Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo voinut käydä saunassa ollenkaan, ahdistaa jo ajatuskin!

Mä en oo kahvia ikuna juonut, mut teetä senkin edestä. Nyt en ole kuukauteen saanut alas kuin pari kuppia. Ikävä jo vihreää teetä. Voi kun se jo kohta taas maistuisi.

Renniä ollu viimeaikoina ollu paras ystävä:-( voihan närästys..taidan jättää kahvin pois jos se edes auttaas..

Pahoinvoinnin rinnalle on tännekin tullut valvominen. Iltaisin kyllä saa unta, mutta herään yöllä (yllättäen yleensä vessaan, kuten arvaattekin) ja sitten saatankin sen jälkeen valvoa jopa tunnin verran. Ei vain tule uni takaisin. Kyllä kyrsii, että joko sitä NYT pitää alkaa valvomaan, että eikö nyt vielä saisi vähän nukkua..?! MUR! :sour:

Itselle keksin pahoinvointiin helpotuksena jäiset mustikat. Jotenkin mukavampi vaihtoehto kuin tähän asti napsimani suolaiset, mm. suolakeksit ja suolatut nachot. Alkoi jo tökkimään tuo suolaisen napostelu, mutta mikään muu ei tuntunut helpottavan. Nyt onneksi on löytynyt miellyttävämpi vaihtoehto. Jospa alkaisi tää turvotuskin hieman laskea kun jättää nuo suolaiset napostelut pois... Pötsi on ihan jäätävä (siis näille viikoille). :wideyed:

Katariina: Vinkki, Närästykseen auttaa ihan maito, se neutralisoi vatsahappoja. On hiukan terveellisempääkin kuin rennie ja auttaa lujittamaan pikkusen luustoakin. Itse olen närästykseen hörpänny lasillisen maitoa ja kummasti alkanu helpottaa. Vinkin antoi farmaseutti mieheni <3

Närästys tullut pahoinvoinnin tilalle, ja ihan kummalliset ruoat niinkuin banaani tai viili aiheuttavat sitä. Maito auttaa kyllä vähän.

Täällä kanssa hiukan pahoinvointi helpottaa. Olsensin tosin äsken mutta nyt olo ok joten jatkuva etominen mennyt ohi. Alkanut parina päivänä röyhtäyttää eli oiskohan se närästys tännekin saapumassa? :wink

Onko kenelläkään vielä mielenliikutuksia? Itse sain äsken tipan linssiin katsoessani firman toimitusjohtajan uudenvuodenvideotervehdystä (jossa ei siis sinänsä ollut yhtään mitään liikuttavaa). Ei nyt kyllä tunnu aivan normaalilta! :wacky::grin

Olen sokerihirmu ja yleensäkin herkkuhirmu mutta joulusuklaat odottaa kaapissa ku ei vaan pysty ajattelemaan edes suklaata :wtf: Eiköhän ne kuitenkin joskus maistu! Pahoinvointi on vähentynyt, oikeestaan vaan enää pari kertaa päivässä saattaa kuvottaa jos on liian pitkä tauko syömisestä. Koko ajan on nälkä, mutta vain tietyt ruuat maistuu. Suussa on ollut monta viikkoa karmean paha maku, johon ei ole auttanut sitten mikään. Hampaita oon pessyt monesti päivässä ja suuvettä on saanut käyttää tolkuttomasti :D Sitten jano ja kylmyys ovat koko ajan läsnä. Mahakivut on vähentyneet, pari kertaa päivässä kourii. Hiki on alkanut haista kammottavalta :S Toivottavasti vain väliaikainen häiriö.. itkettää kaikki pikkuasiat. Ja kunnon mielialanvaihtelutkin oli tuossa viikko sitte... eh heh. Väsymys on kova ja tissien kipeys vaihtelee päivittäin, samoin mahan turvotus. Kyllä nämä oireet on tämän arvoista. Huomenna rv 9+0 :)

Etova olo vain jatkuu! Uskon että tämä ei ole mitään verrattuna teihin, jotka oikeasti oksennatte, mutta kyllä tämäkin inhottaa :o

Lämmintä ruokaa en ole pystynyt edes ajattelemaan nyt muutamaan päivään, en edes lempiruokaani hernekeittoa :(
Yllättäen pahoinvoinnin sattuessa avuksi on löytynyt banaani, josta en ennen ole edes välittänyt :D

Nyt koitan vain keksia jotain ravinteikasta helppoa ja kylmää ruokaa, sillä reilun viikon olen elänyt maustamattomalla jogurtilla, smoothieilla ja sitruunavedellä :D

Muokattu viimeksi:
Rv 6+3 meneillään. Ihan hirveä turvotus iski melkeinpä heti plussan jälkeen. Alavatsa "nätisti" pyöristynyt, mutta toisaalta selkeästi nestettä kerääntynyt myös muualle kehoon. Rinnat kasvaneet ehkä kuppikoon. Aristavat ajoittain, mikä ei onneksi ole ollut päivittäistä. Aamuisin etovaa oloa ja toisinaan oksentelen, kuten myös tänään. Yöllä saan juosta sen vähintään 5 kertaa pissillä ja nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Nukahtaminen vaikeaa, heräilyä tosiaan pitkin yötä ja aamulla nousen ylös jo about klo 6. Oli vapaata tai ei. Nälkä on jatkuva! Kaikki menee alas, mitä enemmän pöperöä sen parempi. Heräilen öisin jopa nälän tunteeseen, mutta olen yrittänyt vältellä yösyöpöttelyä.

Ja raskaus tosiaan vasta näin alussa.. Jatkoa odotellessa :happy:

Täällä onneksi tuo jatkuva etominen on viime viikosta vähän hellittänyt. Oksennan kyllä mutta se olo tulee nopeasti ja sen jälkeen olo helpottaa. Syön pääasiassa jääkaappikylmää banaania ja omenaa, vaaleaa leipää juustolla, itsetehtyä jogurttismoothieta. Vichyä ja omenamehua on oltava aina kotona. Nyt oon saanut ujutettua lämpimäks ruuaks mukaan nuudeleita ja välillä mozzarella pakastepizzaa. Todella terveellistä :grin

Vatsakivut on hävinneet lähes täysin. Siitä oon onnellinen koska ne oli alkuun todella kovia.
Jano on kans täällä aivan valtava, varsinkin yöllä kun herää suu on aivan hiekkapaperia mutta ei voi toisaalta paljoa juoda koska muuten alkaa oksettaa.
Samoin rinnat on kaikista kipeimmät yöllä kun herää ja kääntää vaikka kylkeä, auts! :inpain:
Palelu iltaisin on tosi voimakasta mutta sauna joka ennen auttoi siihen on alkanut tehdä huonon olon, samoin pitkä lämmin suihku. Helpotuksena siis vaan pikainen lämmin suihku iltaisin :smug:

Aika hauska juttu Angii: mullakin meni aluksi lämpimistä vain mozzarellapakastepizza. Onneksi nyt pikku hiljaa alkaa mennä muukin (kunhan on hiilaripitoista:p.

Miten te selviätte tämän väsymyksen kanssa? Mä olin nukahtamispisteessä tänään neuvolassakin - puolet meni siellä asioista ohi :joyful: Neuvolatätikin vaan sanoi, että nyt sitten heti päikkäreille, kun vaan kotiin pääset. Kuten varmasti arvaatte, niin tulipa otettua parin tunnin nokkaunet hyvillä mielin :D Pahoinvointi on jo vähän helpottanut, ja joinain päivinä sitä ei ole ollenkaan.

Päikkäreillä..niitä tulee kyllä ihan huoletta vedettyä helposti pari tuntia päivässä

Väsymys on myös täällä ihan uskomatonta! Joka päivä olen nukahtanut iltapäivisin, tosin muutamaksi minuutiksi vain.

Sitten taas illalla on tosi hankala saada unta ja lisäksi heräilen kesken yöunien. :D

Sama homma, nukun päikkäreitä aina kun mahdollista. Vastapainoksi on nyt tulleet nuo yövalvomiset, kun herään yöllä pissalle niin enpä saakaan enää unta. On nälkä ja ojsettava olo ja uni ei tule. Ehkä ens yönä haen jotain yöpalaa.. :rolleyes:

Oireet alkaneet vähentyä, hyvä kun niitä hädintuskin edes oli siinä viikoilla 6 ja 7...ensin stressasin tätä ihan hirveästi että onko oireettomuus huono merkki, mutta pikkuisen nähtyäni aloin luottaa tähän yhä enemmän. Väsymys kyllä on koulun jälkeen aika lamauttava, ja toinen minkä oon huomannut on se ettei liha juurikaan maistu?! kasvisruoka kyllä:hungry: täytyy nyt nauttia tästä oireettomuudesta ja hyvästä olosta, pahoinvointi on niin inhottavaa :(

Takaisin