oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä pidin viikon verran taukoa rautalääkityksestä ja viimesen muutaman päivää nukuin tooooooosi hyvin. Nyt sit otin yhden Obsidanin ja närästys alkoi samantien!! Se niistä yöunista sitte... o_O

Täällä on kans suppaillu koko illan... Meillä oli kyl tänään siivouspv johtunee siis siitä. 6h meni, onneks sisko oli kaverina tai itse asiassa teki suuremman työn :) Nii ja eksyttiinhän me miehen kans taas kaupoille vaikka vannoin etten enää sinne lähe :o :)

Eeeeeeiii, aiheuttaako rautalääke närästystä? Mä epäilen et mulla on hb laskenut (ma lääkäri) ja pitää varmaan aloittaa rautakuuri. Mut mulla on jo ennestään niin tolkuton närästys joinakin päivinä!

Eeeeeeiii, aiheuttaako rautalääke närästystä? Mä epäilen et mulla on hb laskenut (ma lääkäri) ja pitää varmaan aloittaa rautakuuri. Mut mulla on jo ennestään niin tolkuton närästys joinakin päivinä!
Aiheuttaa. Ja mulla pitäis olla jotain markkinoiden vatsaystävällisintä toi mun lääke. Aiheuttaa mulle närästystä ja ummetusta. Oikein mukava pikku lisä, niinku ei muuten olis tukala olo....

Minä söin ennen raskautta verenluovutusten takia sekä Obsidania että Retaferia, eikä kumpikaan sopinu vatsalle. Ummetusta ja vatsan lorinaa aiheuttivat. En pystyny syömään niitä kuin maks viikon kuurin ja hb pysytteli aina siinä rajalla, että juur ja juur sai luovuttaa. Raskauden aikana hb on laskenu jokaiseen neuvolakertaan, kunnes nyt täytyi alkaa ottaa rautaa. Otan nyt nestemäistä Floradixiä, eikä se aiheuta muuta haittaa kuin pahan maun suussa. Taidan kyllä tuon pullon jälkeen kokeilla hetken Obsidania, jos sitä kerta jollekin on vatsaystävällisenä mainostettu. Tuo neste on nimittäin PAHAA!! Pienempi paha se kuitenkin on ku ummetus..

Mulla on kaiken lisäks suolistosairaus (colitis ulcerosis) jonka takia mä en oikeestaan sais syödä rautakuuria. Mulla menee rautalääkkeistä vatsa aivan sekasin (ripuli!) ja kestää kauan saada kuntoon. Tuota nestemäistä joskus oon ottanut ja se todella maistu pahalle! Mieluummin syön nipun persiljaa päivässä. :D Täytyy konsultoida suolistolääkäriä jos on hb laskenut liikaa... Jos hän vaan sattuis olemaan töissä vielä ens viikolla! :/

Mun käski lääkäri ottaa sen raskausajan monivitamiinin lisäksi vielä ekstrana foolihappoa, kun valitin sille, että rauta aiheuttaa pahoinvointia ja vatsavaivoja. Mulla siis hb tuppaa tippumaan, mutta ton foolihapon pitäisi parantaa imeytymistä. Nyt on ainakin arvot pysyneet jonkin aikaa kunnossa, vaikka syön vaan sen raudan, mitä monivitamiinista saa ja lisäksi tupla-annoksen foolihappoa.

Mulle tulee huono olo kun kuulenkaan Floradixistä :( Kokeilin sitä joskus vuonna 2004 ja vieläkin kuvottaa!

Hetkonen, eikös c-vitamiini ollut se, joka auttaa raudan imeytymistä? Vai b-vitamiini(kin) eli foolihappo?

Samaa väitän minä, että C-vitsku. Joissain rautavalmisteissa vissiin on lisätty ceetä, mutta jos ei niin ottaa sen sit vaikka c-vitamiinipitosen mehun kans.

Itse söin alkuun maksamakkaraa jonkun verran ( kuitenkin vähemmin kuin se raja ) ja pysyi hb hyvänä. Sit kun ei se oikein enää maistunut niin alkoi hbkin tippua.. Voihan näitä kokeilla. Jos ei maksamakkara mee alas, niin voihan sitä popsia pinaattia.
Itse alotin nyt retaferin, mut kun ei mee maha sekasin, niin aikansama popsia sit tuota. Jos alkais maha vaivaamaan niin siirtysin takas maksamakkaraan :p

Mitä mä teen tolle hammassärylle :/? En voi mennä hammaslääkäriinkään ku en pysty makaamaan siinä tuolilla,mut toi kipu on aivan jäätävä :(

Mulle th neuvo tälläsen rautalisän kun Maltofer. Pitäis olla kuulma vatsa ystävällisempi kun moni muu. Mutta en sitten tiedä, kun en oo jaksanu hakee noita :)

Riipitii: hyasintti on huippu joulufiiliksen tuoja ja sen tuoksu peittää pahat hajut ;) Harmi ettei mun tyttö kestä tuoksuja, meille ei hyasinttia voi ottaa.

Takaisin