oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bebanthen eye on ainakin vain kosteuttava, eli ei auta. Onko nuo lomudalit vanhoja? Silmätipat vanhenee 28 päivässä! Suosittelen käymään lääkärissä niin saat kunnon lääkkeen, joka auttaa nopeasti.

Ootko Janna miten monta päivää jo ollut ab-kuurilla? Mullakin meni silloin useampi päivä ennen kuin ne alkoi auttaa, meinas jo epäusko iskeä ettei ne auta mitään. Mut paras lääke yskään oli edelleen se Buventol :Heartpink joka pelasti mun yöunet! (en oo millään lääkefirmalla töissä vaikka tuota aina mainostankin!):grin o_O vaikka voisin kyllä jotain provikkaa pian niiltä vaatia :grin

Naksu, ab-kuuri on nyt puolessa välissä, eli 4 päivää olen käyttänyt. Kohta täytyy kyllä hakea jotain nenäsumutetta tms kun on niin raskas hengittää ja nenä aivan tukossa. Kiitos vinkistä!

Janna muista että otrivin on ehdottomasti kielletty, mä meinasin vahingossa ostaa kun ajattelin että sehän on käsikauppalääke siellä oli sisällä ehdoton kielto paksukaisille :) kurlasin sitten nenäkannulla.. Se auttoi hetkessä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pitäisköhän munkin ens viikolla käyä lääkärissä tästä yskästä. Ei auta astma lääkkeet ja yskiessä lentää yrjö ja tulee pissat housuun. Nenäkin valuu ja aivastuttaa kokoajan. Mutta toisaalta kun muutkin meillä on tästä kärsiny ja virukses on sanottu.
Mju toimiiko toi nenäkannu mitenkä?

otrivinia on monet ainaki saanu lääkärin kehotuksesta käyttää.. ja nenäkannua ite voin ainaki henkilökohtasesti suositella, mulla aina helpottanu flunssiin ja poskiontelo tulehuksissa vähentäny kipua ja turvotusta :)

Kyllähän se lääkärin lupa palkausselosteen pesee mutta omin päin ei ehkä kannata.
Nenäkannuun vettä suolaa ja sillä suolavedellä huuhdellaan nenäontelot omalla kohdalla apu oli välitön se suolaliuos desinfioi ja kosteuttaa limakalvoja jolloin olo helpottuu

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Suolaliuoksen kanssa kannattaa olla kärsivällinen: koitin edellisessä flunssassa ekan kerran, alkuun muovipussilla ilman kannua ja suolanmittauslusikkaa ja vähän aikaa piti treenata, että sain oikeet suhteet. Kun suolaa on oikee määrä, ei tunnu yhtään inhottavalle.

Muokattu viimeksi:
Mitä mieltä olette tukivyöstä, onko ollu hyötyä yms? Masun kasvaessa alaselkä kivut pahentuneet ja pitäisi keksiä helpotusta ilman kipulääkettä :)

Pitääpäs muuten koittaa tukivyötä, en edes muistanut, että hankin silloin alkuvaiheessa sellaisen koko mahan kokoisen (tälläsen: http://www.hattentatti.fi/raskausajan-tukivy-carriwell-valkoinen-p-3036.html).

Onko muilla nahka kipee tosta "mukitelineen" kohdalta? Mun iho on ihan kosketusarka tosta kummun yläreunasta, tissien välistä. En usko sen johtuvan liiveistä, koska se arkuus on alempana kuin liivien alareuna.

Mulla on tossa oikealla navan vieressä sivummalla mahaa kipeä kohta. Joku sano et johtuu siitä ku muksu potkii ja meuhkaa :)

Mullakin kipeitä kohtia alavatsalla,mutta sanottiin et voi johtuu siitä et pirpana potkii :) normi liivejä,missä kaarituki nii en kykene ees käyttää enkä enää tukivyötäkään :/ Tukivyö jä pieneks mahan kohalta ja kaarelliset liivit ahdistaa :D

Mulla oli aivan sairaan kipee tuo iho tuosta rintojen alta keskeltä pitkään. Ei siihen kukaan osannu sanoa syytä, mut itse diagnosoin sen ihon venymiseks. Yks yö en saanu edes nukuttua kun se poltteli tosi pahasti. Lääkäri sano et siihen voi ottaa kipulääkettä tai laittaa kipugeeliä. Ajan myötä meni ohi mulla ainakin, mut tosiaan kesti monta viikkoa... :/
Olen käyttäny tukivyötä muutamia kertoja mut vaan pahentaa alaselän kipua, joten on jääny käyttämättä... Itsellä siis Anitan kevyt tukivyö.

Lisää ihotuntemuksia on että vatsan koko keskikohta pitkin tuota linea negraa on tunnoton noin 1-10cmn leveydeltä. Omituisia on nää oireet välillä :D

Sen verran taas huutelen, että jos silmässä tuntuu olevan tulehdus eikä pääse sitä heti näyttämään, mikä tahansa kostuttava tippa voi helpottaa, samoin noi allergiatipat. Ainakin ne vähän huuhtelee silmän pintaa. Toki kannattaa katsoa, että jos ei ole kerta-annospipettejä, ei ole ollut pullo kovin kauaa auki...
Joskushan noi sidekalvotulehdukset helpottaa itsellään ja lapsilla ensisijainen hoito taitaa kotona olla keitetty (ja jäähdytetty) vesi, kunnes pääsee lääkäriin. Itse kyllä suosisin silmään kosteuttavia tippoja mieluummin kuin vettä, vesi tuntuu kuivattavan pahemmin -> ärsyttää. Pahan näköiset silmät kannattaa kyllä käydä vaikka päivystyksessä näyttämässä...

Auttaiskohan silmiinkin suolavesi pelkän veden sijaan kuten nenäkannuun, hmm... Taidan jättää kokeilun kuitenkin viimehätään :)

Kokeilin selkäkipuun tällä viikolla yhtenä päivänä Thermacaren lämpövyötä. En osaa varmaksi sanoa auttoiko, mutta ainakin tuntui tosi miellyttävältä. Selkä kyllä kipeytyi, mutta ei ehkä niin paljoa. Sitä saa pitää 8h ja vaikutus kestää vielä senkin jälkeen. Ainoa ongelma siinä on, että vyöt on kertakäyttöisiä ja maksaa ~5e/kpl. Myydään kahden paketeissa. Aion kyllä ostaa jatkossakin, että selviäisin paremmin työpäivistä. Lämpöpussia oon muutenkin käyttäny töissä, mutta tuo vyö on niin paljon kätevämpi.

Fyssarilta sain kunnon tukivyön, mitä voi pitää vain seistessä. Minulla suurin ongelma on istuminen, joten vyö jäi käyttämättä. Carriwellin noin 10cm leveä joustava tarravyö on ollu nyt kävellessä käytössä ja se auttaa ainakin siihen, ettei tule painon tunnetta vatsaan ja samalla tukee selkäpuoltakin.

Silmiä voi puhdistaa apteekin boorivedellä. Ja sarvikuonokannuun tulee karkeaa merisuolaa veden kanssa. Apteekista kyllä saa valmista keittosuolaliuosta, mutta halvemmaksi tulee kun tekee itse. Googlaamalla löytyy oikeet mittasuhteet. Itse en nyt muista. Sain vuosia sitten katkaistua poskiontelotulehduskierteen itseltäni tuolla kannulla. Nyt voisin ottaa uuteen käyttöön sen: nuha ei helpota ja nyt heräsin nenäverenvuotoon :(

Takaisin