oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän levottomia unia ja öitä heräilen mutta nukahdan suht helposti hyvänä yönä käyn yhdesti pissalla huonona 3. Nyt tuli alkuraskauden kuvotus ja kun join tyhjään mahaan puoli kuppia kahvia niin oksettaa ja hajut alkaa taas vaivata :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mammuska: millä viikoilla oot? Lähinnä tulee mieleen se, etteivät nuo tuntemukset olisi avanneet paikkoja. Kantsii soittaa ja kysyy, mitä mieltä ne siel tk:ssa ovat.

Toi on kyllä raivostuttavaa ku herää eikä saa enää unta... :mad: onneks menny itellä jo ohi :oops:
Ei ollu mukava seuraavana päivänä koittaa jaksaa olla töissä. ..

Täälläkin tulee yöllä pyörittyä ja heräiltyä ja pitää nousta vessaan. Melkein 12h sängyssä joka yö ja aamulla väsyttää niin paljon, että vois kuvitella valvoneensa koko yön. Päikkäreitä tulee sit nukuttua lisäks kun ehtii..

Mua valvotti kans. Menee melkein niin, että 1-2 yötä viikossa nukun hyvin. Viime yönä kävin jopa syömässä kun ajattelun, että leipä toisi unta. Onneks oon käsityöihminen, voin hiljaa neuloa vaikka sukan vartta kun muut nukkuu.

Mä oon lähinnä valvonu flunssan takia, ku nenä valuu, kurkku on kipee ja henkitorves kutittaa. Vissiin tää sairastaminen ottaa jo osansa ku tänään vuoden viimeselle luennolle menossa rupes supistaa nii hitosti. Onneks ei satu, mut tooosi epämukavaa.

Mä alan taantua enemmän ja enemmän alkuraskauden tasolle. Söin just brunssin kun aamupala jäi aikaisen lekurin takia väliin. Oli taas sellainen ei tee mitään mieli olo kun kävelin kauppaan jossa sitten hiilarihiiren taivas aukeni.. PAAHTOLEIPÄÄ okei ostin kuitupitoisen ja sit yhden juustosämpylän joka oli pullahiilaria. Kotiin päästyä vedin 3 palaa kuitupaahtista margariinilla ja kalkkunalla sen juustosämpylän ja vähän rahkaa alas huuhdottuna greippinehulla :o

Jännä homma muuten, nyt tekee enemmän mieli hiilareita kuin aikaisemmin.. Mut ne hiilarit vaan närästää mikä on sairaan ärsyttävää. Pitää varmaan syödä hyvii hiilareita ja ostaa hedelmiä enemmän..

Mä oon hyvin ravintotietoinen ja 99 pros mun ruokavalion hiilareita on täysjyvää/ tummaa/ kuitupitoista mutta raskauden eka kolmannes oli aivan kauheaa kun ruisleipä käänsi mahan ympäri ja ainoo mikä meni oli vaalea leipä toki otin siitäkin sitä vähän runsaskuituisempaa mutta silti. Alkuraskaudessa ei proteiini oikeen jauhelihaa ja rahkaa lukuunottamatta uponnut. Keskieaskaudessa ruokavalio oli se mihin oli tottunut toki jotkut mieliteot kuten greippimehu nosti päätään ja sipuli ja tomaatti maistui aivan erityisen hyvälle. Pähkinät ja mantelit palasivat ruokavalioon kun ne oksetti ekat 5 kk korvasin ne sitten lisärasvalla ja avokadoilla.. Saapa nähdä mitä jouluna voi syödä :)

Mä meen huomenna lääkäriin tästä nukkumisesta. Tai nukkumattomuudesta.

Kesästä asti oon valvonnut klo 5 pissasta herätyskelloon (7:30 - 8:00) melkein joka aamu. Se on vielä mennyt, kun on voinut tarvittaessa käyttää liukumia ja siirtää herätystä ja ottaa päikkärit ennen töitä ja töitten jälkeen.
Mut nyt me on ruvettu heräämään myös kolmelta. Silloin kestää kanssa, ennen kuin nukahtaa uudelleen, jolloin klo 5 pissa onkin klo +6 pissa. Ja sit en enää viitti siirtää kelloa, kun en halua istua illalla seittemään asti töissä.
Maanantait vielä menee, kun koko viikonlopun vaan nukkuu (ympärivuorokautisia päikkäreitä tosin), mut taas eilisen 21:30 - 23:45 päikkäreitten jälkeen sain nukuttua jopa 2:30 - 6:15 niin ei oikein jaksa. Huimaa ja oksettaa jo lounastunnilla ihan pelkkä väsymys ja vielä pitäs olla töissä 6 tuntia. Ja on vasta tiistai.

Vali vali. Pitäs olla hiljaa, kun muuten ei pahemmin koske eikä ole töissä raskasta.

Labrat ei ongelmaa sisätutkimus ei ongelmaa jopa hampaan paikkaaminen ilman puudutusta ei ongelmaa mutta se verenpaineen mittaaminen muualla kuin kotona argh..

Haha, mulla tekee paino samalla tavalla: neuvolassa (eli neuvola-aamuina kotonakin) on aina isoimmat kilot. Tein kiusallani Exeliin graafin epäsäännöllisesti seuraamistani painoista ja neuvolapäivät on piikkejä mun käyrällä :D Äiti ehdotti, että jännittää niin, että ummettaa...

Mammuska, eikö tuollaisessa tilanteessa tosiaan pääse käymään äippäpolilla tai neuvolassa päiväsaikaan, tai sitten synnytysvastaanotolla muina aikoina? :eek: Kun kuitenkin selvästi raskauteen liittyviä oireita. Helpottiko sun olo, vai onko tullut uudestaan noita oireita?

Mua on viime aikoina ruvennu närästää ihan hirveesti ja tuntuu et on iha sama mitä syö/ juo nii närästää :(

Riipiitii sähän voisit miettiä jo duunista poisjäämistä tai että oisit hetken pois jotta saisit levätä ?
Mä oon nyt tän viikon jäänyt kokonaan kotiin duuniin ja yrittänyt saada levättyä niin paljon kuin mahdollista just heräsin tunnin torkuilta :) teen tämän hyvällä omallatunnolla koska duunit on maalissa.
Mutta säkin tarvitset sitä jaksamista sinne grande finaaleen ja sen jälkeiseen aikaan niin harkitse olisiko hyvä ladata akku nyt koska valvominen tulee tuskin vähenemään seuraavan 6 kk aikana :0
Mun lääkäri kysyi että nukunko ja sanoin että ihan liikaa 10-11 tunnin unia ja se vaan nauroi ja totesi että hienoa ja että koita opetella nukkumaan päiväunet tuohon lisäksi ...

Nyt ne sitten saapui tännekin, liitoskivut! Tuntuu että häpyluu räjähtää kun vähänkin liikkuu :D No positiivisena puolena saa kärsiä näistä kotona. Nimittäin neuvolalääkäri määräsi tänään saikkua mammaloman alkuun saakka, sen verran toi istuminen kipuillut...

Täälläki liitoskivut taas ottanu harppauksen pahemmaks.. tänään kaks kertaa meinannu jäähä sohvalle ku ei pääse ylös ja askeleiden ottamiset tuo kyyneleet kans silmiin.. ei näitä toivois kenellekää, toivottavasti mahd moni selviää ilman :)

Minä se tulin just lenkiltä...vitsi jo itsessään ;) Matka ei ollut pitkä, eikä onneksi ne supistelutkaan! Kyllä minä jo mietin, että pitikö kuhtua kyyti että kotiin pääsen...

Ois vissii pitäny olla hiljaa tosta nukkumisesta... Viime yö oli kyllä nii suolesta ku olla voi :o Nukuin varmaan sellasen 5 tuntia... Ja nyt väsyttää ku pitäis nousta :(

Tuo 5 tuntia on minun perus... Mutta viime yönä nukuin jopa 7 tuntia ja yhteen putkeen KÄYMÄTTÄ PISSALLA!! :oops:
Kiitos isä taivaan tästä tai ihan kuka vaan! Nyt jaksaa pusertaa ilta-aamu-aamu -combon ja siittä talavilomille ad. 27.12!!

Takaisin