Oireet ja himot

Vaikka en mitenkään mahdoto kahvisieppo ole ollutkaan niin nyt se aamutauon kahvi+pulla on ruennut maistumaan harvinaisen hyvälle :rolleyes:

Onko normaalia, että oireet loppuu joskus vk 14 jälkeen? Olen nyt vk 16+5 ja olo on ollut oireeton jo useamman viikon. En tiedä tunnenko vielä liikkeitä, istukka on edessä. On ihan sellainen olo, etten olisi raskaana ollenkaan. Mahakin pullottaa vain välillä, mutta ei sitä erityisesti kyllä huomaa muuten. Rv 14+ on nähty ultralla kyllä elävä sikiö neuvolassa, mutta nyt taas ahdistus valtaa mielen kun mitään ei tunnu :(

Mullakin jäi kahvi jo hyvin alussa pois. Ennen meni pahimmillaan useampi krhm pannullinen päivässä.... Ihan hirveät vierotusoireethan siinä iski kun lopetti yhtäkkiä :D.
Nyt olen juonut parina päivänä toooosi runsaalla maidolla pikku kupposen kahvia (sellasen vanhanajan kahvikupin).

Nuttu: taitaapi olla ihan normaalia tuo oireettomuus näillä viikoilla. Mullakin loppu pahoinvoinnit sun muut jo aikapäiviä sitten. Nyt on ihan hulluna vaan energiaa tehdä kaikkea!

Välillä itsellekin iskee huoli olenko enää raskaana ollenkaan, mutta yritän aina vaan ajatella iloisia asioita sillon. Eikai tässä muutakaan voi.

Onko normaalia, että oireet loppuu joskus vk 14 jälkeen? Olen nyt vk 16+5 ja olo on ollut oireeton jo useamman viikon. En tiedä tunnenko vielä liikkeitä, istukka on edessä. On ihan sellainen olo, etten olisi raskaana ollenkaan. Mahakin pullottaa vain välillä, mutta ei sitä erityisesti kyllä huomaa muuten. Rv 14+ on nähty ultralla kyllä elävä sikiö neuvolassa, mutta nyt taas ahdistus valtaa mielen kun mitään ei tunnu :(

Joo taitaapi olla normaalia tuo oireettomuus näillä viikoilla. Eikö teillä oo mahdollista esim käydä kuuntelemassa neuvolassa sydänääniä? Mulle oma th sano et saa tulla millon vaan kuuntelee jos haluaa :) mut en oo käynyt kun vaan hakiessa lisää sokerimittaus välineitä niin samalla käyny kuuntelemassa sykkeitä :)

Näillä viikoilla pitäiskin kai olla alkuraskauden oireet ohi, kohta alkaa sitten ne myöhemmät vaivat :D

Täällä vaivaa vaan järkyttävä väsymys edelleen. Muuten olo on normaali. Masu alkaa näkyä. Kotidoppler antaa mielenrauhaa kun voi aina ennen nukkumaanmenoa kuunnella :)

Mulla iski taas ihan älyttömän huono olo kun olin saanu muksut iltapalapöydän ääreen. Ei tarvinnu lähtee oksentaa, mut poika kysy et kuka täällä oikein kurnuttaa ku sammakko :joyful: ku mä yökin menemään :sour:.. huhhuh..

Ja voihan väsymys. Tietysti viimeyö meni kyllä varsin kehnoilla unilla.

Meillä kanssa pienimmäinen on räkäinen, ei siis tarvinnut nukkua. :( eilen olin joukkueen kanssa pikkujoulu aterialla ravintolassa ja huono olo ja oksennus tuli. Se tunne kun lähdet hirveällä vauhdilla kipittää vessaan ja toivot että ei tarvii jonottaa. Rupee jo kyllästyttää tää jatkuva paha olo ja yrjööminen.

Tänään olin pitkästä aikaa aamuvuorossa, ja tuli kolmen tunnin tauko syömisissä. Ei tullut paha olo mutta taju meinas lähteä.. Alkoi pyörryttää ja silmissä sumeni. Oli pakko käydä istumassa ja juomassa mehua, ja sillä meni ohi. Ei siis vissiin parane antaa verensokerin laskea, vaikka pahaa oloa ei enää tulekaan..

Mulla sama juttu! Jotenkin nyt ajatukset ja odotukset liikkeissä koko ajan..kun ei oo mitään oireita nii välillä kovasti mietityttää.

Olot on helpottaneet jo hetki sitten ja nyt melko oireetonta täällä. Pitkästä aikaa maistui kahvi ja olen niin onnellinen siitä :)

Mää oon kans suht oireeton! Väsymys meinaa vaan painaa, mut luulen sen johtuvan aikaansaamattomuudesta.. Maanantaina töissä satulatuolilla istuesaa meinas etoa ja tänään neuvolassa sanoki, et saatto vaan sopivasti painaa johonki ja teki pahan olon. Harmi vaan ku ei töis oo oikein muutakaan tuolia, toinen vaihtoehto sit seisominen, mut sekään ei onnistu kerralla 10min pitempään[emoji17]

Mulla tuntuu olevan kyllä kaikenlaisia oireita. Pahoinvointi palannut parin viikon jälkeen :yuck: ja väsymys ihan hirveetä. Sydän muljahdellu kolmisen viikkoa ja sykkeetkin nousee tosi helposti jos teen jotain eli oon vaan kotona lepäilly. Ja harjoitussupistuksia vähän väliä, jotka tuntuu inhottavilta, vaikkei oo kivuliaita. Odotan edelleen sitä ihanan energista keskiraskautta, vois ilmaantua! Kiva kuulla että muilla alkanu oireet helpottaa :), ehkä nää munkin täst vielä.

Mitenkäs muuten jos epäilee hiivaa tai bakteerivaginoosia niin pitääkö käydä lääkärillä vai riittääkö soitto neuvolaan :bag: kummia oireita on mutta mulla ei kumpaakaan em. vaivaa oo koskaan ollut..

Mulla oli esikon aikaan hiiva ja Mä soitin ihan tk:hon silloin. Hoitaja katsoi että onko oikeesti jokin päällä ja pyysi sitten lääkäriä laittaa e reseptin apteekkiin ja sain lääkkeet.

Mä sain nyt lääkekuurista hiivan ja soitin saanko ottaa reseptilääkkeen kun mulla jo oli se, niin en saanu. Piti käyttää paikallishoitoa. Johtukohan alkuraskaudesta vai lääkäristä? Soita eka, kyllä ne pyytää käymään jos haluavat. Ensimmäinen kerta voi vaikuttaa, että haluavat käymään.

Jotenkin sitä luulis, että kolmannessa raskaudessa osais jo rentoutua mutta ei. Hirvee huoli onko kaikki hyvin kun yhtäkkiä ei oo ollu yhtään mitään oireita varmaan kolmeen viikkoon. Nyt on siis 18+0. Tiistaina on onneks neuvolalääkäri niin jos ees sykkeen sais kuulla niin vois hiukan ees rentoutua:(

Sama täällä. Paniikki meinaa hiipiä takaraivoon kun oireet on lähes kadonneet ja liikkeitä tuntuu aina joskus. Mietin että jaksaako sitä oottaa tonne rakenneultraan asti (vasta 9.1) vai pitääkö sitä käydä neuvolassa hakemassa mielenrauhaa jossain välissä.

Takaisin