Oireet rv 13-27

Väsyttää........ ZzzzZzzzZzzz. :dead:
Samma här. Haukottelen pitkin päivää, mikä on tosi rasittavaa varsinkin kun yrität haastatella potilaita ja olla ihan oikeasti kiinnostuneen näköinen heidän asioistaan niin meikätyär vaan hohhoijjailee. :hilarious: Huomenna on neuvola, ja toivonkin että tämä väsymys ei mistään alhaisista hemppareista johtuisi. Ehkäpä ne yölliset vessassa ravaamiset alkavat vähän verottaa tätäkin emäntää...?

Heippa! Tää nyt ei välttämättä kuulu just tän otsikon alle, mutta onko teistä joku nyt raskaana sairastanut influenssaa? ??

Ollaan perheen kanssa nyt ulkomailla, mies sairastui heti tänne päästyämme, poika 2-3 päivää perästä! Itse olen VIELÄ oireeton mutta olen melkein satavarma että tuo on influenssaa enkä oikein näe miten voisin tuolta välttyä kun ollaan koko ajan oltu tiiviisti yhdessä 4 seinän sisällä :( olen jo valmiiksi niin paniikissa että ei ruoka edes maistu!

Nippeli: Oletko/olitteko ottaneet rokotteen? Onko varmasti influenssa vai perusflunssa? Toivottavasti säästyt itse, ja jos et, ole heti yhteydessä lääkäriin, sillä voit saada lääkityksen (esim. Tamiflu).

Nippeli: Oletko/olitteko ottaneet rokotteen? Onko varmasti influenssa vai perusflunssa? Toivottavasti säästyt itse, ja jos et, ole heti yhteydessä lääkäriin, sillä voit saada lääkityksen (esim. Tamiflu).

Ei olla otettu rokotetta! Tää alkoi korkealla kuumeella, päänsäryllä ja heikolla ololla. Miehellä korkea kuume vain päivän mutta edelleenkin sitä huippaa välillä ja nyt on tullut yskää. Pojan yli 39 kuume ei laskenut eilen lainkaan panadolilla, kun hain uutta droppia laski just 38 ei valita muuta kuin tyhjää päätä ja huippausta. Ei tää musta nyt jotenkaan kuulosta perus kuumeflunssalta :( mahtaako Espanjassa saada tota tamifluta?

Samma här. Haukottelen pitkin päivää, mikä on tosi rasittavaa varsinkin kun yrität haastatella potilaita ja olla ihan oikeasti kiinnostuneen näköinen heidän asioistaan niin meikätyär vaan hohhoijjailee. :hilarious: Huomenna on neuvola, ja toivonkin että tämä väsymys ei mistään alhaisista hemppareista johtuisi. Ehkäpä ne yölliset vessassa ravaamiset alkavat vähän verottaa tätäkin emäntää...?

Täällä sama. Jotenkin kun saa työpäivän tehtyä niin sen jälkeen ei ole voimia enää mihinkään muuhun "normaaliin" kuten liikuntaan, ruoan laittoon tai kaupassa käyntiin. Toivon todella että tää väsymys menis pian ohi...

Ei olla otettu rokotetta! Tää alkoi korkealla kuumeella, päänsäryllä ja heikolla ololla. Miehellä korkea kuume vain päivän mutta edelleenkin sitä huippaa välillä ja nyt on tullut yskää. Pojan yli 39 kuume ei laskenut eilen lainkaan panadolilla, kun hain uutta droppia laski just 38 ei valita muuta kuin tyhjää päätä ja huippausta. Ei tää musta nyt jotenkaan kuulosta perus kuumeflunssalta :( mahtaako Espanjassa saada tota tamifluta?
Varmaan kyllä kannattaa ottaa ajoissa yhteyttä lääkäriin! Korkea kuume ei kait olisi hyväksi :/ Harmillista, että matkalla iskee tauti.

Tänne tuli sitten VTI. Aika miedoilla oireilla menin työterveyslääkäriin tarkistuttamaan, en viitsinyt riskeerata niin pitkälle kun viimeksi jolloin lääkäriin mut sai vasta kun pissin verta. :bag: Onko muilla ollut vielä raskausaikana? Streptokokki aiheuttajana vieläpä eikä se perinteinen ecoli. 5pv antibioottikuuri ja kontrolli 3pv kuurista. Pitää ens viikolla neuvolassa kertoa. Tekisi mieli tarkistuttaa ettei ole emättimen puolelle myös jotain tulehduksen poikasta. :sour:

Tänne tuli sitten VTI. Aika miedoilla oireilla menin työterveyslääkäriin tarkistuttamaan, en viitsinyt riskeerata niin pitkälle kun viimeksi jolloin lääkäriin mut sai vasta kun pissin verta. :bag: Onko muilla ollut vielä raskausaikana? Streptokokki aiheuttajana vieläpä eikä se perinteinen ecoli. 5pv antibioottikuuri ja kontrolli 3pv kuurista. Pitää ens viikolla neuvolassa kertoa. Tekisi mieli tarkistuttaa ettei ole emättimen puolelle myös jotain tulehduksen poikasta. :sour:
Millaiset oireet sai sut epäilemään?

Mulla oli influenssa ja pidin kuumeen panadolilla alle 38, ei pitäisi olla haittaa kun ei ole alkuraskaus enää menossa. Niin ja en ole myöskään ottanut rokotetta. Suosittelen lääkäriin menoa, voi olla tulehdusarvot korkealla, mulla niitä ei katsottu kun kuume laski 4 vrk jälkeen. Mulla jäi yskä jälkitaudiksi ja räkä irtoaa vähitellen. Meillä alkoi kovilla lihassäryillä ja korkealla kuumeella. Muista juoda tuplamäärä nestettä ja syödä hyvin vaikkei ruoka maistukkaan:oops:

Oon ehkä vähän hormonihuuruissa helposti paniikissa kaikesta ja pohdin kokoa ajan miehen ja pojan oireita.. miehellä oli kuumetta yhden päivän ja pojalla alkoi edellisiltana lämpöily, eilen oli kuumetta ja tänään vain lievää lämpöilyä eikö influenssassa kuume kestäisi päiviä??
Pahoittelut kun nyt tänne tätä pommitan [emoji27] helpottaa vain kun saa lukea muiden kokemuksia

Mulla oli streptokokki VTI myös. Oireeton ja tuli vaan niissä peruslabroissa ilmi... Sain kans 5 pv kuurin, jolla meni ohi. Mutta... Nyt joudun käymään antaan pissanäytteen joka kuukausi labrassa, kun lääkäri haluaa tarkkailla :/ Onko toi streptokokki jotenkin vaarallisempi?

Oon ehkä vähän hormonihuuruissa helposti paniikissa kaikesta ja pohdin kokoa ajan miehen ja pojan oireita.. miehellä oli kuumetta yhden päivän ja pojalla alkoi edellisiltana lämpöily, eilen oli kuumetta ja tänään vain lievää lämpöilyä eikö influenssassa kuume kestäisi päiviä??
Pahoittelut kun nyt tänne tätä pommitan [emoji27] helpottaa vain kun saa lukea muiden kokemuksia
Kuulostaa tavalliselta flunssalta tai muulta...influenssaan kuuluu korkean kuumeen lisäksi erittäin voimaton olo ja pahat lihassäryt.

EloPapu ilmeisesti jos se streptokokki aiheuttaa emättimen puolelle tulehduksen, voi olla vaarallinen. Etenkin jos siis sieltä leviää kohtuun tai synnytyksen yhteydessä tarttuu lapseen. Mutta jos tilanne on seurannassa niin tuskin kannattaa hermoilla. ☺ Ilmeisesti kuitenkin aika monilla naisilla on tuo ilman oireita.

Kuulostaa tavalliselta flunssalta tai muulta...influenssaan kuuluu korkean kuumeen lisäksi erittäin voimaton olo ja pahat lihassäryt.

Samaa sanoisin tuosta ja lisäisin oireisiin myös huonovointisuuden. Mä ja lapset sairastettiin todennäköisesti influenssa joulun välipäivinä, olin myös ihan paniikissa kun oli vielä alkuraskaus menossa. Kaikilla oli päänsärkyä, lihassärkyä, kuumetta (lapsilla korkeaa mulla jostain syystä pysytteli alle 38) ja todella voimaton olo. Siis lapsetkin (2v ja 4v) vain makoilivat eivätkä jaksaneet edes leikkiä, ruoka ei maistunut kellekään. Ja se voimaton ja sairas olotila jatkui koko viikon. Missään kokeissa ei käyty todentamassa influenssaa, mutta aika varma oon että sitä oli. Rokotetta ei olla otettu.
Tuosta kahden viikon päästä tuli "uusi" flunssa jossa lapsilla kova yskä ja mulle myös poskiontelotulehdus..

Niin ja tosiaan se huonovointisuus oli jatkuvaa etomista (vaikka alkuraskauden pahoinvointiakin oli, mutta tuo oli jotain infernaalista pahaa oloa), kaikki ruoka oksetti eikä maistunut yhtään. Nuorin myös kävi useasti vessassa kyökkimässä vaikkei kunnon oksennusta tullutkaan..

Muokattu viimeksi:
13+0 ja energiat on palanneet! Ehkä jo viikko sitten tosin. Liikuntainto on taas täällä ja halu päästä eroon tästä ylimääräisestä pöhötyksestä jota sokeri ja vähäinen liikunta ekoina kuukausina sai aikaan..
oireina taas kipeät ja pinkeät rinnat (nännit on suurentuneet), kauhea janoisuus, ja ajoittaiset kohdun kasvukivut. Myös se ettei läheskään kaikkea tee mieli, moni ruoka ällöttää (kahvikissa meinaa oksentaa kahvin hajusta), ja toisaalta taas tekee mieli syödä asioita joista en edes tykkää, niinkun vaikka oliivit!

oireina taas kipeät ja pinkeät rinnat (nännit on suurentuneet), kauhea janoisuus, ja ajoittaiset kohdun kasvukivut.

Mullakin aivan sairaan kipeät rinnat ja uutena vaivana tullut kipu häpyluun aluella ja nivusissa. Erityisesti liukkailla teillä kävellessä nivuset tosi kipeinä kun joutuu jännittämään, ettei kaadu.

Voihan pääkipu!! Jomottavaa.. Saattaa päivän aikana tulla ja mennä. Huomasin tänään, että rauhottuu kun istun, sit taas kun lähden liikkeelle niin jomottaa. Yritän juoda vettä, mutta en tiiä auttaako se. Ruuan syönti saattaa hetkeks helpottaa pääkipua. Äh, tuntuu et pahenee vaan viikko viikolta. :( verenpaine oli viimeks neuvolassa ok.. Pitää varmaan silti käydä mittauttamassa ennen seuraavaa nvlaa. 14+6.

Voihan ummetus... Se on täällä taas ja tukalampana kuin koskaan :/ Tuntuu että kaikki ruoka jää tohon navan ympärillä eikä liiku siitä mihinkään. Maha näyttää siltä kun olis viikonlopun aikana tullu kaks raskauskuukautta lisää. Argh

Takaisin