Oireet

Täällä ei edelleenkään tosiaan muita ihmeellisiä oireita ku väsymys...
No perjanain aneuvola sekä varhaisultra 6+5....toivon mukaan tällä k ertaa sikiön koko vastaa vkoja ja sydän sykkii loppuun asti...eikä kävisi niinku viime keväänä.

Jännittää, toivon mukaan perjantainan voi ruveta jo nauttimaan j ahehkumaan tästä onnesta :)
 
Tänään tuli se pahoinvointiranneke.
Aika halvan näköinen, mutta on mulla ollut hieman parempi olo jo.
Oliskohan tälläsen voinut tehdä itse :D
 
hei kävimpäs eilen ultrassa ja viikot veikattiin alustavasti eli nyt ois 6+1.. kohdusta löytyi 3 ruskuais pussia mutta vain yksi "möykky" missä näkyi vahva sydämen syke.! :)  eli mulla nämä veren vuodot mitä on tullut tässä ajan myötä on ollut luultavasti ns keskenmenoon liittyvää vuotoa mutta yksi vaavi on selvinnyt  ja kehittynyt hyvin (kaksi pienokaista ei ole nähtävästi lähtenyt edes kehittymään.) :)
oli mulla varmaan mukava ilme ku katoin monitoriin ja 3 pussukkaa näky. xD

18.9.12 on seuraava ultra missä tarkkaillaan tilannetta että onko tyhjän näköiset pussit tyhjentyneet tai hävinneet vai onko siellä piilossa vielä joku.! :)

mutta iloisin mielin täällä ollaan että kyllä täällä masussa jotain elämää on.!" :)

 
Nuoriäiti: Voi eii, ihanaa että oli kuitenki se yksi elossa oleva :) 


Oireet: Mulla on tullut uusi oire , alkoi n viikko sitten, mulla tulee välillä kauheita hengen ahdistus kohtauksia, en tiedä mistä johtuu, tuntuu vaa että happi ei kulje :S
 
Onnea hurrrrjasti nuorelle äidille! :) ihanan helpottava tunne varmasti!

Minulla alkaa oll aoikein pakokauhuinen paniiki kun huomenna on se varhaisultra :(( Minulla on häipyny kaikki oireet...ei tissit kipeet eikä mitään...Tuntuu kyllä ihan hirveän pahalle jos taaskaan alkio ei ole jaksanut jatkaa matkaansa :(

nyt kaikki varpaat ja sormet pystyssä että huomenna saisi hyviä uutisia :)
 
toivotaan hyviä uutisia helmi2012:lle!! tuuhan sit kertoo, mitä siellä näkyi!

kuvittelenkohan vaan, vai helpottaisko tää olo pikkuhiljaa... ruokahalu on nyt ollut pari päivää parempi. ei kyllä vielä kannata nuolaista.......... mutta ärsyttää, kun en vieläkään ole saanut aikaa np-ultraan. olen jo 10. viikolla eikä mitään tietoo. ilmotettiin vaan, että sieltä sitten otetaan yhteyttä. se on kuitenkin niin tärkeä etappi, niin sitä haluaisi jo ruveta odottamaan! varmaan menee johonkin hiton pitkälle. räyh!
 
Toivotaan helmi2012 hyviä uutisia!

k_repolainen, missä sairaalassa ultrat tehdään? Itsellä töiden takia on hyvä tietää ultra-ajat yms hyvissä ajoin, joten soitin suoraan Kättärille ja kysyin tilannetta (odotin viikon neuvolan jälkeen). Soitin tiistaina ja he sanoivat että antava aikoja kuukautisten mukaan (milloin viimeiset kuukautiset) ja tällä hetkellä heillä oli kesäkuun loppu menossa. Itsellä edelliset alkoi heinäkuun alussa joten antoi minulle ajan puhelimessa ja lähetti vielä kotiin tiedot, siinä oli myös rakenneultra-aika. Itsellä aika on 24.9.
 
Täällä loppui vihdoin tuo vuoto ! Kesti sitä viikon, niin oli jo aikakin loppua. Sain siirrettyä ultra ajan ensiviikon tiistaille. Silloin näkee mitä masussa tapahtuu... :)

Kysymys teille, ketkä olette jo pitemmillä viikoilla: Millä viikolla teillä alkoi kunnon pahoinvointi? Onko helpottanut yhtään viikkojen kuluessa vai pahentunut?
 
Pahoinvointi Mulla alkoi kai joskus 7+0 paikkeilla pahoinvointi, oli sellaista ympärivuorokautista kuvotusta, kerran kävin siinä 8+2 pikaisella norjan kurssillakin. Nyt on ihan huomattavasti jo lähtenyt helpottamaan jostain 10+0 asti. Ihanaa kun syö siksi että on nälkä eikä siksi että tulee huono olo.

Mulla ei ole oikeestaan isompia oireita enää tällä hetkellä, rinnat on isommat ja väsyttää koko ajan siihen malliin että perjantai iltana 21 maissa jo nukkumaan. Oon kyllä onnellinen tuosta että tuota äklöoloa ei ole enää pahemmin. Iltaisin vielä hieman tulee.
 
Heipss :)

Pahoinvoinneista, niin mulla alko huonot olot rv 5. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta jatkuva kuvotus on ollut läsnä koko ajan. Rv 9 helpotti, mutta viikkoa myöhemmin nousi koko ajan oksennus eikä mikään auttanut. Viikko meni maatessa. Eli mulla paheni kyllä loppua kohden. :/ Ja siis edelleenkin oksettaa vaan, varsinkin jos ei muista syödä koko ajan. 

Mulla on  keskiviikkona 12. päivä ultra, toivottavasti kaikki on hyvin :-)
 
Moro :)

Kirjotinkin eilen tuonne neuvola ja ultra osastolle tosiaan, että aivan loistava fiilis tuli eilen:
Olin koko päivän itkeny ku ei minkäänlaisia tuntemuksia ole enää ollut ja olin aivan varma ettei syke löydy...MUTTA siellä se oli vahva sydän ja aivan oikean kokoinenkin viikkoihin  nähden :D Kylläpä helpotti ja kyyneleet vaihtui onnen kyyneleiksi :))

Toivon kaikille teille samaa ja nyt on mukavampi ja voi rennommin jatka odotusta.

Mukavaa viikonloppua :)
 
Mullakin on käynyt ajoittain mielessä, että mitäpä jos se pikkuinen ei enää elä
tuolla masussa. Vaikka oireita onkin ollut.
En millään jaksaisi odottaa sinne np-ultraan asti!
 
voimia niille joilla vuotoa! itellänikin on noita pelkoja, että kuinka mahassa voidaan. ja oikeestaan näen välillä painajaisiakin asiasta ja siitäkin, että esikoiselle sattuu jotain. nää pelot tulee mielenpäälle erityisesti kun kuulee että on jotain kauheeta sattunut (esim ne kouluammuskelut aikoinaan, toi 8v tytön kuolema jota uutisoitu ym).

oon ihan kauheen masentunut ja pahoinvoiva, tuntuu tosi yksinäiseltä olo ja pelottaa että pahinvointi ei lopu pitkään aikaan vielä. itken vaan täällä :'( masentavaa.

kysyttiin, että koska alkoi pahoinvointi, niin alkoi 5+2-3 ja ei näytä ainakaan vielä loppuvan eikä hellittävän:(. paheni joskus 7+.
 
Mä katsoin samaisen Sydänääniä jakson ja monia muitakin ohjelmia katsoessani huomaan vollottavani. Tänäänkin katsoin Eläintenpelastuspartiota ja kyyneleet vieri pitkin naamataulua.
Tunteet on pinnassa. Välillä ihan naurattaa, että vollotan kaikelle ja joskus tulee sellaisia itku-nauru kohtauksia.

 
 
Hei jippiai jeij.!
pitkäänpä tota sai nauttii oireettomasta raskaudesta. nyt rv. 6+4 ja pahoinvointihan se alkoi.! En ole vielä onneks onksentanut.! mutta äklötys olo 24/7 välillä pahenee ja välillä paranee. syöminen ei auta. tuntuu et vaa olo pahenee ja ei se syömättömyyskää hyvä oo ku tulloo viel huonompi olo sitten.! joten minä täällä sitten juon paljon eri juomia ja mehukeittoja ja ja ja tallasta pientä viileetä ja kevyttä.( maitotuotteet kans äklöttää )!

jos joku keksii jonku tosi täyttävän mutta kevyen ja viileen ruuan/ välipalan ni mulle saa kertoo.! (oon oikeen rasvasen ja raskaan ruuan ystävä ni mulla ei oo oikeen hajuu näistä kevyistä ruuista.! :) )
 
Halaus: just kun kiukkusin sitä ultraa, niin samana päivänä olikin tullut kirje Naistenklinikalta. :) Kahden viikon päästä on aika. Nyt sitten sitä panikoimaan.

Kisse91: Mulla alkoi pahoinvointi aika aikasin, varmaan 5. viikolla mutta on pahentunut tasaisesti... 8-9 viikoilla oli pahinta, nyt ollut tällä viikolla (10.) jo vähän parempi olo. Mut kyllä se edelleen vaivaa!

Helmi2012 ja muut ultrassa hyviä uutisia saaneet: paljon onnea ja rentoa odotusta! :)

Piiku82: ymmärrän sun huolen, itsekin oon miettinyt samaa, että kun yhdestä huolesta pääsee niin seuraava odottaa jo. Tää on yhtä panikoimista varmaan koko loppuelämä...... Vaikka tietää että todennäköisyydet ovat pienet, että jotain pahaa tapahtuu niin kyllä mä ainakin pelkään kaikkee mahdollista. Puuuh! Täytyy vaan yrittää miettiä positiivisia asioita.
 
Helmi 2012: onnea hyvistä ultrakuulumisista ! Varmasti helpottaa oloa kun näkee, että kaikki on hyvin :)

nuoriäiti: Itse olen alkanut karttaa kaikkea rasvaista ja raskasta ruokaa, toisaalta salaattikin on ällöttävää. Tykkään syödä hedelmiä ja marjoja. Oikeastaan kaikki ruoka, joka ei oikeastaan maistu millekään niin on parasta. Suosittelen riisimuroja ja mehukeittoa, sillä elin ekat viikot, kun kaikki ruoka kuvotti.

Itkuherkkyydestä: Kaikki tunteet ovat kyllä voimistuneet... itken todella herkästi ja tänään suutuin miehelleni, kun itse tiputin työkalupakin kaapista lattialle.. Mielestäni se oli mieheni syy. Voi kyllä johtua myöskin siitä, että olen ollut vähän huonolla tuulella pari päivää, kun on tapana stressata todella paljon. Mikään ei ole inhottavampaa kuin epätietoisuus.

Onko kellään loppunut pahoinvointi kuin seinään? Itsellä alkoi ruskea niukka vuoto uudelleen, tullut epäsäännöllisesti jo yli viikon... Lisäksi pahoinvointi on loppunut... Tiistaina ultra, ei malttaisi odottaa... :S Toisaalta jos tuleekin huonoja uutisia, pitää varmaan valmistaa itseään niihinkin.
 
Täällä kans pahoinvointi jatkuu ja mie kun niin luulin välttyneeni siltä kokonaan..

Toivotaan etta kaikki ne kellä on vuotoa niin se olis vaan jotain ohi menevää eikä mitään vakavaa..

Mulla on paino tippunu 4kg siitä kun sain tietää olevani raskaana mutta se nyt ei haittaa yhtään koska ylipainoo on TOSI paljon muutenkin.
 
Takaisin
Top