!
Kiitos kiitos! :)

Idasofia: Hienoa, että pääsärky on lähtenyt. Kiva, että vinkistä oli apua :)

Supisteleeko muita? Täällä ihan säännöllisesti.. (Oon nyt muistaakseni rv 16?) jopa lepotilassa. Alkoi jo muistaakseni rv 13 ja välillä mua huolettaa. Terveydenhoitaja sanoi ettei mitään hätää kun ei oo vuotoa. Mut silti, onko normaalia..?

Mulla päänsärky on ollut aika säännöllistä alusta asti nyt hieman hellittänyt..oon huomannut et riittävä veden juonti pitää sen poissa! Yks ikävä vaiva mikä mul on ollu myös on et maha menee tosi sekasin välillä ruuasta,alkaa kouristaa hirmusti ja tulee tuskan hiki ja helpottaa vasta kun on istunut tarpeeks pitkään vessassa.. Nyt viime yönä heräsin kovaan vatsakipuun mikä kohdistu ylävatsaan ja tuli just tuskan hiki ja taas autto kun istu vessassa tarpeeks pitkään... onko muilla ollut vatsankanssa ongelmia?

Madmasel tuntuuko supistukset kipuna vai kovettuuko kohtu vaan? Mä en oikeestaan tiiä miltä sen sit näin aikasin pitäs tuntua mut iltasin on välillä tukala olo ja kipua epämääräisesti vatsan alueella ja hellittää kun lepää, istuu aloillaan pidempään.

Muokattu viimeksi:
Huom selkä ja pakara/lonkkajumeista yöllä kärsivät: Kokeilkaa laittaa isohko tyyny polvien väliin, itselläni ainakin auttaa kun alaselkä juilii muuten nukkuessa! :) Lisäksi mulla on iso Doomoo imetystyyny edellisestä raskaudesta (en koskaan käyttänyt imettämiseen vaan nukkumiseen :D), mutta sitä en oo vielä tarvinnut.. Loppuajasta se Doomoo on hyvä laittaa polvien välistä ja sit pohkeiden väliin ja sit tukea vatsa vähän niinkun sen päälle /tai että se tukee sitä vatsaa ja sit vielä selän puolelle kaksi tyynyä pönkkäämään :) Näin oli mun unet ainakin 100 kertaa paremmat, tosin kyljen kääntö on sit loppuajasta muutenkin vaikeaa ja sit pitää asetella tyynyt aina uudelleen mutta ei kolottanut niin pahasti :)

Joko teillä alkaa muut oireet helpottaa? Yöllisten tissikipuiluun heräämisten jälkeen rinnat alkaa vihdoin ja viimein näyttää merkkiä, ettei niihin satu koko aikaa. Ok, nännit on edelleen herkät, mutta nyt tissit alkaa olla jo puristeltavissa :grin

Mä kärsin tossa juuri kovasta oikean lonkan kivusta, joka oli pahimmillaan levosta liikkeelle lähtiessä. Itkemään pillahdin lääkärissä kun oli ajoittain lamauttavan kipeä eikä asiaa edistänyt ollenkaan reilu kolmikuinen vilkas koiranpentu. Ylilääkärin määräyksellä 5pv ibuprfeiinikuuri+parasetamoli+voltaren ja Lepo. Diagnoosi bursiitti (lonkan limapussintulehdus). Järkeilin itse sen selkökroonikkona johtvan vaan raskauden aiheuttamasta asennonmuutoksesta ja koiran vetämisestä (rasitus). Nyt ok. Burana ok siis toisella kolmanneksella lyhyen aikaa. Tämä kuuri oli 5pv ja oli pakko saada joku tulehduskipulääke.

mulla tissit (mitkä tissit ? :D) ei enää kipeät. Erittäin pienistä ne ovat muuttuneet pieniksi. ja kolmas nännini mikä näyttänyt ennen vain luomelta on nänni kilmestynyt siihen! Repesin kun huomasin...saattaa jopa ruveta erittämään maitoa myöhemmin , kääk

Itsellä tuntuu että olisi ollu kaikki mahdolliset oireet! Voimakas pahoinvointi alkoi suunnilleen viikolla 5 ja kesti viikolle 16. Lisäksi on ollut voimakasta palelua, kuumeen nousua oli alussa sekä ihan jäätävä väsymys. Nyt viime viikkoina on tullut riesaksi vielä pyörtyily, mikä johtuu varmaan migreenistä, joka on myös uusiutunut (edellisen kerran migreeni on ollut ala-asteella). Myös nivuskipua on tullut ja rinnat on olleet koko ajan tosi arat ja nyt tuntuu että ne kasvaa vaan.. Siitä syystä selkäkivut on ilmaantuneet. Myös vatsassa on tuntunut välillä pistävää kipua, mikä kuulemma johtuu siitä että kohtu jotenkin supistelee ja venyy. Toivottavasti ei tule enempää oireita.. Viikkoja nyt siis 18+2. :)

Kyselen vielä nyt tälläkin puolella onko muilla näillä viikoilla menkkatyyppistä jomottelua alapäässä? En tunne siis mitään vatsalla mutta toi alapää varmaan jo ainakin viikon jomotellut ja aamuisin helpompaa, iltaa kohden yleensä pahenee. Kipu tuntuu ihan emättimessä ja tuntuu samalta levossa ja liikkuessa, ei siis liity liikkumiseen. Pissa tarkistettu, tulehdusta ei ole.
Onko kellään aiemmista raskauksista kokemusta ennenaikaisista supisteluista? Eli voiko oirehtia näin? Rv 16+1.

Kylla mulla valilla on jotain krampinomaisia tuntemuksia alakerrassa, tulee ja menee, enka ole sen kummemmin oikeastaan miettinyt, ajatellut vain niiden kuuluvan asiaan..

Mullakin ollut sellasia nopeita pistoja/vihlaisuja mutta tämä on semmosta jatkuvaa jomottelua, kestää monta tuntia. Alkuraskaudessa pari viikkoa kramppeja oli mut ne tuntui alavatsalla myös ja kesti ehkä vaan 10min. Kerrallaan.
Nyt Esim, aamulla oli monta tuntia, sit välissä päivällä pari helpompaa tuntia ja nyt taas jomottelu alkanut ja jatkuu...

Mulla Angii just samaa, hirveän tuskallista. Olen ollut tämän viikon saikulla tuon vuoksi ja pötköttelyllä ollut nyt hyviä päiviä pari, vaikkei aiemmin tuntunut rasitukseen liittyvänkään just sillä hetkellä, illat juili vaikka kuin köllötteli. Saikulle laittoi päivystävä lääkäri, kun ei ihan voinut tietää mitä kivut on ja onko mukana supistuksia. Ei musta ainakaan asiakastyöhön ole tilanteessa, jossa voin miettiä vain säkenöivää alapäätäni. Hyvä havainto tältä saikutetulta viikolta...

Ok, sanottiinko sulle Bubs mitään jatkosta? Mulla hyvin fyysinen työ hoitoalalla, joudun olee paljon jalkeilla ja välillä hankalissa asennoissa. Kaitpa mä soitan huomen neuvolaan ja kysäsen. Jotenki haluisin et joku kattois varmuuden vuoksi kohdunsuun tilanteen ja jos siellä kaikki kunnossa ni kyl mä nää kivut kestän mut en haluis ottaa riskiä jos pahenee.. :confused:
Kuitenkin tiedän niitäki rarinoita ku kohdunsuu alkanu hyvin varhain pehmenee/ lyhenee ja sehän ois ihan kauheeta näillä viikoilla.

En olekaan aikaisemmin kuullut tällaisista oireista, kerro Angii mitä sulle sitten sanottiin asiasta. Kyllähän se vähän siltä kuulostaa, että enemmän lepoa. Toivottavasti kohdunkaulassa kaikki on vielä kunnossa.

En päässyt neuvolalääkärille, ajat olis ollut vasta parin viikon päähän. Päivystyksen lääkäri teki gyn tutkimuksen, jossa totesi kohdunsuun olevan kiinni. Tulehdukset suljettiin pois. Mitään erikoisempia jatko-ohjeita en saanut, tuo lepo tosiaan ja viikko saikkua. Just tässä aamupalaleipiä syön ja töihin lähtöä teen. Terapiatyötä teen ja liikun yksiköiden välillä. Tasan yhtään en aio vastaavan kivun kanssa enää töissä humpata, vaan tulen kotiin silittelemään mahaa. Sen verran säikäytti. Tsemppiä Angii!!

Takaisin