Oireet rv 13-27

Voihan ummetus... Se on täällä taas ja tukalampana kuin koskaan :/ Tuntuu että kaikki ruoka jää tohon navan ympärillä eikä liiku siitä mihinkään. Maha näyttää siltä kun olis viikonlopun aikana tullu kaks raskauskuukautta lisää. Argh
Mä ostin luumuja, ja söin tosi paljon luumuja, ja ne eivät ole mun herkkua... :shifty: ja sit pari reipasta kävelylenkkiä ja 3l vettä niin auttoi asiaa vähäsen. Inhottava vaiva ja kun katsoo kuvia miten kohtu valtaa kaikki suoliston tilan niin vannon että loppuraskauden syön pelkkiä sosekeittoja!

Tuota, ehkä vähän hassua tässä kirjoittaa, mutta hyvä niksi kun vatsa on vähän kovalla ja pitää "ponnistaa", niin nostaa jalat esim laatikon yms päälle pöntöllä ollessa. Asento matkii ihmisen luonnollista kyykky asentoa ja "pistää mutkat suoriksi".. Voi helpottaa jos taipumusta peräpukamiin yms. Mitä korkeammalle saa jalat niin sitä parempi.

Toivottavasti kukaan ei pahoittanut mielensä tästä kirjoituksesta :shy:

Ei kai nyt kukaan tuosta mieltään pahoittaisi eloinen! :) Oma ongelmansa, jos pahoittaisi.

Kuituja ruokaan olen lisännyt minäkin: kasviksia, vihanneksia, ruisleipää, linssejä, kikherneitä, hedelmiä ym. Lisäksi Vi-Sibliniä päivittäin ja tietysti liikuntaa. Tilanne on parempi, mutta rutiinit pitää pitää kunnossa.

Mä ostin luumuja, ja söin tosi paljon luumuja, ja ne eivät ole mun herkkua... :shifty: ja sit pari reipasta kävelylenkkiä ja 3l vettä niin auttoi asiaa vähäsen. Inhottava vaiva ja kun katsoo kuvia miten kohtu valtaa kaikki suoliston tilan niin vannon että loppuraskauden syön pelkkiä sosekeittoja!

Tuota, ehkä vähän hassua tässä kirjoittaa, mutta hyvä niksi kun vatsa on vähän kovalla ja pitää "ponnistaa", niin nostaa jalat esim laatikon yms päälle pöntöllä ollessa. Asento matkii ihmisen luonnollista kyykky asentoa ja "pistää mutkat suoriksi".. Voi helpottaa jos taipumusta peräpukamiin yms. Mitä korkeammalle saa jalat niin sitä parempi.

Toivottavasti kukaan ei pahoittanut mielensä tästä kirjoituksesta :shy:

Mä luulen että jokaiselle tulee enemmän tai vähemmän tutuksi erilaiset eritteet ja kiusalliset vaivat tässä raskauden ja vauva-ajan myötä:grin Onhan näistä ehkä hassua puhua, mutta ehkä parempi täällä kuin jossain kahvipöytäkeskustelussa:joyful:
Ja ei tuossa sun niksissä ole mitään sen pahempaa kuin vaikka luumujen suosittelussa! Tuosta oli muistaakseni ihan jossain sanomalehdessäkin joskus. Että länsimaiset vessat on itseasiassa huonommin suunnitellut suolen toiminnalle kuin maakuopat jossain päin maailmaa... Ja siis siksi pikkulapsetkin tarvii korokkeen kun alkavat käydä pöntöllä.

Nyt on viikkoja 14+0 ja edelleen pahoinvointi vaivaa... Oksennus tulee vaan 1-2 kertaa päivässä, mut etova olo pamahtaa päälle tosi helposti. Mut välillä onneks parempikin olo :rolleyes: väsymyskin on aika kovaa edelleen. Mut pakkohan tän on kohta muuttua paremmaks :) muistaakseni esikoisessa näihin aikoihin alkoi olemaan parempi olo.

Täällä kanssa ummetusta, joten luumut (yäk) myös ruokalistalla. Oletteko kukaan kokenut yöhikoilua? Mulla alkanut tällainen vaiva? Viime yönä heräsin useampaankin otteeseen ja inhottavaa kun tuntui, että koko sänky lainehti hiestä. Ens yöksi pitää varata varapeittoa ja tyynyä hikoilun takia.

Onko kellään paineen tunnetta alapäässä? Tai tietääkö joku mistä johtuu? Täällä vaivaa aina silloin tällöin, inhottava kun töissä sattuu. Oon seisomatyössä enkä ole kertonut vielä raskaudesta niin en haluaisi ylimääräisiä taukoja pitää. Onneksi ei ole kuitenkaan supistellut.

Täällä kanssa ummetusta, joten luumut (yäk) myös ruokalistalla. Oletteko kukaan kokenut yöhikoilua? Mulla alkanut tällainen vaiva? Viime yönä heräsin useampaankin otteeseen ja inhottavaa kun tuntui, että koko sänky lainehti hiestä. Ens yöksi pitää varata varapeittoa ja tyynyä hikoilun takia.
Mulla ei oo ollut yöhikoilua mutta pikaisella googlauksella vissiin normi vaiva, vissiin enemmän loppuraskautta kohti...? Yöpalelua taas täällä :)

Täällä mennään viikkoja eteenpäin edelleen oksentelun kanssa ja kauhean väsymyksen kera. Töihin menosta ei voi haaveillakaan. Saati mistään muistakaan menoista. Liikkeitä aloin tänään tuntemaan pikkusesta ihan kunnolla. Pyörähti kohdun oikeaan reunaan ja tuntu humahdus. Sieltä se on myös tökkinyt. Maha kasvaa kovaa vauhtia myös. Paino on alkupainosta tippunut kilon ja ei ole siitä lähtenyt nousemaan, mutta tänään terkka sanoi sen olevan normia varsinkin oksentelijoilla. Onneksi kevät tekee tuloaan pikkuhiljaa ja vaikuttaa piristävästi mielialaan kaiken tämän huonon olon oheessa. Iho on myös nyt tosi tiukoilla ja pitkin päivää pitää rasvailla.

16+1

Täällä myös vielä pientä pahoinvointia, mut nyt pahinpana oireena ihan järkyttävä närästys! :mad: Ei paljoa renniet eikä gavisconit auta :( Olisko hyviä vinkkejä kellään? En tiedä montako päivää tän kanssa jaksaa vielä kärvistellä, pakko varmaan kohta soitella lääkäriin jos ei ala helpottaa, että saisiko tähän mitään vahvempaa lääkettä käyttää... Esikoista odottaessakin kyllä närästi jossain vaiheessa aika pahasti, mutta vasta paljon myöhemmin. Nyt kuitenkin vasta 15+0.

Täälläkin alkaa pikkuhiljaa itsensä tasaaminen 8 vkon rajun oksentamisen jälkeen paino tippui 10 kg. eikä ole vielä lähtenyt nousuun. Nyt sentään pystyy syömään, mutta hyvin on lempiruoat ja inhokit löydetty. Lohikeitto ihan paras ja kaikki hedelmät ja vihannekset. Normaalisti söisin pussin karkkia päivässä, mutta nyt ei ole tehnyt mieli juuri ollenkaan mitään hyväskää. Hampaideni puolesta voivottelen kun oksensin 10-20 kertaan päivässä koko 8 viikon ajan. Alavatsassa on tuntunut kipua tämän päivän ja suoli tukossa, sitten kun vihdosta viimein tuntuu että vessaan tarttee mennä niin onkin sitten ihan löysällä ja maha kipeä. Rv 16+1 ja vielä odottelen tätä ihanaa raskausajan alkua. :arghh:. Olen jättänyt pahoinvointilääkkeet pois (joita söin 2 viikkoa) ja enää oksennan 2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla.

Koko ajan päänsärky eli lääkkeitä kuluu (migreeni). Lisäksi tuo ummetus, paineen tunne ja supistukset. Koskaan ennen ei ole ollut näin jatkuvia supistuksia ennen synnytystä. Onneksi ei oo kivuliaita, joten en oo huolissaan. Töissä tosin liian raskasta nyt, joten siihen yhdistän...

Nyt on viikkoja 14+0 ja edelleen pahoinvointi vaivaa... Oksennus tulee vaan 1-2 kertaa päivässä, mut etova olo pamahtaa päälle tosi helposti. Mut välillä onneks parempikin olo :rolleyes: väsymyskin on aika kovaa edelleen. Mut pakkohan tän on kohta muuttua paremmaks :) muistaakseni esikoisessa näihin aikoihin alkoi olemaan parempi olo.

Täällä tänään 14+0 ja äsken juuri kävin halailemassa vessanpönttöä. Oli huono olo pitkään pois ja nyt on taas viikon sisällä tullut takaisin. Ja aina ILTAISIN. Koko aikana oksentanut vain kahtena aamuna, yleensä aina vain iltaisin. Väsymys myös edelleen valtaisa. Jos sulla on kokemusta jo esikoisesta ni yritän kans olla luottavainen et pian menis ohi ja alkais se kuuluisa "energisyys ja hehku"

Itsekin huomaan kyllä oksennusrefleksin olevan paljon herkemmässä kuin normaalisti. Tämän ilmeisesti söin liikaa liian nopeasti niin oksentamaanhan sitä piti mennä. Viikkoja nyt 14+1 ja luulin päässeeni pahoinvoinnista jo eroon. Niin ja raskausvitamiineja en uskalla vieläkään syödä kun niistä jää inhottava tunne kurkkuun mikä laittaa oksettamaan :dead:

Itsekin huomaan kyllä oksennusrefleksin olevan paljon herkemmässä kuin normaalisti. Tämän ilmeisesti söin liikaa liian nopeasti niin oksentamaanhan sitä piti mennä. Viikkoja nyt 14+1 ja luulin päässeeni pahoinvoinnista jo eroon. Niin ja raskausvitamiineja en uskalla vieläkään syödä kun niistä jää inhottava tunne kurkkuun mikä laittaa oksettamaan :dead:
Huomasin kurlatessa että oksennusrefleksi toooodella herkällä! Nimimerkillä en enää kurlaa!

Täällä tänään 14+0 ja äsken juuri kävin halailemassa vessanpönttöä. Oli huono olo pitkään pois ja nyt on taas viikon sisällä tullut takaisin. Ja aina ILTAISIN. Koko aikana oksentanut vain kahtena aamuna, yleensä aina vain iltaisin. Väsymys myös edelleen valtaisa. Jos sulla on kokemusta jo esikoisesta ni yritän kans olla luottavainen et pian menis ohi ja alkais se kuuluisa "energisyys ja hehku"
Voi, toivottavasti sullakin loppuu kohta! Joo mä jaksan sen voimalla et muistelen raskauden olevan ihanaa aikaa :D ja niin se olikin heti tän pahoinvoinnin jälkeen, nää olot onneks unohtuu tosi äkkiä ku saa voimat takasin. Sitä odotellessa :)

Mulla on jo muutaman viikon ajan ollu ihan jatkuva tarve syödä. Vaikka ei olisi enää nälkä niin silti haluan napostella jotain. Etenkin kaikki hiilarit maistuu. Aluksi ajattelin, että johtuu vain usean viikon ajan kestäneen pahoinvoinnin loppumisesta ja kroppa ottaa nyt senkin, mistä jäi silloin paitsi. Mutta loppua ei näy! Eniten harmittaa, että sokerihimo on tullut takaisin. Oli niin ihanaa, kun ei alkuraskaudessa tehnyt ollenkaan mieli makeaa ja nyt pitäis joka päivä saada jotain herkkua. Ärsyttävää, kun haluaisi vauvvan ja oman terveyden takia elää terveellisemmin.

Kokeile nestemäisiä vitamiineja ja beroccaa aina sillon tällön + D vitamiinia (kätevästi meillä 1v:n D+rela tipat) siinä on B vitamiinia joka helpottaa pahoinvointiakin. Tästä sain minä ainakin hieman mieliala kohennusta kun kaikki tabletit tuli ylös just sen takii kun tuntu että jäi kurkkuun.

Vihdoin itsekin pääsee mukaan tähän keskusteluun kun tänään viikoja 13+0 :couchpotato: Kauhulla luen teidän joidenkin juttuja, ootte kyllä aika sissejä kun ootte tollasta kestäneet! Itellä kesti kuutisen viikkoa aika pitkälti yhtäjaksoinen etova ja väsynyt olo mutta oksentanut en, mutta se on alkanut nyt väistyä aika kivasti. Oireena jäljellä oikeastaan hengästyminen. Hengästyn välillä ihan puhuessakin. Muuta ei nyt sitten juuri ookkaan. Paitsi että maha kasvaa vauhdilla, tänään alkoi tuntua et on aika siirtyä äitiyshousuihin :p

Täällä myös nyt 13+0 ja jatkuva huono olo jatkuu yhä. Oksennan päivittäin useamman kerran..
Rinnat on myös arat.

Jatkuva pahoinvointi on onneksi helpottanut. Lähinnä vaan närästyksestä johtuva ällötys iskee toisinaan. Mutta tällä viikolla töissä (parin viikon tauon jälkeen) huomasin hajuherkkyyden olevan melkoinen ja lisäksi se yökkirefleksi. Eritteet eivät haise kovinkaan öööööh miellyttäville ja harvasen aamuvuoro saa yökkiä, hoitotyötä tehdessä kun näiltäkään aromeilta ei voi välttyä :/ Iltavuorot onneksi menevät tässä asiassa helpommin.

Takaisin