Oireet ja himot

Yöunet tahtoo jäädä lyhyiksi, pahimmillaan jää 5 tuntiin. Pakko käydä yöllä vessassa ja sen jälkeen ei aina enään tule uni tai ainakin valvon 1-2 tuntia ennen nukahtamista. Jäätävä väsymys kokoajan, kun en töiden takia voi ottaa päikkäreitä. Pahoinvoivaolo aamusta iltaan ja pahenee vielä iltaa kohden. Jonka takia en tahdo saada syötyä kunnolla. Sitten vielä pari viikkoa sitten alkaneet liitoskivut. Lonkkiin sattuu ja issiaskipua lyö oikeaan kinkkuun ja koko jalkaan. En tahdo välillä päästä kävelemään tai löydä asentoa jossa nukkua, kun sattuu niin paljon. Olen huolissani kun omistan yli liikkuvat nivelet, että miten selviän töistä. Onko ideoita mikä helpottaisi kivun pois lonkista?

Mul on kans näitä isiaskipuja. Oon yrittäny välttää nosteluita töissä. Joku joskus puhu vyöhyketerapiasta et se auttais.
Viime raskaudessa lonkat oli kans kipeet, joten nukkuessa aina oli tyyny jalkojen välissä nii se helpotti.

Yöunet tahtoo jäädä lyhyiksi, pahimmillaan jää 5 tuntiin. Pakko käydä yöllä vessassa ja sen jälkeen ei aina enään tule uni tai ainakin valvon 1-2 tuntia ennen nukahtamista. Jäätävä väsymys kokoajan, kun en töiden takia voi ottaa päikkäreitä. Pahoinvoivaolo aamusta iltaan ja pahenee vielä iltaa kohden. Jonka takia en tahdo saada syötyä kunnolla. Sitten vielä pari viikkoa sitten alkaneet liitoskivut. Lonkkiin sattuu ja issiaskipua lyö oikeaan kinkkuun ja koko jalkaan. En tahdo välillä päästä kävelemään tai löydä asentoa jossa nukkua, kun sattuu niin paljon. Olen huolissani kun omistan yli liikkuvat nivelet, että miten selviän töistä. Onko ideoita mikä helpottaisi kivun pois lonkista?
Ootko kokeillut tukivyötä? Neuvolasta saattaa saada lähetteen fysioterapeutille, se kannattaa hyödyntää jos mahdollista on. Viimeksi fyssari auttoi mun jumiutuneisiin lapoihin, katottiin jumppaohjeet ja nukkumis asennot. Suosittelen. :)
Neuvoi myös nukkumaan kyljellään tyyny polvien välissä ja toinen kainalossa että hartialinja pysyy suorana.

Onneksi neuvola ensiviikolla, jospa saisin apua. Täytyy kokeilla lisätä tyyny vielä. Tämä aamu mennyt pelkäksi itkemiseksi, kun väsyttää niin paljon.

Nyt on sunnuntaista alkaen ollut pää kipeä melkein taukoamatta ja samoihin aikoihin alkoi myös rytmihäiriöt. Mulla on ollut niitä ennenkin stressin takia. Luin että kuuluvat usein myös raskauteen. Stressiä on kovan väsymyksen ja pää/selkäkipujen takia. Mulla on aika korkea kynnys hakea sairaslomaa töistä, mutta nyt varasin lääkärille ajan huomiseksi. Onko teillä muilla ollut rytmihäiriöitä nyt raskauden aikana? Entä onko muut olleet väsymyksen takia saikulla?

Mulla on ollu välillä rytmihäiriöitä tän raskauden aikana, mutta ollu niin ohi meneviä etten oo jaksanu sen enempää niihin kiinnittää huomiota. Jostain luin kans, että rytmihäiriöitä voi raskausaikana olla, mutta jos on pahoja oireita ja jatkuvaa, ni sitten kannattaa toki tutkituttaa. Rytmihäiriöit voi mun mielestä johtua ihan väsymyksestä tai stressistä.

Sympatiahalauksia ilkeistä oireista/vaivoista kärsiville <3

Itselläni on leimaavin oire on ollut väsymys kuten monella muullakin. Joskin tällä viikolla hiukan helpottanut, JES! Kovasti vielä energiatasot tosin heilahtelee, joten edelleenkään ei uskalla asioita tai tapaamisia juurikaan sopia :smiley-angelic006 Etominen myös ehkä vähän jo rauhoittunut, mitä olenkin kovasti odottanut!

Nyt viime viikkoina ja päivinä sitten oirerepertuaariin tulleet alaselän kivut ja iskias myös - niitä en todella olisi osannut odottaa ihan näin varhain :stop: Kauratyynyn lämpö tai tuki selän notkossa (esim. kääritty viltti) päätteellä työskennellessä on kyllä jonkin verran jeesinyt, suosittelen! (12+6)

Omppu15, juu vaikka olen hienovaraisesti vihjannut väsymyksestä niin vielä olisi öitä tyrkyllä. Nyt kaksi yötä 4-5h nukkuneena ja 10h työpäivät ei oikein omaa jaksamista helpota. Pahoinvointikin taas vaivannut, kamalat poltot edellisiltana jotka pitikin sitten hereillä puoleenyöhön.
Puhuttiin kaverin kanssa tänään kuinka ihmiset jotka ei ole raskaana ollut kertaakaan tulevat hehkuttaan kuinka tää on ihmisen parasta aikaa ja pitää nauttia eikä valittaa. Onhan tää juu hienoa, mutta ei pahoinvoinnit ja jäätävä väsymys kyllä mikään tavoittelemisen arvoinen tuntemus ole! Raskaana olo on aika rankkaa. :cool:

Ei se raskaana oleminen aina niin hehkeätä oikeasti ole. Mulla kans edelleen jokapäivä tulee niit huonon olon kohtauksia, väsyttää, jalkaa rupee kramppaa ja selkä tulee kipeeks. Sit mulla aiemmissa raskauksissa on vauvan liikkeet tuntunu melko heti rv 13 jälkeen ja nyt ei liikkeitä meinaa kuulua millään. Meinaapi itteäni hiukan oikeasti huolettaa ja oon kyllä isännällekkin asiasta maininnut. Aiemmissa raskauksissa mulla ei oo ollu huolen häivää, mut nyt ihan oikeasti jännittää ensiviikon neuvola. Et onks siel masus enää ketään? Ultrassakin se oli niin rauhallinen..

Täälläkin on ollut tosi häiritseviä ja runsaita rytmihäiriöitä. Terkka mietti et johtuisikohan kilpirauhasesta, arvot oli jo vähän koholla ja liian matalana kk sitten. No huomenna sen näkee kun käy kokeilla. Jos ei johdu siitä niin sitten saa lääkäri ruveta pähkäilemään mistä johtuu.
Issias on täälläkin vaivannut, hankala vaan olla töissä nostelematta mitään.

Mulla on jo nyt ilmaantunut alapäähän paineen tunne, mikä on aikaisemmin tullut vasta puolenvälin jälkeen kun maha alkaa oikeasti olemaan isompi. Viimeksi paine oli niin kova että loppu puolella ei pystynyt seisomaan 15 min pidempään kun kipu oli jo kova.

Mietin kehtaanko kirjoittaa kun niin moni täällä kärsii ikävistä oireista :D täällä ainoat oireet ovat muutaman viikon ajan olleet lievät yökötyshetket pari kertaa ja väsymys. Jotenkin helppo unohtaa olevansa raskaana kun ei ole oireitakaan.

Eilen ehtoolla kaupassa keräilin itteeni ihan huolella. Juoksin kaupasta pakolliset mitä olin mennyt hakemaankin ja äkkiä pihalle oksentaan. Tuli kyllä ihan puskista taas, tai siis kyllähän mä joka ehtoo voin huonosti, mutta että ihan piti ruveta oksentamaan..

Täällä ällötys ollut poissa jo aikalailla pari viikkoa. Väsyttää ja rinnat aristaa edelleen, venymis?kipuja tuntuu kohdun seudulla ja välillä tuolla "alakerrassa" ikävää tuikkimista. Kahvia ei pysty vieläkään juomaan, ja voisin elää subin leivillä.. Nälkä on koko ajan, vatsa vuorotellen ummessa ja ihan vesiripulilla :hungover: Turvottaa niin ettei farkkujen käytöstä puhettakaan. Tuntuu ihan kuin vatsa ois alkanut jo työntyä esille :wideyed::wideyed: Esikoisesta alkoi tuntua häpyluun päällä pieni kumpu vasta joskus lähempänä puoltaväliä, ja näkyviin se tuli vasta joskus 20 viikon jälkeen. Silloin olin tosi paljon laihempi, eikä ollut mitään mahamakkaroita. Nyt on sellanen "äitirölly" tuossa jo ennestään ja tuntuu että se puskee koko ajan vaan pahemmin esille :bag:

Täällä siis viikkoja 12+2 (ultran mukaan 12+6), mitenkäs muiden mahat?

15+4 ja kyl mul maha jo näkyy selvästi, vaik muuten oon laihtunu sen 4-6kg pahoinvoinnin takia. Mm reisistä lähteny yht 6cm, käsivarsista yht 3cm ja vyötärökin kyllä kaventunut. Navan alapuolelta kumpu kohoaa.

Onko mitään parempaa kun aloittaa aamu taas oksentamalla juuri syöty aamupala pönttöön. Samalla esikko kyselee huolestuneesti mitä äiti teet.:(

Minullakaan ei pahemmin oireita oo, väsymys vaan on jotain aivan hirveää, eikä oo vieläkään hellittänyt.

Vaivaako muita muuten raskausaivot? Mie unohtelen kaikenlaista ja hävitän tavaroita. Tänään etsin päivän puhelinta, se oli vaatehuoneessa ja maanantaina jätin uikkarit uimahalliin...

Onko kellään ilmennyt kipuilua vatsalihaksissa?
Itse kävin PITKÄSTÄ AIKAA eilen illalla ja tänään aamulla pitkät kävelylenkit, nooh tänään huomasin lenkin jälkeen ett vatsa on sivulta yhdestä kohdasta kipeä kun nousee esim seisomaan/nostaa jalkaa/kun sitä painaa. Eli kielisi vatsalihaksen kivusta, kun koskee aina ku jännittää.
Tuntuu kuin joku olisi potkaissut vatsaan!

En usko että rauhallinen lenkki kuitenkaan on yhdestä kohtaa vatsalihaksia kipeyttänyt, joten voisiko olla jotain vatsan kasvukipuja mikä nyt ilmenee liikunnan jälkeen vähän voimakkaampana tunteena?

Olen kyllä todella iloinen että jaksaa taas liikkua ja valvoa päivät ilman jokapäiväisiä päiväunia!

Mirkki, mulla on ihan samaa! Ja just toiselta puolelta vaan kipee, kun nousee ylös tai nostaa lapsia tms. Aivan uusi oire mulle, vaikka jo kolmas raskaus. Eka hiukan pelästyin mutta järkeilin että täytyy liittyä lihaksiin koska tuntuu tosiaan vaan niitä käyttäessä. Ja voi olla että koska tää on kolmas raskaus kolmen vuoden sisään niin ei oo ihan parhaimmassa terässä noi lihakset ylipäätään :D Mutta ei kyllä kivalta tunnu!

Takaisin