Oireet

hei ilmottelen pa teille nyt tästä vuodosta lisä tetoja.. eli sen veri "höläyksen" jälkeen tuli seuraavalla vessa näynnillä vain pyyhkiessä vähä verta ja sen jälkeen ei ole verta näkynyt. mikäköhän ihme tollenen on.! toivotaan nyt oikeasti ettei tule enää lisää vuotoja. voikohan tollanen ki olla jonkin lainen RASKAUS OIRE.?

ja tosiaan toivottavasti kaikki päästään maaliin asti. :)
 
Onhan noita oireita. Välillä tuntuu että kuvitteleeko sitä vaan. :)

-pahoivointi. Jatkuvaa, enemmän tai vähemmän. Onneks ei vielä oo tarvinnu oksentaa.
-rintojen raskaus ja arkuus. Tuntuu että painaa kummatkin ainakin 5 kiloo.
-JANO! Koko ajan -> pissattaa
-vatsa toimii, paremmin kuin koskaan. Ei tarvi syödä Activiaa. :)
-näppylää näppylän perään ja tietty naamaan. (Viimeks sentään tuli "vaan" hartioihin.)
-alavatsakivut
-itkettää. Luin justiin raskauden ajan tunteista ja rupesin pillittään. Älytöntä.
-hajut ällöttää. Turha toivo pitää kämpäs ikkunaa auki kun naapuri käy partsilla röökillä.
-ainainen nälkä
-ja turvotus varsinkin vatsan seudulla

Edellisessä raskaudessa ei ollut muuta kun rintojen arkuus ja kauheet alavatsakivut. Joten toiveissa on myt kun on noin paljon oireita että raskaus menis paremmin tällä kertaa. .


 
Tänään ekkaa kertaa pientä pahoinvointia, kun en heti hoksannu syyä kun alako nälkä yllättää! Melkein jopa olin onnellinen ensimmäisistä raskausoireista :D
 
Mami1986, onkos siellä jo pahimmat mahakipuilut loppuneet ? Täällä jo helpottanut onneksi.. eli taisi liittyä vaan tuohon ihan alkuun, ja kaikennäköiseen kasvuun ja venymiseen :D toivotaan näin... Mulla ei suurempia menkkakipuja ole ollut nuorempana, mutta tässä muutaman vuoden on ollut pahempia..joskus ei sängystä ylös päässyt kun jomotti kunnolla...eli voi tietty olla yhteyttä tuohon.
Unohdin aiemmasta listasta oireita, joita täällä muillakin näkyy... hiusten rasvoittuminen (pessyt joskus kahdesti päivässä!), ja itkuherkkyys (mielialojen vaihtelut)...itkua, ja suuria tunteita :D 
 
Voisin lisätä omaani sen verran, että tunteet heittelee laidasta laitaan.
Etusivun otsikon mukaan, raskaus on tehnyt minusta ajoittain hirviön.
Saatan kimmastua jostain ihan typerästä asiasta ja olla pitkäänkin vihainen ja kirota ja pärrätä.
Sitten yritän suutuspäissäni selittää miehelle, että eikö se nyt mistään mitään ymmärrä.
No kuitenkin, kun kumpikin ollaan rauhoituttu, voin selittää aina uudelleen ja uudelleen
mistä nämä johtuvat...
 
Mahakivut on hellittäneet lähes kokonaan. Päivittäin tulee sellaisia kipuhetkiä jotka menee nopeasti ohi. muuten olen kyllä nyt hämmentävän (ja tässä pääkopassa pelottavan) oireeton. Toisaalta hyvä niin, positiivista se kai on jos voi hyvin, mutta aiheuttaa tietenkin kaikenlaisia ajatuksia :-\ kahden viikon päästä neuvola ja siellä ei kai edes ultrata. Kovasti mietitään sitä varhaisultraa yksityisellä. En usko että jaksetaan odottaa viikolle 12. Tsemppiä kaikille oireilijoille ja ei-oireilijoille!
 
Mami86 Mulla kans hyvin vähäistä nippailua eikä oikein muuta. Vessassa käyn useammin, mutta johtuu siitä, että koitan juoda normaalia enemmän. Jotenkin toivon enempi oireita, koska jotenkin kuvittelen, että sitten ainakin kaikki ois hyvin. Tein pois digitestin ja näytti 3+ kuten kuuluukin. Se huojensi mieltä.
 
Täällä paha olo saatu kuriin, syö 30min välein niin ei yllätä. Nyt melkein viikon oli ihan tajutonta mut nyt tänään ei suuremmin oo ollut. Sellassia paha olo aaltoja tulee muttei ole jatkuvaa. Meinasin jo aamulla tehä testin että onko nyt vielä kyyissä kun yhtäkkii hävis se kamala kuvotus..

Hehee, ootteko jo nähnyt tän ? http://www.vau.fi/raskaus/Tunteet/Tiedat-etta-olet-raskaana-kun/
 
Täällä kans rasvottuu hiukset ihan taju nopeesti, pakko pestä joka ilta ja naama kukkii kans ja en muutenkaan näytä mitenkään hehkeältä :D ekassa raskaudessa moni sanoi että hehkuin ja olin jotenkin erityisen kaunis, no näkisivätpä nyt, niin kaukana ollaan niistä ajoista emoticon
tuli vielä mieleen, että voisin soittaa sinne neuvolaan ja kysyä, että mitä siellä ekalla kerralla tehdään, onko vain jutustelua vai kattoovatko ultralla, kun en tämän paikkakunnan käytäntöä tiiä.. aikaisemmin jossain kerroinkin, että edellisellä paikkakunnalla oli samalla käynnillä kaikki mahollinen ja siksi mukava emoticon

 
Mulla tullu komea finni naamaan. Samoin tuntuu, että nälkä on koko ajan. Nämä varmaan on oireita :)
 
Mulla kans muutama iso ja kipeä (!) finni tullut leukaan.
Samaten olen huomannut, että mulla on nivusiin tullut pari kipeää finnin tyyppistä
näppyä
 
Kun lueskelin aiempina päivinä ketjua, huomioin, että aika moni huolehti oireiden vähyydestä melko pienillä raskausviikoilla. Ainakin minulla mainitsemisen arvoiset oireet alkoivat vasta h 6+3 tienoilla, eli ihan heti ei tarvitsekaan olla kovin kummoisia oireita :) Eikä niitä toki välttämättä tule jatkossakaan. Ajattelin vain tsempata, ettette huolehdi turhista, kun itse olin aika huolissani. Tuntui tuolloin, että ketjussa kaikilla oli oireita heti plussatestin tehtyään (tai jopa ennen), kun minulla ei ollut kyllä yhtikäs mitään...
 
Täällä väsymys loppunut. Sunnuntaihin asti olen nukahtanut ihan miten sattuu ja olen ollut ihan poikki. Eilen ja tänään ei mitään, klo puoli yksitoista illalla ja vieläkin hereillä.

Ahdistaa tämä itsensä tarkkailu. Todella stressaavaa. Onko oireita vai ei ole, ja mitä oireita on jos on. Todella masentavaa ja raskasta koko ajan olla huolissaan =( Ja nyt sitten huolettaa kun ei enää väsytä. Huoh...

JA sorry valitus.
 
Mä en varmaan olisi niin huolissani tästä oireettomuudesta, jos ei olisi verrokkina edellistä raskautta, jossa oireet oli ihan eri luokkaa. Tänään on varhaisultra ja aika pessimistisin mielin oon sinne menossa. Tuntuu että kaikki vähäisetkin oireet on kadonneet.
 
Liina85, toivottavasti sieltä sikiöstä löytyy se kaikkein selkein oire eli kasvava alkio.
 
Mullakin ne oireet alko vasta jossakin rv 6+5 tienoilla. Iski ku salama kirkkaalta taivaalta se pahaolo 
 
Tänään 8+0 ja oireina pelkästään turvonneet rinnat, ei mitään muuta. Kaikki kuitenkin hyvin, tonne ultrapuolelle päivitinkin kuulumisia.

Oireettomuus (poislukien turvonneet rinnat) ainakin omalla kohdalla on ihan ok, eli toistaiseksi kaikki hyvin.
 
Ensimmäiset oireet oli rintojen aristus. Nyttemmin voimistunut niin paljon, että rinnat on kovat, painavat ja tooodella arat. Alavatsaa juilii käytännössä jatkuvasti. Vatsaa turvottaa. Jalkoja särki vietävästi alussa. Siihen aloitin syömään magnesiumia joka ilta. Se auttaa vähän. Hajuaisti muuttui viime viikolla eli ilmeisesti rv 5. Tuntuu, että koirani haju etoo vietävästi. Haju on todella karmiva, samoin jotkut ruoat. Oksetus liittyy tähän hajujuttuun. Aamuisin on vaikeaa päästä sängystä ylös kun oksettaa niin paljon. Syöminen ei auta. Oksennan joka aamu ja välillä töissä. Todella vaikea salata työkavereilta tätä. Pakko vaan yrittää. ´Tiedän että oireet tästä vielä pahenee. Jospa ne kuitenkin parin kuukauden päästä helpottaisi?
 
Mulla rinnat eivät ole aristaneet enää muutamiin päiviin, tänään vasta huomasin asian emoticon
Tänään oli taas huonovointisuutta, mutta se meni ohi pari pilttiä syötyäni.
 
Takaisin
Top