Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi! Ja muuten on tällä hetkellä hyviä päärynöitä kaupoissa. Todella makeita ja mehukkaita, suosittelen!

Heh, mun vakituinen aamupala jo useamman viikon ollut päärynää ja kiiviä pilkottuna kulhoon :)
Ihmekös kun vatsantoimii!

Jep, vatsa on mennyt lukkoon myös täällä.:shifty: Yritän nyt luumuilla, veden juonnilla ja ehkäpä noilla kiiveillä saada hommaa kuntoon... Vatsakin kauhea pallo nyt kun ei mikään pelitä. :grumpy: Ja tänä aamuna mukavasti töihin mennessä myös oksetus tuli vieraaksi, viikkoja siis jo 14+2 mutta satunnaisesti vaivaa pahoinvointi, kuten koko alkuraskauden. En ole onneksi kauheasti raskausoireista kärsinyt joten ei pitäisi valittaa :p Tarkoittaa vaan että kaikki hyvin :joyful:

Kävin tänään fysioterapiassa, joka oli hierontaa hartia-niskajumiin. Ei fyssari oikein osannut tuohon häntäluukipun mitään neuvoa. Sanoi, että on tiettyjä venytyksiä ja muuta, mitä sille alueelle voi tehdä, mutta että ei välttämättä näin raskaana ollessa. Laittoi sitten kinesioteippiä alaselkään, kokeillaan auttaako tuo teippaus mitään. Ensi viikolla siitä kai voi jotain sanoa. Itseä vähän epäilyttää :/

Mä huomaan, että iltaisin väsymys lisää pahaa oloa.. eilen illalla yrjösin aivan kuin suolavettä illalla (varmaan vatsahappoja) no, aamulla maistui raudanmaku suussa. Ihan kun olisi verta syönyt.. Meni kyllä ohi.. Mun siskolla ei ole ollut kovin vahvoja oireita.. Me ollaan kaikki niin erilaisia vaikka oltaisiin samasta muotista tehty..

Mulla lahinna kaveleminen aiheuttaa pahoinvointia, tai sit jos oon liian pitkaan syomatta. Ja hampaiden peseminen. Tanaan kun kavelin neuvolaan, jonne on ehka 500 m matkaa niin piti taas kayda yokkimassa jossain ruusupuskassa..

Täällä 12+0 ja myöskin ensimmäinen päivä pitkään aikaan jolloin, en ole vielä oksentanut kertaakaan. :) Onko muilla liikuntaa harrastaessa (esim. lenkillä) tuntemuksia, että alavatsaa ihan haaroihin asti pistelee/kutittaa/puutuu sekä samoin tuntuu myös alaselässä. Voisiko johtua, että verenkierto kiihtyy? Se tuntuu niin jännältä, ettei sitä oikein osaa selittää.

Mä kävin eilen juoksemassa ja vaikka olin käynyt vessassa juuri ennen lenkille lähtöä, niin tuntui koko ajan, että päästävä pissalle. Oli pakko sitten välillä aina kävellä. Noinkohan tuo juoksu onnistuu kovinkaan pitkään? Nyt siis 14 + 5!

Mullakin tekee pahaa raskausaikana hampaiden harjaaminen, tänäkin aamuna piti yökkiä siinä samalla... Muutoin pahoinvointi on alkanut helpottaa, kunhan muistaa syödä ja juoda sopivasti, tarpeeksi usein mutta vähän kerrallaan. Mustikoita myös syön paljon, ne tuntuu auttavan ja maistuukin onneksi herkullisilta. :p

Väsymys on edelleen aivan karmeaa, ja jatkuu ihan läpi päivän. Tuntuu ettei missään välissä ole hetkeäkään pirteä tai edes normaali olo. :hungover: Luulin jo että olisi hemoglobiini alhainen tms, mutta ei. Eilen oli neuvola jossa kaikki arvot ok ja hemppakin ihan normitasolla. Pitää kuulemma nyt vain kuunnella kroppaa ja levätä - kunhan tietäis missä välissä! (Työ+opinnot+2 lasta... :rolleyes: ) Onneksi viikonloppuisin mies antaa mun lepäillä ja silloin saa päikkäritkin nukuttua, vaikka ei nekään piristä. Jospa tää tästä, zzzzz....

Pitääpä mainostaa tännekin tuohon turvotukseen ja etenkin ummetukseen toimivaa konstia: Psyllium-jauhetta (esim. Cocovi) 2tl lasilliseen vettä 1-2 krt/pv niin maha toimii hyvin! Mulla oli aiemmin pakki pahasti jumissa koko ajan, mut tuo keino tepsi jo 1-2 vrk jälkeen. Eihän tuo herkku mukavalta suussa tunnu, muttei maistu oikeestaan millekään, joten menee mukisematta. Kokeilkaapa ja kertokaa toimiko teillä? :)

Mä oon käynyt kolmesti kiropraktikolla (kerta 70e..) vinon lantion, selkä- ja niskakipujen +uuden vaivan lonkkakivun (oik) vuoksi. hoidoilla selkä ja niska saatiin kuntoon, lonkkaa ei. Kolmatta viikkoa yhä yltyviä kipuja rasituksen ja sen jälkeisen levon jälkeen, tänä aamuna lonkkakipu oli niin paha, ettei pystynyt astumaan jalalle ensin ollenkaan. Lekuriin, buranaa 5pv (kyllä.koska panadolissa ei tulehduskipuvaikutusta) voltarenia ja panadolia. Bursiitti epäilyssä ja evätty kaikki normaali tehokas hoito ja tutkimukset raskauden takia. Lämpökin noussut ja viittaa tulehtuneeseen tklaan siellä lonkassa. Itku pääs siinä vaiheessa, kun lääkäri totesi raskauden olevan onnellista aikaa.. ikää mulla on kohta 28v, ylipainoa ei ole ja liikkumiseen tottuneelle täysi liikkumattomuus hajottaa.

Frosty: tsemppiä! Minulla vähän sama juttu. Ei ylipainoa, ikää tänä vuonna 28 ja olen melko liikunnallinen. Tosin minua ei vaivaa bursiitti vaan ilmeisesti vaan liitoskivut. Iltaisin en meinaa pystyä kävelemään, kun niin sattuu häntäluuhun ja sen vierustaan. Joskus joudun käsillä nostelemaan jalkoja, että pääsen eteenpäin ja sitten vaapun hitaasti eteenpäin kuin ankka.. Tekisi mieli harrastaa liikuntaa, mutta kun ei kärsi edes kävellä työpäivän jälkeen :/

On tää kyllä. Saa olla minun viimeinen raskaus.

Ouch, kylläpä teillä on kivuliaan kuuloiset lonkan ja selän alueet :sad001 Toivottavasti pian helpottaisi itse kullakin!

Kävin tänään lääkärissä alaselän kipujen takia. Normaalisti kivut ovat yltyneet vasta illalla työpäivän jälkeen, mutta nyt kivut alkoivat jo aamusta. Lääkäri määräsi lääkkeitä ja olisi tarjonnut sairaslomaa. Saikulle en vielä halunnut jäädä, koska muuten vain makaisin kotona (yleensä kun selkäkipuun auttaisi myös kevyt liikkuminen). Toivottavasti tämä tästä helpottuisi.

Jaksamista kaikille!

Täällä oireina enää järkyttävä päivittäinen päänsärky ja kauheat ilmavaivat! :D

Mulla on normaalisti aika kestävä maha, tarkoitan että voin syödä kaalia/papuja/ruisleipää/tms. helposti mahavaivoja aiheuttavia ruoka-aineita, mutta nyt on kyllä täysin eri meinkinki!
Pahoinvoinnin ja yleisen etomisen tilalle on tullut vatsavaivat. Päivän syömisillä ei ole mitään vaikutusta, on täysin se ja sama mätänkö koko päivän hiilarihöttöä vai proteiini- ja rasvapainotteista ruokaa, sillä iltaa kohden tuloksena: PERÄSTÄ KUULUU! :D
Oikeasti asia ei ole kovinkaan hauska, sillä tuohon liittyy (hajuhaittojen lisäksi) suolistossa möngertävä kova vatsakipu. :(

Aamupäivän ja päivän riesana taas on tämä päänsärky, joka toisinaan kestää iltaan asti. Juon vettä riittävästi ja työn vuoksi tulee jo pelkästään työpäivän aikana ulkoiltua kaksi tuntia, joten siitä ei voi olla kiinni.
Mielellään en särkylääkkeitä ottaisi, kun muutenkin käytän särkylääkkeitä vasta kun ihan OIKEASTI sattuu.

...Tosin tämä päänsärky alkaa pikkuhiljaa viedä järjen, joten ehkä huomenna lampsin hakemaan purkin Panadolia...

Isasofia, millaiset sun rauta-arvot on? Mulla oli jatkuva hedis ekassa raskaudessa, hemoglobiini oli alhainen. Söin rautalisää ja pääkipu hävisi. Särkylääkettä kannattaa ottaa kipuun, sillä lapsi kärsii kivusta myöskin tms. Näin minut ainakin aivopestiin syömään reippaasti panadolia :).

Stella: Rauta-arvoista en yhtään tiedä (hemppa oli ekalla neuvolakäynnillä rv10 OK) ja seuraava neuvolakin vasta maaliskuun ekalla viikolla, aika pitkä aika sieltä asiasta kyselläkseni.
Mulla on verenluovutuskeikoista jääneitä rautalisiä, voikohan sellaisia ihan omin päin napsia, vai olisikohan parempi jotenkin ensin selvittää ne arvot?

Hmm, no ehkäpä tosiaan pitää laittaa omat tottumukset taka-alalle ja kiltisti hyvällä omallatunnolla popsia lääkettä kun siltä tuntuu. :D
Meillä ei täällä parasetamolia edes ole, sillä buranaa ollaan käytetty tosiaan tarvittaessa ja siis sitäkin hyvin harvoin.

Idasofia: rautalääkkeet saa apteekista ihan ilman reseptiä ja haittaa niistä ei ole. Rautaa ei voi ottaa liikaa kun keho ottaa vain sen minkä tarvitsee ja poistaa loput. Eikä rauta ole lapsellekkaan pahasta. :) Kannattaa apteekista kysyä kuinka pitkä kuuri.

Itse jouduin sen tyhjennyksen jälkeen myös rautakuurille kun jatkuvaa päänsärkyä. Mun hemppoja ei kans olla tarkistettu mut päänsärky lähti.

Sori kun huutelen täältä taka-alalta vaikka en tänne enää kuulukkaan.

Wildside: Kiitos kovasti neuvosta!
Koitankin nyt etsiä ne rautalisät tai vaihtoehtoisesti haen apteekista uudet. Ois ihan huippujuttu jos sillä ratkeisi tämä päänsärky. :)

Onko muilla ongelmia ihon kanssa? Mulla nyt kolmas raskaus ja naama ihan älyttömässä kukinnassa! Näppylää ja finniä puskee koko ajan. Mulla kyllä muutenkin aikuisiän hormooniperäistä lievää aknea, joka siis raskausaikana menee todella pahaksi.

Takaisin