oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon alkanut kans vetään magnesiumit aamulla D:n ja B:n kans samaan kimppaan. Ei oo vetänyt aikoihin suonta *kopkop*, johtukoon sit tosta tai paremmasta juomisesta.

Täällä veti suonta viime torstain ja perjantain välisenä yönä.. Mies heräsi jonkin ajan kuluttua mun ulvontaan ja säikähti että eikai se nyt vielä tuu??! :D Sen jälkeen onkin ehkäisty suonenvetoa juomisella, magnesiumilla ja villasukilla.. Mulla ei ole varmaan koskaan ennen vetänyt suonta. Ihan kauhee tunne!

Tää toinen ei kyllä ole enää "oire" vaan VAIVA! ÄLLÖVAROITUS: Mulla on jo toinen paise alakerrassa tän raskauden aikana!! Tää ja huominen päivä saikulla tän paisevaivan takia ja viikon antibioottikuuri.. Synnyttäessä nää kivut varmaan unohtuu mutta en ois kyllä voinu kauheimmissa kuvitelmissanikaan ajatella miten kipeä tämmönen voi olla. Ja minä kun huokaisin helpotuksesta kun sain sen ekan hoidettua pois niin mitä vielä tulihan sieltä toinenkin..

Maitoo oli tullut käteen ja kainaloon jonkun verran. Oli kuivunut, kun heräsin. :D

Noniin,täällä ollaan saikulla sunnuntaihin, varmaan pidempäänkin. Mun jalkavaivani on sitä luokkaa, että käveleminen on ihan tuskaa. Venyttely oli ihan tuskaa. Jalan teippaus ei auttanut mitään. Eilen lääkäri sitä katsoi, ja epäili että mulla on rasitusmurtuma siinä. Tää nopee painon nousu (12kg) ja työni jossa lähinnä seison ja kävelen, on ehkä ollut liikaa mun pienille luille.. Jos ei viikossa helpota, ni sit röntgeniin. Parhaat naurut sain, ku lääkäri sanoi että kävele niin ettei satu. Pitäisi siis antaa jalan olla, että se lähtis paranee. Nauroin sille et miten, pompinko yhellä jalalla esim vessaan?! :D

Mullaki on ihme ongelmaa tuol alakerrassa! En sit tiiä onko se jotain wannabee h-i-i-v-a-a vai mikä on ongelma. Pieniä haavaumia ja sen semmosta. Nyt on ollu pari viime pv hyvät ku oon jättäny karkin syöntii vähemmällä ja tuntuu et se onki auttanu. Jos tää johtuu siitä sokerista niin ilman mitään ongelmaa menee kaikki namiskuukkelit pannaan siihe asti et beibi on syntyny!

Miss T: jos pitäis antaa jalan olla levossa viikon niin eikö sit pitäis jo olla kyynärsauvat? Ethän sä tosiaan voi olla laskematta painoa jalalle vaikka kuinka kotona olisitkin. No, onneks joku lääkäri vihdoin otti tosissaan sut ja pisti saikulle ja toivon mukaan röntgeniin ens viikolla, jos sit selviäis syykin.

Mulla on niin kauhea yskä että olen sillä saanut itselleni liitoskipuja ja (onneksi kivuttomia) supistuksia. :sad001 Yskimisen aikana ei tiedä miten päin pitäisi olla kun sattuu alavatsalle ja häpyluun tienoille niin kovasti, ja mukavinta on se että yskiä tarvii aivan jatkuvasti :confused:

Täällä ollaan vasta menossa duuniin, heräsin 5 aikaan supistuksiin jotka oli kivuliaita ja jäin kotiin 830 saakka kuulostelemaan säännöllistyykö ne ja onneksi ei joten lähdin töihin.
Selkä on aika rikki istumisesta ja eilinen venyttely 45 min ei juuri tuntunut auttavan täytynee jatkaa harjoituksia tänään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä on siis muillakin jalkavaivoja...
Mulla jatkuu jo kolmatta viikkoa vihlominen vasemmassa jalkapöydässä, särkee välillä myös levossa. Oon ruvennut miettimään, ettei siellä vaan oo joku rasitusmurtuma. Jokainen askel on tuskaa, erityisesti kenkien kanssa, kun ne vielä painaa tota jalkapöytää.
No, eilen oli asiakaskäynti ja selässä oli tietokonereppu. Rappusissa sitten kipeytyi oikean polven sisäsivu. Sen jälkeen ei sitten olla kävelty askeltakaan ilman kipuja. Polvea ei pysty edes koukistamaan ilman kipua. Lepo auttaa hetkeksi. Kylmyys tuntuu pahentavan vaivaa (taustalla fibromyalgia eli pehmytkudosreuma, joka muutenkin kiukuttelee kylmillä ja kosteilla ilmoilla).
Nyt mietin, että pitäiskö mennä lääkäriin... Työntekoa nää vaivat ei haittaa, mutta kun matka työpaikalle on tuskaa. Mulla ei oo autoa, joten joudun liikkumaan julkisilla ja tietty osittain kävellen. Maksaiskohan työnantaja taksin? ;)

Yli puolen tunnin supistus aalto yöllä. Meinasin, että joko se lähtö tuli. Teki aivan järkyttävän kipeetä. Tänään kokeilemaan työntekoa viikon levon jälkeen. Saas kattoo nyt.

Janna75: Sitä mä siinä kyselin, että oisko kepit..? Lääkäri oli sitä mieltä, että voin hakee ne jos haluun, mut se on aika raskasta liikkuu niiden kanssa. Mut kyllä tää lepo selkeesti auttaa. Oon kuullu tässä sellasii kauhutarinoita mitä raskaana ollessa voi jalkaan tulla, et jopa toivon et pääsisin sinne röntgeniin. En tod haluu pyörätuolissa vastasyntynyttä hoitaa!

Mju, oisit jääny kotiin! Tiiätkö, just eilen puhuttiin töissä akkojen kans siitä mitä raskaana voi tehdä ja mitä ei niin parikin minun työkaveria nimenomaan sanoi istumatyön aiheuttavan supistuksia! Että jos sinä joudut työssäs koneen ääressä kököttämään niin eihän se hyvää tee.

Tämä nyt ei kuulu asiaan, mutta tuli mieleen, että tuossa naapurissa asuu pari vuotias pikkutyttö joka on syntynyt rv 24+1. Kahtelin just facesta (tunnen vanhemmat) sen kuvia

synnäriltä niin onhan se ollu pien, niinko linnunpoika! Ajatella, että omassa mahassa on jo sitä isompi ja vahvempi vauva! (Lähti liian aikaseen tuo edell. viesti. Kaikuja aamuisesta sokerirasituksesta...)

Oon yrittänyn sinnitellä ilman mut kai tänään tarvii apteekist hakea magnesiumia, varsinkin kun en oo mikään kova juomaan. Mul tuntu alkuraskaudest et hukun valkovuotoon mut ku rupesin nukkuu ilman alushousuja ni näyttäs et on parantunu :) Mies tosin huutaa ain heti aamusin et alushousut jalkaan ettet kuse lattialle. Ei oo viel sitä tapahtunu vaiks välillä paine on kova ja tarvii juost vessaan.

Mikähän instanssi kirjottais mulle saikkua enempi ku viikon, ihan sinne äitiysvapaalle asti? Mä oon ollu nelisen tuntia töissä ja teen jo kuolemaa ku on repäisykipuja, selkä-ja lapaluusärkyä, iskiasta ja väsyttää ihan saatanasti vaikka nousin sängystä vasta 11.30 että jaksaisin tän illan.. .

Meet lääkäriin ja kerrot,ettet pysty enään tekee töitä ku koskee mäki sanoin etten enään jaksais mennä nii kirjotti 2 viikkoo saikkuu ja sano et jos tuntuu viel kahen viikon pääst siltä,ettei kykene menee töihin nii uudestaan lääkäriin nii määrää lisää saikkuu :)

Kiitos Happy :) joo jos niitä ois vielä lähempänä ennen lähtöä tullut niin oisin jäänyt suosiolla kotiin. Itselläkin on sellainen tunne että kun vain saisi pysyä liikkeessä niin olo olisi parempi staattiset asennot istuminen on pahin ja seisominen ottaa selkään pidemmän päälle mutta kävely <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mashnu: Mulle kerrottiin että lääkärit voi vaan kirjottaa 2viikkoo saikkuu kerrallaan. Eli pitää mennä näytille sit aina uudestaan.

Takaisin