Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huuhkaja: mulla oli kans kamalaa ummetusta, mutta kaveri vinkkasi syömään Bonan luumusosetta, jota vedänkin nykyään purkin päivässä. Sen lisäksi olen syönyt Valio olo luumujugurttia päivittäin, ja nämä keinot on auttanu niin, että vatsa toimii kerran päivässä ainakin jotenkin.

k_repolainen: Onko sulla semmosta jatkuvaa menkkakivun tuntusta vai tuleeko vaa hetkittäin ? Mulla on meinaan koko aika.. Ja äsken itse stiksasin ni proteinit +1 mut eihän se välttis mitään vielä meinaa eikä välttämättä liity noihin kipuiluihin. Laitoin neuvolaan viestiä niin oottelen nyt et sieltä soittaa takas tai laittaa viestiä.

Täällä myös ajoittaista menkkamaista särkyä, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Itsellä oireet ovat koko raskauden olleet melko vähäiset. Ajoittain olen ollut masentunut ja on tuntunut että mikään ei tunnu hyvältä tässä elämässä, pahimmat fiilikset olivat selkeästi pari viikkoa sitten, silloin viikkoja n. 12. Nyt ne fiilikset taas vähän helpottaneet.

Muita oireita, hmm pitää melkein miettimällä miettiä, olen normaalia itkuherkempi ja nännit ovat ehkä välillä arat. Melko helpolla päästy siis, joten tiedossa on todennäköisesti todella vaikea lapsi :D

Halaus 14+1

Mulla on koko tämän päivän tuntunut sellaista painetta alavatsassa. Aika inhottavan tuntuista vielä. Ja tunne on koko ajan. Tuskin kuitenkaan mitään muuta kun raskauteen kuuluvaa?

Mie oon tainnu saada muittenkin puolesta oireet eli oireet on:
- Rintojen turvotus ja arkuus normaalisti pienet rinnat ja nyt jo piti mennä yks koko suurempaa
-Pahoinvointi (iltaisin)
-Turvotus 
-pääsärky
-alavatsakivut 
-erinlaiset himot ja ällötykset (suklaata myös öisin kiitos :D )
-kylmä
-väsymys
-mieliala heittää laidasta laitaa 5min välein
-Itkettää, itku potku raivari
 Ja paljon paljon muita :D 

heidh, hetkittäistä se mulla on ollut ja nyt niitä ei olekaan muutamaan päivään ollut. näköjään tulee ja menee. ite en tajua noista protskuista tms mitään, seuraava neuvolakin joskus kolmen viikon päästä..... toivottavasti kaikki hyvin siellä!

Näistä oireista: Pahoinvointia on nyt aika lailla(en onneks oksenna), aamuisin ja nyt olult etenki iltaisin, väsyttää niin saat*nasti koko aika, särkee päätä, ala vatsas välil vihlasee, ja on noita menkkamaisii jomotuksia ollut sillon tällön.. ja mun jalat. ei siis yksinkertasest jaksa seistä kauheesti, paikoillaan  :o sama oli viime raskaudes. Rinnat on turvonnu lisää ja kipeemmät, vatsa on ku iso ilmapallo :SS turvottaa nii helkkaristi, makeaa ei kyl yhtää tee mieli ja limu alkanu oikee oksettaa :s oikeestaa kyl kaikki makee oksettaa.. Sitte en kyllä tiedä mutta mun vasemman jalan akiles jänne tai siit jostai khoilt on niiiin KIPEEE! siis ei todellakaan päivittäin vaan esim ku juoksin ja valmistelin adan synttäreitä, se meni iha tosi kipeeks enkä tiedä miks ja siihe ilmesty iso punanen mustelma, nyt oon hulluil päivil duunis ja olin 5h seissy siel ja pääsin himaa nii jumalaton kipu alko ja verenpurkaumia siihe kohtaa, ei tää kyllä välttämättä tähä raskauteen liity, mutta EI IKINÄ ole ennen tällästä tullut, nyt se on niin kipee et en meinaa pystyy kävelee ja 3 pv ois viel duunii ja kyll oon menos jotta saan ne rahat ongittua sielt kotia päi

No nyt on hävinny se jatkuva pahanolon tunnekki. Ajoittain tulee mut ei oo läheskään koko aikaa. Eilen vihlo justii tosta häpyluun päältä ja välillä semmosta paineen tunnetta. Nyt vaan niitä liikkeitä odotellessa ettei jatkuvasti tartte miettiä onko pikkain kyydissä vai ei..

Jatkuvaa aivastelua ja nenän vuotoa, mutta ei ole varsinaisesti flunssainen olo.
Limaa irtoaa aikalailla.

Eilen illalla tuli myös taas vaihteeks aika kamala olo ja sai sitä pari kertaa juosta vessaankin
yrjöä huutelemaan.

Hih, meninpäs sanomaan ettei enää okseta.. :D meinas justii lentää ku neidille lämmitettii ruoka :D hyhhyh!

Soitinpä näistä kivuista sit äippäklinikalle ja sanovat et kuulostaa keskenmenon alkuoireilta, kasvukivuilta tai että on virtsatulehdus ja särkylääkettä pitäs syyä! no miten täs nyt sit kotona oot! sano kyl et jos vaivaa ni sit päivystykseen mut onks tää nyt semmoin sit.. Sattuu siis mahaan koko aika.. Itkut pääs kun sen puhelun lopetti.

heidh: Menisin sinuna kyl päivystykseen, iha siitä syystä ettet murehdi sit turhaan.

Omaa napaa: Nonni oln täs koko aika sanonut et en oksenna ja oon luullut et pystyn pidättäväni sitä, kuten olen tähän päivänä asti pystynyt, mut aamulla olin jsut lähös duunii nii sielthän se kaarel lens :S kyl nää oireet vaa pahenee

Juu kävin siellä. Soittavat illan aikana jos on häikkää pissatestis tai verikokeissa. Muuten luokitellaan sitten kohdun kasvukivuiksi. Gynekoligi ultraskin ja siellä pikkain liikuskeli vilkkaana ja kohdunsuu tiukasti kii eikä muutoksia. Panadolia gramma kerrallaan suositteli et ottaisin jos kivut on vielä kauheen kovia. Ja kotona sit otin 500mg kun ei enempää ollu ja sekin jo autto kyllä :) J a sanoi että ihan rauhakseen pitää nyt ottaa ja levätä.

Mulla on kans tullu takas niitä vihlasuja ja repäsyn tunteita alamahaan tai nivusiin.. Välillä ihan kunnolla säpsähtää, kun se tuikkasee, mutta kaippa se on vaan niitä kohdun kasvukipuja. Ei kuitenkaan koko aikaa ole ja ei mitenkään siis kamalasti satu.

Pahoinvointia on edelleen, toki paaaljooon vähemmän mitä aiemmin. Mutta varmaan joka päivä pitää oksentaa sen kerran.

Moikka! Mulla myös oireet vähentyneet huomattavasti. Väsymys on häiritsevin oire koska se on jatkuvaa enkä saa kuitenkaan nukuttua. Kuvotuksen  määrä vähentynyt, osa päivistä menee jo kokonaan ilman, jeiiii!

onkohan kellään muulla ollut raskauden aikana huuliherpestä? ja mikä hoidoksi? mulla alkoi tänä aamuna ja pikaisen guuglauksen tuloksena sain selville, ettei herpesvoiteita oikein suositella. no, bepanthenia sitten vaan turpaan......

Itselläkin oli alkuraskaudesta varsinkin rinnat tosi kipeät. Välillä pelkä käveelykin sattu niihin. onneks se loppu n. viikon jälkeen. Sen jälkee ne on ollut vaan arat jos kauheetsi oon heilunut menemään.
Tuota aamupahoinvointia ei itsellä ollut niin pahana ainakaan. Pientä kuvotusta mut sekin meni syömällä aamupalan ni ohi.
Tänhetkisiin oireisiini kuuluu välillä alavatsasta kourasee ja päätä särkee tosi usein. ja kun on itsellö vielä tuota mikreenivaivaa, niin on vähän huolissana noista lääkemääristä.

Onko muilla ollut alaselkä (tai selkä ylipäänsä) kipeä?
Mulla on ollut jo jonkin aikaa, etenkin vasemmalta puolelta ja jotenkin
se vetää pakaraan asti :(
Öisin myös sattuu lapaluun alle hengittäessä! (mistä lie tämäkin johtuu...)
Mutta tuo alaselkä.. Mulla on joitakin vuosia sitten todettu,
ettei mun häntäluu ole surkastunut niin kuin sen pitäisi, eli se on jäänyt pitkäksi.
Siitä on röntgenkuvatkin otettu.
Oireilu alkoi joskus siten, että en saanut itseäni suoraksi lainkaan, ja kaikki liikkuminen
koski TODELLA paljon ja mulla oli tullut pieni reikä häntäluun kohdalle ihoon.
Ja sitten sinne tuli sellainen pieni paise.
No se parani. Sen jälkeen häntäluu on aina ajottain vaivannut mua silloin tällöin.
Nyt mietinkin, että vaikuttaakohan raskaus siihen häntäluuhuh, kun kyllähän keho ja lantio etenkin muuttuu kasvavan masun myötä.
Tänäänkin aamulla meni pitkään, ennen kuin sain itseni suoraksi vedettyä.
Saa kävellä välillä kuin vanha mummo selkä kyyryssä :(

Raskauden jälkeen täytyy hoitaa tuo häntäluuasia kuntoon. Jos ne leikkaisivat sen.

Mulla on ainakin just tota että repii alaselästä jalkaan asti inhottavaa kipua.. eikös se oo just sitä iskiasta.. eipä siihen auta mikään! :/

Takaisin