oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää oma katkero on todella laiska tai sit se myllää kun nukun. Joten omalla kohdalla luotan siihen että pari kertaa päivässä riittää jos taas on normaalisti aktiivinen vave niin kannattaa tuommoiset isot muutokset liikkeissä ja määrässä käydä tarkistamassa. Eli tiada katsele mitä huominen tuo tullessaan ja soita ja käy näytillä vaikka turhaankin.
Voihan se olla että ronsuprinsessa on vaan yhden päivän vetänyt rennosti zzz siellä mutta sitten sun ei tarvii stressata.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla tää masukki on välillä hiljasempi ja sit välillä tosi vilkas.. Vauvan asentoki vaikuttaa aika paljon et miten ne tuntuu :) välillä oon itkua tihrustanu ku ollu hiljasta mut lopulta sit alkanu aivan mahdoton mylläys. Ja tää vauva on kova mellastaaan yöllä/ iltasin aina ku herään vaihtaa asentoo tuntuu masussa monotukset. Joten päivisin on aina vähän hiljasempaa, kun pitää nukkuu vissiin, saa nähdä mikä yökukkuja tästä tuleekaan :D

Plaah... reilu tunti oltu jo hereillä, ei nukuta vaikka oon väsynyt :( Mehukeittookin kävin jo tuopillisen vetämässä kun epäilin, että nälkäkö se piettää hereillä. Onpa ikävää :mad:

Tääl kans ekaa kertaa tällä viikolla jääty klo viiden vessasta valvomaan. Onneks tulee vl, saa nukkua sit kun nukuttaa.

Tiada mulla ihan sama tilanne! Oon viidestä maannu hereillä ja laskenut hentoja liikkeitä. Tuntuu että oon ihan höperö kun stressaan kun en yleensä oo tällanen. Maanantain neuvolakäynnin jälkeen oon tarkkaillu kaikkee liiankin kanssa ja mielikuvitus lähtee liikkeelle. Ehkä silti soitan neuvolaan heti kahdeksalta. Soita säkin. Ehkä ne osaa rauhottaa meitä.

Ja täällä valvotaan ku vauveli möngertelee vähän liianki kanssa. Ei varmaan tykänny ku vetäsin jo ekat huutoraivarit tälle päivälle äsken ku koirat taas urpoilee. 4 kertaa saanu rampata vessassaki 6 tunnin aikana. Nyt mulla on sit nälkäki olevinaan. Onneks voi nukkua päikkärit tai vaikka kahdet tänään.

Pikkasen säikähin yöllä.... Eilen supisteli melko kovasti ku kävin kaverin kans kävelyllä... Heijastu reisiin ja alaselkään, pelkäsin et nytkö se lähtö tulee. No onneks se meni ohi ku lepäsi! Yöllä sit heräsin ja ihmettelin et miten oon aivan märkä... Yöhousut ja toppiki aivan likomärät, niinku ois pissannu housuun :o heti kokeilin lakanan ja patjan ku aloin miettii niitä eilisiä supistuksia ja kuvittelin et on menny veet.... :o kävin vessassa ja hoksasin et olin vaan nii hikinen :D :) vissii oli rankka uni (olin jo viikolla 60 jotain ja melko tuskasta tuntu olevan) :)

Ainoo vaan,et mun neuvolan soitto aika on 12-13 :/ prkle :/ just heräsin ja taaas alkkarit iha märät :/ Mitähän se mahtaa tällä kertaa olla..

Mä soitin ja purin huoleni. Vastannut terkkari oli ihana ja olis jo varannut mulle tälle päivälle ajankin. Tyyppi mahassa alkoikin sitten möngerrellä ja kun kerroin tästä terkkarille niin se nauroi että teillä on kiltti vauva kun näin etänäkin tottelee neuvolantätiä <3 rauhotti kun sai ohjeita miten tarkkailla ja miten yrittää saada hiljainen tyyppi hereille sokerin avulla. Ja jos viikonloppuna hiljenee niin soittoa Jorviin vaan. Tais olla äidin pään sisällä nämä huolet :)

Mua turhauttaa,ku ne ei ultraa! Mulla on se sydänäänten kuutelu laite kotona,joten ihan turhaan meen sen takia lääkäriin asi kuunnelluttaa ne.. :/

Joo no isäänsä toi ei oo kyllä tullu ollenkaa ku hänen isä on rauhallinen :D Mä oon taas iha vastakkainen tempperamenttinen ja omapäinen,joten pulassa tuun olemaan,jos luonne on vielä samanlainen syntyessään :D

Mikähän tääkin oire on (jos edes raskauteen?) Menin normisti aamusalille, ehdin lämmitellä vähän ja tehdä pari kierrosta yhdestä liikkeestä niin heti oli olo ku vois oksentaa ja heti :( Lopetin sit treenit siihen ja hyvä ku pääsin kotia, semmonen olo päällä :( Ei kuitenkaa oo tullu vielä ylös...

Tää on nyt varmaan semmonen hetki vaan et pitäs varmaan alkaa ottamaan tosi paljo iisimmin arjessa/töissä/treeneissä.. vai?

Nytkö se mursu olo alkaa? :p

Mulle tuli tuommonen olo salilla jo heinä-elokuun aikaan. Siis tosi tukala, inhottava olo vaikkei mahaa vielä ollukaan. Pidin parin kuukauden tauon ja nyt käyn taas. Tosin ihan eri tahtiin.

Mulla oli noita oloja tosi voimakkaasti heti plussan jälkeen jätinkin puntin pian pois kokovartalokrapulan takia ja vaihdoin fillarointiin ja ulkoiluun. Omalla kohdalla se kannatti lihakset on saaneet surkastua rauhassa tehden vauvalle tilaa (olin aika tiivis paketti joten jos olisin jatkanut olisi saattanut olla jälki rumaa) nyt 6 kk 28+ risat lihavana ja raskaana eikä yhtään raskausarpea oo tullut mihinkään. Koputtaa päätä että menis näin loppuun asti.. Painoa tullut 8 kiloa, ulkona tahti pyöräillä on sama en ole huomannut muutosta jaksamisessa sisällä tulee helpommin hiki ja huono olo, eli osa huonoista oloista voi tulla ihan vaan huonosta sisäilmasta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hyi, mä ainakin puuskutan niin paljon, etten oo yli kuukauteen viittinyt ees ajatella vielä jotain liikuntaliikuntaa. Äitiysjoogassa käyn työmatkojen (2km/suunta) lisäks. Tän on pakko johtua raskaudesta, kun oon 13 vuotta kävellyt joka päivä töistä sen saman mäen kotiin niin ei se nyt yhtäkkiä voi alkaa muuten vaan puuskututtamaan.

Eihän se voi johtua painonnousustakaan, koska pikkuhiljaahan tätä painoo on tullut eli lihasten ja hapenoton pitäs kehittyä samaa tahtia, eiks niin?

riipiitii, tää on se paradoksi, raskaanaolevan naisen verimäärä lisääntyy, joten periaatteessa happi kulkee paremmin, mutta koska vauva painaa jo ylävatsaa ja isoja suonia hengästyy helpommin, sydänkin tekee kovemmin duunia kun sillä on lisää verta pumpattavana.

Kyllä mäkin hengästyn enemmän kuin aiemmin 4 kerrokseen ostosten ja läppärin kanssa kiivetessä mutta toisaalta hengittäminen on "syvempää" ja "rennompaa" ei sellaista pinnallista pihinää :D

Kyllä sinne neuvolaan voi soittaa ihan mihin aikaan vaan jos on hätä tai huoli. Meillä ainakin soittavat takaisin heti kun pystyvät. Ei siis tartte odottaa soittoaikaan :-)

Takaisin