Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon puhun noist mun oiriedein katoilusta, no tänään on sit ollut paha olo, ja närstänykki ja väsyttää taas enemmän, rinnat paisuneet, vähä nä oireet vaihtelee päivittäin näköjää mulla :D

Nii mäki jostain lueskelin, että joillakin ovat neuvolassa käskeneet syödä salmiakkia, jos oikeen pahasti alkaa päässä heittään. Ite en kyllä salmiakinhimoissani pistäis yhtää pahaksi, jos maanantaisella neuvolakäynnillä käskevät alkaa sitä nappailemaan :D

täälläpäs taas uusi todella ärsyttävä raskaus oire. tai ainakin luulen et tää johtuu ihan vain ja ainoastaan tästä masu asukista.! eli KAMALAT ILMAVAIVAT ja siinä sivussa yllättävät mahan kirpristykset ja vääntelyt.! sais loppuu moiset.! ei oo kiva ku ei pysty pierujaan aina pidättelee.! (yleensä piereskelen harvoin)... ja jos pidättelee ni sit hetken päästä sattuu mahaan niiiinmaan purusti ettei pysty olee mitenkään päin.!

onks muilla moisia oireita ollut.? itellä ollut nyt melkei viikon tätä samaa.!

Poodle kannattaa ihan mitä tahansa syödä jos tuntuu siltä että paineet heittää, mutta salmiakin tosiaan pitäisi verenpainetta nostaa. Itse saanut mittarilla tähän mennessä alhaisimmiksi lukemiksi 59/97 ja varmaan vielä alempana käynyt kun tuossa kohtaa oli vielä ihan hyvä olo. Mulla on kulkenut nyt pillimehu aina käsilaukussa mukana niin jos hiemankin alkaa heikottamaan niin juo sellaisen. Jos mahdollista niin verikokeita ottaessa kannattaa mennä makuulleen jo ennakkoon. Ja siis tarkoitan niitä kunnon tuubeihin otettavia enkä jotain yhden tipan hemoglobiinia. :) Itse oon tuohon aika tottunut kun aina ollut matala ja suvussa kulkee, mutsilta oli kätilöopiskelija saanut niin alhaisen lukeman mitattua että oli huolestunut kun oppikirjan mukaan pitäisi olla vaipumassa koomaan. :D

Kiitos hyvistä vinkeistä :) Syöminen tosiaan tuntuu auttavan, minusta on nykyään tullut jopa yösyöjä, kun vessareissulla pitää jotain nappailla, ettei aamulla herää tuhannen nälkäisenä o.O Pahimmillaan putosi paineet 58/104, mutta alapaine on onneksi nyt parin päivän sisään noussu suht normaaleihin lukemiin ja sen huomaa jo olossakin. Hyvä kyllä muistaa tuo verikoehomma sitten kun menee labraan. Oon kerran meinannu ihan normaalissakin tilanteessa sinne pyörtyä nii ehkäpä nyt raskauden aikana kannattaa heittää ihan suosiolla pötkölleen :D

Hei vaan taas kaikille.

Yleisesti:  toivottavasti ne joilla on vuotoa ollut ne loppuisi niin hermotkin säästyy siinä samalla ja mukavaa kuulla, että ultrassa on kaikki sitten ollut hyvin ! 

Ne joilla on kunnon pahoinvointia niin sympatiat teille  /halaa ei oo varmasti helppoa kun ei mikään pysy sisällä ja tekee pahaa. Kuitenkin se syöminen olis niin tärkeetä, että varmasti jaksaa päivästä toiseen mennä eteenpäin.

Suffeli80 mulla on ihan sama, etoo välillä ja välillä taas kaikki kunnossa. Tosin oon huomannu sen, että tunnin välein kun syö jotain vähäsen ni etomiset pysyy poissa :) Ja tuosta pallomahasta kärsin yhä edelleen itsekkin.. huoh toivottavasti se nyt jossain vaiheessa tasaantuis mutta ihanaa kun on niin turvonnu olokin että tuntee olevansa ihan pallo :) Toivottavasti sulla noi etomiset kans menee ohi ! Ne ei oo kivoja !

Ommaa nappaa: oireita on ja ei ole... väsyttää ja ei väsytä.. etoo ja ei edo.. sentään mielialat ei vaihtele tuuliviirin lailla, oon siittä niin iloinen mutta kyllä tässä oireettomana välillä aina tulee mieleen, että onhan siellä kaikki kunnossa :( Tosin rinnat on edelleen arat ja jo vaarhaisultrassa käyneenä nähtiin, että massussa oli kaikki kunnossa ! Nyt keskiviikkona olis sitten ensimmäinen neuvolassa käynti.. saa nähä miten siellä käy.

Mutta tuohon etomiseen vielä se, että jos ei muista syödä tai joutuu olee pidemmän aika syömättä, tulee niin huono olo, että alkaa melkein oksettaa. ja Ai niin, aamuisin kun yleensä on kiire lähteä töihin ettei ehdi syömään mitään heti ( iso virhe ) autossa tulee tosi huono olo.. tänäänki aamulla teki mieli sanoa miehelle, että pysäytä auto mä meen oksentaa.. mutta vielä (koputtaa puuta) oon saanu piettyä oksut sisälläni ettei oo tarvinu käydä "puhumassa norjaa".

Toivottavasti teillä kaikilla oireet alkaa helpottaa ja olis tosiaan helpompi olla !

-Elyzee

Mulla viikonloppuna yhtäkkiä kesken lauseen rupes sammaltaa puhe, meni toinen käsi tunnottomaks ja en nähnyt lukea. Onko kellään muulla ollu samanlaisia oireita ja tiedättekö mistä vois johtua?
Esikoista oottaessa muistan kans kerran olleen samanlainen ja en kuollaksenikaan muista minne sillon otin yhteyttä ja mitä siitä sanottiin, mutta nyt soitin neuvolaan ja th sanoi kuulleensa tuollaisesta mutta ei muista mistä johtuu ja käski terveysasemalle lääkäriin.

Toivottavasti ei nyt uusiudu eikä oo mitään vakavaa. Uusiutuessa käski lähteä heti lääkäriin. :/

Terppa taas!

nuoriäiti, mulla on kans ongelmia ton vatsan kanssa. ensinnäkin se on ihan löysällä ja sit kipristelee kans aika ikävästi! ilmaa kai siellä on. oon vetänyt maitohappobakteereja, tänään on ollut jo vähän parempi kuin viikonloppuna.

poodle, mulla oli edellisessä alkuraskaudessa kans verenpaine matalalla ja neuvolassa sanottiin, että se on ihan normaalia. muistan kans, että mua huimasi. en kyllä muista niitä lukemia, että miten alhaalla se oli.

-masun- oireet kuulostaa erikoisilta, siis ihan kuin jotain neurologista...? toivottavasti asia selviää pian!

mulla pahoinvointi nosti taas vähän päätään viikonloppuna, ja muutoin täällä vaan odotellaan kuin kuuta nousevaa ensi viikon ultraa.... paino on näköjään laskenut. sitä oli tullut noin 1,5 kg lisää, mut nyt ollaan taas lähtöpainossa. ruoka ei tosiaan ole kyllä maistunut normaalisti. mieliala on ollut viime viikot ihmeen seesteinen! (jos ei tätä huolehtimista lasketa...) ;)

ja kysymys: suunnitellaan miehen kanssa talvilomamatkaa joulukuulle, onko joku muu aikeissa matkustella...? koska tuntuu toisaalta, että uskaltaako lähteä mihinkään!? ei tässä mitään ruokamyrkytyspöpöjä kaipaisi, keski- ja etelä-euroopassa on iso toksovaara jne... toisaalta olis ihana vähän käydä jossain, varsinkin jos ja kun tämä baby näkee päivänvalon, niin ihan heti ei tule varmaan lähdettyä mihinkään.

-masu- Mulla ainakin tuo näkökentän sumeneminen liittyy verenpaineheittelyihin. Tulee sellainen tosi huono olo ja pyörryttää, näkökenttä sumenee/menee mustavalkoiseksi. En kyllä mikään lääketieteen ammattilainen tai edes amatööri ole mutta toi puutuminen vois mennä vielä samaan piikkiin, itte valahtaa suht rennoksi ja tuntuu että kaikki lihakset painaa tonnin eikä voi liikuttaa raajoja tai mitään. Tuo sammallus kyllä kuulostaa aika oudolta.

-masu- kirjoitti:
Mulla viikonloppuna yhtäkkiä kesken lauseen rupes sammaltaa puhe, meni toinen käsi tunnottomaks ja en nähnyt lukea. Onko kellään muulla ollu samanlaisia oireita ja tiedättekö mistä vois johtua?
Esikoista oottaessa muistan kans kerran olleen samanlainen ja en kuollaksenikaan muista minne sillon otin yhteyttä ja mitä siitä sanottiin, mutta nyt soitin neuvolaan ja th sanoi kuulleensa tuollaisesta mutta ei muista mistä johtuu ja käski terveysasemalle lääkäriin.

Toivottavasti ei nyt uusiudu eikä oo mitään vakavaa. Uusiutuessa käski lähteä heti lääkäriin. :/

Otin nyt sit yhteyttä tk:hon ja sieltä käski mennä vielä tämän päivän aikana sairaalan päivystykseen neurologisiin tutkimuksiin. Nyt vaan toivon ettei oo mitään vakavaa ja ootan miestä töistä kotiin ja syödään ja lähetään.

Täälläkin alkaa oireita olemaan. Viime viikolla vihloi oudosti oikeaa alavatsaa. Mutta nyt sitte onneksi loppunu.Ei kuulemma ole vaarallista, luin jostain. Ja nyt sitten ne ihanat aamupahoinvoinnit. Onneksi ei ole tarvinnut halailla vessanpyttyä mutta muuten kuvottaa kyllä. Kahvia esimerkiksi en pysty enään juomaan. Ennen saatoin juoda 6-8 kuppia päivässä. Tämä loppu ku seinään. Toisaalta ihan hyvä. Niin ja tuosta kuvotuksesta, onko muilla ollut tällaista että  ei tunnu että olisi nälkä ja kuvottaa mutta kuitenkin tulee syötä aivan yletön määrä ruokaa. Pahasta olosta huolimatta? Ja ihan yhtäkkiä mulla saattaa ilmetä hirvee halu mennä jääkaapille. :D :D 

Toivottavasti -masu- ei ollu mitään vakavaa :-/ Aika pelottavan kuuloiset oireet kyllä. Varmasti aina kannattaa tommosten kohdalla mennä lääkäriin, vaikka meniskin itsekseen ohi.

diija: Tutulta kuulostaa tuo ruokahaluttomuuden ja ruokahalun nopea vaihtelu :) Mullaki monesti on käyny niin, ettei millään tee mieli alkaa syömään, mutta sitten ku alkaa niin sitä ruokaa lappaa ihan onnessaan :D Ja vaikka kuinka olis aiemmin tehny pahaa nii jossain vaiheessa (yleensä iltaa) tulee semmosia ihme mielitekoja, että ihan hirveästi alkaa joku ranskalaiset ja majoneesi tai Bigmacci himottamaan :P

Kävin muuten tänään neuvolassa ja siellä mittailtiin paineita, jotka oli tällä kertaa ihan normit o.O Täti kuitenki sanoi, että saa syödä vähän enemmän suolaa ja vettä pitää kovasti juoda. Salaa olin toivonu, että salmiakin syönti sallittaisiin, mutta sille en saanu vihreää valoa kun siinä on kuulemma kaikkea muutakin ei niin terveellistä...  Salmiakki on tällä hetkellä melkee ainoa karkki mitä tosissaan himoitsen, nii olis ollu kiva jos ois saanu ihan luvan kanssa mättää :D Mutta noh, kylläpä sitä pärjää vähemmällä/ilmanki :) Mahdollinen osasyyllinen huimaukseen löyty hemoglobiinista, joka oli tipahtanu lukemiin 116.

Ei ollut onneks mitään vakavaa, siitä tietää että aivoissa tapahtuu jotain jos silmissä mustenee mutta mulla näky valkosta eli aurallinen migreeni. Mulle on sanottu että on migreeniin taipuvaisuutta mutta ei ikinä oo ollu mitään tollasia oireita jotka todella säikäytti ja kun ei ennen eikä jälkeen ollu pääkipua minkä oisin voinu yhdistää migreeniin. Mutta onneks kaikki nyt hyvin.

Kerronpa omista oireista, mulla on ollu jo rv 4 lähtien pahoinvointia ja rv 6 ne alko pahenemaan, nytten sit ollu pari viikkoa semmosta yökkimistä, jopa esineet, ruoan hajut jne yököttää. Yks ilta miehen kans käytiin kahestaan saunassa ja ootin että pääsen suihkuun peseytymään niin ei mun tarvinu ku kattoa sitä saunan jakkaraa nii yökin peräkkäin varmaan 5 kertaa, yökkiminen on aamullaki ja kestää sinne päivään asti. Kahdesta edellisestä raskausajasta ei ollu näin pahaa pahoinvointia ja kummatki on tyttöjä. :)

Mulla jatkuu yhä tuo rusehtava vuoto, vissiin kolmatta viikkoa mutta kun viime viikon ultrassa todettiin että ei tule kohdusta niin ei jaksa päätään tällä vaivata, jos vielä viikon jatkuu niin soittelen neuvolaan että josko selvitettäisiin mistä tuo sitten tulee ettei ole tulehduksia tai muita.

Mulla on muut oireet tipahtaneet suht nolliin, mutta väsymys jatkuu ja uutena tullut nää ilmeisesti verenpaineen heittelyt että tulee ihan järkyttävän uupunut olo hetkellisesti, syöminen sentään auttaa siihen. Kävin nyt ostamassa apteekista glukoositabletteja niin niillä saisi ehkä pika-avun oloon aina kun koulumatkat on sen 40-50min eikä yhtään naurata jos alkumatkasta alkaa heikottamaan.

Minulla oli rusehtavaa vuotoa jokunen aika sitten. Eilen illalla tuli ihan kirkkaan punaista vuotoa alushousuihin saakka, mutta vuoto loppui lyhyeen. Tänään taas tuli ruskeaa vuotoa. Huomenna vasta eka neuvola, eikä ultrasta tietoa.

Väsymys myös ollut todella kova, joten ei ole jaksanut tännekään kirjoitella hetkeen. Esikoisen nukkuessa päiväunia, olen myös itse nukkunut. En edes vauva-aikana nukkunut kuin kerran päiväunia :D Ehkä tämä tästä helpottaa jossain vaiheessa.

Mulla on tuo pahaolo onneksi vähän vähentynyt.
Sitä kuitenkin ilmenee aina välillä, mutta ei onneksi enää niin paljon,
kuin aiemmin!
Mutta yksi asia mikä mulle on tullut, en tiedä johtuu raskaudesta vai mistä, mutta
se etten öisin pysty nukkumaan. Illalla saan unen aina todella hyvin. Ei mene kauaakaan, kun
nukahdan, mutta joka ikinen yö herään aina siinä 00:30 - 2:00 välillä, eikä sen jälkeen tule uni millään. Päivisin väsyttää TODELLA paljon ja saatan nukkua kolmenkin tunnin päiväunet, tai sitten useammat lyhyemmät unet.
Mutta tämä alkaa olla jo vähän elämää häiritsevää...

Täällä alkaa pahoinvointi kaikota, onneksi! eka päivä tänään, että jaksan lähtee kauppaan esikoisen kanssa ja haistelemaan ruokakaupan ihmeellisiä tuoksuja, ilman että tarvii pelätä että laatta lentää :D pienet on ilot! muita oireita ei hirveesti oo, tasasesti on nälkä ja sit jos unohtaa syyä, niin tulee huonompi olo. ainiin, paitsi huimaamista on täälläkin havaittu ja ei oo kivaa :( pyörryttää etenkin aamuisin ja päivällä ja ainaku nousee/laskeutuu jostain nopeasti. Kai ne sit johtuu verenpaineista niinkuin muillakin. Ens tiistaina on np-ultra, niin onneks siellä voi vähän kysellä tuosta huimauksesta, harmi vaan ku mies ei pääse mukaan, ku ei saatu esikoiselle ketään kattomaan sitä siksi aikaa, niin miehen pitää jäädä sit hänen kanssaan kotiin, no ei voi mitään :( onko muuten kellään pudonnut paino paljon? mulla on lähteny nyt 4kg ja toivottavasti ei enempää lähtis, että pikkuinen vois hyvin tuolla masussa. Ja mulla tuntuu välillä jo sellaisia kuplia mahassa, ihan niinku esikoisen aikaan, näillä viikoilla :D ihanaa!! <3

Kiva kuulla, että muillakin on alkanut pahoinvointi hellittää :) Ensinnäki sen suhteen, että eihän sen kanssa kiva ole kärvistellä ja toiseksi, että helpotus näyttäisi olevaan asiaan kuuluvaa (hermoilen aina välillä, että mitä nyt, jos jokin oire helpottaa :P). Itselläkin pahoinvointi on tosiaan helpottanut. Iltaisin saattaa tulla vielä huono olo, mutta luulisin, että se johtuu liian suuresta syömisvälistä päivällisen jälkeen.

Paineet heittelee edelleen, mutta neuvolan suosituksesta nakkasin salmiakit mäkeen (luin myös jostain, että niistä voi olla jopa pienelle haittaa) ja koitan vaan syödä ja juoda, jos ne tipahtavat kovin alas. Hemoglobiinin nostamiseen oon joutunut syömään Obsidin-rautatabletteja. Niistä tosin ensireaktio oli tosi kipeä maha ja toisella kertaa salamana ilmaantuva pahoinvointi n. tunti tabletin ottamisen jälkeen o.O Ihan yhtäkkiä sai syöksyä vessaan yökkimään... Tuon episodin jälkeen tyhjensin sitten puolet kapselin sisällöstä pois ja otin sen juuri ennen nukkumaan menoa. Toimi ainakin eilen, mutta saa nyt nähdä, riittääkö tuo puolikas rautamäärä nostamaan hemoglobiinia... Oksennellakaan ei oikeen viitsis kun on just pääsemässä tuosta raskauspahoinvoinnista eroon :-/

Tsemppiä kaikille pahoista/pelottavista/ärsyttävistä oireista kärsiville! Toivottavasti kaikilla alkaa pikkuhiljaa helpottaa :)

Takaisin