oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tääl on kans sanat välillä ihan hukassa. Tosin miehestä on hauskaa kun mä korvaan puuttuvat sanat totaalisella siansaksalla. Ja muutenki pätkii, saatan mennä keittiöön tyhjentääkseni tiskikoneen ja kun pääsen sinne asti oon unohtanu mitä mä sinne kyökkiin meninkään tekemään ja ryhdyn johonki ihan muuhun puuhaan. Se on sitten mielenkiintoista myöhemmin miettiä tiskikoneen äärellä, että enkös mä tän homman tehny jo....

Mun veli soitti mulle tänään ja hetken päästä kysyi, että oonko mä just heränny vai kipee vai mitä? :rolleyes: Ei osannu tulkita minun puhetta.

Mä kysyin tänään et kävinkö mä tänään siel postis vai eilen ja siis kävin tänä aamuna,mut olin jo unohtanu sen :D
Sitten sain selkeyden kehen tämä neiti on tullut nimittäin muhun! Luin tossa omaa neuvola korttia ja siellä luki,että oon ollu vilkas ja reipas lapsi ei siis ihmekkään ku tädit kehuu kuinka vilkas tämä yksilö on :D

Mulla muuten on kivut pahemmat vasemmalla puolella ja ainakin viime viikolla toi pikkupallo oli parkkeerannu päänsä sinne vasemmalle alas. Voisko se johtua siitä päästä että sinne koskee enemmän?

Mä unohan tommoset pikku asiat jo muutenkin. Ennen raskauttakin saatoin kysyä mieheltä 5 minuuttia sen jälkeen kun olin kahvin juonu, et millos se kahvi onkaan valmista :grin
Ja edellisen imetys aikana vähän väsyneenä, aloin pyyteleen jääkaapissa oleelta maito purkilta anteeks, kun olin lyöny oven muka liian lujaa kiinni :rolleyes:

Tää maha alkaa oleee niiiiin pahasti edessä.. En tajua mite muka oon voinu olla esikoisen aikaan töissä ihan helposti vielä 4viikkoa.. 0.0 ja 10-12h päiviäkin tais olla sillon äitienpäivän aikaan.. Nyt alkaa mammahousujen/legginsien vyötäröki
Jäämään liian alas ja se sit puristaa ahdistavasti.. Kasvaa vissii oikeesti eteenpäin enemmän nyt kun tytön aikaan tää masukkka. Autossa en meinaa saada säädetyä istuintakaan enää, kun ei ylety.. Oon helmikuussa niin pulassa.. ja tää poitsu osaa kyl potkia. Tänää jäi päiväunet vaan haaveeksi, kun masussa alko sen luokan sembalot et koko maha vaan hytky.. Ja varmaan oli tunnin verran vauhti semmosta, sit heräsiki esikoinen sopivasti.

Minä vaihdan myös aina kotiin tullessa työvaatteet pois ja päälle löysät verkkarit ja topin. Paljon mukavampi olla. Itsellä vähän vaihtelee päivittäin se, että pystyykö sukkia laittamaan seisaallaan vai pitääkö istua, koska se riippuu täysin liitoskipujen tilanteesta. Joinain päivinä ei tunnu juuri mitään, mutta toisina taas joka askeleella tuntuu ja silloin ei voi kuvitellakaan seisovansa yhdellä jalalla.

Mutta ärsyttävin "oire" tällä hetkellä on minun mielestä tuo masuasukin päivittäinen hikka. Se vaan tuntuu jotenkin niin epämiellyttävältä. Potkut ja möyrimiset on ihan hauskoja, vaikka välillä nekin tekee melkein kipeää, jos liikaa pyörii, mutta ne vielä menee.

Kyllä vointi vetää sellasta vuoristorataa että... Heräsin kuudelta aamulla, keitin puuroa, söin aamupalan lasten kanssa, astianpesu-, pesukone ja kuivausrumpu käyntiin, vein miehen töihin ja ite lääkäriin. Oli tosi energinen olo ja turvotus poissa ja sanoin miehellekin että nyt olen enemmän oma itteni taas ja jaksaa tehdäkin jotain. No, pääsin lääkärin odotushuoneeseen ja meinasin nukahtaa sinne! Väsähdin aivan totaalisesti! Crp oli samoissa kuin ma (ma 32, nyt 31), nuha ja yskä hiukan helpottanut mut vaivaa kuitenkin edelleen, antibioottikuuri loppu eilen. Lääkäri määräs sänkyyn ja pe uudestaan crp. Nyt makaan jo sängyssä mutta vauva vetää sellasta rumbaa masussa ettei toivoakaan nukahtamisesta ihan heti.

Aikamoista puuskutusta on kenkien ja housujen pukeminen täälläkin, vaikka vielä ei satu. Mä voin onneksi töissäkin olla aika rennoissa vaatteissa, mutta kotona vaihdan silti ainakin housut kiristämättömiin. Mun mies eilen katseli mua yöhousuissa ja totesi, että näytän Segovialta. Tässä kuva selitykseksi:

MI0000968390.jpg

Oijoi! Ei kuitenkaan olleet ne "kuuluisat viimeset sanat"...? ;)

Minä huomasin miten hymy karehti minun ukkosen huulilla toissa iltana kun pyöräkehtelin tuossa pikkasen pieneksi jääneissä trikoissa. Mahanahkahan sieltä paistoi irvokkaasti. Kysyin, että mitä?? Ei kuulemma mittään... :rolleyes:

mun mies vaan vertaili munmahaa tytön rantapalloon, vaikka siis eihän mun maha oon läheskään niin iso :)
Mä pystyn pääsääntöisesti pukee seisaaltaan, paitsi noina päivinä kun on oikein pahoja liitoskipuja. Niin ja välillä kyllä vedän tukisukat sängyssä pötkötellen jalkaan...

Mitehä isoks toi ihmisen häpykumpu meinaa venyä ku ihan järjettömiä liitoskipuja koko ajan. Etenki ku levosta nousee niin tuntuu että paikat repee justiinsa, yöllä tekis mieli vaan pissiä allensa ennemmin ku kammeta ittensä ylös sängystä vessaan.. :eek:

ilmeisesti pirun isoks :D täällä jo kuukauden päivät jäätävää kipua, eikä helpota, pahenee vaa :/ tiedän niin mashnu tuon tunteen :D

Kävin tänää neuvolalääkäris, tutki paikat mut kaikki oli ok. Tuli taas puhe niistä mun supisteluista, sen takia tää ylimääränen lääkäri varattiin, nii lääkäri oli sitä mieltä et viikko saikkuu. Vähän yritin siinä nikotella et ei kai ny sentään nii totes et kyllä!

Mulla ollu nyt muutaman päivän aika paljon paineen tunnetta alapäässä ja etenkin takapuolen puolella tuntuu todella inhottavalle :confused004 ja maha ollu tosi kireenä koko mitaltaan.... Piti eilen soittaa neuvolaan, onneks sain heti nyt aamulla lääkäriajan. Katotaan ettei oo tehny kohdunkaulan supistelut mitää...:eek:

Pikku_Myy: Mullakin oli pari päivää maha pinkeämpänä kuin tavallisesti ja kipua tuntui nimenomaan takapuolella. Mun oli vaikea istua, kun takapuoleen sattui. Mutta mulla se johtui ainakin siitä, että oli vatsa tosi kovalla ja kun sain eilen vähän tyhjennystä aikaan (jouluaterian luumut teki hyvää), niin kipukin helpotti heti.

Takaisin