Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tatuliini ja Elyzee: Mulla on kanssa alkanut tulla jatkuva nälkä pahoinvoinnin tilalle. Hassuinta on, että aina ei kuitenkaan sitten jaksa edes syödä paljoa. Kerran porukoilla kyläillessäni toisaalta taas lapoin kaksi lounasta tunnin välein o.O Ja öisin olen syönyt jo useamman viikon, mikä ei ennen kuulunut tapoihin ollenkaan...

Eevi: Jatkuva sairastelu on varmasti tosi väsyttävää :-/ Itellä meni jo yhdestä flunssasta mehut pitkäksi aikaa, olis kyllä kamalaa olla jatkuvasti kipeänä... Tsemppiä, toivottavasti saat sairastelukierteen katkeamaan!

Alavatsakivut on täälläkin tehneet pientä paluuta alun jälkeen. Mitään suurempia kipuiluja ei ole ollut, mutta vihlontaa ja jomottelua kylläkin. Yöllä kyljen kääntäminen on välillä kömpelöä kun äkkiliikkeet meinaa vihlaista nivusiin. Kai tuo on varmaan ihan normaalia kohdun kasvuun liittyvää (?) Toisaalta aina ei erota, onko kyseessä alavatsakipu vai ummetus, joka sekin on välissä melkoisia mahanpuruja aiheuttanut...

poodle: toivottavasti, mulla ei oo vastustuskykyä ollenkaa raskausaikana, joten viime raskaudessa välttelin aina kaikki jos oli yhtää kipeitä koska muten olin aina kipee.. metrossa, bussissa iha mis vaa oli joku kipeen , sisi mun lähellä, mä tulin kipeeks, tää o tosi rasittavaa, ehkä mä kysyn neuvolalta voiko sille tehä jotain

D-vitamiinia ja sinkkiä vissiin suositellaan flunssan ehkäisyyn. En tiedä sitten, mitkä niiden käyttösuositukset on raskauden aikana, mutta neuvolassahan ne varmaan osaa sanoa. Itse ajattelin ainakin jonkun d-vitamiinilisän ottaa tuohon raskausmonivitamiinin rinnalle nyt kun talvi tulee, ja maitohappobakteereita myös. Nekin käsittääkseni vähän ylläpitää elimistön vastustuskykyä :)

Ikuisuus kirjoitti:
Peikko80, itsellä loppui suurin osa oireista juuri tuossa 10+0 paikkeilla ja ultrassa kaikki hyvin. Noilla main noiden alkuvaivojen kuuluukin hellittää.

Kiitos ikuisuus. Helpottaa hieman oloa :)  Sitä on tehnyt tässä monet päivät juuri sitä mitä hoitsu ekalla neuvolakerralla sanoi "älä lue keskustelupalstoja liian tiiviisti oireista ja oireettomuksista, sillä silloin ruvetaan vaan panikoimaan ja hätiköimään asioista joista ei tarvitsisi tressata lainkaan"

Poodle: Mulla on koko aika ollut monivitamiinien lisäks d vitamiinilisä, sinkkiä en oo koittanut mut voisin kysyys iit neuvolassa ku mene nyt ylihuomenna esikoisen 1 v neuvolaan. Inhottavaa ku vastustuskyky katoaa kokonaa heti ku raskaaks tulee :S

Olen joka yö käynyt kerran vessassa. Viime yönä en käynyt ja aamullakaan ei ollut isoa pissahätää. Tästä johtuen nyt sitten stressaan, että onko kaikki masussa hyvin. Huh huh. NT-ultraan aikaa päivä vajaa 2vkoa. En tiedä kestääkö hermo odotella niin kauan.
Miten muilla yöpissaajilla eli onko ollut välissä öitä, jolloin ei vessassa oo tarvinnu käydä?

Tatuliini: Mä kyselin ensimmäisessä neuvolassa tädiltä, kannattaako noista oireiden muutoksista/puuttumisista hermoilla ja se vaan sano, että niin kauan ku vuotoja ei tule, niin ei kannata ottaa stressiä :) Voihan se olla, että joit eilen vähemmän ja siksi ei tarvinnut mennä yöllä vessaan. Mulla ainankin tuon yöpissaamisen (uskoakseni) aiheuttaa se, että illalla tulee kauhea tarve kitata vettä. Jos en päivällä ja illalla joisi niin paljon, niin en tiedä tarvisiko juosta vessassakaan sitten yöllä.

Mä olen ainakin joka yö juossut vessassa ja sen vuoksi olenkin pyrkinyt juomaan iltaisin vain jos on aivan pakko, ja silloin pieniä määriä.
Aamulla ja päivällä juon ihan normaalisti.
Mulla öisin herään aina kovaan pissahätään, melkein oikein vatsaan koskee, kun on niin kamala hätä :D

Ainiin. Voikohan johtua raskaudesta. Kun mulla tulee anoppilassa aina ihan hirveen allergiaoireet niiden koirasta (tipsu). Ennen mulla ei ole tullut kuin ihan pienet oireet.
Omasta koirasta ei tule mitään.
Mietinkin, että voikohan syödä raskauden aikana jotain allergialääkettä..?

Muikkis kysäisepä neuvolan tädiltä / lääkäriltä, toki apteekissakin osaavat kertoa ja lukeehan niis pakkauksissa. Kyllä varmasti joku turvallinen merkki on!

Minä heräilen 1-3 krt yössä vessaan ja olen huomannut sen tosiaan liittyvän tuohon iltaiseen veden juontiin. Ah niitä öitä milloin herää vasta ekan kerran kuudelta hätään :D

On se kiva lukea teän muitten keskusteluja ku teillä pahoinvointi helpottuu joillaki, täällä ei tunnu loppua näkyvän tässä pahoinvoinnissa, meinaan melkeenpä joka pävä saa yökkiä 4-6 kertaa peräkkäin ja kaikki mitä ajattelen niin laittaa yököttään.. :/ Ite joudun kans heräämään 2 kertaa yöllä vessaan, mut oonki tottunu siihen jo ku on 3 edellistä raskautta takana, tosin yks niistä meni kesken rv 12+2

Minnuska89: Juu ei täälläkään paha olo oo helpottanut.. Oksettaa ja kaikki hajut laittaa oksettamaan. Ainut mitä voi syödä ilman oksentamista on roskaruoka!

Mullakin on ollut jo hiiva, mutta soitin neuvolaan ja sanoi, että ihan perus canesten käy, kunhan ei käytä sitä asetinta.

Mulla on tullut takaisin päänsäryt :(

Mulla on nyt viikon ajan ilmenny yö heräämiset, justiinsa tätä vessassa ravaamista mutta on myös tullu heräiltyä ihan yhtäkkiä ja sitä huomaa olavansa ihan pirtee. Siinä sitten tulee pyörittyä sängyssä puoli tuntia/tunti ennen ku uni taas tulee.  Ärsyttävää. 
Onko muilla ollut tämän tyyppistä oireita en siis tarkoita nyt tätä heräämistä pelkästään vessa hädän vuoksi? 

Ja onneksi pahoinvoinnin ovat hellittäneet. Pientä kuvotusta on kyllä ollu mutta ei hirveesti. Helpotus =) Vähän pelotti vielä viime viikolla että voi ei jos pahoinvointi jatkuu kun mulla jatkuu työt nyt 15 pv. Toivottavasti vointi on tuolloin hyvä. 

minnuska89 ja heidh: ei oo mullakaan pahoinvointi tosissaankaan hävinnyt, mutta on se helpottanut siitä, mitä se pahimmillaan oli. ruokahalu on parempi, mutta ei todellakaan normaali.

päänsärkyä on ollut nyt parin viikon aikana välillä ja myös ehkä jotain hiivantyyppistä... kutiaa välillä aika paljon. oon rasvaillut, mut en ole käynyt lääkärissä näyttää kun se menee sit ohi... kunnes alkaa taas. :/

Mullakin kyllä tavallista enemmän univaikeuksia. Tai siis illalla kyllä nukahdan noin minuutissa, mutta kun yöllä herään vessaan, niin uni ei meinaa enää tulla millään. Muuten en ole vielä onneksi heräillyt, mutta tuo on kyllä tosi ärsyttävää. Toissayönäkin pyörin varmaan kaksi tuntia ennenkuin uni tuli uudelleen.

Minullakin pahoinvointi on hellittänyt kokonaan eikä juuri mitään oireita tällä hetkellä ole havaittavissa tuota jatkuvaa pissahätää lukuunottamatta :) Tosin ehkä vähän on maha alkanut pullottamaan. Siis sitä ei enää saa ihan littanaksi edes voimakkaasti sisään vetämällä. Vielä kuitenkin menee omat housut jalkaan, mutta kovin kireitä paitoja ei viitsi enää varsinkaan töissä käyttää.

Mä nukahdan kyllä ihan 5-10min (normaalisti kestää kauan). Mutta yöllä kun herään vessahätään, janoon tai muuten vaan jostain syystä niin nukahtaminen on tosi vaikeeta ja painajaisia nähny nyt kans jokayö ja mulla vielä jatkuu ne niin etten todellakaan pysty jatkaa unia. Kaikenkukkuraks esikoinen tekee ainakin kuutta hammasta nyt ja heräilee öisin mitä ei oo tehny enään moneen kuukauteen, niin aamulla ei todellakaan meinaa jaksaa nousta ylös kun tuntuu ettei oo nukkunu ollenkaan. :/

Mulla on joka päivä iha järjetöntä päänsärkyä, huonoa olo esiintyy sillon tälön, väsyttä koko aika, ja mieliala temppuilee :s

Minäkin herään kerran yössä jo vessaan mu uni tulee kyl viel sen jälkeen..mutten kaikki oireet "pienentyny, väsymystä eikä tissien kipeyttä enää niin paljon.

TÄNÄÄN SITTE SÄIKÄYTTI :( :
menin vessaan ja pyyhkiessä tuli limansekaista ihan vaaleanpunaista verta...outoa ku vkoja 10+5 eikä mitään vuotoja ole ollu :( sitten kun tulin kotiin ni ei yhtään ees pyyhkiessä. Kipuja onneksi ei ole.

Onko muilla ollu vastaavaa? ootteko kysyny neuvolasta mitä se vois olla?

Toiv ny pysyis mukana ku 12 vkoa täys viikon päästä ja ultrakin ens pe...

Takaisin