oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luin joku päivä töisä lehdestä jostain uudesta vossikka kuskista ja meinasin alkaa itkee, kun se tyttö vaikutti niin onnelliselta ku oli päässy siihen hommaan ja oman hevosen kanssa.. Jätin lukemisen kesken kun ei töissä kehdannu alkaa pillittämään :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on vähän pahoinvointi helpottanut, nyt 13+0. Hajut saa vielä yökkimään ja esim. banaania ei voi syödä. Oksentanut en ole moneen päivään, kahdesti olen tänään pidättänyt. Mies on lomalla niin hoitaa kaikki haisevat jutut. Mutta tänään poika on syönyt lihapullia ja musta tuntuu että se haisee päiväkausia lihapullilta, muuten niin ihanantuoksuinen pieni. Helle ottaa voimille ja turvottaa. Ruokahalukin on taas kadoksissa. Pitää muistaa juoda....

Mulla on nyt viikkoja 12+3 ja perjantain kunniaksi pääsin tiputukseen sairaalaan. Pahoinvointi on mennyt koko ajan rajummaksi, kunnes torstaina tultiin siihen pisteeseen, että mikään (ei edes vesi) pysy sisällä. Sinnittelin perjantai-aamupäivään asti, mutta sitten tuli niin kova huimaus ja päänsärky, kun ei ollut syönyt eikä juonut mitään kuumassa asunnossa, että mies haki auton oven eteen ja talutti sinne sisään.

Sairaalassa ottivat verikokeet ja tekivät muut mittaukset (onneksi vauvalla ei ollut missään vaiheessa mitään hätää). Verenpaineet huiteli todella korkealla ja verikokeiden tuloksista lääkäri kommentoi "sun olis pitänyt tulla jo pari päivää sitten". Olin kuivunut pahasti. Pari pussia tippaa meni lepäillessä ja pahoinvointilääke lopulta auttoi sen verran, että 6h jälkeen nousin seisomaan ja olo oli jo suht hyvä. Jäin kuitenkin lepäämään ja tarkkailtavaksi, kunnes nyt yöllä pääsin kotiin. Tuomio on hyperemeesi eli erittäin voimakas raskauspahoinvointi.
Kahden tunnin välein pitää syödä ja juoda, ja jos ei yksinkertaisesti pysy sisällä, lähtö taas sairaalaan nesteytykseen.
Olkaahan varovaisia te muutkin odottajat erityisesti näillä helteillä!

image.jpgimage.jpg

Hui, olipahan sulla kokemus. Onneksi toivuit noinkin pian ja toivottavasti ei mene enää yhtä pahaksi jatkossa. Voimia!

Huh, Mama88, rankka keikka...

Toivottavasti toi jää viimeiseksi pahoinvoinnista johtuvaksi sairaalareissuksi sun osalta. Toivotaan, että pian helpottaa ja pääset nauttimaan siitä kuuluisasta hehkusta, jota niin kovasti mainostetaan. Tsemppiä! Niin, ja pisteet miehellesi, että älysi toimia tuossa vaiheessa, niin ettet ehtinyt vielä huonompaan kuntoon.

Kiitos! Mä täällä sinnittelen ja elän toivossa, että kohta tää loppuu. Tänään on mennyt syömiset ihan hyvin. Mulla on ollut Tuc-suolakeksejä, suolatikkuja ja miehen tekemiä juustosämpylöitä käden ulottuvilla pitkin päivää. Isosta vesipullosta on myös helppo tarkkailla juomisia. Aamulla oli aika karsee olo, hajut ja pystyssä oleminen oksetti, mutta nyt on eka päivä ties kuinka pitkään aikaan, etten ole oksentanut, yökkäillyt vain pari kertaa. Illalla alkoi sitten väsyttää todella paljon enkä sen takia ole jaksanut tehdä oikein mitään.

Voimia Mama88!

Onko jollain muulla yöunien kanssa ongelmia? Mä oon aina ollut hyvä nukkumaan, mutta nyt raskauden myötä tullut ongelmia. Saan nukahdettua ihan hyvin, mutta herään aina 4-5 aikaan, menen nukkumaan näin lomallakin suht säännöllisesti 23-24 aikaan. Päiväuniakaan en säännöllisesti ota ja ulkona olen paljon. En oikein keksi näille aamuyön heräämisille syytä.

Täällä yksi. Olen aina ollut ihan tosi hyvä nukkumaan, myös edellisissä raskauksissa. Mulla lähinnä niin, etten illalla saa unta, koska mulla iltapahoinvointia, joka tuntuu yltyvän kun yrittää nukahtaa. Nukahdan ehkä parin tunnin pyörimisen jälkeen, herään aamulla vessahätään siinä kuuden maissa, enkä saa enää unta. Päivällä väsyttää ja nukun 1-2 päiväunet ja sitten illalla ei se unikaan tuu kunnolla. Oon kehittänyt hyvän oravanpyörän.

Joo mulla kans ihan sama juttu. Voi kyllä johtua kuumuudestakin etten saa sit herättyäni enää nukuttua. Meen puoliltaöin nukkumaan ja herään siinä viiden maissa ja valvon ainakin pari tuntia ja joskus sit nukahdan viel uudestaan kun oon kuitenkin niin väsynyt. Nyt tosin nukuin jopa 7 asti.

Minulla myös samaa! Oon tästä aiemminkin kirjottanu. Herään usein yöllä ilman mitään syytä, enkä saa millään enää unta. Samoin en usein saa nukuttua aamulla tarpeeksi pitkään. Ja päivällä oon ihan poikki..

Mullakin yöunien kanssa tullut vaikeuksia, yleensä nukun kun tukki, mut nyt oon alkanut heräilemään öisin, johtuisiko kuumuudesta(?). Ja hellooo aamuvirkku! Nyt heräsin taas 7-7.45 aikaan ja ei saa nukutuks uudestaan. :/ Eiku ylös vaan ja tekemään jotain :)

Sama homma täällä :/ Nukahdan kans aika hyvin mut tulee heräiltyä paljon, joko pissahädän takia tai ihan muuten vaan...

Voisikohan tää uniasia johtua jostain hormoniasioista? Meillä makuuhuone on mukavan viileä ja pimeä, joten kuumuus ei sillä tavalla vaikuta. Toivottavasti tää menee pian ohi, kun pitäisi pian töihin palata. 5 tunnin yöunet ovat aivan liian lyhkäiset...

Mulla menossa 13+1 ja pari päivää sitten alkanut älytön huimaus kun seisoo hetkenkin. Onko muilla? Koiran kanssa kun käy lenkillä niin pitää välillä istahtaa ettei pyörry. Ajattelin että vaikuttaisiko helteet tähän mutta kun se huimaus on koko ajan. Syön monipuolisesti ja säännöllisesti niin en usko että olisi verensokerit alhaalla. Minulla on aina ollut erittäin alhainen verenpaine mutta ei minulla ekassa raskaudessa ollut mitään tällaista. Muita oireita on väsymys tällä hetkellä. Onneksi pahoinvoinnista on suurilta osin jo päästy.

Mulla huimasi eilen koko päivän, luulen että johtui kuumuudesta. Tänään ollut ihan ok, kun tuli vihdoinkin VETTÄ!

Joo täälä huimaa kans ja verenpaineet on aika alhaiset. Helle vaikuttaa varmaan paljon asiaan..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nestetasapaino voi heitellä, mistä mun huimaus on johtunut. Eli lisää nestettä kehoon! Se on aika paljon (3-4 litraa), mitä pitää näin lämpimillä keleillä juoda.

Oon myös huomannu, että luonnonkihara on hiuksissa voimistunu huimasti! Alkuun voimistu yks itsepäinen kiehkura edessä, mutta nyt on kiharammat kauttaaltaan! Vähän jo mietityttää saankohan niitä enää suoristettua entiseen tapaan..

Tänään on oireiltu mielialavaihteluiden parissa; kauheen raivokohtauksen sain ihan mitättömästä asiasta. Voi mies raukkaa jos nää jatkuu :P

Takaisin