oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen ymmärtänyt niin et neuvolalääkäri voi kirjoittaa maks sen kaks viikkoo mutta äitiyspolin lääkäri vois kirjoittaa pidemmänkin, eli äitiysloman alkuun tarvittaessa. Mut en siis todellakaan ole varma tuosta...

Mulle raapustetaan aina se 1 viikko kerrallaan. Neuvolalääkärihän täällä ei ole... Soitin neuvolaan viimeöisen supistuksen takia niin käski olla yhteydessä keskussairaalaan jos tulee lisää... Aamulla soitto työpaikkalääkäriin taas.

Mashnu toi sun tilanne kuulostaa niin kurjalta :( Toivottavasti jaksat tapella niitten kanssa ennen kuin tulee joku masennus.

Mulle raapustetaan aina se 1 viikko kerrallaan. Neuvolalääkärihän täällä ei ole... Soitin neuvolaan viimeöisen supistuksen takia niin käski olla yhteydessä keskussairaalaan jos tulee lisää... Aamulla soitto työpaikkalääkäriin taas.
Mashnu jos joudut käymään sairaalassa edes näytillä niin mainitse siel tuo viikko kerrallaan saikkua hyppyytys niin sieltä saatetaan ärähtää tuosta sun kohtelusta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No mies alkaa olla jo sen verran hiilenä mun tilanteen takia, että otan sen sitte seuraavalla kerralla (varmaan just sit viikon päästä) mukaan ärhentelemään. Mä alan ite olla niin väsyny tähän tilanteeseen että sanon vaan lääkäreille joojoo ookoo joka asiaan. Siis kun puhutaan siitä, että mulla on vajaa 4 vkoa, yhteensä 15 työpäivää jäljellä niin vois jo joku mulle sellasen lapun kirjoittaa että vapaudun tästä työssäjaksamisen aiheuttamasta stressistä.

Mulla on ens maanantaina polikäynti kun menen radi kontrolliin. En kyllä tiedä kirjottaisko ne sieltä sit pidemmän saikun. Niillä kun tuntuu siellä vallitsevan sellainen "me seurataan vaan tätä diabetesta" mentaliteetti. Pitäis sit varata eri käynti ja mun on vaikee sinne polille päästä muutenki 35 kilsan päähän kun ei mulla ole autoa.

Sit sanot tartteevas saikkua sen takia, kun stressi nostaa sokerit pilviin. Eihän sun tilanteessa muita tiloja enää olekaan kuin uni tai stressi.

Ei pitäis olla ennakkoluuloinen, mutta viimeks kun mulla oli virolainen työpaikkalääkäri niin tyypin paras meriitti oli ilmoittaa mulle, että ihmisellä on 2 korvaa... Lääkäriaika saatu siis, jolleki virolaismiehelle. Saa ny nähä sit mitä sanoo vai sanooko mitään. 3 tuntia oon nukkunu viime yönä ni en mä jaksa edes tapella.

Se OLI taas se "kaks korvaa"-lääkäri. Ensimmäisenä totes: -Teillä on sen vuoksi selkä kipeä kun olette niin ylipainoinen. Sanoin, että joo ja varmaan senki takia että oon 30. viikolla raskaana... Kirjoitti mulle viikon saikkua (Uuuuullllatuuuuuuus) ja sanoi, että työterveydestä ei kirjoiteta enempää sairauslomaa ellen käy tossa välissä viikkoa töissä. -Teidän pitää pinnistellä kokonainen viikko töissä. Parin päivän yrittäminen ei auta. Kun olette viikon yrittäneet voidaan kirjoittaa lisää lomaa. SIIS OIKEESTI MISTÄ NOITA SIKIÄÄ?? :eek:

Mashnu tää on nyt vähän ruma temppu joten älä moralisoi ja muutkaan..
Odota joku aika kun se sun Työterveys on kiinni soita äitiyspolille että sua on supistellut kipeästi koko päivän ja että oot huolissas sano että sua myös epäilyttää tihkuuko susta lapsivettä ne pyytää sut näytille ja siellä ollessasi vuodatat tuon idari työterveyslääkärin kuolemattomat ideat niille ääneen ja sanot ettet enää jaksa. Ota mies mukaan niin saat tukea. Onhan tuo lääkäri nyt kyllä ihan yksi persehelvetti anteeksi nyt vaan

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

↑ Samaa mieltä! Kun luin tuota kohtaa missä kerroit lääkärin vedonneen ylipainoon selkäsärkyjen syyksi, niin meinasin saada kilarit täällä päässä Suomee!! Minä olisin kuristanut sen lääkärin ja päässyt varmaan valtion vieraaks erääseen v-kirjaimella alkavaan laitokseen... Olisin siis synnyttänyt ihka oikeen Jail House Babyn... :mad:

Mulla on äitipoli maanantaina ja mies lupas tukea mua siellä, että saadaan mulle saikkua siihen asti että mulla alkaa äitiysvapaat. Tänään vahvistu että 12.12. on viimeinen työpäivä... Kyllä tää ihan hullun hommaa on tämmönen hyppyytys. Lääkärihommat on menny niin kamaliks, että onneks on vauvalle vakuutus niin ei tarvii julkisella puolella käydä tappelemassa... Vasta kaveri kertoi käyneensä 1-vuotiaansa kanssa terveysasemalla jonottamassa 4 tuntia hoitajalle korvatulehduksen takia ja sitten sai pienelle lääkäriajan vasta seuraavalle päivälle... Vielä ku tässä ite jaksaa sinnitellä tätä hulluutta hetken niin pääsee huokaisemaan :)

Ehdottomasti samaa mieltä Mjun kanssa. Jos ei yks lääkäri auta kokeillaan seuraavaa! Kyllä on niin aliarvoisia nuo lausunnot... Tosta vois kyllä mun mielestä jo tehdä valituksen.

Meillä on kyllä lapselle vakuutus yksityiselle, mutta ollaan silti käytetty myös julkisia palveluja silloin, kun ne on tuntuneet toimivan. Lapsella oli muutama viikko sitten maanantaina silmät ihan rähmässä ja punaisina ja samalle päivälle saatiin aika terveyskeskuksen lääkäriin. Ja siis sinne ei tarvinnut mennä odottelemaan ja notkumaan tyhjän panttina, vaan ihan aika järjestyi, kun heti aamulla soitti. Silmä hoitui kuntoon ja viikon oli terve, mutta tulehdus puhkesi sitten uudestaan, kun on tässä itse kukin ollut vähän köhässä ja pöpöt varmasti lennelleet. Vanhoja tippoja oli vielä vähän jäljellä, mutta uuden reseptin saaminen hoitui vain sillä, että soitin terkkariin, annoin tiedot ja muutaman tunnin päästä tuli lääkäriltä tekstiviesti, että sähköinen resepti on tehty. Että kyllä se julkinenkin ainakin joskus toimii.

Mä tykkään kans julkisesta terveydenhuollosta nimittäin nyt ku oon raskaana ja kävin kerran lääkäris ku mul oli kuumetta nii ei tarvinnu paljoo jonotella ku pääs heti lapsiperheitten jälkeen :) Lapset mne meijän terkkaris edelle aina :) Mut sit ku kyse on vaan musta esim. Se kolari tapaus ku mun niskat meni ja se ei vaikuttanu mitenkää vauvaa nii jouduin sit jonottaa niitte muitten tapaa joku 3 tuntii -_-

Takaisin