Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Diku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ei oo yli vuorokauteen ollut niitä kauheita menkkakouraisuja, jee! Tosin niiden tilalle tullut etominen ja väsymys mutta otan nämä silti mielummin kun ei satu niin älyttömästi! :) toki heti alkaa miettiä miks ne kivut on loppuneet mutta enpäs mieti pidemmälle :p

Oletteko käyttäneet kuivalle iholle ihan perusvoiteita? Mitenhän kortisonivoiteen käyttö? Se ei taida olla suositeltavien listalla... :scratch

Kiitos Diku. Mä oon maannut jo kolmatta päivää sängyssä. Kävin hakemassa apteekista para tabsia. Otin yhden 500mg ja nyt lämmöt on 35. Koko alkuraskauden lämmöt olleet 36. Kuitenkin parempi olo nyt kun sain lääkettä. Hrr kun ulkona on kylmä. -22C.

Täällä myös kauhea flunssa! Yskä on ihan mieletön ja yskiessä vihloo alavatsaan, pelottaa että en vaan ravistele pientä irti!

Oksentaminen alkoi ja ei näy loppua, siis mikään, ei yhtään mikään pysy sisällä (eilen löysin lohdun sipseistä, joiden avulla olo vähän rauhoittunut / vaihtunut etomiseen)...

Mulla on Imme Apo Basen perusrasvoja ja mulla on tooosi pahana ihottuma (joko psoria tai maitorupea) ja eilen varhaisultrassa lääkäri antoi luvan käyttää sibicorttia kuurina niille pahimmille alueille!

turvottaa, mutta näin joulunpyhien jälkeen aika moni näyttää samalta. mä oon valmiiks melko paksu ja turvotus ei ole niin hervotonta joten sivulliset ei varmaan asiaa mieti. oma olo on tukala... tämän lisäks nyt on alkanut etoa, onneks ei vielä oksettaa. kaikki ruoat pitää pohtia etukäteen, voiko niitä syödä vai onko se huono idea :D nännit on pirun herkät ja kipeet ja töröttää koko ajan. boobsit mahtuu vielä liiveihin, mutta tiukkaa tekee. ja vasta 7. viikko on pyörähtänyt käyntiin, mitähän seuraavat tuo tullessaan, jee!

Ihana oireeton alkuraskaus vaihtu kaksi päivää sitten ympärivuorokautiseen kuvotukseen... :confused: Melkein seitsemän viikkoa sain nauttia normaalista olosta. Oksennus ei ole (vielä) tullut, mutta olo on aivan kamala. Hirveä nälkä, mutta mikään ei maistu ja vatsaan koskee, kun se on aivan tyhjä. Appelsiinimehu, mandariinit ja muutama suolakeksi on tänään mennyt alas. Lisäksi tuskaisen kamppaillun jälkeen sain vähän keittoa alas. Ennen kun tää ällötys alko, mulla on oli menkkakramppeja erityisesti yöllä. Ne on nyt helpottanut ja tullut paljon satunnaisemmiksi. Toki niitäkin vielä on, mutta ei yhtä voimakkaita ja pitkäkestoisia. Toivon niin, että tää kuvotus menee pian ohi. Tärisen, palelen, vatsa kurnii ja laatta on kurkussa. Supersympatiat multa kaikille pahoinvoinnista kärsiville :Heartred

Salo, mulla täysin samat oireet! Ensin oli kovat menkkakrampit ja kun ne helpotti tuli samantien huono olo tilalle! Melkeen mitään ei pysty syömään ja oon jo 2 aamua halaillut pönttöä ja yökkinyt, kunnolla ulos asti ei oo oksennus tullut viel. Oon huomannut et myös iltasin oksettaa kunnolla, just heräsin päiväunolta, kauhee nälkä mut aloin yökkiä jo kun kävelin vaan keittiöön eli se siitä syömisestä. Hyvä puoli tässä on se et taitaa raskaus jatkua kun olot vaan pahenee! :grin

Angii: Näin sitä täytyy ajatella positiivisesti :) Mä kiskoin myös lähes 12-tunnin yöunia vielä viikonloppuna. Nyt yökötys häiritsee untakin. Hormonit nousee ja vauva kasvaa. Kyllä tämän kestää :grin

Lohduksi voin sanoa, että samat oireet: menkkakrampit ja sen jälkeen oksetus, mutta nyt tämä vko 9+ on ollut vaan väsymystä ja päänsärkyä ;)

Täälläkin oksennettu kaksi päivää. :( Jänskättää miten huominen 5h matkustaminen onnistuu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kärsiikö kukaan muu unettomuudesta? Väsyttää kyllä ihan 24/7, mut kun menee pitkäkseen niin uni ei vaan tule.. o_O

Ensimmäinen aamupahoinvointini!
Mulla on reilun viikon ajan ollut sellaista yleistä ällötysoloa; ruoka ei maistu ja välillä vatsassa huono olo.

Nyt aamulla ehdin hetken olemaan hereillä, kun aivan yhtäkkiä tuli tarve juosta vessaan pyttyä halaamaan! :D Mitään ei tullut ulos asti (luojan kiitos, inhoan oksentamista ylikaiken!), mutta kyllä olen tätä jo hetken odottanutkin :D

Muokattu viimeksi:
Mulla flunssasta johtuva limaisuus pistää nyt enemmän oksentamaan. Varmaan pystyisin sinnittelemään jotenkin ilman yrjöä. Kun yskii niin on pakko samalla oksentaa.. :/

Toi limaisuudesta johtuva "yökkäysrefleksi" on inhottavaa :(
Mulla on flunssaa ja yskää jatkunut yli kolme viikkoa, ja eilen murtui kylkiluu yskimisen seurauksena. Huomaa että oksennusrefleksi tuntuu kylkeen nyt lähes yhtä pahalta kuin yskiminen :/

Mulla nyt toinen tulossa elokuussa (9.8) ja tällä hetkellä noin rv 9. Ensimmäinen neuvola on vasta 9.1 koska joulusulku neuvolassa. Eka uä 20.1.

Mulla on oireina ollut yhden viikon kestänyt ruskea vuoto, siis ihan pieni viiru jäi pikkuhousunsuojaan joka päivä. Kesti tosiaan viikon ja rv noin 7 vuotoviikolla. Samaan aikaan myös normaalin menkkakipujen tapaista vihlontaa. Soitin sairaalaan ja päivystykseen ja pyysin ultraa tai jotain tutkimusta, että onko kaikki ok, mutta eivät minua huolineet, kun ei ole suurempaa vuotoa/suurempaa kipua... Riskihän on, että olisi ulkopuolinen, mutta päivystyksessä sanoivat, että kipu olisi suurempi... Kipukynnys on kaikilla omanlaisensa... Kauheen pitkä odotus ensimmäiseen ultraan...

Lisäksi flunssa on päällä ja makuuasennossa yskiessä tai niistäessä, vihlaisee alavatsasta/nivusista, onko muilla vastaavaa ??? Kaverini sanoi, että johtuu siitä, että kohtu kasvaa...

Lähinnä vain kirjoitin, että jos jollain on ollut samanlaista ongelmaa?

Pahoinvointia on ollut yhden päivän ja se meni sitten ohi, mutta mahan turvotus on aivan järkyttävä. On jo pakko laittaa mammahousut jalkaan, kun istumatyössä tuli maha niin kipeeksi normaalihousuilla :)

Toivottavasti kaikki on hyvin ja ultrassa ei sen kummempaa ongelmaa...

Miikku: täällä toinen uneton. Ennen kun olin plussannutkaan, vietin useita öitä melko vähillä unilla. Joko en saanu unta tai sitte heräilin aamuyöstä pyörimään eikä uni sen jälkeen tullu. Pari viikkoa nukuin ihan hyvin mutta nyt lomalla on taas tuo unettomuus iskeny. Herään kuitenkin lomallakin 8-9 aikaan ettei pitäis siitäkään olla kiinni että unirytmi olis sekaisin. Kaikista ihmeellisintä on ettei mua väsytä päiväsaikaan silti yhtään. Ainoastaan pääkipuna ilmottelee että unet on jääny vähäiseksi. Totta se kroppa tässä yrittää sopeutua tuleviin aamu-/yöherätyksiin :p

Uutena oireena unettomuus..valvon varmaan kahteen yöllä ja sitten nukahdan..päivisin pahoinvointi kaverina..eikä miehen oksennustauti auttanu asiaa:-(

Takaisin