oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aina kannattaa soittaa, jos epäilyttää, sanottiin synnytysvalmennuksessakin. Ja pitää muistaa juoda, kramppeja supistuksetkin on. Joku neuvoi, että raskaana oleva ei saisi kävellä yhdenkään kraanan ohi juomatta :) (Vielä kun muistais ton...)

Pihlajanmarja, kyllä nuo harjoitussupistuksilta kuulostaa. Mulla tulee kans aina kun kuljen portaita ylös, jos erehdyn kävelemään liian reippaasti (=normivauhtia), selällään maatessa, usein kun nousen seisomaan (etenkin matalalta tuolilta, oon kanssa päiväkodissa töissä), kun nostan kädet pään yläpuolelle (hiuksia pestessä) jne. Mulle sanottiin että niin kauan kun ei ole kipeitä ja niille löytyy joku syy, eli ei tule esim levossa, eikä ole säännöllisiä niin on ok. Mutta yli kymmenen päivässä ei olis hyvä tulla. Mutta kannattaa soittaa neuvolaan että ovat tietoisia asiasta ja voivat seurailla jatkossa neuvolakäynneillä.

Mulla on ollu nuo lonkat alusta asti hirveen kipeet no nyt on sitten tullut lisä vaivaksi järkyttävät kivut häpyluuhun... Tuntuu kyljen kääntäminenkin siltä kuin koko luu menis poikki keskeltä ja ihan järkyttävää mutta taitaa olla taas näitä kipuja joihinka ei auta oikein mikään :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kyllä mulla supistaa myös levossa ja tulee ihan varmasti yli 10 päivässä (sanoisin n. 25-30) mutta eivät kyllä onneksi ole kunnolla kivuliaita; tuntuvat vain epämukavilta ja hengitys meinaa salpautua. Silti on kohdun suu napakka ja kiinni ja kaulaa löytyy 4 cm.

Tällä kommentilla en siis missään nimessä halua mitenkään vähättellä Jannan ohjetta, vaikken itse vastaavasta ollut kuullutkaan. Varmasti etenkin ensisynnyttäjän (tai ennenaikaisuuteen taipuvaisen uudelleen synnyttäjän) kohdalla on hyvä tarkistaa tilanne, jos noita harjoitussupistuksia alkaa tulla tiuhemmin, niin että ennenaikaisen synnytyksen riski voidaan sulkea pois. Tarkoitan vain, että ei kannata hirveästi vielä noista supistuksista huolestua, sillä luultavimmin kaikki on ihan kunnossa.

Täällä kans supistaa myös levossa... Viime yö oli kyllä yhtä helev****ä! Sain unenpäästä kii varmaa joskus 1 maissa ja sit oonki heränny tunnin välein aivan järkyttävään alaselkä kipuun ja maha ollu koko yön tosi kireenä :( Selkä ollu kipeenä nyt pidemmän aikaa, mut yöt oon pystyny kuitenki jotenkuten nukkuu tähän asti. Tukivyötäkää ei pysty enää pitää ku se painaa sen verta et ahistava ja ilman sitäki supistaa.
Pari edellistä päivää on ollu kyllä yhtä ärripurria :/ koko ajan joku paikka kipeenä... Maha on koko ajan kiree, selkää ja alapäätä jomottaa ahistaa, supistaa mitä vielä... Illalla sanoinki miehelle et ku sanotaan et viimesillää olo on tukalaa ni jos nyt jo tukala/hankala olla ni mitä se on sit viimesillää :o oivoi... Onneks tänää neuvola ja lääkäri!!

Muokattu viimeksi:
Tiiättekö mitä? Minä oon ollut 3 päivää sairaslomalla eli olen saanut levätä. Ja sen mitä olen tehnyt ja touhunnut, olen tehnyt omaan ja mahan tahtiin. Eikä ole supistellut! Kyllä se on se lepo ja rauhottuminen, vaikka sitten itkun kans sitä sairaslomaa, ainut konsti!

Mutta tämä ihana oire: Minun hiukset ei rasvotu ollenkaan! Ja poskilla on semmonen kestopuna. Ihtee ei saa kehua, mutta minä loistan! Ainakin nyt levänneenä ;)

Happy: Toi on kyllä varmasti ihan totta, että lepo ja riittävä uni tekevät ihmeitä. Ihanaa, kun la on itsenäisyyspäivä, niin ei tarvitse aamulla herätä ja lähteä viemään tyttöä tanssitreeneihin kuten normaalisti. :)

Ois ihan huippua, jos sais koko viikonlopun vaan olla. Melkein harmittaa, että yks ystäväperhe on tulossa kylään. Ei vielä tiedetä tulevatko vasta su vai jo la. Tosi kiva kyllä nähdä heitä, mutta nyt on pakko raivata täällä, että kehtaan edes päästää heidät sisään.

Tiiättekö mitä? Minä oon ollut 3 päivää sairaslomalla eli olen saanut levätä. Ja sen mitä olen tehnyt ja touhunnut, olen tehnyt omaan ja mahan tahtiin. Eikä ole supistellut! Kyllä se on se lepo ja rauhottuminen, vaikka sitten itkun kans sitä sairaslomaa, ainut konsti!

Mutta tämä ihana oire: Minun hiukset ei rasvotu ollenkaan! Ja poskilla on semmonen kestopuna. Ihtee ei saa kehua, mutta minä loistan! Ainakin nyt levänneenä ;)
Oon muuten huomannu saman, hiukset ei rasvoitu yhtään ja näpyn näppyä ei oo naamaan kohonnu koko raskauden aikana :)

Mulla taas hiukset on paremmassa kunnossa ku koskaan mut naama kukkii... Vaa eikö sitä sanota jotenki et tyttövauva vie äidin ulkonäön ;) :)

Pikku_Myy, joo sanotaan että tyttövauvat vie kauneuden, poikavauvat terveyden. Pitää ainaki mun kohdalla paikkaansa... :wink

Mulla vie poikavauva molemmat :D naama kukkii ja terveys prakaa.. tai sit se torso ois ollu tyttö ja se vie kauneuden..

Meille tulossa poika, mutta ei oo vienyt terveyttä (vielä, koputtaa puuta.. ). Naama oli alkuun tavallisempaa rasvaisempi (varmaan osittain senkin takia kun lopetin pillerit juuri ennen raskautta) ja aina välillä puskee pintaan näppyjä. Toisaalta mun iho on ollut nuoresta lähtien tällainen. Onneksi ei tullut suurempaa aikuisaknea, vaikka niin pelkäsinkin.. :grin

Pitää kyllä mun kohalla paikkaansa, että poika vie terveyden! Naama on näpytön, vaikka aika laiskasti jaksan hoitaa, ja hiukset on paksut ja hyvässä kunnossa.

No niin Vauvako:) Kävin eilen lääkärissä viikonloppuna alkaneiden jatkuvien harkkasupistusten takia. Kerroin samalla selkävaivoista ja kivikovasta vatsasta toimistotyössä. Supistukset ei ole aiheuttaneet mitään muutoksia eli ei huolta, että lähtisi nyt syntymään. Olisi antanut saikkua 10 päivää (ke-seur vkon pe) ja kysyi mitä mieltä itse olen. Sanoin, että kuulostaapa pitkälle saikulle.. Tämä viikko ei kuulemma riitä (ke-pe), joten neuvoteltiin 8 päivää :) Ens viikon to-pe on hyvä käydä kokeilee töitä, kun sitten on vkl. Sanoin kyllä tottelevani, jos hän on 10 päivän kannalla, mutta ei nähnyt sitä sitten tarpeelliseksi.

Lääkäri kyllä suhtautui vakavasti siihen, että selkä ei kestä koko päivää töitä ja toi esiin myös osa-aikaisen sairasloman mahdollisuuden, mikä varmaan toimiskin minun kohdalla hyvin. Itsekin sanoin heti alkuun, että olen vakaasti aikonut olla töissä tammikuun puoliväliin, joten ei tässä kohtaa ottanu enempää kantaa. Jos ei olo helpota niin uudelleen lääkäriin. Minun työoloissa tärkeää on se, että voin itse vaikuttaa työskentelyasentoihin ja pääsääntöisesti rytmittää päivääni, että pääsen jaloittelemaan juuri silloin, kun siltä tuntuu. Liukumia käytän iltapäivisin, kun en kestä enää olla pidempään. Sehän vie toki ikävästi työaikapankkia miinuksen suuntaan, mutta helpottaa, kun ei tarvitse kipeimpinä päivinä olla pidempään.

Mä oon ainakin ihan huoletta päättänyt kerätä miinuksia. Mielummin maksan ne tunnit nyt kun on rahaa kuin käytän niitä lomia loppupäästä, jolloin rahaa tulee vain se 60-70% nykyisistä tuloista.
Saikkua en viitti tähän nukkumisongelmaan hakea, kun kerran tuo liukumamahdollisuus on. Toista se on sitten niillä, kenen kellokortti on leimattava tasan työvuoron alkaessa/päättyessä.

Joo sama täällä viimeinen kuukausi on mennyt tulen myöhään lähden aikaisin mentaliteetilla ja etäpäiviä silloin tällöin. En olisi muuten jaksanut . Vauva on jotenkin mieltynyt tuonne alakertaan ja jo 4 kuukaudesta lähtien istuminen on ollut epämukavaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Työaikapankki oli ehkä väärä sana meidän työpaikalla. Saldopankki ehkä parempi, en tiedä mikä on virallisesti. Meillä siis on liukuma, ja saldo saa olla enimmillään -10h. Kertyneitä plussatunteja saa pitää kokonaisina vapaina tai liukumaan. Niistä ei siis makseta tai vähennetä palkkaa. Mielellään en kuitenkaan tulis töihin äitiysloman ym. jälkeen niin, että miinukset olis tapissaan.. Tältä vuodelta jäävät ja ensi vuonna kertyvät lomat pidän vanhempainrahakauden jälkeen.

Nyt en ymmärrä :/ Söin just 2 palaa leipää ja jugurtin ja sen jälkeen tuli kauhee tuska hiki ja maha oli kipee :/ Helpotti ku kävi vessassa,mut mistähän johtu?

Muokattu viimeksi:
Mulla on kans pari kertaa tullut tällä viikolla outo olo kesken lounaan. Maantaina meinas alkaa oikein oksettaan niin, että en viittinyt syödä enempää. Tänään taas tuli maha kipeeksi vähäksi aikaa mutta ajattelin vain ahmineeni. Tiedä mikä sitten on. Outoa.

Miulla myös ollu maha kipeä ja olen nyt pari kertaa joutunut oksentamaankin. Neuvolassa valitin ja sanoi että joillekin vaan tulee huonompi olo, ei auta kuin syödä semmosta mikä helposti menee alas/pysyy alhaalla..

Takaisin