oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kuullu et jonkun tietyn viikon jälkeen ei hirveessä metelissä sais olla,muuten vauvan kuulo voi vaurioitua kun vesi vielä kantaa ääntä paremmin.. En sitten tiijä :)

Juu, hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää lopetan treenaukset juurikin tuosta syystä, että en usko, että jaksan :) Mutta nyt kun vielä on voimia ja jaksamista niin tuli vaan sellainen olo, että rikonko vauvan tärykalvot jo ennen syntymää kun kovassa melussa olen. Keikkoja uskallan kyllä käydä katsomassa mutta mietin, että kun soitetaan suht pienessä huoneessa ja rummut ovat aika lähellä (olen aina toisessa päässä huonetta rumpuihin nähden mutta silti väliero ei ole montaa metriä) ja muutkin soittimet pauhaavat siinä sivussa, niin mahtaako vaikutusta olla vauvaan... Todennäköisesti ei mutta kunhan murehdin :D

Ajoin tänää pienen kolarin ja nyt istun terveyskeskus päivystyksessä,mahaan ei kohdistunu mitään iskua,mutta niskat on kipeet :/

Tsemppiä tiada hyvä kun meet tarkistuttamaan, peukut pystyssä että sinä ja norsuprinsessa selvisitte muutamalla sydämentykytyksellä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Norsuprinsessalle tuskin sattui mitään kun en tykkää käyttää ala turvavyötä ollenkaan,vaan käytän vain ylä turvavyötä,mutta saa nähä :)

Tiada, toivottavasti kaikki kunnossa sulla ja pikkuisella! Jäin vielä ihmettelemään miten käytät turvavyötä ilman alavyötä? Eikö ne tuu aina samassa? Mulla tosiaan turvavyön alennin juurikin tolle alavyölle ja oon ollu tyytyväinen, niin ei kans tarvii pelätä et painais masukkia jos tulis äkkijarrutus tms.

Mulla se alavyö menee selän takaa et ainoastaan on toi sivu vyö :) eli laittaa vaan turvavyön kii menee penkille istuu ja ottaa sen sivu vyön yläkautta :) vauva selvis säikähdyksellä ja mamman niskat meni,mutta se on pieni hinta siitä et murulla kaikki hyvin :)<3

Toivottavasti sun niskatkin paranee pian ja ihanaa että pikkuiselle ei tullut mitään hätää. Empä oo tajunnu et sen turviksen vois noinkin laittaa, mutta ilmeisen hyvä keksintö!

Onneks tiada ei käyny pahemmin ja pikkunen kunnossa! Toivottavasti niskakivut paranevat pian!
Pitää varmaan omallakin kohdalla miettiä tuota turvavyöasiaa, kun autoillaan kuitenkin jonkin verran ja kaupungissa tulee välillä yllättäviä tilanteita.

eilen ru:ssa joutu lääkäri vähä kovakouraisesti käsittelee mahaa et sai rinseliä liikkumaan ni alkopa supistaa hirveesti sen jälkee, piti ihan töistä lähtee kotii levähtää.
kyllä siinä enskertalainen säikähti pirusti mut onneks hoksasin mistä johtu ettei ehtiny alkaa mielikuvitus laukkaa:D
mieski vissii säikähti ku koko illan vaa hyysäs ja kyseli vointia :o meni onneks äkkiä ohi lepäämällä vaa oli se kipiä olla.... Sanoinki et jos supistukset on nyt jo noin kipeitä ni haluan synnytyksessä kaikki huumeet ja puudutukset mitkä vaa irtoo :)

Siis ne on kipeitä! Tyyliin menkkakivut potenssiin triljoona!!
Mulla on tähän saakka maha vain "kovistellut", mennyt kivikovaksi möykyksi eikä se ole aiheuttanut kipuja vaan korkeintaan paineentunnetta virtsarakossa.
Tiistai-iltana olin jo tosiaan hätää kärsimässä kun supisti todella kovaa! Kipu oli just semmonen terävä ja kiristävä ja minun oli vaikea puhua/hengittää. Pahoinvointikin siinä tuli:sad001 Sitten kun pääsin sänkyyn lepäämään, en millään meinannut löytää hyvää asentoa ja se asennon etsiminen oli yhtä tuskaa. Onneksi se tosiaan meni ohi, mutta nyt yritän ottaa vähän rennommin. Olen myös tänään terkkariin yhteydessä verikokeiden tuloksista. Tsekataan onko se hemppari lähteny nousuun ja toimiiko kilpirauhaset normaalisti. Tää mamma kun on aikas väsynyt. No pitää nuista pahoista suppareista muistaa mainita samalla.

Nyt on kyllä selkä niin jumissa että auts... :mad: onko teillä selkäkivut vaivannu/ mikä niihin auttanu?

Alaselkää meinaa juilia töiden jälkee ku on seisomatyö ja istumaan ei tahdo oikeen ehtiä... Tänään mietinki et kuinkahan aikasin alkaa sairasloma rumpa ku nyt jo näitä "vaivoja" alkaa olee vaikka muille jakaa... :confused:
Toivottavasti ei kovin aikaste tarvii jäädä kotii lorvimaan, voi pää levitä :mad: mut tietenki rinseli menee edelle :Heartpink

Cuvio: mulla autto selkäkipuihin tukivyö ja se että vältän nostoja (olen lastenhoitajana päiväkodissa pienten puolella). Puen tukivyön heti kun nousen sängystä ja riisun vasta kun meen nukkumaan.

Pikaista paranemista Tiada! Onneksi vauvalla kaikki hyvin :) ja toivottavasti niskat ei menny pahasti!

Mulla ollut tänään kyllä niin raskaana oleva olo! Tuntuu, että maha painaa tonnin :confused:

Minulla myös on pahoja selkävaivoja. Teen päätetyötä ja sähköpöydän avulla pystyn istumaan ja seisomaan. Myös satulatuolia käytän. Iltapäivisin on jo niin kipeä alaselkä, että reilun 10min työmatka autolla on tuskaa. Oon jumppaillu iltaisin ja yritän saada selän kuntoon. Eihän tässä muu auta! Kipulääkettä en ole vieläkään ottanut, vaikka kipu on toisinaan todella kova. Iltapäivisin kotona käyn selälleen lattialle ja nostan jalat ilmaan joksikin aikaa. Pahimpina päivinä se on ainoa asento, missä on hyvä olla selän suhteen.

Selkävaivoja on ollut ennen raskauttakin, niin sänkyyn ollaan panostettu. Aamuisin onkin ainoa hyvä hetki. Välissä oli pari parempaa päivää, ja yritän jäljitellä näiden päivien rytmiä huomenna, kun tänään oli taas huono päivä. Tänään vatsakin oli kivikova ja olo tukala, kun tuskailin selän kanssa. Sairaslomalle en tässä vaiheessa vielä haluaisi. Täytyy kuitenkin ensi viikolla neuvolassa kysellä onko tästä vauvalle jotain haittaa..

Takaisin