oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkuraskaudessa mäkin heräilin kerran yössä vessaan mutta nyt se on jäänyt. Ja juon kuitenkin sen 3 litraa päivässä.
MUTTA ystäväni pahoinvointi on tullut takas!!! Mun mielestä sen piti olla taaksejäänyttä elämää, mutta ei! Pitäähän sitä kakkos kierros käydä

Itsekin alkuraskaudesta heräsin kerran yössä vessaan, mutta ei oo varmaan kuuteen viikkoon tarvinnut unia vessareissun takia keskeyttää. Vettä menee kolmisen litraa päivässä ja päiväsaikaan saakin vessassa ravata koko ajan. Onneksi nykyään on jo vessoja jukisilla paikoilla ihan kiitettävästi...

Mmm, mä taas hiukan kateellisena luin, kun sä kirjoitit, että ilman suurempia vaikeuksia nouset jo n. 6.30 aamulla ylös! :eek: Mä en jaksais aamulla herätä millään, ja pelottaakin vähän, miten sitä jaksaa sitten vauvan kanssa heräillä... Voin ihan hyvin nukkua kellon ympäri tai mielellään ainakin 10 tuntia. Olisi ihanaa olla sellainen ihminen, joka nousee aamulla pirteänä ja hyväntuulisena ylös :)

Samaa mä oon kateellisena lukenu kun muut heräilee aamulla aikasin.
Mulla on arkiaamusin herätys 7.00 et saa muksut kouluun ja hoitoon ja itteni töihin. Mut nukunki sit ainakin yhet päikkärit ja illalla yheksän jälkeen nukkuun taas. Viikonloput on onneks helpompia :) Mut no onneks tää alkaa taas tasaantuu kun tää masukki syntyy ja saa nukkua aina samaan aikaan sen kanssa :)

Minä herään vessaan yöllä vain tosi harvoin. Yleensä niinä iltoina oon tehny jotain rankempaa ja huomannu nukkumaan mennessä, että on kauhea jano ja oon juonu 0,5l. Jos herään kunnolla keskellä yötä, saatan varuilta käydä. Juon kyllä päivän mittaan paljon vettä ja juoksen vessassa päivällä usein!

Minä oon muutenkin tämmönen seurapiirirakko, vessassa ravaaminen on tuttua ja oonkin siinä supernopee!
Väsymys on se ainut oire. Höperehdin, teen ja puhun ihan höpöjuttuja ja torkun paljon. Mies otti eilen kamman käteensä kun tuli, ja sanoi että minusta näkee, että oon ollut pötköttelemässä :oops:

Mä ramppaan noin 2 tunnin välein öisin pissalla ja aamupahoinvoinnit alkoi vkolla 15 eikä loppua nyt vkolla 19+5 näy... Selkää juilii kun teen kassatyötä niin se paikoillaan oleminen jäykistää. Ja muuteki ku pituutta on vaan 150 cm niin ei kauhean ergonomista asentoa työntekoon löydy. Odotan kauhulla sitä kun tuo massu tosta palloks pullahtaa että kuinka mä yletyn tekemään yhtään mitään enää ilman että paikat menee särki :eek:

Onko kellään semmosta alamaha kipua että herättää yöllä, ja ku iskee ei voi jalkaa liikuttaa? Mulla esiintyy sitä oikeella puolella.. pitää taas maanantaina ottaa lääkärin kans puheeks.. ei oo väliä makaako täysin paikoillaan vai liikkuuko ku kipu iskee..

No joo, ehkä tuo 6:30 oli vähän liioittelua, mutta seitsemältä kumminkin. Onneksi neiti ei yleensä herää ennen seitsemää kuin pari kertaa kuussa. Tänäänkin noustiin reippaasti 7:15 ylös, isi sai torkkua vähän pidempään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Esikoinen: Mulla on ollut tuollaista; kesti pahimmillaan pari vuorokautta putkeen. Selityykseksi sain neuvolassa, että pienikin vauva voi onnistua painamaan jotakin hermoa niin, että kipu on todella voimakas.

Kaipa tämäkin oire on, mutta mulla on siis ihan kyltymätön nälkä. Voisin syödä koko ajan ja kylläinen olo ei tule millään. Ja olen ihan varma, että syön tarpeeksi ja tarpeeksi usein, yleensä 4-7 kertaa päivässä. Itsellä on vielä se raskausdiabetes, niin annokset ei kerrallaan saa kovin suuria olla, jotta verensokeri pysyis tasaisena. Onko jollain muulla samanlaista?

Höh, Esikoinen. :( Onpa kurjaa. Juttele lääkärin kanssa. Jospa vaivaan löytyis apu vaikka tukivyöstä. Tosi koviin kipuihin lääkäri kirjoittaa tarvittaessa myös pelkkää parasetamolia tujumpaa troppia.

Lime88 mulla kans alkanut vaivaamaan tuo kytymätön nälkä. Alkuraskaudesta ei todellakaan ollu tällästä vaivaa. :)

Minä nukkuisin myös läpi yön vessassa käymättä tai muunkaan häiritsemättä, mutta esikoinen tarvitsee vielä apua vessakäynneillä ja sitä varten tulee 1-2 kertaa yössä herättyä. Ja samalla sitten toki käyn vessassa itsekin. Aika jännä juttu muuten, että herään tosi herkästi lapsukaisen pieniinkin äännähtelyihin, jotka saattavat viitata vessatarpeeseen, mutta sitten miehen liikkeitä en kuule lainkaan. Tässä pari viikkoa sitten se päivysti ja pari kertaa yön aikana lähti töihin, tuli takaisin, kolisteli eteisessä, puhui puhelimessa yms. enkä ollut herännyt tuohon lainkaan. Ja sitten kun parin huoneen päästä pieni pääni huutelee äitiä tai vain vaikeroi, niin jo on hetkessä uni kateissa.

:confused004Päivittäinen päänsärky! Johtuneeko hormoneista vai matalasta hb:sta vai mistä... Verenpaineet on matalat, ettei ainakaan se oo syynä.

Tänään aamusta asti sattunu vasemmalle oisko nivusiin? En tiedä mitä tää kipu on mutta kyllä tekee kipeetä :/ Soitin päivystykseen sanoivat ota särkylääkettä ja jos ei mene ohi ja tulee vuota mene päivystykseen..

En tiedä mutta sattuu! Nyt vähän helpottanut kun otin särkylääkettä,mutta ihan itku meinas tulla :/

Takaisin