oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkaa pahoinvointi olla siedettävää sen sijaan päänsärky raastavaa (onko täällä kellekkään määrätty primperaania pahoinvointiin?) ja myös issiäs on ilmottanut itsestään. Vessassa käyn öisin 1-3 kertaa.. Välillä sitä miettii jotta mihinkähä sitä taas läks mukkaan.. ;) rv 13+5

Äipsä: pääsitkö ultraan? Toivottavasti kaikki on hyvin! <3

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Touhotin muistaakseni madH in pahoinvointi meni niin rankaksi että lääkitys aloitettiin mutta en muista mikä löytynee tuolta pahoinvointi ketjusta :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Touhotin, mulle määrättiin Primperania. Kärsin hyperemeesistä ja 7 viikkoa oksensin kaiken joka päivä, koko päivän. Kaksi kertaa olen ollut tiputuksessa sairaalassa ja muuten miehen avulla pyrkinyt sinnittelemään kotona, koska meillä on alle vuoden ikäinen tytär.

En ole huomannut mitään erikoisempaa Primperanissa. Tuntui aluksi kauheelta ottaa lääkettä, josta en tiedä mitään. Lääkäri kuitenkin sanoi, että sitä on käytetty raskauden aikana paljon eikä siitä ole haittaa sikiölle, vaikka istukka sen läpäisee. Pakko kai siihen on uskoa! Mulla se ei vie pahoinvointia pois, mutta helpottaa vähän kovimpaan oksenteluun vieden sen oksentamistarpeen pois. Olo on kuitenkin pahoinvoiva edelleen. Otan 2 kpl lääkettä max. 3 kertaa päivässä vain pahimpaan pahaan oloon. Olen nyt viikolla 14+3 ja pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.

Huh huh, omat pahoinvoinnit on kyllä aika lieviä verrattuna noihin teidän oireisiin :/ Toivottavasti alkaa tosissaan helpottaa olot!

Sanna,kiitos kysymästä :) Täällä otetaan rauhallisesti.Kun ei tule enää kirkasta vuotoa niin se on plussaa.Torstaina aika lääkärille ja ultraan siis sinne asti peukkuja vaan pidettävä.

Nyt on uusimpana oireena tullut mahakipu. Iltaa kohden maha turpoaa ja alkaa oikein kunnolla kivistää, ihan sama mitä syö. Teen istumatyötä ja iltapäivällä alkaa olla jo tuskaa, niin turvonnut vatsa on. Illalla sitten alkaa poikkeuksetta kunnon kivut, maitohappo on hiukan auttanut, muuten saa olla vaakatasossa...

Minullakin on iltaa kohden maha iso pallo ja sitä kivistää. Esimakua varmaan tulevaan. Veikkaan, ettei nämä tunteet ole vielä mitään verrattuna siihen tukaluuteen, kun maha on oikeasti iso :D

Joo mulla kanssa maha kipeytyy helposti, varsinkin jos nostelen painavia tavaroita tai esim jo imuroinnin jälkeen :/ vähän nihkeetä ollut :( mustikassa kävin poimimassa yhteen piirakkaan marjat ja alaselkä oli illasta melkoisen kipeä. Selkeesti aikasemmin tuntuu nää vaivat alkamaan kun ekas raskaudessa...

En tiiä voiko todella olla mutta liitoskipuja täällä, nivusissa venyy ja paukkuu vähän väliä jos kävelee liian nopeesti, vaihtaa sängyssä asentoa tms.
Ja siis voi tätä hengästymisen määrää! Kipusin rappuset ylös hakemaan pyykit koneesta ja sit alas, hetki piti miettiä että maratoniko tuli juostua... :D

Joo mulla kin oli jo viime viikolla tuntemuksia nivusissa ja sisä reisissä että kai se on ihan normaalii..

Kun nousee makuulta istualtaan yskäisee tai aivastaa tuntuu noita vihlomisia. Tänään kävi purjo Annikki vierailulla kesken asiakas workshopin hyvä kun vessaan kerkesin epäilen syyksi joko super jäykkää niskaa, syötyä nektariinia (pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan söin nektariinia kuin leipää ) ja olisiko muistijälki laukaissut purjon.
Nyt viikolla 14 olo muuten hyvä mutta voisin nukkua nukkumasta päästyänikin.

Heräsin äsken omaan huutoitkuuni. Mitä lie hormonisekoiluja (näin myös peräkkäin kahta ihan hirveetä unta) mut huhhuh.
Mahaan koskee kun ummettaa. Hmph.

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Jodelie apteekissa on paljon valmisteita joita myös raskaanaolevat voivat käyttää, mä olen päättänyt hakea heti jos kiusaa pidempään kuin päivän kun olo on niin tukala ettei syömisestä tule oikein mitään.

Onko muilla pykärefleksi herkemmässä kun yleensä? Mulla ei oo minkään laista pahoinvointia ollut missään kohtaa, mutta oon huomannu et paljon helpommin yökkää esimerkiksi jos kovasti yskii tai vastaavaa... Mielenkiintoista :D

Mä en pysty pitää lusikkaa suussa kauaa ku tulee ykä refleksi samoin hammasharjan kans :/ Ja mikä outoa ennen raskautta söin joka päivä karkkia ja tuntui etten voi elää ilman sitä nyt oksennan jos edes yritän :(

Femmina, jooooo! Ei tarvii ku vähän yskästä ni yökkään. Samoin kaikkien tablettien nieleminen tekee tiukkaa.
Mju, kiitti vinkistä! Täytyykin varmaan hipsiä apteekkia kohti.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Tää on varmaan viimenen asia mitä kukaan haluaa kuulla, mutta mulla on ihan loistava olo. Pahoinvointiki loppu jo pari viikkoa sitten. Mielitekoja ei ole ja jos ajoitan juomiset oikein, yöllä ei tarvi käydä ees vessassa. Tsemppiä kaikille joilla on hankalaa! Toivottavasti teilläkin pahimmat oireet jo laantuis :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin