Oireet ja himot

elmeri, minulla kävi ihan samoin ja 1-2 päivän päästä iski illalla niiiiiiin pahaolo että meinas tulla ihan oksennus ulos.. viime raskaudessa oli pahaolo taukoomatta muttä tässä vähän aaltoilee välillä parempia päiviä ja välillä taas tosi voimakasta. Myös rinnatkin olivat kun en olisi raskaana ja nyt sitten taas arastaa. Ehkä sielläkin vaa parempi päivä :happy:

Noniin nyt käyty ultrassa! Vähän liian aikaseen käytiin np-ultraan nähden, joten uusi aika saatiin 3 viikon päähän. Nyt viikkoja 9+2 ja sielä oli pieni papu räpylöineen. Sydän sykki ja ainakin viikkoihin nähden kaikki hyvin. Laskettu aika olisi 22.5. Nyt vaan jännäämään sitten sitä seuraavaa ultraa ja toivomaan, että kaikki jatkuu hyvin ja normaalisti, eikä poikkeavaa löytyisi siellä sitten. Olot on helpottanu kovasti, ainoa että väsytää. Kerroin nyt sitten työkaverillekin ja se sanoi, että oli kattonutkin, että oon vähän lihonnu. :D Mä oon siis tämmönen treenaava mamma niin sixpackin tilalle, kun tulee tämmönen äärimmäinen turvotus niin sitä on vaikea peitellä. Mutta josko tämä tästä :)

Mulla on nyt rv 11+jotain menossa. Aamut on ihan kivoja kun pystyy tekemään kaikkea, mut illat on ihan hirveitä kun tulee se paha olo.. onneks ollaan oltu isännän kans tääviikko ihan vain kotona viettämässä kesälomaa, niin oon saanu levätä aina tarpeen tullen. Eli lasten päikkäriajat ja illalla huonon olon tullessa ei oo tarvinnu oksentaa kun on käynyt pitkälleen heti kuin mahdollista. Ja esikoinenkin oli 2 yötä mummolassa, joten lomaahan tää oli :cat:

Täällä 8+5 ja neljättä päivää oireet kokonaan hukassa. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole tiennyt hyvää. Ainoasta onnistuneesta raskaudesta en muista mitään, olin varmaan jotenkin shokissa koko ajan.

Tällainen inhottava vaiva saapui.. Ei tästä nyt ihan ekana viitti terkalle soittaa :( Pyllynreikää kutittaa kovin. Mietin ekana, että mulla on kihomatoja, mut jos ois kuitenki jotain raskauteen liittyen. Onko kellään ollut peräpukamia? Itellä ei oo kokemusta, mut näkyykö/tuntuuko ne? Tosin mulla maha ollu jo pitkään löysällä, joten voi olla arka liiasta pyyhkimisestäki.. Pe ois kyl neuvola. Pitää miettii uskaltaisko siel sanoa asiasta..

Ihan ensimmäiseksi käy rasvaamassa se reikä, aloe veralla tai pepantteenilla tms. Jos siellä on pukamat ulkona, niin tunnet ne kyllä. Voit samalla hellästi painaa niitä takas sisälle. Ja ihan varmasti uskallat sanoa aiheesta neuvolassa :) Jonkunhan sinne on kurkattava, jos ei se vaiva hellitä.

Tällainen inhottava vaiva saapui.. Ei tästä nyt ihan ekana viitti terkalle soittaa :( Pyllynreikää kutittaa kovin. Mietin ekana, että mulla on kihomatoja, mut jos ois kuitenki jotain raskauteen liittyen. Onko kellään ollut peräpukamia? Itellä ei oo kokemusta, mut näkyykö/tuntuuko ne? Tosin mulla maha ollu jo pitkään löysällä, joten voi olla arka liiasta pyyhkimisestäki.. Pe ois kyl neuvola. Pitää miettii uskaltaisko siel sanoa asiasta..

Se pyyhkiminen haavauttaa, kostealla paperilla on hellempi pyyhkiä. Jos bepanthen ei auta niin muistaakseni ac3comfort sopi raskauden aikana ja lievittää kutinaa vaikka ei varsinaisia pukamia olisikaan.

Hei onko teillä kellään kokemusta siitä, että verikokeissa löyty anti-jka vasta-aineita?
Verikokeista selvis et itsellä tosiaan on noita vasta-aineita ja jatkossa kk välein verikokeet. Muuta infoa en sit oikein saanutkaan niin mietityttää koko homma.

Mulla selkeesti pahoinvointi helpottanu, ei oo aamuisinkaan ollu ku pientä, joka menny nopeasti ohi. Nyt oikeestaan tulee pahoinvointia jos rehkii yhtään ja jos autossa tai junassa istuu. Huimausta on vaihtelevasti, mut se 20min seisten on maksimi eli iltakävelylenkit jääny lyhyeks ku huimaus yltyy helposti, saanu sit lenkin jälkeen makoilla jalat ylhäällä et saanu verenpaineet tasaantuu. :meh: Jotenkin outo fiilis et tää pahoinvointi alkais väistymään, pelkään et parin päivän päästä taas yllättää. Tosin tää närästys vähän väliä vaivaa. Tänään 13+2 :).

Itsellä ei näytä vielä pahoinvointi helpottavan. Laskeskelinkin tänään et nyt on 45pv putkeen oksennettu se 2-10krt/pv. Lääkäri kysy et eikö mikään ole saanut oloa paremmaksi, mikään helpottanut. Totesin juu on, kun ei syö mtn!
Tänään söin aamupalaksi sämpylän ja kaakaon. Etoi, mut kun istuin reilun tunnin paikalla, ei noussut kuitenkaan ylös. Nukuin päikkärit ja sit hoidinkin kaikkia kotitöitä yms oli suht siedettävä olo. No, ruokaa tehdessä yökötys taas alkoi, hajuista johtuen. No, eipä tehnyt mieli sit ruokaa syödä. Paistoin lettuja jälkkäriks miehelle ja tytölle, muiden seurassa söin vajaa 1cm palan vaniljajätskiä. No, yökötys pysyi. Ajattelin et pakko jtn saada alas, joten kuorin itselleni päärynän. 5min kerkes kulua ja taas tuli miehen sanoin "raivo-oksennettua" pöntöllä. Nimittäin yskin aina ensin todella kovaa, tuntuu et tukehdun, sit taas oksennan, kukaus vettä, yskin, ja laatta taas lentää, lopulta suussa maistuukin vain sappinesteet, yök.

Mulla ainakin vatsa vuoron perään löysällä (tai no ihan vesiripulilla) ja kovalla nyt raskauden aikana. Ja tosiaan tulee pukamia... Ne ei välttämättä edes näy tai tunnu, mut oireilu alkaa just sillä ärsyttävällä kutinalla ja parin päivän päästä sitten vuotaa verta. Bepanthenilla oon rasvannu ja pessy paikat aamuin illoin niin on helpottanu. Inhottava vaiva. Esikoisen raskaudessa en huomannu mitään pukamaoireita mut synnytyksessä oli pullahtanu oikeen kunnon röllykkä ulos :depressed:

Täällä rintojen arkuus on pikkuhiljaa helpottanut ja pahoinvointiakin enää onneksi harvakseltaan. Välillä puskista iskee etova olo. Nyt on kyl ollu kauhee väsymys, mut johtunee varmaan ihan siitä et oon ollu työharjoittelussa ja aika kiirusta on ollu, eikä vapaillakaan ole kerinnyt lepäilemään.
Välillä on iskeny olo, että onkohan tuolla mahassa enää mitään elämää kun en doplerilla saanut mitään kuuluviin. Mutta tänään kokeilin ja olin jo luovuttamassa kunnes löytyi selkeä vauvan syke :) Kylläpä helpotti oloa tieto, että pikkuinen on edelleen hyvissä voimissa.

Mulla on oikeestaan kaikki vähäisetki oireet loppunu ja välillä tullee tosi voimakkaita pelkotiloja et niinkö siellä ei sit ketään oiskaan.. Vielä ekaan ultraanki 2,5vk[emoji17]

Mitkä viikot puzikalla ja intoilijalla?
Mulla kans oireet viimesen viikon aikana kadonneet, rintojen aristus ja jatkuva ällötys, kauhee hajuherkkyys ja kaikki. Jäljellä enää ummetus ja se et kahvi ei maistu. Ja viikkoja vasta 9+3 että aika pelottavaa on :bored:

Minullakin on välillä tuntunut oireet katoavan ja rinnatkaan ei ole olleet viime aikoina arat, paitsi nyt herätessäni.
Nyt minulla 12+4. Oireena ihan järkyttävä jatkuva nälkä, joka ei poistu vaikka mitä söis. Ja alkaa lopulta etoa kun maha tuntuu niin tyhjältä, muilla samaa? :( sitten olen alkanut heräilemään ennen kukon laulua. Herään 5-6 aikaan vaikka saisinkin nukkua ja illalla olen niin väsynyt ettei mitään jaksa. Mahan turvotus on vähän laskenut,mutta kyllä housut kiristää mahasta. Mies vielä nukkuu ja minulla jo maha kurnii!

Mulla on nyt 9+4. Pari päivää sit toi Vau.fi Odotus sovelluski sano et oireet on yleensä pahimmillaan just nyt ja mulla ei mitään.. Oli kyllä alun rinnat aivan älyttömän kipeet, vaihtelevasti tuli etova olo ja ilmaa vatsassa, mutta nyt ei yhtikäs mitään. Vaikka en pahoinvointia haluakkaan, nii kyllä siitä varmasti tulis huojentuneempi olotila kuin nyt :(

Mulla on nyt 9+4. Pari päivää sit toi Vau.fi Odotus sovelluski sano et oireet on yleensä pahimmillaan just nyt ja mulla ei mitään.. Oli kyllä alun rinnat aivan älyttömän kipeet, vaihtelevasti tuli etova olo ja ilmaa vatsassa, mutta nyt ei yhtikäs mitään. Vaikka en pahoinvointia haluakkaan, nii kyllä siitä varmasti tulis huojentuneempi olotila kuin nyt :(

Mä ajattelin ihan samalla tavalla, mut sit mietin et onhan niitäkin raskauksia missä oireita ei ole niin paljon. Vaikka kyllä silti pistää epäilyttää, että voinko olla se joka ei kärsi niin voimakkaasti oireista...

Eli intoilijan kanssa samoilla viikoilla mennään.. Ihan suunnaton ahdistus tästä oireettomuudesta, kun selvät oireet kuitenkin oli jo pari viikkoa.. Doppleria oon kokeillut jo muutaman kerran mutta ei kyllä kuulu mitään muuta kun oma syke joka puolella. Esikoisesta saatiin neuvolassa 10+0 kuulumaan..

Tänään miehen tultua töistä kotiin tulikin joku henkinen romahdus, ku huolettaa vaan niin paljon.. Itsellä kun esikoinen vielä kyseessä, niin oon muutenki ihan ulapalla ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Vaikka tiedostan sen, että oireeton on ihan yhtä normaali ja jokaiselle raskaus on aivan erilainen, niin ei tässä jotenkin huoletta voi olla :( Ja vielä 17 yötä joutuu ultraa odottamaan!

Takaisin