oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta on tullu varsinainen vihikoira ton hajuaistin suhteen. Rakastan PartyLiten kynttilöitä, mutta nyt niitten haju on sietämätön. Samoin suurin osa ruuista haisee jääkaapissa ällöttäville. Kaupassa en pysty meneen pesuaine osastolle edes, kun haju on sielläkin sietämätön.
Ja sit tää kuvottava olo joka on edelleen kokoajan seurana.
Huimauskin tullu tutuksi ja vetämätötön olo, mut sen pistän helteitten syyks.
Sitten on viellä tää väsymys. Nukun joka yö 12 tuntia ja tunnin päikkärit päivällä ja siitä huolimatta väsyttää.
11 päivä alkaa työt, ni nyt jo pelottaa miten selviän siellä maalin katkussa oksentamatta. Onneks ei oo kun 4 tunnin työpäiviä.
Ainii onhan sit tosiaan noi mielialan vaihtelut. Lapset ihmeissään kun sieppaan ihan mitätömistä asioista.
Millon nää loppuu ja alkaa se kuuluisa raskaushehku? Kolmesta aikasemmastakaan sitä tosin tullu koskaan...

Voi niinushka.. Täällä olisi kanssa jälkikoira vailla vertaa vähän helpottaa mutta kaikenlaiset hajut saattaa mulla laukaista hedarin tai pahoinvoinnin, omat hajuvedet on käyttämättä kun ei pysty palmoliven suihkusaippua meni roskiin kun ei pysty jne.. Melkein toivoisin flunssaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Liitoskivuthan ne sieltä kurvas viikkojen poksumisen kunniaksi... Seisomisen ja kävelyn jälkeen vihloo ja kolottaa kyl alakertaa siihen malliin et huooh, toivottavasti ei nyt pahennu enää kuiteskaan. Esikoisesta näitä oli tasan vaan joskus rv 36-37 eteenpäin ja sillon oli kaupassa käyntiki ihan hirvittävää tuskaa :s

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

3 päivää ilman hirveää öklötystä! :) Mutta sitten tää väsymys,turvotus,päänsärky ja kun tuntuu että happi ei riitä.Portaat ylös ja pitää puuskuttaa kuin höyryveturi.Ei kiva.Mutta,jos se kohta helpottais.Nyt viikkoja 10+3.

Iloitsin/valittelin pahoinvoinnin äkillistä loppumista. . Nooh palasipa yhtä nopeasti kuin katosikin. Todella öklö olo iltapäivään asti, iltaisin on jo helpompaa. Öisinkin etoo wc käyntien yhteydessä ja aamuyöstä on syötävä vanilja jogurtti. Hassua esikon raskauden aikana söin öisin myös ko jogurtin ja myös nyt se on ainut joka maistuu.. ja unta en saa jos en jotain syö ja sillä katkaise pahaa oloa.. ja muuten en syö ikinä muita jogurtteja kuin turkkilaista..

Raskausviikkoja 13+6 ja viikon verran ehti mennäkin ilman pahaa oloa, väsymystä ja hengästymistä ihan pienistäkin ponnistuksista. Olin ihan fiilareissa, et jee nyt alko se raskauden helppo vaihe. No ei alkanu. Nyt toista päivää ollu paha olo ja väsy. Ja toi turvotus. Voi herranen aika sentään. Onks täällä ketään muita, jotka joutuu tässä vaiheessa säännösteleen syömisiään koko päivän, kun muuten alkaa sisäelimiä ahdistaan? Aikasemmin tää on ollut vasta loppuraskauden oireita. Syön tyyliin kerralla ruisleivän ja lasin maitoa ettei tuu sellasta oloa, että mahapallo on ratkeamaisillaan.

Minni,juu huomasin että ainaki vaaleat jauhot on ihan vihoviiminen tän mahan kanssa.Aamulla suhtkoht normi mut illalla ihan täys tynnyri ja olo tosi tukala.Nyt oon vaan yrittäny syödä kevyemmin ja juoda paljon eli toisin sanoen tuntuu että kiitos virkeän rakon, minä tyyliin istun pöntöllä juomassa sitä vettä.Liekkö johtuu iästä mutta ei ykskään raskaus ole ollu tällästä.

onko kellaan pohkeet turvonneet, itse huomasin aamulla kun eilinen meni koomaillessa sohvalla etta molemmat pohkeet on turvoksissa, ei kipua ei kuumotusta ei hengenahdistusta ja 3 viikkoa helteissa luulen etta on saaneet tan aikaan yhdessa istumatyon ja vahaisen liikunnan kanssa.
Verenpaine on alhainen
Onko teilla joilla on jo useampi lapsi tullut turvotuksia jo aikaisessa vaiheessa?

Mulla ei esikoisesta tullu ollekaa (tai ehkä pienesti ihan lopussa) nyt tuntuu sormissa ja pohkeissa juurikin olevan, mutta eiköhän hellitä kun helteet lakkaa :)

kiitos h3lm1 :) mulla kylla yleensakin helteella pohkeet vahan turpoaa joten taytyypa seurailla laskeeko nyt ilmojen viiletessa, taalla mennaan 12+3 joten matkaa viela on :)

Tissejä kutittaa. Aaaargh, tää on ihan sietämätöntä! Haluisin raaputella jollai teräsvillalla... Apuja, anyone?! Mikä rasva auttais?
Mulla on kans atooppinen ihottuma ärtynyt pahemmaks mitä vuosiin. :(
Ja siis wou, multakin on ruvennu tippuu tukka päästä. En ensteks tajunnu ees aatella mutta nyt kun selasin ketjua taaksepäin ni hoksasin yhteyden tähän raskauteen... :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Muokattu viimeksi:
Mulla on sitten pukannut ihana kesäflunssa päälle. Ihan niinkuin tässä raskaudessa ja helteissä ei olis jo tarpeeksi. Eilen illalla otin parasetamolia, kun sattu about joka paikkaan, enkä saanut nukuttua. Kuumettakin oli himpunverran. Lääkkeen ottamisen jälkeen alko olla kyllä niin kuumottava olo, kun kuume alko laskea, että hetken suunnittelin tunkevani lakanat pakastimeen ja sitten pötkölleen niiden päälle. Noh, en sitten jaksanut siihen(kään) ryhtyä.

Ja sit toi yskä. Päivällä okei, mut ilalla kun alan olla pahoivoiva, niin eilenkin ykäilin pönttöön ihan huolella. Yritä tässä nyt sitten pitää nesteytyksestä ja itestä huolta. Raskausaika on kyl ihanaa!! Ton sanonnan on varmaan miehet keksiny.

jodelie taalla kanssa yksi karvanlahtoaikainen mutta sita uutta puskee tilalle siihen malliin etta huh huh, nyt alkaa tukka olla sellaisessa kunnossa ettei ikina, tuuhea, kiiltava, kynnet kasvaa, iho parani alkuraskauden pizzanaamasta kertaheitolla jne :D
Minni todellakin se joka sanoo etta raskaus ja alkuraskaus on ihanaa on a.) mielenvikainen ja b.) mies

Mju82, nauti tuuheasta tukasta vielä kun voit, se nimittäin tippuu kahta nopeammin synnytyksen jälkeen pois :D

-- Minni todellakin se joka sanoo etta raskaus ja alkuraskaus on ihanaa on a.) mielenvikainen ja b.) mies
Tietysti tuo b-vaihtoehto: tissit, kynnet ja tukka kasvaa ja tuuheutuu.
Pientä ne yrjöilyt, väsymiset, kiukuttelut, mahakivut ym. on tuohon ihanuuteen verrattuna :D

Huoh.... tänään 11vkoa täynnä, paino noussu 4,1kg, yhdetkään farkut ei mene jalkaan, pohkeet ja jalkaterät aivan turvonnut, jatkuva haukottelu ja nälkä. Maha on kuin puolikas jalkapallo, oksettaa olo, siltin en oo oksentanut kertaakaan. Päivittäin kevyt päänsärky, ylireagointi asioihin.... esim. eilen subwayssä raivarit ku ei ollu juusto-oreganoa tai hunaja-kauraa.... huokaus.... voi myyjäparka. ...

Takaisin