oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
masc taalla on kanssa sama juttu etta ruoka auttaa mutta siedettavien ruoka-aineiden maara kapenee kuin dieetilla olevan fitnesmallin vyotaro.. Tanaan meinasi jo mansikka smoothie pykayttaa (aamukahvihan on jo aikaa sitten vaihdettu innocentin lasten smoothieen)

Kylma ja kirpea niitten juustohamppareitten lisaksi tuntuu menevan alas, ananas ja karviaiset. Revi siita sit huumoria kun joka paiva poistuu 1 ruoka aine siedettyjen listalta.

Stafylokokki on ns normaali bakteeri joka ihmisella on ihossaan, muualla kehossaan mutta liiallisesti lisaantyessaan/ vaarassa paikassa ja ihmisilla joilla immuunipuolustus on laskenut se aiheuttaa usein tulehduksen ja tama toinen tyokaveri on nakojaan ollut tulehduksensa kanssa toissa. Meilla selkeasti nakee esim siivouksessa puutteita, ovet ja ovenkahvat on jarkiaan likaisia ja jengi ei pese kasiaan syomaan mennessaan niin sitten tallaiset raskausrailit jotka saattaa olla alttiita tulehduksille niin saattaa sen napata.

Kysyin laakarilta ja vastaus oli ettei ole kyytilaisen tai oman voinnin kannalta syyta olla huolissaan, asia hoitunee antibiootilla, paikallisella tai suun kautta otettavalla mutta mielellaanhan sita ei haluaisi joutua syomaan yhtaan kuuria raskaana ollessa. Jos tulehdus on stafylokokin aiheuttama pitaa se vain hoitaa pois.

Kiitos tsempeista, ihania ootte :) kaikki

Juu kannattaa juoda paljon. Eilen en juonut ja kun sitten söin ja myöhemmin illalla ne ruoat oksensin, oli tosi ällöä kun oli niin paksua kamaa ettei meinannut tulla kunnolla ulos. Nyt olen ottanut sellaisen taktiikan että syön ja juon koko ajan väkisin, niin että jos tulee yrjö niin olisi sitten jotain yrjöttävää, mahd. helpossa muodossa ;)

Vihlooko kellää muulla alavatsaa/kohdun seutua jos spurttaa esim. bussiin? Huomasin sitä jo viime viikolla ja nyt junaan juoksemisen jälkeen...

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Jodelie kyl mun mielestä mulla oli tommosta välillä jos kauheena juoksenteli tms. Huolissaan oli sillon kovin. Nyt on vähentyneet kun kohtu saa kasvaa vapaammin :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tänään tuli kova alavatsakipu kun nousin autosta. Oli pakko olla hetken aikaa kaksinkerroin kun ei voinut suoristautua. Ei onneksi ole tullut vuotoa mutta kyllä pelästyin! Toivotaan et pikkusella on kaikki hyvin... Odotellaan nt-ultraan joten jos on jotain niin selvii vasta siellä.

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Töissä meni vähän ruipati raa kun saldoksi jäi 500 grammaa rehua ja marjoja, pakotin 2 leipää alas kalkkunasiivuilla mutta nuo leivät teki pahaa aivan todella. Kaupan kautta mennessä tuli ihan järjetön suolahimo (en käytä suolaa ollenkaan ruuanlaitossa) ja ostin taffelin sipsipussin josta otin pikkukourallisen ja ai että teki hyvää imeskellä suolaa pinnasta.
Salille meno jäi vajaan ruuan ja pahoinvoinnin takia väliin mutta fillaroin 10 km kotiin.
Löysin hyvän semiterveellisen pizza ohjeen joten ollos hjuvat:
Sopii myös tilanteeseen missä perheen pienimmät kärttää ruokaa kun äitiä vähän oksettaa tai väsyttää

Kaupan tuorealtaasta valmis kuitupitoinen pizzapohja 5% kuitua vois olla huonompien vaikka vois olla enemmänkin
Sunnuntailla on myös ruispizzapohja jauhesekoitus lisää vain vesi
Maustettu tomaattimurska ja pyre pohjalle
Sipulia tomaattia kaikkea rehua mitä kaapissa on
Katkarapu tonnikala oli tämän päivän täyte
Valkosipuli ja
Kevyt pizzaraaste 16 % rasvaa Suomessahan on esim polarilla jopa 5% juustoja
Vartti uunissa ja voila äiti saa taas olla vähän väsynyt.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Anna K, en mä varsinaisesti pahoinvointia toivo mutta mä toivon jotakin konkreettista merkkiä että ihan oikeasti se lapsi on kasvamassa. Ja kun maha ei vielä kasva niin jotain muuta olisi keksittävä oirelistalle... Tätä aivan järjetöntä jatkuvaa väsymystä puolestaan en kaipaa. Eilen oli niin tuskaisaa että meinasin nukahtaa seisovilteni töihin vaikka lapset kiljuivat aivan vieressä, ja tänään oli melkeinpä pelottavaa ajella moottoritietä kotiin 25min kun tuntui että on liian vähän ärsykkeitä ja siksi nukahdan rattiin. Onneksi selvisin sohvalle asti.

Jei. Eka oksennus täälläki. Ja vaan siksi et menin aukaisemaan jääkaapin ilman et pidin nenästä kiinni. Ajoissa näköjään alkaa tää esikoiseen verrattuna. No helpotti se vähän sentään oloa, mut yök silti.

Mä vielä "odottelen" sitä ekaa oksua. Tekee kyllä kaikki hajut niiiin pahaa. :confused:

Nytki heräsin pari tuntia sitten ku mies lähti töihin ja jäin vielä nukkumaan. Ois vissii kannattanu ennemmin siinä välissä syödä jotain, nyt on niin yrjöolo ettei mitää rajaa...

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

masc, mä kauhulla odotan sitä hetkeä kun poika herää päikkäreiltä ja mun täytyy lämmittää sille jääkaapista lihapullia, se hetki kun sen tupperware-purkin avaan.... mulla ei oikeen auta toi nenästä kiinni pitäminenkään kun se mielikuva on jo valmiina niin se melkeempä riittää. Täytyis vaan hyväksyä se oksennus ja se että sen jälkeen helpottaa mutta kun on pakko yrittää pidättää ääliönä. Kerran tuli tänään suuhun saakka mutta sen sain pidettyä sisällä koska oli lapsen kakkapyllyn pesu kesken ja ajattelin että mähän en rupee hidastelemaan siinä kun se kerran pahaa tekee muutenkin (ei tee ei-raskaana) .. ;)

Turvottaa, huono-olo jos ei syö säännöllisesti, väsymys, rv 5+3/4 veristä vuotoa vähän ja menkkakipumaisia tuntoja vatsassa (säikäytti aikalailla). Nyt siis rv 6+0

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Siis nämä oireet mitä nyt tässä raskaudessa on aivan uutta. Siis öklö olo 24/7 koko ajan häjy olo. Väsy on jotain järkyttävää. Koko ajan vain haluais nukkua. Lisäksi paleltaa. Makia maistuu pahalta. Mutta suolanen käy Siis kaikissa muissa raskauksissia oon oksentanu sen 7kk ja jumalaton makianhimo ollut. Lisäksi ekaa kertaa turvotusta jossa maha on aivan pyöreä:o

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on tänään ollut semmoia huonon olon aaltoja, väsymystä ja vilua. Hämää kun saattaa olla oireettomia päiviä ja sit puun takaa iskee jokin oire voimakkaana.

Mulla ei oo enää oikeen mitään oireita :( kyl alkaa huolettamaan taas aikalailla. Oksentaakki voisin just nyt jos se takais et masukilla on kaikki niinku pitää. Meinasin et kerron huomenna parhaalle ystävällekki, mut enpä taida. Katotaan sit maanantaina
tarviiko kertoo kellekkään :( voi huoli.

Masc, oireellisuus tai oireettomuus harvoin kertoo mitään raskauden kulusta. Huoli on ymmärrettävä, mutta eiköhän siellä pieni kasva ja sydän lyö vimmatusti.:)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Toivotaan <3 Edellisessä km just oireet hävis eka ja sit alkoki kivut ja vuoto parin päivän päästä :( tosin se meni kyllä kesken hyvin aikaisin 4+4 muistaakseni. On vaan silti niin kiduttavaa ja kun omat fiilikset ollu koko raskauden suhteen nii skeptiset ja kummittelee mielessä keskenmenot.

Rinnat on kyllä aivan älyttömän kipeet, huhhuh! Pientä kuvotusta myös ilmassa, onneks ei sentään ainakaan vielä mitään sen suurempaa. Mutta kävin tänään puntarilla ja kauhistuin! Vajaa 2 viikkoa plussasta ja painoa tullut lisää tossa ajassa 3,5 kg :( Osasyy voi olla tupakan lopettaminen plussaan, mutta on toi hurja määrä noin pienessä ajassa! Ei kai turvotukset voi painoa noin paljon nostaa? Turvotusta on tullut jonkin verran...

Muakin pelottaa uusi km, juurikin siksi että kun se tapahtui joulukuussa niin oireet katosivat ensin ja noin viikon päästä alkoi vuoto... Ja kun mun ne vähäisetkin oireet on nyt kadonneet! Eihän mulla nyt oikeastaan muuta ole ollutkaan kun väsymystä, ja se on saattanut jäädä saikun jalkoihin (oon kipeänä nukkunut pari päivää päikkäreitäkin). Janon tunne on kadonnut myös. Kyllähän se vähän huolettaa vaikka eilen digi näytti 3+. Kyllä mä nyt olisin onnellinen jos tulis pahoinvointia, mieluummin vaikka oksennan kun joudun miettimään onko kaikki ok.

Edit. Tissikipua kyllä on edelleen...

hah Mju oksetus ja sohva, 1-0 vihdoin.

3 paivan sohvakoomat on nyt talta eraa ohi 6+6.

3 paivaa meni todella sohvanpohjalla, aamulla heratessa oli huono olo jota jatkui iltapaiva n kello 3 saakka, sen jalkeen oli n 2 siedettavaa tuntia kunnes huono olo palasi.

Ma oon niin tottunut oksentaja ettei mua haittais oksentaminen mutta se karmea olo joka jatkui 24/ 7 ei ollut kiva.

Nalka oli koko ajan, soi tai ei syonyt olo parani ehka tunniksi. Ummetus vaivasi niin ei ollut mitenkaan juhlaa syoda. Suolaista teki mieli ilmeisesti alhaisen verenpaineen takia ylapaine oli hadintuskin 103 ja alapaine 60.

Kaikki hajut oksetti todella oikeasti oksetti, kun pyoralin kaupungin lapi torille kaikki roskien, ruokien ja eritteiden haju kuvotti niin paljon etta olin ihan poikki kun kotiin paasin.

Tanaan ei juuri okseta, join heti aamulla 2 kuppia kahvia ja avot vatsa toimii vihdoin, voi etta ihminen voi olla kakasta iloinen :)

Elya, tsemppiä. Eiköhän kaikki ole hyvin s<3 mulla ei esikoisesta olla tässä vaiheessa oireita juurikaan edes. Mut nyt kun kerkesi pahoinvointikin olla jo aikamoista niin väkisin huoli iskee kun häviää tuosta noin vaan. Alavatsaa nipistelee mut ei mitenkään kovasti. Samanlaisia kipuja ollu kun tähän asti, mulla pahin pelko varmaan siinä että jos tämäkin menee kesken niin miten pahasti hajoan henkisesti, kun se olis sitten jo kolmas. Henkisesti tosi raskasta tää alkuraskaus nii en tiiä jaksaisinko enää. Sit saa esikoinen jäädä ainokaiseksi ainakin useammaksi vuodeksi. Tänään kerkesin jo itkee tihrustaa aamulla huoltani ja neiti 2 vee kyyneleet silmissä halaa "äiti, kunnolla kaikki? Mikä hätänä?" Ei voi kyllä onnellisempi olla tuosta aarteesta. <3

Takaisin