oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tässä yks päivä puin jostain syystä seisaalteen ja mies tuli oikeen viereisestä huoneesta kattomaan mitä puuhaan kun hän kuuli mun ähinän ja puhinan ja miten mä oikeen vedin henkeä ennen kuin nostin jalkaa ylös. Ja lisätään tuohon vielä kunnon yskä ja flunssa päälle niin hengitys on levossakin krohisevaa. Taas kerran mies sai aihetta hämmästellä ääneen miten mä suostuin raskauteen (ja kaikkiin lapsettomuushoitoihin ennen sitä) vaikka tiesin millaista tuskaa se voi olla. Jos olisin marttyyrityyppiä mulla olis niiiiiiiin hyvät saumat ottaa kaikki irti tästä ajasta! :D

Mulla on nyt ihan muutamassa päivässö tullut vaikka mitä krenkkaa mm.just tuo pukeutumisen vaikeus. En meinannu illalla saada kuivattua/puettua itteeni suihkun jälkeen. Käytin äsken tytärtä hammaslääkärissä ja olin pakannut salikamat kassiin, että meen sieltä suoraan salille. No.. salikamat on eteisessä ja minä sohvalla liikkumatta/hengittämättä→ supistelee :( Tirppa raukka saa aina hikan supparien aikaan!

Mä olen tänään niin lentäny paikasta toiseen, että kotio ku pääsen ni lentää vaatteet nurkkaan ja tempasen yöpaitulin päälle. Loppupäivä saa mennä lötkistellen, kyllä nyt häpyluu huutaa niin hoosiannaa jo o_O Onneks joulupukki lupas tuoda mulle lisää paituleita. Taidan hiihtää ne päällä loppuraskauden tai saa joku toinen pukee mulle housut sit jos haluaa mun sellasia käyttävän....

Täällä on pakko istua ku sukkia laittaa ja sillonki hankalaa. Kengät löysällä ja pitkällä kenkälusikalla jalkaan :)

Sitoo vielä alas kumartuneena lenkkarin nauhat sukkahousut menee vielä seisoen mutta joskus aamulla helpotan jos tuntuu että selkä on jumissa niin että nostan jalan tuolin tai sohvan päälle.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on kengät mitkä menee noin vaan jalkaan ja istualteen laitan vaatteet päälle :D sit ku otan ne pois nii alotan sukista oon pystyasennossa ja otan toisen jalan taakse helppoo ku mikä! Sitten ku mä ne vaatteet pois otan nii en kyllä takasin laita enkä liiku minnekkään eikä mun luo saa sillon tulla :D

Mua ei satu, mut en meinaa enää pysyä pystyssä yhdellä jalalla. Lattialla istuissa ei meinaa vaan ylettyä, kun maha tulee eteen ja alkaa oksettaan. Kuten helposti kyllä pystyssäkin.
Eilen sain toisen nyörikengän ihan helposti sidottua istuvilleen mut toinen meinas lähtee kuin leppäkeihäs eteisen seinään kun en ollut avannut niitä nyörejä tarpeeksi. Niitten riisuminen vessanpöntöllä (vessa siis eteisen vieressä, eli lähin "penkki") meni vähän silleen sivuttain, kuin olisin koittanut ottaa niitä iteltä salaa pois.

Kohta rupeen kokeileen tota sukkajuttua selällään maaten.

Mä en meinaa saada kenkää kiskottua jalkaan kun lonkkaa vihloo ja särkee. :/

Ei sulla oo siis vielä hätää mulla supisteli alkuun tunnin välein ja tiheni sit puoleen tuntiin ja nyt ollaa vuodelevossa ku lääkäri ei ottanu tosissaan mua vaan määräs takas töihin :/ Harkkasupistus ei ole kipeä,eikä sitä välttämätyä huomaa muuten kun vatsan kovettumisena ja se menee yleensä levolla ohi,eikä uusiudu :)

Eilen tuli levossakin tunnin välein supistukset, tänään selkeästi harvemmin eikä tänään oo ollu enää niin kipeitä. Kamalaa Tiada ettei lääkäri ottanut tosissaan! Mulle jäi tosi hyvä olo meidän äippäpolin toiminnasta, sain kyllä tosi ihanaa palvelua. Laittoivat 3 viikon päästä kontrolliajankin, nyt oon tosi turvallisin mielin. :happy090

Pukeutuminen on täälläkin aika ähinää, välillä mies on sitonu kengännauhat ja kerran työkaverikin :p Liitoskipuja ei oikein muuten tunnu mutta sukkia en enää osaa laittaa jalkaan ilman ettei kipuilis. :eek: Enää muutama päivä tätä viikkoa ja sit pääsis joulun viettoon!! :)

Onneksi ei lurahtanut salaattiin kastikkeeksi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hitto tuo ukkoki kattoo mua niinku hullua ku nauraa räkätän sohvan nurkassa puhelimelle :D :D

Mä haluan niin NUKKUMAAN!!! :(
Viime yö meni tosiaan valvoessa ja aamupäivä parturissa ja kaupoilla. Meinasin sinne parturiinki nukahtaa ja sieltä ku lähin ni komensi leikkaajaki menee nukkuu :)
Kävin äkkii ruokakaupassa ja parissa muussa liikkeessä sit hurautin kotio, tyhjensin kassit, hain peiton ja tyynyn ja kaivauduin sohvalle vaa arvatkaapa väsyttikö mua sit enää... Virtaa oli ku pienessä kylässä :o
Imuroin ja tein ruoan ja nyt koitan väkisin pitää itteeni hereillä pari tuntia (huonolla menestyksellä) en aio mennä nukkuu ennen ysiä -> aattelin haluta nukkua koko ens yön :o :) (aina saa uneksia) :D

Mä solmin kengännauhani vielä ihan helposti, tosin en molempia enää putkeen vaan niiden välissä on jo pakko suoristautua. Samoin pukeminen onnistuu seisaalteen helposti. Mutta mä oonkin jotenkin ihan yliliikkuva niin väännän itteäni mitä kummallisimpiin asentoihin :grin Kai tää tästä hankaloituu vielä...

Tietteks, mä mietin tota "asentoihin" sanaa ainakin 5min enkä edelleenkään tiedä onko se kirjoitusasu oikein vai ei :grin t.kielipoliisi. Mulla tulee ihan hirveitä blackouteja aivan koko aika!! Pahinta on se että kesken lauseen saatan unohtaa mitä olen juuri selittämässä sillä hetkellä. Melko noloa töissä kun joutuu varmistamaan kuulijalta että mistäs mä puhuinkaan just nyt...

Melko kipeesti välillä pakottaa alapäätä... Ihan niinku tuntuis etu ja takapäässä molemmissa semmosta outoo tunnetta, en osaa sanoo onko paineen tunne vai kipua... Ilkeen tuntosta ainaki :o

Takaisin