Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
oon täällä valittanu oireettomuutta, nyt on sitte iskeny KAUHEE VÄSYMYS ja se hiton pahoinvointi on alkanu tulla kuvioihin :( Ois pitäny olla vaa hiljaa ja nauttia oireettomuudesta.......

mulla kans ollu viikon verran sellane järkytys väsymys ja tosi huono olo :( tänään tosiaan 4tunnin "päiväunet".. Enemmänkin olisin nukkunu mut en vittiny. Ja sit toi närästys mikä on ilmaantunut kuvioihin. Sais alkaa nää oireet helpottaa vaikka toki hyvän asian puolestaha nuo ovat mut silti, vaikee on nauttia huonosta olosta :(

Oireina kipeät rinnat, alavatsa/selkä säryt, nivus säryt, äkkiliikkeeistä inhottava nipistely vatsassa, väsymys (toisaalta oon aina väsynyt :D), huonovointisuus ja naama täynnä finnejä.

Itse sain hallittua pahonvointia rannekkeilla, eli suosittelen! Tänään eka yö + aamu ilman rannekkeita eikä huooa ooa kuulu, kai se on sitten (toivottavasti) loppunut, jee! Muutenkin oireet nyt "helpottaneet", mutta eiköhän se kuulu ihan asiaan. :) 8+5

Tsempppiä kaikille kovasti huonovointisille tms. Kyllä itsekkin tuli mietittyä että onkohan tää nyt helkkari tän arvosta kamalimpina päivinä kun on pahaolo 24/7...

Mulla on oksetussoireet helpottaneet aika mukavasti! Ihan kokoaikaa ei enää yökötä. Pahimmat oireet oli 6+ - 8+ viikoilla, mutta oksennus ei silloinkaan lentänyt kun muutaman kerran. Silloin kyllä ajattelin, että kuka hiton hullu oikein on suunnitellut tämän naisen kehon näin oirehtivaksi. Nyt on ollut muutama päivä jo ihan ok :)

Tilalle on tullut vatsan turvotusta, iltavyötärö on 10 cm paksumpi mitä aamuvyötärö. Ja ärsyttää juosta pissalla vähän väliä. Tissit on edelleen turvonneet ja kipeät, eivät niin pahasti mitä alussa. Nännit myös muuttuneet jonkin verran isommiksi ja törröttäviksi.

Ai ni ja nukuin nyt 23-8 ja jatkoin 9-12. Käyhän se näinkin. emoticon

jeps.! täällä ei vieläkää sen kummempia oireita viikot pitäs olla testin teko päivän mukaan rv 5+6 mutta    5.9. on ultraan aika missä selvii tarkat viikot millä mennään.! :) jännittää.!

oireet mitä nyt ollu:
+rintojen turvotus/arkuus
+väsymys
+lenkkeillessä/juostessa rupee helposti vihlomaan mahaa.!

niin ja en tiiä onko oire tai onko muilla ollut mutta ruoka ei meinaa maistuu millään, pitää väkisin syyä aina jotai ettei ala heikottaa.!

aikasemmin puhuinkin että oli veren vuotoo. no sitä kesti 4 päivää ihme juttu kyl. pistin merkille et aina illalla tuli vähä verta ja se oli siinä.! nyt ei onneksi ole ollut enää vuotoja.! ja toivon parasta että kaikki on masu asukilla kunnossa kun ultraan mennään.!

nuoriäiti: Mulla ainakin ajatuskin lämpimästä ruuasta alkaa etoo ja väkisin pakko edes vähän syödä. Jääkaappikylmät hedelmät ja salaatit maistuis kyllä mut niitä sais syödä tosipaljon että päivän pärjäisin niillä, ainiin ja lepää en pysty kans syömään ja maha täyttyy 1/3pienemmästä annoksesta kun ennen.

Noniin, ensimmäisiä kertoja kirjoitan tänne ja ensimmäistä odotan joten tämä kaikki on ollut hyvinkin mielenkiintoista, sekavaa, mahtavaa jne :D Tunteet heitelly vähän miten sattuu ja se pieni pelkokin varjostaa mieltä, että onko kaikki hyvin. Olen 6+3 tällä hetkellä ja oireina oli heti kyllä alusta asti ennen edes testiä niin rinnat oli hieman turvonneet ja arat, maha turposi hieman ja oli tosi paha väsymys koko ajan, vaikka nukkui tarpeeksi ja riittävästi niin silti väsytti. Pahaa oloa en onneksi ole joutunut satunnaisten nyt kyllä tuntuu että yök- tilanteiden lisäksi tuntemaan, hyvinkin satunnaista yleensä ruuan syönnin jälkeen tulee sellanen yök tai syömättömyys tuo yök olon. Muutan kaikki on kyllä hyvinm, poislukien tosiaan tuo mahan turvotus ! Ihan älyttömästi on turvonnut vaikka vasta viikkoa tuo 6+3 :D Kun noi oireet on ollu niin "minimaaliset" varasin tänään varhaisultraan ajan joka on nyt keskiviikkona 5.9 kun ensimmäinen ultra olisi vasta 16.10 ja jotenkin ei vain pysty sinne asti odottamaan., jotta varmasti saa tietää, että kaikki on hyvin :)

Toivotaan, että nää olotilat ei tästä pahene, vaikka sanotaan, että se voi iskeä sitten viikon 9 jälkeen :D 

Hyviä oloja ja vointeja kaikille äideille !

-E

-masu-

hyvä etten ole ainut jolla ei ruoka maistu.! oli jo vähä epätoivonen ku ei mikään maistu.! tosiaan hedelmiä, salaatteja, hedelmä keittoja ja ylipäätään kaikkea kylmää saa alas.! :) mutta auta armias jos pitäs syyä jotai jauheliha kastiketta ja perunaa. yöks. ei tuu paha olo mut sellanen stoppi että sitä vaan ei saa laitettuu suuhun.!
niin ja yleensä tykkään luomu maidosta mutta tänään otin kaakauta luomumaitoon ni nyt se oli kyllä niin öklön rasvasta et yök.. ei mennynnä alas.! :)

Heips !

Pistetääs ny oireita tänne sitten :)

Mulla on vaikea atooppinen iho, ja olen ollut osastohoidossa ihoni takia viime syksynä. Kun plussan sain, ihoni parantui hetkessä. Olen aina lukenut kauhukertomuksia miten raskaus on saanut atooppisen ihon pahenemaan totaalisesti. Siksi olinkin niin ihmeissäni kun ihoni loisti kauneuttaan. :) Katsotaan sitten synnytyksen jälkeen miten on.. :D

Huonot olot, en ole oksentanut kertaakaan mutta joka päivä kuvottava tunne on seuralaisena. Maha on kyllä sekaisin ollut. Ensimmäinen ruoka mikä aiheutti kuvotuksen oli mysli ja kaikenlaiset pähkinät. Vieläkään en pysty menemään kaupassa myslien ohi. Hyi! Ja ennen söin ihan mielelläni mysliä.. Kummityttöni kastejuhlassa jouduin syöksymään vessaan koska söin jaffakeksin joka laukaisi kakomisen.Oliiviöljyn haju on yksi kuvottavimmista hajuista päällä maan! Ja kaikenlaiset rasvaiset/öljyiset ruoat. Yöksyöks! Olen aina pelännyt oksentamista ja siksi osaan myös välttää sitä niin pitkälle kun mahdollista. Vaikka se oloa helpottaisikin :p

Aina sitä on nyt lukenut kaikenlaisista kirjoista ja lehtisistä ja artikkeleista, että vihlovat kivut yms ovat normaaleja. Tai kipuja yleensäkkään ei pidä pelästyä, ellei ole vuotoa. Mulla on välillä niin repiviä kipuja häpyluun seudulla! Yleensä ne tulevat kun olen kävelemässä koiran kanssa. Juttelin neuvolatädin kanssa ja hän oli sitä mieltä että normaaleita kipuja ovat. Tottakai kivut pelottavat, yleensähän kipu merkitsee sitä että kaikki ei ole hyvin. Pitää nyt vain luottaa että pikkuisella on masussa kaikki hyvin. Ja ottaa mahdollisimman rauhallisesti.

Ei tässä varmaan mitään muita.. Väsymystä ollut juu, kiukkua, mielialanvaihteluita (voi mies parkaa :') ) ja turvotusta.  

ps. Tuolla masu-kuvat osiossa jo hieman kyselinkin mutta kyselen nyt täälläkin että voiko mahan turvotus yhtäkkiä vain laskea, ja onko se normaalia? Olenko nyt syönyt hyvin ja terveellisesti, juonut riittävästi vai laskeeko turvotus vain jossainkohtaan? Nyt siis rv 9+6.  

Cruise kirjoitti:

ps. Tuolla masu-kuvat osiossa jo hieman kyselinkin mutta kyselen nyt täälläkin että voiko mahan turvotus yhtäkkiä vain laskea, ja onko se normaalia? Olenko nyt syönyt hyvin ja terveellisesti, juonut riittävästi vai laskeeko turvotus vain jossainkohtaan? Nyt siis rv 9+6.  

Mä luin täälä vaussa jostain muusta ryhmästä olisko ollu helmikuu, saatan musitaa väärin, niin sielä oli ihmisiä jotka sano että turvotus on laskenut, mä en musita mun viime raskaudesta, ku ei mnu mielestä ollut turvotusta, mulla alkoi kunnon turvotus sit viikoilla 15 ja viikolla 41+6 olin todella törkeessä kunnossa tuvotuksen takia

Juu mullakaan ei oo muita oireita tullu lisää kuin että jumpassa tänään vähän häpyluuhun koski/paino, tissit välillä tosi kipeät ja HITSI NE MIELIALANVAIHTELUT! :))
TIppa tulee linssi varottamata, kiukutaa...vit...aaa ja ärsyttää välillä kaikki ja sitten on taas elämä niin ihanaa...apua! :)) hehee ku en oo tasanen luonne muutenkaan ;)

Tämän viikon e olis se eka ultra+ neuvola ennen sitä

6+ 1 tänään

Ääääääääh.... mä oon täällä lähes valitellut oireettomuutta. No, oli tämä ohimenevää tai ei, niin nyt on ainakin oiretta: yöllä ja tänä aamuna seuraksi tullut melko voimakas etominen ja sitä seuraava oksennus. Ihan mahtavaa. Kyllä tuolla vessanpönttöä halatessa mietin että nyt nainen oikeesti: tätäkö sä oikein toivoit?  Toisaalta jaksan olla myös tavallaan iloinen että tuli oireita, se kai meinaa että kaikki on ihan hyvin. Mutta huhhuh, toivottavasti ois ohimenevää. Eka kerta ehkä koskaan kun ei tee mieli aamukahvia, ei sitten yhtään. Se on mulle jo aika vakavaa

Tuosta turvotuksesta, mäkin oon lukenut kyllä että se on ihmisillä jossain vaiheessa hävinnyt. Jäi mieleen kun joku kertoi että kun turvotus laski niin alta paljastui söpö pikku vauvamaha... että kai se voi kadota. Mulla on todella vaihtelevaa turvotusta, välillä iltaisin on maha niin piukeena että sen kanssa ei töissä kyllä peiteltäis mitään. Onneksi päivät on ihan normaalia, mitään uusia vaatteita en ole joutunut ostamaan (ja oon ollut yllättynyt että aika moni ilmeisesti on?).

No niin, tää alkaa suoriutumaan töihin. Toivotaan että tää on nimenomaan "aamu"pahoinvointia joka menis päiväksi ohi.

Mä tuonne fb ryhmään (huhtikuu 13) jo kirjotinkin, että tilasin sen pahoinvointirannekkeen.
Vaikka aluksi (ja vähän vieläkin) mietin, että onko siitä todellista apua vai onko se joku höpö höpö juttu. No jokatapauksessa tilaukseen lähti, sillä tämä mun pahoinvointi on
ihan ympäri vuorokautista, eikä syöminen mun kohdalla helpota läheskään aina.
Mulla oli ja perjantaina ja lauantainakin töissä niin kamalaa, joutui ihan keskittymään ettei ykä lennä. Mua ihan totta alkaa kyllästyttämään tämä jatkuva huono olo. Kotityötkin jää tekemättä.
Mihinkään ei ole haluja lähteä. Toivon todella, että tää menis jossain vaiheessa ohi!

huomenna varhais ultra.! jännittää kyl ihan sikana et onks kaikki masun asukilla kunnossa ja miten pitkällä sitä oikeesti ollaan raskaana.! :)

Hei! Onko kellään ollut minkäänlaista vuotoa raskauden alussa? Mulla on ollut nyt 5 päivää pyyhkiessä ruskeaa valkovuotoa, jossa välillä mukana pieniä ruskeita hitusia. ( anteeksi ällöttävä kuvaus :D ) Mut minkäänlaisia kipuja ei ole ja oireetkin pysynyt ennallaan. Ennustaako tämä nyt keskenmenoa vai onko normaalia? Varhaisultra on 11.9 viikoilla 7+3.

Kisse91: Jos vuotoon ei liity kipua eikä ole tuon kovempaa, niin ei varmaan vielä tarvitse huolestua. Toivotaan parasta :)

Muikkis: Mä ostin kans pahoinvointirannekkeet, mutta ei tuntunut olevan apua. Itse asiassa kaksi kertaa tuntui, että kuvotus lisääntyi huomattavasti. Nyt en olekaan uskaltanut enää käyttää, vaikka ehkä se pahoinvointi johtui jostain muusta. Mutta tietysti sulla on ollut niin pahana toi, että varmasti haluaa kokeilla kaikki keinot! Ja aika moni muu on sanonutkin, että ne auttaa. On ne kyllä aika arvokkaat siihen nähden, että niissä on vaan ranneke ja pompula, jos olisin tiennyt että se perustuu vain tohon akupistehommaan, niin en olis varmaan edes ostanut. Parempaa vointia sulle kuitenkin!

mä hajoan tähän pahaanoloon:( oon vaan itkenyt ja oksentanut. eilen päivällä oli hyvä hetki ulkoillessa, tänään ei toiminut sama kikka. lisäksi oon ihan kauheen väsynyt kun yöllä valvon olotilan takia. äh. paniikissa mietin että mitä jos tää jatkuukin ihan loppuraskauteen asti???? joillakin se saattaa ilmeisesti sen tehdä.
sylkeä erittyy ihan hirveesti:D en tajua miks, varmaan tän pahan olon takia. se sitten taas hankaloittaa nukahtamista kun en viittis kauheesti kuolailla tyynyliinalle.
lisäksi hajuaisti on tooosi herkillä. pesuaineet, hammastahna, roskis on kamalimmat. ruuat ei onneksi edo mitenkään, syön suht hyvin, mutta ne vaan meinaa nousta ylös jossain vaiheessa päivää aina. lisäksi rinnat on kasvaneet, mut ei ne kovin kipeet kyllä oo.

taas mietin mihin tilaan oon itteni taas ajanut ja vannon kaikille että meille ei sitten tuu kolmatta lasta.(sama kun esikoisen aikana...niin se aika kultaa muistot että uuteen raskauteen ryhdyin!)

Huonot olot vaivaa :( Hetken ajattelin jo että takanapäin taitaa olla pahimmat ajat mut ei.. Yöllä nukuin tosi huonosti.. Niin oksettava olo oli koko illan ja yön. Lisäks vedin herneet nenää jostain ihan tyhmästä asiasta miehen kans. Ja itkin koko yön sitä. Ärsyttävää ko tuntuu että päässä riehuu joku. Toisaalta oli hyvä itkeä, saikin purattua kaikki yhdellä kertaa. Nyt on jo hieman rennompi fiilis, vaikkakin niin oksettava ja kuvottava.

Voimia kaikille! Tuntuu että joka puolelta kuulee kuinka monella on ollut rankkaa viime päivinä. Siispä voimia! <3 

-Sari

Kiitos Minniäinen nopeasta vastauksesta ! :) Muut oireet on kyllä niin vahvoja, että ainakaan en usko vielä keskenmenon tapahtuneen... Kaikki haisee todella voimakkaalle, ällöttää jos syö, eikä mikään maistu, mutta vielä huonompi olo tulee jos ei syö mitään... :S Täällä myös harkittu pahoinvointiranneketta ! Mutta odotan eka ultran tuomiota. Rinnat on kanssa todella kipeät ja lämmötkin edelleen yli 37astetta. Tää alku on kyllä kovaa jännittämistä ja stressaamista. Innolla odotan jatkoa :D

Takaisin