Oireet ja himot

Mulla on molemmat pojat syntyny sektiolla (kiireellinen ja suunniteltu), eikä toisessa raskaudessa ollu mitään ongelmaa esim arven kanssa. Mulla alko toisessa raskaudessa ennen puoltaväliä kivuttomat supistukset ja nyt on alkanu jo rv13. En oo ajatellu kyllä että ne liittyisi sektioon milläänlailla, mulla on vaan jostain syystä hirveen supisteluherkkä kohtu. Nyt aattelin että näin aikanen supistelu johtuu just tosta supisteluherkästä kohdusta ja kaksosraskaudesta.. Aijon kyllä maanantaina ultrassa sanoa siitä ja pyytää lähetteen pissanäytteisiin kun kuitenkin olis hyvä poissulkea mahdolliset tulehdukset :)

11+5 tänään ja järkyttävät pahoinvoinnit aamuin, päivin ja illoin. Kestokrapula yökötys päällä. Töissä tekee tuskaa kun joutuu nieleskelemään ja pahimmassa tapauksessa juoksen vessaan kakomaan. Parille työkaverille olen kertonu, mutta muuten yritän pitää salassa mahdollisimman pitkään. Aikaisempi raskaus jouduttiin keskeyttämään pahan kromosomivian takia. Kumpa tää olo helpottuis ja pääsis nauttii taas ns. normaalista olosta :)

Hmm, monesti miettinyt juuri sänkyyn pitkäkseni mentyä, et mikä ihme taas mahaa vaivaa. Viikkoja vasta se tasan 14, niin ei tulis mieleenkään supistukset tai liikkeet yms. Tosin viime odotuksesta ja synbytyksestä jo se yli 9v, ettei ihan tuoreessa muistissa ole kaikki raskausajan tuntemukset.
Mut tosiaan, selällä maatessa maha yht äkkiä ihan kivikova pallo ja tuntee et ihan kuin joku lisko tai mikä otus oliskaan möngertäis mahassa, ei nyt satu mut kummalliselta tuntuu. Hetken aina kestää ja sit "maha" taas rauhoittuu. Tullu vitsailtua miehelle, et "mikähän discitanssitunti siel taas on meneillä". Ja no tuskin tuo ihan mahassakaan kiertää, kun todella minimaalisesti edelleenkin pystyn syödä.

Viime yönä tuli herättyä, kun oikeassa rinnassa tuntui todella kova vihlova kipu, vihloo kyllä vieläkin mutta ehkä hieman lievemmin.
Tämäkin vaan normaali raskausoire tai tuskin vielä mtn rintatulehdusta yms voisikaan olla?

Julianna, noita kipuja voi ihmisillä olla milloin mistäkin syystä, eikä kaikki liity välttämättä raskauteen. Jos kovasti huolettaa niin lääkäriin vaan. En ole terveydenhoitoalan ammattilainen, mutta rintatulehdus käsittääkseni oireilee semmoisena kuumottavana kipuna ja nousee korkea kuume yms. Enkä kyllä näkisi sitä muutenkaan vielä tässä vaiheessa todennäköisenä. Mutta kuten sanoin en ole ammattilainen, joten kaikista oikeimman vastauksen saa sieltä lääkäristä! Tsemppiä! :)

Onko teillä muilla sellaista, että virtsaaminen on vähän hankalaa? Ihan niinku jokin olis esteenä ja joutuu pinnistää enemmän. Ei sitä osaa oikein paremmin selittää. Ei oo siis mikään virtsatietulehdus oire.

Ei oo virtsaaminen ollut varsinaisesti hankalaa, mutta kyllä sitä välillä varsinkin yöllä kun herää unenpöpperössä pissille, joutuu oikeen ponnistelee, että kaikki tulee. :D

Oon myös huomannut, että hormoonit ilmeisesti ”tiputtaa” multa värit tukasta. Tämä oli vielä semmoinen vaalean punertava ruskea, nyt alkaa olemaan vaalean oranssi. :D Sen lisäksi raskaus on vienyt mun unenlahjat. Normaalisti en herää vaikka pommit räjähtelis ja nukahdanki sekunnissa. Nyt heräilen pitkin yötä milloin mihinkin ja välillä iltaisin toivotonta saada unta. Alkaa hyvinvointi olla vaakalaudalla. Jos tätä kauankin jatkuu niin pitää varmaan keskustella lääkärin kanssa. Itsellä kun valvominen vaikuttaa ihan heti henkiseen jaksamiseen kaikista eniten ja se jos menee pipariksi niin sitten on kuppi nurin. Ei muuta ku mitäs läksit ja kikkeliskokkelis nii.. :D

Mulla on myös nukkumisvaikeuksia. Normisti nukun kuin tukki, nyt nukahdan kyllä hyvin mutta herään 02-03 ja sit ei enää tule. Loppu yö menee sit sängyssä pyöriessä ja seuraavana päivänä väsyttää..

Täällä kans väsymystä ja nukkuminen hankalaa, uni tulee mutta herään usean tunnin ennen herätystä eikä sitten uni enään tule.. Neuvolalääkärille asiasta mainitsin käynnin yhteydessä, mittasi hemoglobiinin muttei juuri muuten asiaan reagoinut. Ajan kuitenkin ammatikseni autoa joten väsymys ei ole kovin hyvä yhdistelmä....

Univaikeudet valitettavasti kuuluu jossainmäärin raskauteen. Ainakin omalla kohdallani. Mutta oli sille ihan joku fysiologinen syykin, se kai valmistaa siihen vauvan yöheräilyyn. Koittakaa nukkua sillon kun on mahdollisuus, vaikka päivällä jos kerran kovasti väsyttää. Ihan pienet päikkäritkin auttaa kummasti :)

Mulla on työt 8-20 välissä ja pari vanhempaa lasta niin ei kyllä oikeen missään päivällä nukuta. Kyllä mä käyn makaamassa meidän työpaikan sohvalla kahvitauolla, joskus onnistun sekunniksi nukahtamaan, mutta muuta apua tähän ei oikeen ole! :grin

Mulla on nyt väsymys hellittänyt. Oikeastaan just tänään ultrassa sanoin että kun 12 viikkoa tuli täyteen väsymys ja kamalin huonovointisuus jäi. Edelleen on etova ja huimaava olo helposti, mutta ei niin jatkuvaa.

Mulla pahoinvointi helpottanut. Rv 13+3 nyt. Se kyllä jo joskus ennen kymppiviikkoa laantui hetkeksi ja säikähdin onko kaikki hyvin, mutta palasi sitten.
Kahvia ei tee mieli aamuisin, vaikka yleensä juonut aina..tee maistuu paremmin. Sitrushedelmät ja riisipiirakat maistuu :D ..mutta kyllä paljon muukin!

Täällä kans väsymystä ja nukkuminen hankalaa, uni tulee mutta herään usean tunnin ennen herätystä eikä sitten uni enään tule.. Neuvolalääkärille asiasta mainitsin käynnin yhteydessä, mittasi hemoglobiinin muttei juuri muuten asiaan reagoinut. Ajan kuitenkin ammatikseni autoa joten väsymys ei ole kovin hyvä yhdistelmä....

Sullakin tais olla yövuoroja vielä tiedossa? Jos on univaikeuksia niin sitten suosittelen ajattelemaan todellakin itseäsi ja omaa jaksamistasi. Jos työnantaja laittelee sulle vielä yövuoroja niin sun kandee ottaa neuvolaan yhteyttä ja kirjotuttaa lappunen et sulta yövuorot loppuu. Ei ole välttämättä kivaa tehdä silleensä työnantajalle, mutta olet kuitenkin vastuussa omasta,vauvan sekä asiakkaiden terveydestä. Tiiän nuo taxi kuviot aika hyvin ku jo edesmenneellä appiukolla oli taxifirma jota nyt jatkaa miehen veli. Aina ku joku homma menee päin mäntyä niin veli soittaa miehelle tai veljen vaimo mulle :joyful:
Itselläni olis ensviikolla vielä yks yövuoro edessä ja sit se homma olis mun puolelta ohitse.

Mulla on menossa 14+4. Ravaan ihan jatkuvasti pissalla. Yöllä 3-5 kertaa. Pissatulehdusta ei ole. Onko muilla näin tiheä virtsaamistarve?

Minulla ihan sama juttu, vessassa saa juosta jatkuvasti (14+3). Asiaa ei helpota yhtään se kun imetän vielä edellistä ja sentakia jano melkein kokoajan, niin tulee juotua paljon myös.
Ihana oravanpyörä siis o_O

Kyllä välillä ottaa päähän kun päiväuniakaan ei pysty enää nukkumaan kuin max. tunnin kerrallaan ja sitten on pakko juosta taas :facepalm:

Mulla yöt vaihtelee, joskus en käy kertaakaan ja joskus ravaan useamman kerran. Ennen nukkumaanmenoa saatan käydä kolmestikin vartin sisään, mutta se johtuu pelkästään siitä, että tankkaan vettä illalla. Päivällä pitäs juoda enemmän, mutta kun ei janota ja sitten illalla janottaa.

Nyt on sunnuntaista alkaen ollut pää kipeä melkein taukoamatta ja samoihin aikoihin alkoi myös rytmihäiriöt. Mulla on ollut niitä ennenkin stressin takia. Luin että kuuluvat usein myös raskauteen. Stressiä on kovan väsymyksen ja pää/selkäkipujen takia. Mulla on aika korkea kynnys hakea sairaslomaa töistä, mutta nyt varasin lääkärille ajan huomiseksi. Onko teillä muilla ollut rytmihäiriöitä nyt raskauden aikana? Entä onko muut olleet väsymyksen takia saikulla?

Yöunet tahtoo jäädä lyhyiksi, pahimmillaan jää 5 tuntiin. Pakko käydä yöllä vessassa ja sen jälkeen ei aina enään tule uni tai ainakin valvon 1-2 tuntia ennen nukahtamista. Jäätävä väsymys kokoajan, kun en töiden takia voi ottaa päikkäreitä. Pahoinvoivaolo aamusta iltaan ja pahenee vielä iltaa kohden. Jonka takia en tahdo saada syötyä kunnolla. Sitten vielä pari viikkoa sitten alkaneet liitoskivut. Lonkkiin sattuu ja issiaskipua lyö oikeaan kinkkuun ja koko jalkaan. En tahdo välillä päästä kävelemään tai löydä asentoa jossa nukkua, kun sattuu niin paljon. Olen huolissani kun omistan yli liikkuvat nivelet, että miten selviän töistä. Onko ideoita mikä helpottaisi kivun pois lonkista?

Takaisin