Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiedä teistä, mutta kun meillä alkoi olla yritystä takana jo puolisen vuotta (johon sisältyi yksi keskenmeno), niin sitä hanakasti tuli lupailtua itselleen, että pahasta olosta en valita, vaikka kuinka etoisi. Tässä sitä ollaan, oksennus puoliksi kurkussa ja vitsi, kun tekisi mieli valittaa 24/7 :laughing001

Mies on erityisen "innoissaan" vaimosta, jolla limakalvot on kuivat ja naama vihreä!:laughing002

Niin ja ne tissit ei kuitenkaan kasva, pelkästään kipuilevat!

Eilen illalla uutena oireena migreeni auroineen päivineen. Alan tankkaamaan banskua josko lisämagnesium auttaisi. Vuosi sitten ollut yksi kohtaus. Lienee raskauden aiheuttamaa tämä.

Täällä tänään lensi sitten se kunnon laatta heti aamusta. Mitään en ollut syö yt ja pääsin heti herättyä pönttöä halailemaan. Edellinen päivä oli helpompi mutta tänään on etonut vähän väliä. Oksennus tuli kunnolla kuitenkin vaan aamulla. Mikään muu ruoka kun sipsit ja mehu ei maistu. Ja mun piti syödä terveellisesti että pysyis paino kurissa raskausajan! :confused:

Jaa-a ne terveelliset naposteltavat, mitä ne olisi?

Hedelmät tai suklaa ei taida sopia, kun nostavat verensokerin ylös. Miten pähkinät, kuinka paljon niitä saisi napostella vai oliko ne kieltolistalla?

Mun on pakko syödä jotain tunnin tai kahden välein, muuten iskee oksennus, joka jatkuu koko päivän.

Paino mullakin tällä kertaa tiukemmassa syynissä nousun osalta, kun toimistotyöstä on tullut lisäkiloja, joten olen kyllä jo lähtöpainosta niissä lukemissa et sitä samaa 20-30 kiloa ei voi ottaa mitä aikaisemmista. Vaikka se silloin lähtikin nopeasti pois, niin silti. En usko et nivelet tykkää, jos tähän massaan saman lykkää.

Mun äidillä tuli painoa vain 4 kg ja veljen vaimo joka sai vähän aikaa sit vauvan niin sai kans vaan muutamia lisäkiloja eli tiedän et se on mahdollista mut vaatii kyllä superhyvää itsekuria ja terveellistä syömistä. Ite mietin jos kokeilusin nyt porkkana ja kurkkutikkuja vähärasvaisen kermaviilidipin kanssa. ( ihan hirvee himo tuohon kermaviiliin). Sit kun tää pahoinvointi helpottaa aion tehdä salaatteja ja keittoja yms. Mulla tosiaan lähtöpainoa sen verran ettei tarttis yhtään tulla lisää. Nyt jo heti alussa paino noussut pari kiloa.o_O

Onko muilla lenkillä käymisen jälkeen tuloo hirvittävä pahoinvointi? Joudun pian lopettamaan lenkkeilyn:-(

Mulla lenkkeily koiran kaa auttaa pahaan oloon kunhan saa vaan ittensä eka raahattua ulos lenkille :)
Raikas ilma tekee niin hyvää! Mutta juosta en voi yhtään, siitä tulee huono olo ja tissitkin niin kipeet et juoksu on ihan nounou.

Noista imetysliiveistä, mulla ainakin rintojen koko on vaihdellut myös imetyksen aikana, eli myöhempinä kuukausina rinnat myös pienenee, niin en näkis et on yhtään huono juttu jos imetysliivejä on myös pienempää kokoa jotka ei heti vastasyntyneen kanssa sovi, vaan sitten esim 3-4 kk päästä ovat just passelit :)

Mun ei tee mieli yhtään makeaa. Kaikki suolainen suolakurkusta riisiin maistuu. Liian monimutkaiset maut ei maistu nyt hyvältä. Purkka suussa nyt ja sekin on liian makea. Terv. Entinen sokeri hiiri

Sama juttu katariina86. :D ei olisi uskonut musta tuollaista!!! Oletteko pystyneet käymään saunassa normaalisti?!

Täällä mieli vaihtuu sekunnin murto osassa ja en oikeen tiiä onko raskausoire mutta olen alkanut kuolaamaan nukkuessani! :laughing001

Frosty: täälläkin iski pari päivää sitten jäätävä migreenikohtaus! Mulla on todettu migreeni joskus yli 20v sitten (n.10 vuotiaana). Mooooonta vuotta on mennyt ilman kohtauksia tai mitään JÄTTI päänsärkyjä, mutta tosiaan pari päivää sitten tuli ihan puskista! Tulin kampaajalta kotiin, enkä silmiä pystynyt auki pitämään kun valot sattui silmiin, äänet teki pahaa myös. Ja sitten sitä oksennettiin pari tuntia kunnes pahin alkoi mennä ohi.
Samanlaisen, tai oikeastaan vielä rajumman kohtauksen sain 2013 odottaessani pikkukakkosta, silloin ihan näillä samoilla viikoilla tuli tuo kohtaus kuin nytkin. Silloin sumeni näkö, Ym. sahalaitoja vilisti silmissä...
Mutta siis erikoista, omalla kohdalla raskaus antaa sysäyksen migreenille :( Toivottavasti jäisi tähän yhteen kertaan..

NÄLKÄÄÄÄÄÄH! ja vielä pitäis odottaa että mies tulee ostosten kanssa kotiin ja laittaa ruoka. Raskauden myötä, kun on nälkä, niin on samantien huutava nälkä eikä kestäis odottelua niin yhtään.

Lämmönsiedosta: saunaan en kotona pääse, ja joulun aikaan kestin löylyjä ihan kohtalaisesti. Tänään päätin lämmitellä kuumassa kylvyssä, ja sieltä noustessa meinas suihkun alla yhtäkkiä lähteä taju kesken hiustenpesun. Piti sit ottaa vähän happea ja juoda kylmää vettä että olo tasaantui. Semmoinen sirinä korvissa ja tähtiä näkyi:confused:

jee, nyt se tuli kotiin!!!:smiley-bounce012

mäkin kuulemma kuorsaan nykyään usein... en oo aiemmin juurikaan paitsi kipeänä tai kauheessa kännissä. no onhan mulla nyt nenäkin koko ajan tukossa eikä toi "muutama" liikakilo varmaan siinä helpota...

Mulla on kanssa jäänyt kahvi kokonan pois. Ennenkin yleensä join vaan yhden kupin aamulla, mutta nyt ei pysty kun ällöttää. Kahvin hajukin ällöttää kun mies juo sitä :confused:.

Saunassa tulee helposti huono oli. Oikeestaan tulee jo kuumassa suihkussakin, joten pitää yrittää käydä mahdollisimman nopeesti. Aika jännä oire kyllä, mistähän johtuu.

Ja Nälkä! Koko ajan! Ja mikään terveellinen ei maistu..:wtf:. Tai no joo hedelmät on ihan okei, mutta ruokapuolelta uppoais vain hampurilaiset, kalapuikot, nakkikastike.. Helpottaakohan tämä ällötys noita ruoka-aineita kohtaan jo raskausaikana vai onko se tällasta loppuun asti. Ois nimittäin ihan kiva terveellistää tätä ruokavaliota ihan kaikkien kannalta :grin

Mulla kanssa suklaat jääneet kokonaan syömättä. Normaalisti oon aivan saunahullu ja viel viime viikolla se tuntuikin hyvältä. Nyt oon parina päuvänä käynyt saunassa ja nyt tulee tukala olo saunassa ja 2 kertaa alkanut yökkiä heti löylystä tultua o_O
Taidan nyt pitää taukoa saunasta.

Muokattu viimeksi:
Mulla myös jäänyt kahvi pois, vaikka ennen join jo pelkästään aamulla 3 mukillista. Nyt hieman pakolla yritän vääntää edes mukillisen, kun muuten mulla iskee aivan järkyttävä pääkipu.

Saunassa ei oikein kestä olla. Tulee heikko olo. Näin on ollut aikaisemmissa raskauksissa. Miehelle tässä yhden saunareissun jälkeen sanoinkin, että nythän mä muistan miksi meille aikanaan ostettu jakkara pesuhuoneeseen. Saunan jälkeen en pysy pystyssä niin istualtaan täytyy peseytyä :)

Rinnat mulla on jokaisesta raskaudesta kasvanut jo ennenkuin raskaustestiä tehnyt. Nautin taas täysillä vähän isommista rinnoista. Mulla ei kyllä enää imetyksen aikana ole rinnat kasvaneet. Aikaisemmissa raskauksissa imetysliivit ostin loppuraskaudesta. Pitäis varmaan ostaa nyt odotusajalle vielä jotkut rintsikat. Yhdet olinki säästänyt kun silloin jäi vähemmälle käytölle.

Takaisin